Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 2471
Anonym bruker
"Sikker Klatremus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg mener, de tar imot kryptovaluta for en tjeneste for eksempel på krimineltvis, la oss si at de har tjent 1 million kroner i bitcoins. Hvordan skal de klare å ta ut gevinsten på dette uten å bli oppdaget? Bankene er jo ganske flinke på overvåkning, de kan vell ikke bare selge bitcoinsene for så å ta ut gevinstene på 1 million kroner uten at de blir satt spørsmål hvor de har fått tak i de bitcoinsene? hvordan hvitvaskes dette til penger? blir de nødt til å ta ut penger litt og litt uten at noen oppdager noe?

en mulighet er jo bare å vente til at flere og flere butikker/bedrifter tar i mot kryptovaluta som betaling istedefor penger generellt? spør bare ut av ren nysgjerrighet!
Hos f.eks. LocalBitcoins så er det flere som tilbyr å betale kontant, så det er fint mulig å veksle en viss sum til kontanter og så kjøpe SpendOn Gavekort med kontantene.

Så har man jo nettbutikker allerede som tilbyr betaling via kryptovaluta. Dersom jeg selv var vinningskriminell/venndor og tjente penger der kryptovaluta var betalingsmetoden, så ville jeg nok bare ha tatt ut pengene etterhvert som jeg trengte dem. Og selvfølgelig i små mengder om gangen.
At man har 1.000.000,- i Bitcoins betyr selvfølgelig ikke at man er nødt til å veksle disse til fiat valuta med engang.
Sist endret av Who?; 20. februar 2018 kl. 08:35.
Anonym bruker
"Sikker Klatremus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Hva om du feks skal kjøpe leilighet/luksusvarer/dyre biler? Det vil jo blitt lagt merke til om du skal kjøpe luksus å dyre ting i tilfelle?
Sitat av Who? Vis innlegg
Hos f.eks. LocalBitcoins så er det flere som tilbyr å betale kontant, så det er fint mulig å veksle en viss sum til kontanter og så kjøpe SpendOn Gavekort med kontantene.

Så har man jo nettbutikker allerede som tilbyr betaling via kryptovaluta. Dersom jeg selv var vinningskriminell/venndor og tjente penger der kryptovaluta var betalingsmetoden, så ville jeg nok bare ha tatt ut pengene etterhvert som jeg trengte dem. Og selvfølgelig i små mengder om gangen.
At man har 1.000.000,- i Bitcoins betyr selvfølgelig ikke at man er nødt til å veksle disse til fiat valuta med engang.
Vis hele sitatet...
Hvis du tar ut bitcoins etterhvert som du trenger dem, så risikerer du vel at kursen er lav noen ganger? Og hva hvis kursen faller og holder seg der?
Sitat av Rusmisbrukeren Vis innlegg
Hvis du tar ut bitcoins etterhvert som du trenger dem, så risikerer du vel at kursen er lav noen ganger? Og hva hvis kursen faller og holder seg der?
Vis hele sitatet...
Ja, det er en risiko. Men som vendor tjener man såpass mye at det skal en del til før man går i minus. Og det kan selvfølgelig like godt gå den andre veien.
Uavhengig av om en slik "strategi" fører med seg tap, så er det fortsatt bedre enn å bli tatt fordi man forsøkte å veksle 1.000.000,- i løpet av en periode på kanskje 1 måned. Eller fordi noen tilfeldigvis fant kontantene.

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hva om du feks skal kjøpe leilighet/luksusvarer/dyre biler? Det vil jo blitt lagt merke til om du skal kjøpe luksus å dyre ting i tilfelle?
Vis hele sitatet...
Om dette lar seg gjøre avhenger av inntekten man har ved siden av. I de fleste tilfeller er det direkte idioti å kjøpe leilighet, biler og luksusvarer med svarte penger. Fordi slikt vil bli lagt merke til før eller siden, og da har man et forklaringsproblem.
Sist endret av Who?; 20. februar 2018 kl. 10:45. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Mulig jeg er helt på bærtur, men la oss si at du driver en kriminell virksomhet og tar betalt i bitcoin, kan du ikke bare si at du har tradet og tjent? Dette blir slik som jeg har forstått det skattepliktig inntekt, men da er jo pengene mer eller mindre rene.
http://www.skatteetaten.no/no/Radgiv...-konsekvenser/
Sist endret av Dreams; 20. februar 2018 kl. 11:28.
Sitat av Dreams Vis innlegg
Mulig jeg er helt på bærtur, men la oss si at du driver en kriminell virksomhet og tar betalt i bitcoin, kan du ikke bare si at du har tradet og tjent? Dette blir slik som jeg har forstått det skattepliktig inntekt, men da er jo pengene mer eller mindre rene.
http://www.skatteetaten.no/no/Radgiv...-konsekvenser/
Vis hele sitatet...
Du skal kunne dokumentere tradene også da.
Anonym bruker
"Sikker Klatremus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Tenk på de narkokartellene i Mexico som er søkkrike, å kjøper mye luksus åpent lys, men kansje de enda er akseptert å kjøpe dyre å luksuriøse ting der nede med kontanter? Eller så er vell korrupsjonen veldig sterk
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Tenk på de narkokartellene i Mexico som er søkkrike, å kjøper mye luksus åpent lys, men kansje de enda er akseptert å kjøpe dyre å luksuriøse ting der nede med kontanter? Eller så er vell korrupsjonen veldig sterk
Vis hele sitatet...
Korrupsjon & makt.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Tenk på de narkokartellene i Mexico som er søkkrike, å kjøper mye luksus åpent lys, men kansje de enda er akseptert å kjøpe dyre å luksuriøse ting der nede med kontanter? Eller så er vell korrupsjonen veldig sterk
Vis hele sitatet...
Stor forskjell på Mexico og Norge. I Norge så blir skattemyndighetene automatisk kontaktet bare du forsøker å sette inn mer enn 10.000,- på konto.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hva om du feks skal kjøpe leilighet/luksusvarer/dyre biler? Det vil jo blitt lagt merke til om du skal kjøpe luksus å dyre ting i tilfelle?
Vis hele sitatet...
Det vil det hvis du kjøper det med sorte penger uansett om det er bitcoins eller kontanter.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Who? Vis innlegg
Stor forskjell på Mexico og Norge. I Norge så blir skattemyndighetene automatisk kontaktet bare du forsøker å sette inn mer enn 10.000,- på konto.
Vis hele sitatet...
Nei, det vert dei ikkje.

Banken er derimot pliktig til å oppbevare transaksjonsdetaljer, og kan ved konkret mistanke om kvitvasking sende melding til KRIPOS.
Sitat av vidarlo Vis innlegg
Nei, det vert dei ikkje.

Banken er derimot pliktig til å oppbevare transaksjonsdetaljer, og kan ved konkret mistanke om kvitvasking sende melding til KRIPOS.
Vis hele sitatet...
Ja, du har rett, my mistake!
Sist endret av Who?; 20. februar 2018 kl. 13:42.
Det er også viktig at man sjekker sikkerhetssertifikatet til den siden man kjøper valuta på. Noen nettsider slik som binance legger ut velkomtsmelding hvor de ber deg sjekke at du har "https//:" foran binance.com

Er mange som lager falske nettsider som utgir seg for å være kryptomarket, folk setter inn penger og de tar alt og stikker av