Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  33 10054
Hei alle


Jeg lurer på, er det noe særlig tollkontrollører på svenskegrensa fra/til Norge, som sjekker i tog? Hva med buss?
Busser blir stoppet på grensa på lik linje med biler.
Tog er det nesten større sjanse å bli stoppet på, enn bil.
Jada på toget kan du risikere at det kommer tollere på toget anywhere. Eller at tollerne står å venter på plattformen når du stiger av toget. Om du er snikete kan du vel klare å få en bag ombord på tog eller buss uten at noen ser det og uten at du etterlater spor inkl DNA. Da kan du jo evt. nekte for kjennskap til nevnte bag ved en evt. kontroll. Men klart det er lett å snakke seg i saksen i slike tilfeller, eller å oversett et kamera eller annet som gjør at ditt "eierskap" til baggen avklares. På busser er det jo tollstasjonen naturligvis med også når du er kommet inn i landet kan bussen bli stoppet. Feks innen 30 km fra grensen ved rendom tollsjekk. Eller ved avstigning av buss.
Sist endret av frtoretang; 29. mars 2016 kl. 20:46.
Trådstarter
10 1
Hei

Takk for svar. Så da er vel buss tryggere enn tog virker det som. Vil tollen sjekke alle passasjerer, slik at om man f. eks sitter helt bakerst i bussen kunne unngå å bli sjekket? (tenker om tollerne sjekker de som sitter fremst i bussen)

Hva hadde du valgt, bil, tog eller buss?

Dessuten, bruker tollerne røntgen til å scanne igjennomk baggasje?
Sist endret av Nerd564; 29. mars 2016 kl. 21:19.
Gutt eller jente? Sprit eller knark? Sprit et tungt, er du jente sminker du deg annerledes en du pleier, holder deg unna kameraene i lasterommet og spør en stor sterk mann om å hjelpe deg legge i baggen din. Er du mann kan du klage på at du har leddgikt og spørre samme mannen, spar sjegg og bruk solbriller, caps eller hette er også å foretrekke. Folk vil i verstefall tro du er litt rar, bare smil å vær grei. Voila, du kommer unna. Bruk en stereotypisk trillekuffert også, ingen gjenkjenner at det var din. Er det knark som veier lite fyller du baggen med noe tungt. Lykke til.
Jeg ble stoppet på Oslo S for 2 år siden når jeg kom med Stockholmstoget.

Like før påske i år så jeg rutebussen fra Charlottenberg til Kongsvinger ble stoppet av tollerne på en bussholdeplass i Kongsvinger.

Glem også 'øde' bilveier. Har blitt kontrollert mange ganger mot Vestmarka og Sukkerveien. Og det er toll-kamera på ALLE veier jeg vet om.

Den tryggeste måte er å gå tl fots gjennom skogen.

Lykke til og god tur.
Sist endret av ivar_oslo; 29. mars 2016 kl. 23:57.
Trådstarter
10 1
Er en kar og ikke jente. Er noe frø jeg skulle prøve å få tak i. Og jeg har en mulig bra løsning. Put frøa i en frokostblanding/musli for da ser det ut som det bare er matfrø om de faktisk skanner med røntgen og om ikke så ser det bare ut som ei pakke musli Tror dere det vil funke?

Så lurer jeg på om noen vet om de faktisk bruker røntgen eller om de bare ser igjennom baggasjen din.
Sist endret av Nerd564; 30. mars 2016 kl. 00:01.
Har tatt tog fra Norge til Sverige en gang tidligere for nærmere 8 år siden. Toget ble stoppet på hjemturen og Fido ble sluppet inn sniffet seg igjennom toget i 10minutter.

PS: Skal du smugle narkotika hadde jeg mye heller tatt å kjørt min egen bil kontra å ta toget/bussen over grensa.
Sist endret av Drugsarebadmkey; 30. mars 2016 kl. 00:53.
Jeg har reist mye frem og tilbake til både Sverige og Danmark med alle mulige fremkomstmidler, og jeg kan si at det er ofte kontroll med hunder. Hvertfall på tog og buss. Nå ser jeg at du bare skal smugle frø, men det er fortsatt en stor sjangse for å bli tatt hvis du har noe på deg. Det du burde gjøre er at du tar buss, fikser en liten bag/veske, som du ikke rører uten hansker slik at de ikke kan finne fingeravtrykk (bare for å være på den sikre siden). Bær så en stor bag som er lett nok til at du kan bære den med en hånd, og plasser så den lille baggen/vesken på toppen av den. Ta av deg jakke/genser, og legg den over den lille baggen slik at det ser ut som at du bare bærer den store baggen.

Vær på terminalen før bussen kommer og få oversikt over området (kamera osv), også står du og fikler med mobilen til bussjåføren ikke ser på. Hvis han spør om han skal lempe inn baggen din så takker du pent nei og sier at du må hente ut noen ting fra baggen først. Når han ikke står rett utenfor bagasjerommet slenger du inn baggen, fortsatt med jakka over. Dra så jakken vekk og hold den på en måte slik at det ser ut som om du leter etter noe i lommene. Raskt og smidig kaster du baggen/vesken med frø et stykke vekk fra den store baggen din. Husk at selv om du burde være tidlig ute, er det en fordel at det er noen som allerede har plassert baggasjen sin der, sånn at sjåføren ikke kan vite hundre prosent at den er din.

Man kan også betale en junkie for å legge på plass baggen, men det er litt risky. Needless to say; ikke vær fjern, ikke la noen av baggene eller klærne dine ha vært i nærheten av fyrings. Ha på deg et par tynne vanter hele veien, eller dra genser over hendene når du flytter den lille baggen til et annet sted i bagasjerommet.

Blir du stoppet i tollen og baggen blir markert, så vær cold as ice, nekt enhver tilhørighet til baggen og atter igjen IKKE VÆR FJERN og har rene klær!

Dette har fungert for flere jeg kjenner mange ganger. Mulig jeg har glemt noen små detaljer, men du skjønner tegninga.

Kanskje litt å ta i med en så kompleks beskrivelse, men jeg kjeder meg. :P

Lykke til!

Husk at plutselig står toll/politi på Oslo S. Det kan skje også. Da må du enten være rask som faen, prøve å vente dem ut på en sinnsyk måte, eller bare la baggen ligge. Sjangsen er alltid der for å bli tatt, uansett hvor bulletproof plan du har.
Sist endret av brennesle; 30. mars 2016 kl. 01:34. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Trådstarter
10 1
Sitat av brennesle Vis innlegg
Jeg har reist mye frem og tilbake til både Sverige og Danmark med alle mulige fremkomstmidler, og jeg kan si at det er ofte kontroll med hunder. Hvertfall på tog og buss. Nå ser jeg at du bare skal smugle frø, men det er fortsatt en stor sjangse for å bli tatt hvis du har noe på deg. Det du burde gjøre er at du tar buss, fikser en liten bag/veske, som du ikke rører uten hansker slik at de ikke kan finne fingeravtrykk (bare for å være på den sikre siden). Bær så en stor bag som er lett nok til at du kan bære den med en hånd, og plasser så den lille baggen/vesken på toppen av den. Ta av deg jakke/genser, og legg den over den lille baggen slik at det ser ut som at du bare bærer den store baggen.

Vær på terminalen før bussen kommer og få oversikt over området (kamera osv), også står du og fikler med mobilen til bussjåføren ikke ser på. Hvis han spør om han skal lempe inn baggen din så takker du pent nei og sier at du må hente ut noen ting fra baggen først. Når han ikke står rett utenfor bagasjerommet slenger du inn baggen, fortsatt med jakka over. Dra så jakken vekk og hold den på en måte slik at det ser ut som om du leter etter noe i lommene. Raskt og smidig kaster du baggen/vesken med frø et stykke vekk fra den store baggen din. Husk at selv om du burde være tidlig ute, er det en fordel at det er noen som allerede har plassert baggasjen sin der, sånn at sjåføren ikke kan vite hundre prosent at den er din.

Man kan også betale en junkie for å legge på plass baggen, men det er litt risky. Needless to say; ikke vær fjern, ikke la noen av baggene eller klærne dine ha vært i nærheten av fyrings. Ha på deg et par tynne vanter hele veien, eller dra genser over hendene når du flytter den lille baggen til et annet sted i bagasjerommet.

Blir du stoppet i tollen og baggen blir markert, så vær cold as ice, nekt enhver tilhørighet til baggen og atter igjen IKKE VÆR FJERN og har rene klær!

Dette har fungert for flere jeg kjenner mange ganger. Mulig jeg har glemt noen små detaljer, men du skjønner tegninga.

Kanskje litt å ta i med en så kompleks beskrivelse, men jeg kjeder meg. :P

Lykke til!

Husk at plutselig står toll/politi på Oslo S. Det kan skje også. Da må du enten være rask som faen, prøve å vente dem ut på en sinnsyk måte, eller bare la baggen ligge. Sjangsen er alltid der for å bli tatt, uansett hvor bulletproof plan du har.
Vis hele sitatet...
Hei, takk for godt og langt svar. Jeg tror frø i musli er bombesikkert, hunder kan vel ikke lukte frø i en musli? Vet du om tollen bruker røntgen-apparater for å scanne igjennom baggasjen?

Er ganske creepy å skulle smugle egentlig, iblant så hater jeg Norge for den latterlige strenge holdninga til noe som er langt bedre en lovlig vodka på vinmonopolet...
Avdanket livsnyter
ranman22's Avatar
Sitat av Nerd564 Vis innlegg
Hei alle


Jeg lurer på, er det noe særlig tollkontrollører på svenskegrensa fra/til Norge, som sjekker i tog? Hva med buss?
Vis hele sitatet...
Hvilke frø er dette som er så ekstremt ulovlig om jeg tør spørre?
Trådstarter
10 1
Sitat av ranman22 Vis innlegg
Hvilke frø er dette som er så ekstremt ulovlig om jeg tør spørre?
Vis hele sitatet...
Cannabis-frø selvsagt.
Sitat av Nerd564 Vis innlegg
Jeg tror frø i musli er bombesikkert, hunder kan vel ikke lukte frø i en musli?
Vis hele sitatet...
Hva slags magisk egenskap er det du tror müsli besitter som klarer å maskere lukten av cannabisfrø for en narkohund?
Trådstarter
10 1
Sitat av Provo Vis innlegg
Hva slags magisk egenskap er det du tror müsli besitter som klarer å maskere lukten av cannabisfrø for en narkohund?
Vis hele sitatet...
Kan en hund lukte frø som først er omgitt av masse musli, deretter pakket inn i musliposen av papir, deretter i 2-3 plastposer som er helt tett og deretter i en bag? Hadde det vært en klump hasj ville det vært en helt annen sak. Om man i tillegg bruker hansker for å putte i frø, bør vel ikke hunder klare å lukte det? Det er også derfor jeg spurte om tollerne har røntgen så de kan skanne en musli-pakke. Såvidt jeg vet er det ikke noe THC eller andre cannabinoider i frø og har lest i andre tråder at hunder ikke er trent til å lukte frø, stemmer ikke det eller tar jeg feil nå?

Eller hva med å ha de i en liten pose som er pakket inn i en boks hudkrem som igjen er pakket inn i 2 poser?

Men kan være jeg heller bør ta flyet til f. eks København, det funker alltid.
Sitat av Nerd564 Vis innlegg
Kan en hund lukte frø som først er omgitt av masse musli, deretter pakket inn i musliposen av papir, deretter i 2-3 plastposer som er helt tett og deretter i en bag?
Vis hele sitatet...
Ja selvsagt, dersom den er trent til det. En hund kan lukte en teskje sukker rørt ut i fire millioner liter vann.
Jeg tenker det lureste bare er å ha det i en liten plastikkpose under tunga eller en annen plass der det er lett tilgjenglig. Ser du hund som kommer ombord på bussen/toget så bare svelger du det.
Frø tenker jeg blir merkert av hund pga frøene kommer fra buds, som da kan ha smittet over noen få partikler som sitter igjen (og som ikke kan vaskes bort pga ødelegger frøene).
Trådstarter
10 1
Okei, mange takk for gode svar inkludert fra Provo. Stemmer at en hund kan lukte en teskje sukker i 4 millioner liter vann, ganske ekstremt.

Beste løsninga er å ikke prøve Sverige. Er nok bedre med en flytur.
Sist endret av Nerd564; 30. mars 2016 kl. 15:22.
Ja selvsagt, dersom den er trent til det. En hund kan lukte en teskje sukker rørt ut i fire millioner liter vann.
Vis hele sitatet...
Tullprat, selvom hunder har god luktesans så er det ingen vits å overdrive.
Trådstarter
10 1
Sitat av Slæsken Vis innlegg
Tullprat, selvom hunder har god luktesans så er det ingen vits å overdrive.
Vis hele sitatet...
Kan nok være at Provo har rett, ihvertfall ifølge denne artikkelen.


http://www.pbs.org/wgbh/nova/nature/...-of-smell.html

"Put another way, dogs can detect some odors in parts per trillion. What does that mean in terms we might understand? Well, in her book Inside of a Dog, Alexandra Horowitz, a dog-cognition researcher at Barnard College, writes that while we might notice if our coffee has had a teaspoon of sugar added to it, a dog could detect a teaspoon of sugar in a million gallons of water, or two Olympic-sized pools worth. Another dog scientist likened their ability to catching a whiff of one rotten apple in two million barrels."
1 artikkel gir ingen beviser på hvor sant det er eller ikke.
Prøvde å lete selv også og eneste jeg fant var den ene artikkelen du linker til.
Husk at bikkjene fint kan drite seg ut. Har sett narkobikkje gå forbi en gigantisk 1 meter lang bong, som var velbrukt. Så aldri si aldri, narkobikkjer loker ofte, og det er ikke alltid dem er så sharp som de skal ha det til.
Cannabisfrø hadde jeg personlig lett turt å smugle i f.eks müslipose ja. Men da bør du prøve å åpne posen minimalt, og lime igjen smooth, så den fremstår uåpnet når evt tollere sjekker den.
Trådstarter
10 1
Sitat av Alzo88 Vis innlegg
Husk at bikkjene fint kan drite seg ut. Har sett narkobikkje gå forbi en gigantisk 1 meter lang bong, som var velbrukt. Så aldri si aldri, narkobikkjer loker ofte, og det er ikke alltid dem er så sharp som de skal ha det til.
Cannabisfrø hadde jeg personlig lett turt å smugle i f.eks müslipose ja. Men da bør du prøve å åpne posen minimalt, og lime igjen smooth, så den fremstår uåpnet når evt tollere sjekker den.
Vis hele sitatet...
Hund forbi en meter lang velbrukt bong? Neppe.
Hmm, vel som du sier: Aldri si aldri. Ett annet problem er at man må holde hodet kaldt, om man blir veldig stressa og/eller nervøs kan de bli mistenksom. Det å lime igjen er jeg helt enig i, istedet for å f. eks teipe igjen da posen vil se åpnet ut med teip.

Men da er enda spørsmålet: Bruker de røntgen og vil noen små frø i en musli bli oppfattet som matfrø? Mulig.

Men tar ikke sjansen, å ta flyet er langt tryggere.
Sitat av Nerd564 Vis innlegg
Hund forbi en meter lang velbrukt bong? Neppe.
Vis hele sitatet...
Har selv sett narkobikkje gå forbi masse amf og store baggere med grønt, så jo det kan fort skje
Tviler på at bikja markerer på deg med noen frø i baggen.
Men virker som du kanskje er litt nervøs over å bli tatt, dette er noe tollere og hunder er trent opp til å merke.
Sitat av Slæsken Vis innlegg
Tullprat, selvom hunder har god luktesans så er det ingen vits å overdrive.
Vis hele sitatet...
Fra boken omtalt i artikkelen Nerd564 nevner, "Inside of a Dog", skrevet av Alexandra Horowitz som forsker på kognisjon hos hunder:

We might notice if our coffe's been sweetened with a teaspoon of sugar; a dog can detect a teaspoon of sugar diluted in a million gallons of water: two Olympic-sized pools full.*

*… theoretically: no swimming pools have been used in such a test. Instead, experimenters use extremely small samples of an odorless medium, and then add an even more extremely small sample of sugar to one of them.
Vis hele sitatet...
Jeg hadde mye heller sendt et brev fra Sverige/Danmark med cannabis frø vs ha de i lomma på tog/buss. Det er ofte kontroller som mange andre har nevnt
Trådstarter
10 1
Sitat av Drugsarebadmkey Vis innlegg
Jeg hadde mye heller sendt et brev fra Sverige/Danmark med cannabis frø vs ha de i lomma på tog/buss. Det er ofte kontroller som mange andre har nevnt
Vis hele sitatet...
Men blir ikke alle brev fra utlandet (inkludert Sverige) sjekket av tollen?
Isåfall er det ikke stort bedre enn å ha det i en bag over grensa.
Sitat av Provo Vis innlegg
theoretically: no swimming pools have been used in such a test. Instead, experimenters use extremely small samples of an odorless medium, and then add an even more extremely small sample of sugar to one of them.
Vis hele sitatet...
Som de selv sier, de har ikke testet det med svømmebasseng så utifra de ''extremely small samples'' testene de har gjort vil man jo ikke få et svar som kan brukes på den måten.
Om jeg tester noe i en liten skala og det funker, så kan ikke jeg si at det vil fungere i stor skala også.

Å si at den kan finne igjen en teskje sukker i 4 millioner liter vann, blir litt som å si at en hund kan finne igjen 1 spesielt sandkorn på en strand.
Sitat av Slæsken Vis innlegg
Som de selv sier, de har ikke testet det med svømmebasseng så utifra de ''extremely small samples'' testene de har gjort vil man jo ikke få et svar som kan brukes på den måten.
Om jeg tester noe i en liten skala og det funker, så kan ikke jeg si at det vil fungere i stor skala også.

Å si at den kan finne igjen en teskje sukker i 4 millioner liter vann, blir litt som å si at en hund kan finne igjen 1 spesielt sandkorn på en strand.
Vis hele sitatet...
Hva er det egentlig du snakker om? De kan bevisst oppfatte konsentrasjoner av sukker oppløst i vann som tilsvarer en teskje i fire millioner liter, og skille dette fra rent vann.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av Slæsken Vis innlegg
Og hvor får du dette ifra?
Tviler så sterkt på at en hund har så god luktesans at den finner igjen en del av vannet som har sukker i seg, sukkeret løser seg opp og blir blandet med ALT vannet, som da igjen også forteller meg at dette bare blir bullshit siden ALT vannet da vil inneholde sukker og ikke bare en liten del av det.
Vis hele sitatet...
Du missforstår, Provo sier at en hund kan skille mellom de to prøvene, altså den med en liten mengde sukker i fra en med rent vann i.
Hunder kan altså oppfatte en langt mindre mengde sukker i vann enn det vi mennesker kan, det handler om sensitivitet og antall reseptorer. Mennesker har igjen bedre syn enn hunder, da vi kan se farger.

Men, hunder er dyr og det er ikke alltid de er like nøyaktige, det kommer an på dagsform og hundeføreren.
Sist endret av Dodecha; 30. mars 2016 kl. 19:01.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Jeg hadde vært forsiktig med å ta med ulovlige rusmidler på tog. Har tatt nattoget på Sørlandsbanen flere ganger, og nesten hver gang har politiet kommet ombord med hunder i Kristiansand.
Sitat av Flatulence Vis innlegg
Jeg hadde vært forsiktig med å ta med ulovlige rusmidler på tog. Har tatt nattoget på Sørlandsbanen flere ganger, og nesten hver gang har politiet kommet ombord med hunder i Kristiansand.
Vis hele sitatet...
Tenker du på innenlands nå? Har tatt innenlandstog mange ganger, dag og natt, og aldri opplevd noen narkohund?
Sitat av Chronic420 Vis innlegg
Tenker du på innenlands nå? Har tatt innenlandstog mange ganger, dag og natt, og aldri opplevd noen narkohund?
Vis hele sitatet...
Jepp. Over halvparten av gangene jeg har reist med nattog gjennom Kristiansand har politiet utført kontroller, de fleste med hund. Regner med at det har en sammenheng med ferjetrafikken fra Danmark.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Ville heller gått for fuglefrø pakke. Var jo masse cannabis frø i villfugl mixen før. (om ikke enda)

De fleste som hadde undulat på 80 tallet vet jo det

Gjemt i munnen funker også om du ikke skal ha flere 100.
Sist endret av BrewGrow; 18. april 2016 kl. 04:43.