Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  22 9186
Har prøvd flere ganger nå og får det ikke til. Noen som kan gi forklaring steg for steg ? Det jeg ønsker og kjøpe er ikke heilt etter boka, så det må ver trygt
Anonym bruker
"Definert Ku"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
last ned torbrowser
Sitat av Who? Vis innlegg
Om jeg ikke tar feil så er det imot reglementet å gi tips til det.
Vis hele sitatet...
neh.. om TS hadde giddet å google så hadde han/hun fått samme råd + mer informasjon. Og det er ikke ulovlig å browse dark web..
Anonym bruker
"Opptatt Mus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Last ned Tor Browser. Også DarkNetMarketsNO på Reddit.
Sitat av Solarfields Vis innlegg
Og det er ikke ulovlig å browse dark web..
Vis hele sitatet...
Nei, siden innlegget mitt om det ble slettet så har du nok rett i dette.
Bare forventet at dette var i strid med reglementet siden bla. Pris på rusmidler ikke er tillatt å diskutere på dette forumet.

Sitat av Fruen93 Vis innlegg
Har prøvd flere ganger nå og får det ikke til. Noen som kan gi forklaring steg for steg ? Det jeg ønsker og kjøpe er ikke heilt etter boka, så det må ver trygt
Vis hele sitatet...
Som allerede nevnt så er første steg Tor Browser og så er det svært viktig at du leser deg opp på og benytter deg av PGP-kryptering.
God instruksjon til dette her: https://www.deepdotweb.com/2013/11/1...newbs-gpg4win/

Videre, så er localbitcoins.com å anbefale når det kommer til kjøp av Bitcoins. Det er også en god ide å benytte deg av Linux, selv om jeg tviler på at dette skulle være nødvendig dersom det i all hovedsak er det norske markedet du tenker å bestille fra.

Forøvrig så finner du mye info på https://www.deepdotweb.com
Sist endret av Who?; 11. mars 2018 kl. 19:27. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
"Det er også en god ide å benytte deg av Linux, selv om jeg tviler på at dette skulle være nødvendig dersom det i all hovedsak er det norske markedet du tenker å bestille fra."

Hvorfor?
Sitat av Rosander Vis innlegg
"Det er også en god ide å benytte deg av Linux, selv om jeg tviler på at dette skulle være nødvendig dersom det i all hovedsak er det norske markedet du tenker å bestille fra."

Hvorfor?
Vis hele sitatet...
Hvorfor hva? Tror du må være mer spesifikk
Anonym bruker
"Reflektert Mare"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Who? Vis innlegg
Hvorfor hva? Tror du må være mer spesifikk
Vis hele sitatet...
Hvorfor er det "også en god ide å benytte deg av Linux, selv om jeg tviler på at dette skulle være nødvendig dersom det i all hovedsak er det norske markedet du tenker å bestille fra" ?
Sitat av Who? Vis innlegg
Hvorfor hva? Tror du må være mer spesifikk
Vis hele sitatet...
Jeg føler spørsmålet mitt sammen med sitatet var selvforklarende. Men hvorfor er det en god idé å bruke linux? Og hvorfor er dette spesielt anbefalt om du handler fra utlandet i forhold til det Norske markedet?

En som ikke har erfaring med linux kan gjøre mer skade enn nytte ved å benytte linux.
Sist endret av random105675; 11. mars 2018 kl. 22:15.
Sitat av Rosander Vis innlegg
Jeg føler spørsmålet mitt sammen med sitatet var selvforklarende. Men hvorfor er det en god idé å bruke linux? Og hvorfor er dette spesielt anbefalt om du handler fra utlandet i forhold til det Norske markedet?

En som ikke har erfaring med linux kan gjøre mer skade enn nytte ved å benytte linux.
Vis hele sitatet...
Fordi da slettes alle spor dersom du skulle være så uheldig å bli tatt og få laptopen beslaglagt. Og risikoen for å bli tatt er selvfølgelig mye høyere dersom du bestiller fra utlandet.
Er forøvrig enig med deg i det siste du sier.
Sist endret av Who?; 11. mars 2018 kl. 22:44.
Anonym bruker
"Sub-tropisk Nidhogg"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Viss du har lasta ned 2r browser, første du MÅ gjøre er å deaktivere alle plugins å javascript. Å husk for all del å huke av "forbid scripts globally".
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Who? Vis innlegg
Fordi da slettes alle spor dersom du skulle være så uheldig å bli tatt og få laptopen beslaglagt.
Vis hele sitatet...
Det er ikkje ein eigenskap ved Linux. Det er ein eigenskap ved live-system som ikkje lagrer ting til disk, eller eventuelt full disk-krypto, som bitlocker eller LUKS.
Sitat av vidarlo Vis innlegg
Det er ikkje ein eigenskap ved Linux. Det er ein eigenskap ved live-system som ikkje lagrer ting til disk, eller eventuelt full disk-krypto, som bitlocker eller LUKS.
Vis hele sitatet...
Da er det tydeligvis noe jeg har missforstått, beklager det.
Mener iallefall å huske at Linux har denne egenskapen dersom den kjøres live via en USB eller CD, men tydeligvis er det noe jeg har missforstått.
Anonym bruker
"Vant Sandflyndre"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Finnes det noen søkemotor på Tor, ala Google? Jeg finner jo ingenting interessant etter å starte Tor.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Who? Vis innlegg
Da er det tydeligvis noe jeg har missforstått, beklager det.
Mener iallefall å huske at Linux har denne egenskapen dersom den kjøres live via en USB eller CD, men tydeligvis er det noe jeg har missforstått.
Vis hele sitatet...
Ja, bruker du et livesystem som f.eks. frå CD, så vil i utgangspunktet ingenting verte lagra på PCen. Men det er eit av mange steg som må til for å sikre at bestillinga ikkje kan sporast til deg. Det viktigaste sporet er trass alt at det kjem i di postkasse, og at betalinga fort vil etterlate spor.
Sitat av Who? Vis innlegg
Fordi da slettes alle spor dersom du skulle være så uheldig å bli tatt og få laptopen beslaglagt. Og risikoen for å bli tatt er selvfølgelig mye høyere dersom du bestiller fra utlandet.
Er forøvrig enig med deg i det siste du sier.
Vis hele sitatet...
Som andre har nevnt over her så gjelder dette som oftest for live systemer og read-only. Men live systemer kan også lagre data om det kjøres fra USB.

Vidarlo nevner LUKS, jeg bruker ikke darkweb men på den ene raspberryen min har jeg lagt inn luks nuke patch og skrevet passordet på selve boksen. Dersom noen prøver å bruke det til å logge inn ødelegges partisjonen.

https://hackingvision.com/2017/07/08...ke-kali-linux/
Ja, det er tydelig at jeg har missforstått litt av konseptet rundt dette.
At live systemer er mer risikofullt dersom det kjøres via USB var forøvrig helt nytt for meg.

Nå benytter jeg ikke dette selv, men kun Tor-browser. Har derimot vurdert VPN. Men har i forhold til det også hørt at å benytte dette når man benytter TOR kan øke sjansen for å bli tatt.
Sist endret av Cappy; 13. mars 2018 kl. 09:18. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Først skaff deg en god vpn.. anbefaler nordvpn,
2.last ned tor browser
3. last ned exodus. en coin wallet som er umulig å spore hvis du skal handle.
4. her er noen url du kan like
dream marked : http://lchudifyeqm4ldjj.onion/
jd6yhuwcivehvdt4.onion
t3e6ly3uoif4zcw2.onion

wallstreet marked: http://wallstreetvulcaw.onion/index

http://tmskhzavkycdupbr.onion/index.php

mn vær forsiktig med hvem du handler med
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Finnes det noen søkemotor på Tor, ala Google? Jeg finner jo ingenting interessant etter å starte Tor.
Vis hele sitatet...
duckduckgo.com

Skru av Safe search og søk på "hidden wiki"
Sist endret av russel; 12. mars 2018 kl. 23:05.
Anonym bruker
"Fregnete Havmann"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Mulig det allerede finnes svar på dette, men bør jeg ha VPN bare for å browse rundt på knarkemarkedet i deepweb?
Anonym bruker
"Ekstravagant Sau"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har bare skumlest, men har ingen nevnt Tails?
▼ ... over en måned senere ... ▼
Hei! er det noen her som har handla på undermarket? eller vet hvem market som er best å handle cc fulls å tracks??
Sist endret av mrtrololo; 26. april 2018 kl. 16:53.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Mulig det allerede finnes svar på dette, men bør jeg ha VPN bare for å browse rundt på knarkemarkedet i deepweb?
Vis hele sitatet...
I utgangspunktet er tor browser en slags vpn-tjeneste i seg selv. Jeg tar ikke meg bryet med å bruke vpn.