Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 696
Idag inntok jeg og en venn 1.5 gram hver med mexicansk psilocybin sopp. Kjente oppturen ganske greit, men når det peaket etter ca en time, så begynte effekten å forsvinne ganske raskt. Det var så og si ingen visuals når det peaket. Har spist denne soppen før og fått veldig bra virkning av samme dosering, men etter halvannen til to timer etter inntak så var det nesten som jeg var edru igjen. Kompisen min, på motsatt side fikk veldig stor virkning.

Sist gang jeg inntok noe psykedelisk var for ca en måned siden med LSD. Denne gangen fikk jeg veldig god virkning. Det skal også sies at jeg har spist mye av denne soppen det forrige året og hatt god effekt hver eneste gang jeg har inntatt det. Men de siste 3 månedene har jeg hatt noen tripper - med mellomrom minimum 7-10 dager på imellom hver trip, men for hver gang jeg har gjort det har jeg merket at rusen bare har blitt svakere og svakere, helt frem til idag hvor effekten nesten var helt vekke.

Det eneste jeg kan komme på som kanskje (men mest sannsynlig ikke) har noe med saken å gjøre er at jeg har spist, spirrulina, chlorella, green mix og multivitaminer.


Er det noen som har hatt noe lignende opplevelse og kan ha peiling på hva som kan være årsaken til at jeg har denne toleransen?
Anonym bruker
"Lettet Klappmyss"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Du har spist den for ofte, vent 1-2 mnd og prøv igjen. Opplever det samme selv av og til. Hvis jeg f.eks mikrodoserer litt og ikke venter lenge nok, mye mer enn 1 uke, så har det nesten null virkning med selv 3-4x normal dose.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Du har spist den for ofte, vent 1-2 mnd og prøv igjen. Opplever det samme selv av og til. Hvis jeg f.eks mikrodoserer litt og ikke venter lenge nok, mye mer enn 1 uke, så har det nesten null virkning med selv 3-4x normal dose.
Vis hele sitatet...
Hvordan vil du si at det er i slike perioder? er du trippy dagelig eller?
Dere spiste 1,5 gram hver, men det betyr ikke at dere har inntatt samme dose av virkestoffet. Det er stor variasjon fra sopp til sopp når det kommer til innhold av psilocybin. Det kan rett og slett hende at du var uheldig denne gangen. Det er bare tull at man trenger å vente i 1 måned. 10-14 dager er nok ventetid mellom turene.

1,5 gram er heller ikke særlig mye. Det finnes variasjoner fra person til person når det kommer til naturlig sensitivitet til stoffet også.
Sist endret av Stray Wanderer; 13. desember 2018 kl. 11:22. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av ruby666 Vis innlegg
Hvordan vil du si at det er i slike perioder? er du trippy dagelig eller?
Vis hele sitatet...
Den kan jeg svare på! I høst spiste jeg sopp veldig ofte. inkludert mikrodoseringer på morgenen. Jeg følte meg mye mer i kontakt med meg selv, og lettere på innsiden. Samtidig føltes verden mye mer inntrykksfull og intens, men det ble slitsomt nok på slutten til å gå ut over humøret.

Jeg lærte mye om meg selv og føler jeg har lært meg hvorfor man skal være god mot seg selv og verden, istedenfor å bære nag pga følelser. Da får følelsene en sjanse til å forandre seg til noe bedre. Det er jo en evig kamp, men jeg føler sopp og syre har gitt meg en viktig lekse i livet. F.eks. I krangler når jeg innser at "dette faller ikke tilbake til noe konstruktivt", kan jeg plukke opp intuisjonen(?) av at "nå må ta ett skritt tilbake, dette er ikke bra for oss" raskere. Istedenfor å bade og slæske i den sinnefølelsen som ikke kan tillate en smule ignoranse som kun kan forvandles til sinne og ergrelse, til og med en kaskade effekt av sure mennesker pga krangelen? Jeg innser og at apati og slitsomhet er tvers igjennom usmakelige. Man søker det man holder oppmerksomheten på, og jeg vil ikke flytte oppmerksomheten på dem. Tilbake med det med viktig lekse i livet: Jobb, skole og arbeid er kurer på apati og slitsomhet. De tingene er slitsomme, men å senke arbeidskraften gjør deg mer apatisk og de tingene mer slitsomme.

Jeg likte min periode med mye sopp og syre. Kom ut pittelitt loopy/stressa etter en siste lsd trip tror jeg (for mye for raskt), men det går sakte men sikkert vekk.

Det var og moro å ha småhalliser i "edru" tilstand. For meg ble svarte skygger litt tegneserie-aktig og når de var tett sammen - slik som på persienner - kan de sjenert wiggle. Tror det var slik det var. Jeg tok også "syre" en eller to ganger. Med to lapper og masse weed ble synet mitt ble dratt av synsfeltet som et rektangulært klistremerke - som om usynlig hånd dro det av sakte og holdt det foran meg, mens alle objekter holdt var på peaken av å bli dratt mot midten i evig rullering. Med en J i hånda

Farger er fortsatt sterke, gode og knallende spreke! Sikkert fordi man grunnleggende sett får 4 timers mesterkurs i fargenyanser med lukkede øyne når man tar syre. Men jeg røyker 4/7 dager i uka så det hjelper på fargene.

Advarsel!: Jeg har bare denne høsten med sopp plukking og 5 syretripper på beltet, og jeg er 19 år.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Du har spist den for ofte, vent 1-2 mnd og prøv igjen. Opplever det samme selv av og til. Hvis jeg f.eks mikrodoserer litt og ikke venter lenge nok, mye mer enn 1 uke, så har det nesten null virkning med selv 3-4x normal dose.
Vis hele sitatet...
Toleransen skal maks være 14 dager



For et år siden var det en periode jeg tok den samme soppen en dag i uken i en lengre periode (med noen mellomrom) uten at toleranse var et problem.

Sitat av Stray_Wanderer Vis innlegg
Dere spiste 1,5 gram hver, men det betyr ikke at dere har inntatt samme dose av virkestoffet. Det er stor variasjon fra sopp til sopp når det kommer til innhold av psilocybin. Det kan rett og slett hende at du var uheldig denne gangen. Det er bare tull at man trenger å vente i 1 måned. 10-14 dager er nok ventetid mellom turene.

1,5 gram er heller ikke særlig mye. Det finnes variasjoner fra person til person når det kommer til naturlig sensitivitet til stoffet også.
Vis hele sitatet...
Soppen var pulverisert, så jeg tenker at vi ca fikk i oss samme dosering. Er klar over at 1.5 gram med normal potens er en lav dose, men denne soppen er ganske mye sterkere i forhold til annen sopp jeg har prøvd tidilgere i livet mitt. Kompisen min ble ganske påvirket og spacet helt ut.
Sist endret av CallMeMaybe.Dog; 13. desember 2018 kl. 20:15. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.