Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1716
Lurer på tips til hvordan ein kan tette/fylle igjen hull etter boring tvers gjennom bordet. Evt akryl?
Er også blitt borret helt på enden av bordet, slik at det er blitt halvmåne.
Har dessverre ingen bilder.
Takk.
Du kan prøve med en blanding av trelim og relativt mye sagflis. Fyll hullet og la limet herde. Hvis det krymper mye i volum kan du fylle på litt mer av blandingen. Til slutt kan du gå over med en tusj i riktig farge. Blir ikke som nytt, men sånn er det når man borer feil dessverre.
Trådstarter
14 0
Blir sendt over til lakkerer, så går ut ifra at de muligens fikser slikt..
Takk for svar.
Hmm. Jeg så av en eller annen grunn for meg at det var beiset treverk, sikkert fordi jeg har det selv, men hvis det er lakkert ville jeg nok heller valgt å gå for en epoksybasert løsning. Da vil du få en glattere overflate som ikke må pusses og epoksy krymper ikke under herding. Med primer+lakk utført av en fagperson blir det nok nesten så godt som nytt.
Trådstarter
14 0
Er 16 mm MDF med platepolyurethan-lakk.
Satser på at det ordner seg.
Takk igjen for svar.
Har du brukt hullbor i stor størrelse og fått deg et hull som en tennisball eller er det snakk om et lite hull? Et bilde ville vært supert eller en kjapp tegning. Du kan bruke netting som brukes til behandling av rust på biler, så fyller du opp med sparkel eller et lag med glassfiberduk og epoksy. Lett pussing så litt lakk så blir det godt som nytt.

Evt. quick fix gaffa på undersiden og fyll opp med sparkel el epoksy også på med tusj på toppen.

Sende til lakkerer, da håper jeg du har fått fast pris? Koster brått mer enn en ny tv-benk. Husk taksameteret går fra de får fingre på det. De skal sikkert pusse, fylle hull, pusse, grunne, pusse også lakke.
Sist endret av random67489; 25. oktober 2018 kl. 01:29. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Trådstarter
14 0
http://imgur.com/jZkfDZS
Nokså grove hull..
Var ikke store hullet, regner med den siden med hullet har stått inn mot vegg også har hullet vært for kabler?
Personlig så hadde jeg ikke orket masse tidkrevende innsats for noe sånt. Ville bare kjørt gaffa i bunn og langs kanten og pøst på med sparkel. Sparkel får du i farger også slik at du kan matche greit nok til at det ikke sees veldig godt. Liten runde med pussing for å jevne ut også evt. på med farge.