Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 1858
Hei folkens, var ute og prøvde meg noen sånne bilder som jeg har tatt her.

Men lurte på om det er noe fasit eller bare prøve seg frem ?
Føler kvaliteten er dårlig ?

Noen ide til åssen jeg kan gjøre bildet bedre ?

Iso 100
30 Sekunder
F29

Her er bildet:

http://i43.tinypic.com/ab45jd.jpg
Jeg syntes det var litt kjedelig at alt var oransje, men uten tvil et kult bilde! Likte spesielt godt at gatelysene er "stjerneformet".

Kan ingenting spesielt om fotografi, men dette var et veldig ok bilde!
Takk for det, ja,akkurat den fargen jeg har problemer med, men håper noen kan komme med tips,er ny innen denne type fotografering,men siden det er mørke tider så hvorfor ikke begynne nå =)
Har noen ganger tenkt på og gjøre dem i svart/hvit men da føler jeg det blir litt kjedelig i lengden.
Hva du tenker på er sikkert hvitbalanse. Ta bilder i RAW format så kan du endre denne ganske mye.
Takk for den,mulig jeg skal ta i rawformat...høres lurt ut
Sitat av ffanta Vis innlegg
Takk for den,mulig jeg skal ta i rawformat...høres lurt ut
Vis hele sitatet...
Som nevt, ta I raw. Bruk alltid raw om du har planer om etterarbeid i photoshop/lightroom.

For bilder med snø, så kan det være lurt å overeksponere med 2f stop ca. Dette gjør at snøen ser mer hvit enn grå ut.

Tatt i rundkjøringa på hamar? :P
endre hvitbalanse her hadde gjort mye med bildet, det er ganske kult, bare alt for orange/rødt :P
raw is the way to go
det er tatt i rundkjøringa ved maxi ja, skal ta i raw formater fra og med i dag.
Bortsett fra at hvitbalansen er way off ser det ut som du har teknikken inne, du må bare finne noe mer spennende å fotografere
Var ute å prøvde en kveld her jeg og.. (litt usikker på kvaliteten på bildet her. Måtte lagre fra facebook, sitter på jobb)

Tror detta var
iso 100
15 sec
f4 ett eller annet...


▼ ... over en uke senere ... ▼
Stativ, fjærnutløser.
ISO 4-600
Lukker mellom 5-15 sec
blender på rundt F16 +-

Da venter jeg spent på ditt neste bilde.
Du kan sjekke noen av mine hær http://kroatos.blogspot.com/2011/10/lang-lukkertid.html
holder på en del jeg også. er gøy med slike bilder.
Sist endret av Kroatos; 1. januar 2012 kl. 17:55.
Sitat av Kroatos Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Det tredje var helt ok, men ser litt skjevt ut.
Men hvis du skal fortsette å poste i hver fototråd ville jeg begynt å legge bildene ut i tråden istedet for å linke til bloggen din, og fjerne den stygge copyright-saken din, du er ikke så flink enda at noen gidder å stjele bildene dine.