Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  23 3599
Jeg har et enormt stort problem, problemet er et fjell på 1700 meter.. hehe
Jeg bor på skygge siden i en dal, det er ingen mulighet for å få inn signaler til parabolen der jeg bor da fjellet er sør for huset. er jeg nødt til å leve et liv med kun nrk og tv2? eller har jeg noen mulighet til å finne på noe lurt? tingene som vistnok skal funke i teori er å speile signaler. Sette opp et speil i de riktige grader på andre siden av fjorden (underkant av 1 km) og en parabol på huset mitt som siker mot speilet, har noen prøvd dette? en annen teori er å sette opp to paraboler på andre siden av fjorden en som tar imot signaler og en som sender til parabol på huset, problemet her er å få en parabol til å sende signaler, vet noen om dette går? eller er det en annen måte å gjøre dette på??
dra en sykelig lang kabel opp til toppen av fjellet, og sett opp parabolen der oppe. Tror du får ganske gode signaler da!
har du naboer som kan hjelpe?
Trådstarter
6 0
nærmeste sted å få signaler på er ca 1 km unna.. på andre siden av fjorden =(
naboene mine har det samme problemet..

Sitat av Mercury
dra en sykelig lang kabel opp til toppen av fjellet, og sett opp parabolen der oppe. Tror du får ganske gode signaler da!
Vis hele sitatet...
hehe.. hadde blitt litt av en tur, med et par km kabel i sekken =)
har samme problem her. Et diigert fjell..
Men her kommer det snart kabeltv gjennom bredbånd.. går det ikke der det?
Dreambox?
Trenger vel stort sett bare en internett-tilkobling.
Ligger forøvrig en FAQ her
Sitat av Mercury
dra en sykelig lang kabel opp til toppen av fjellet, og sett opp parabolen der oppe. Tror du får ganske gode signaler da!
Vis hele sitatet...
Tviler på det. 1,7km minium med kabel. Tenk det spenningsfallet både pga motsanden i selve lederen og hvis det er varmt ute. mye å tenke på...

Vel.. med en 10kvadrats ledning kanskje :P ?
kreativ nerd
devotio's Avatar
Sitat av Ryan
Dreambox?
Trenger vel stort sett bare en internett-tilkobling.
Ligger forøvrig en FAQ her
Vis hele sitatet...
Hva faen har dreambox med dette å gjøre? les posten før du selv poster!

Om dere er mange nok naboer kan dere jo bygge deres eget kabelselskap (sette opp parabol og dele det) Eventuelt kan dere kontakte et kabel-TV selskap og spørre dem, men det bør jo så klart være lønnsomt før de begynner med noe sånt.
Bor du på ei hytte? Kan jo kanskje spør om NRK vil ta med boplassen din til programmet "Der ingen skulle tru at nokon kunne bu" (har jo muligheten til å se det selv også), vet ikke om du får penger for det akuratt, men kanskje kommunen (hvis den finnes ) kan gjør noe med det (parabolproblemet).
går ut fra du har internett,få deg kootv, der får du inn bla. tv3,discovery og det er gratis
Sitat av devotio
Hva faen har dreambox med dette å gjøre? les posten før du selv poster!

Om dere er mange nok naboer kan dere jo bygge deres eget kabelselskap (sette opp parabol og dele det) Eventuelt kan dere kontakte et kabel-TV selskap og spørre dem, men det bør jo så klart være lønnsomt før de begynner med noe sånt.
Vis hele sitatet...
Dreamboxer kan streame TV kanaler via WEB, så det var nok det han mente.
kreativ nerd
devotio's Avatar
Sitat av wrap
går ut fra du har internett,få deg kootv, der får du inn bla. tv3,discovery og det er gratis
Vis hele sitatet...
Jeg oppdaterte kooTV, da forsvant disse kanalene fra programmet (for min del i alle fall). Så det er en sannsynlighet at det ikke er i siste versjon.
kan noen forklare hva kootv er og hvordan det funker?
Sitat av devotio
Jeg oppdaterte kooTV, da forsvant disse kanalene fra programmet (for min del i alle fall). Så det er en sannsynlighet at det ikke er i siste versjon.
Vis hele sitatet...
Nei det var vel bare norske kanler som forsvant. Fordi de skal inn i et eget program som skal koste penger.
Sitat av Mech
Tviler på det. 1,7km minium med kabel. Tenk det spenningsfallet både pga motsanden i selve lederen og hvis det er varmt ute. mye å tenke på...
Vis hele sitatet...
for ikke å tenke på alle skadene kabelen får ved å ligge ute i vær og vind/vinter og vår. + hva dyrene kan gjøre med den.
han får rett og slett flytte!
Dead Man Walking
Thysanoptera's Avatar
Hva er dette kootv dere snakker om? Min søking på google resulterte kun i noen sider med et ukjent språk. Finner ingenting om kootv, ingen informasjon eller eventuelle download lenker.

Please enlighten me! Hva er det for noe?
Sitat av DarkStaar
Hva er dette kootv dere snakker om? Min søking på google resulterte kun i noen sider med et ukjent språk. Finner ingenting om kootv, ingen informasjon eller eventuelle download lenker.

Please enlighten me! Hva er det for noe?
Vis hele sitatet...
TV Koo er et program som streamer TV kanaler via Peer-2-Peer.
Link: http://stopstop.mine.nu/index.php?ca...p13_fileid=227
PS: programmet er kinesisk.
Dead Man Walking
Thysanoptera's Avatar
ah, takker. Var TV Koo det het ja :P
Vel, må si jeg er imponert! Endelig kan jeg få se NRK og TV2 som jeg har betalt for i ett år hos Canal Digital, men uten å få det inn på parabol!
(ノಠ益ಠ)ノ彡┻━┻
Alphanio's Avatar
Det er mange kanaler som har forsvunnet i det programmet, men så kommer de tilbake igjen da.
jeg får bare inn nrk1 og noen andre kinesiske kanaler dei ander virker ikke.
Sitat av Gubbe
TV Koo er et program som streamer TV kanaler via Peer-2-Peer.
Link: http://stopstop.mine.nu/index.php?ca...p13_fileid=227
PS: programmet er kinesisk.
Vis hele sitatet...
off topic:
jeg prøvde å laste ned den der!
men hva betyr dette?
The administrator has banned your email address.
jeg har jo alldri vært der før!
de norske kanalen e er flyttet fra tvkoo til TVnoo dette er et norsk program