Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1670
Hei!


Tenkte jeg skulle prøve meg på timelapse. Lest et par tutorials og kom fram til at jeg skulle laste ned DSLR remote pro. Nå som jeg har lastet det ned og koblet til kameraet i Print modus (pc-tilkobling fungerte ikke) så prøver jeg å ta et bilde, og den sier bare Busy. Hva må jeg gjøre for å unngå det? Googlet problemet men ingen av løsningene fungerte.

kameraet jeg bruker er en Canon Eos 350D.

Evt noen andre programmer som er bra å bruke til timelapse ?
Dersom du har mac kan du faktisk gjøre dette med Image Capture også - Trykk "Arkiv" -> "Ta bilde" og så kan du justere intervalen der.
Sist endret av boblesaft; 28. desember 2011 kl. 20:13.
Hva med å prøve EOS Utility som følger med på CDen til kameraet? Det har også muligheten til å skyte bilder i intervall. (Tool -> Timer Shooting).

Selv har jeg dårlige erfaringer med både EOS Utility (Windows og Mac) og DSLR Remote Pro, altfor ustabile de gangene jeg brukte det. Nå bruker jeg Magic Lantern til mitt EOS 550D, men dessverre finnes det ikke til 350D, utifra hva jeg ser.
Sist endret av Viva la Opium; 28. desember 2011 kl. 20:31.
hyggelig
happy violence's Avatar
Trådstarter
Har ikke mac nei.

Kjipt at det ikke fungerer, ser utrolig gøy ut. Sikker på at Magic lantern kun fungerer på 5d og 550d ?
Sitat av tissemannX Vis innlegg
Har ikke mac nei.

Kjipt at det ikke fungerer, ser utrolig gøy ut. Sikker på at Magic lantern kun fungerer på 5d og 550d ?
Vis hele sitatet...
Som du ser på siden deres står det at Magic Lantern fungerer på disse modellene:
550D 1.0.9
60D 1.1.0
600D 1.0.1
50D 1.0.8
500D 1.1.1
5D2 and 1100D in progress.
5D MkII 2.0.9
5D MkII 2.0.8
Vis hele sitatet...
Så mest sannsynlig funker det ikke på 350D. Men som sagt kan du jo prøve EOS Utility, kanskje det funker bedre for deg enn det gjorde for meg.
hyggelig
happy violence's Avatar
Trådstarter
Skal prøve det, men må lastes ned på mobilt bredbånd da jeg ikke har cden Woohoo, 6 timer nedlasting det.
Sitat av boblesaft Vis innlegg
Dersom du har mac kan du faktisk gjøre dette med Image Capture også - Trykk "Arkiv" -> "Ta bilde" og så kan du justere intervalen der.
Vis hele sitatet...
Omg, du sparte meg nettop for en god del penger, tusen hjertelig takk for tipset!
Sist endret av random36598; 30. desember 2011 kl. 17:29.
Hvis du har iphone så kan du laste ned iTimeLapse, funker som fjell
Sitat av Viva la Opium Vis innlegg
Som du ser på siden deres står det at Magic Lantern fungerer på disse modellene:

Så mest sannsynlig funker det ikke på 350D. Men som sagt kan du jo prøve EOS Utility, kanskje det funker bedre for deg enn det gjorde for meg.
Vis hele sitatet...
Finnes til 450D som og ikke står på lista, så man skal aldri si aldri
http://youtu.be/y8Q1aN0Yko8

Min første timelapse
bare testa, med image capture, og slideshow i lightroom med 24fps preset.