Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1325
Jeg har en Canon 400D, kjenner en gammel fotograf som har litt over 40-50Linser som han har hatt gjennom mange år, mange er til foskjellige kamera, men jeg så at han hadde mange til Canon,men det jeg lurte på da er, går det ann og bruke gamle linser på nye canon ?,disse var jo til analoge kamera,Jeg bruker sjeldent autofokus, så disse hadde fungert perfekt til mitt bruk, pluss at jeg skulle få dem billig.
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
1: «Objektiver»(!)
2: Spørs jo helt på kamera. Om det er FD-mounts er de inkompatible med Canon EOS 400Ds EF-S-mount.

Det finnes også adaptere du kan vurdere, om objektivet/objektivene er verdt det.

Fiks en liste, og finn info.
Så lenge det er EF eller EF-S vil de passe. De gamle objektivene med FD-fatning, fra 1971-1987, vil ikke passe uten adapter (som ikke er til å anbefale da du vil miste minst en blender og en del optisk kvalitet.
Sist endret av ErikH; 25. desember 2011 kl. 12:55.
Ok,har googla litt,disse er faktisk ikke så gamle, rundt år 2000. men fortsatt..skal prøve ut noen bilder med det ene objektivet som passet,har vært og hentet det i dag.
50 objektiver på så kort tid? Gief some!
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
2000? Jeg har kanskje to objektiver som er nyere.

Om du ikke skal ha alle sammen er det sikkert aktuelt for en del her, om du legger ut oversikt og gir kontaktinfo på PM (:
Ja,men denne mannen er en som reiser ofte fra Nederland til Norge, han tar med seg alt mulig rart derifra, han har lidenskap for fotografering, men jeg klarte og telle til sammen nesten 50objektiver, han holder til på Vallset(hedmark) kontakt meg for mer info, vil helst ikke gi ut adresse og alt mulig rart offentlig.

men objektivene er i bra stand og jeg kjøpte to stykk for bare 300,- noe jeg ikke synes var dyrt..