Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 5169
Er det flere som har opplevd at Stilnoct (sovemedisin) virker mot sin hensikt? Jeg fikk en resept fordi jeg holdt på å gå fra konseptene etter søvnmangel, og tok en. Sto opp etter ca en halvtime da jeg ikke merket antydning til søvn. Tok en til for å være sikker på å få effekt, men endte opp med enda verre opptur. Ringte rundt, sendte eposter og styra og ordna noe helt infernalsk. Har lest at de som får en opptur av sedative midler kan ha en adhd diagnose. Kanskje jeg burde sjekke meg?
JaneDoe's Avatar
Trådstarter
Ingen som har opplevd rare ting på Stilnoct? Jeg syns den medisinen var mer dop enn sovemedisin.......og kastet resten av brettet i do.
Hei JaneDoe!

Jeg har brukt endel Stilnoct for en tid tilbake i samband med søvnproblemer etter en nakkeskade.

Ja, syns det er en tvilsomt medisin da jeg av og til hadde en tendens til å ta 2-4 i stedet for 1-2, og det fikk følger som rett og slett var skumle. Usystematisk og stressa rotehode vil jeg kalle tilstanden.

Den verste episoden var da jeg mener jeg tok 5-6 stk, og presterte å gå på kjøkkenet midt på natta for å lage meg "mat".

Problemet var at jeg var helt surrete og lagde noe som jeg aldri i verden hadde prøvd, eller ønsket å prøvd å lage.
Tror det var en salig blanding av alt mulig på kjøkkenet som overhodet ikke hadde noe i en stekepanne å gjøre, men det var i stekepanna alt gikk. Helt meningsløs matrett.

Tror dessuten jeg var så utilregnelig at det kunne endt med at jeg kunne skada med selv eller at noe hadde begynt å brenne.

Ble en helsikes ryddejobb dagen etter, matrester og rot over hele kjøkkenet.

Var vel helst min håpløse dosering som var årsaken, men uansett skremmende virkning.
Multi-dysfunksjonell
somnium's Avatar
Sitat av Huxley Vis innlegg
Ja, syns det er en tvilsomt medisin da jeg av og til hadde en tendens til å ta 2-4 i stedet for 1-2, og det fikk følger som rett og slett var skumle. Usystematisk og stressa rotehode vil jeg kalle tilstanden.
Vis hele sitatet...
Du syns Stilnoct er en tvilsom medisin fordi du ikke klarer å holde deg til doseringen du har fått oppgitt av legen din?

Skjerp deg.

Men ja, Stilnoct kan ha uønskede bivirkninger som gjør at man blir surrete.
Personlig begynte jeg å ha lette hallusinasjoner når jeg tok 2 stk (husker ikke hvor mange mg, mener det var 7,5?).

Saken er at de skal brukes korrekt.
Å ta 2 stk for å så å sitte foran PC'en eller lage mat, er ikke korrekt bruk.

Du skal ta medisinen, og LEGGE deg.
Det er ikke noe problem å være våken på det meste av sovemedisiner om man vil, saken er at man faktisk skal PRØVE å sove.

Å stå opp etter en halvtime er selvfølgelig noe som får deg til å føle deg mer våken, og når da medisinen slår inn så vil du føle deg dopet og muligheten for å gjøre dumme ting er mer tilstede.
JaneDoe's Avatar
Trådstarter
Det er det samme jeg opplevde på Stilnoct. Gjorde masse rart og husket ingenting etterpå. Derfor skylt jeg ned de siste tablettene i do
Sitat av Huxley Vis innlegg
Hei JaneDoe!

Jeg har brukt endel Stilnoct for en tid tilbake i samband med søvnproblemer etter en nakkeskade.

Ja, syns det er en tvilsomt medisin da jeg av og til hadde en tendens til å ta 2-4 i stedet for 1-2, og det fikk følger som rett og slett var skumle. Usystematisk og stressa rotehode vil jeg kalle tilstanden.

Den verste episoden var da jeg mener jeg tok 5-6 stk, og presterte å gå på kjøkkenet midt på natta for å lage meg "mat".

Problemet var at jeg var helt surrete og lagde noe som jeg aldri i verden hadde prøvd, eller ønsket å prøvd å lage.
Tror det var en salig blanding av alt mulig på kjøkkenet som overhodet ikke hadde noe i en stekepanne å gjøre, men det var i stekepanna alt gikk. Helt meningsløs matrett.

Tror dessuten jeg var så utilregnelig at det kunne endt med at jeg kunne skada med selv eller at noe hadde begynt å brenne.

Ble en helsikes ryddejobb dagen etter, matrester og rot over hele kjøkkenet.

Var vel helst min håpløse dosering som var årsaken, men uansett skremmende virkning.
Vis hele sitatet...
Det er nesten skummelt at du skriver det der. For det er som å se for meg meg selv da jeg har tatt piller med virkestoffene Zopiclon (imovane) eller Zolpidem (Stilnoct).

Jeg lager noe av det mest vanvittige man kan se for seg sammen i en matrett. Og ryddingen er fullstendig oversett før morgningen etter.
Det er utrolig at dette ikke er en reaksjon kun jeg får.

Hva får en til å gjøre akkurat det?...
JaneDoe's Avatar
Trådstarter
Sitat av somnium Vis innlegg
Du syns Stilnoct er en tvilsom medisin fordi du ikke klarer å holde deg til doseringen du har fått oppgitt av legen din?

Skjerp deg.

Men ja, Stilnoct kan ha uønskede bivirkninger som gjør at man blir surrete.
Personlig begynte jeg å ha lette hallusinasjoner når jeg tok 2 stk (husker ikke hvor mange mg, mener det var 7,5?).

Saken er at de skal brukes korrekt.
Å ta 2 stk for å så å sitte foran PC'en eller lage mat, er ikke korrekt bruk.

Du skal ta medisinen, og LEGGE deg.
Det er ikke noe problem å være våken på det meste av sovemedisiner om man vil, saken er at man faktisk skal PRØVE å sove.

Å stå opp etter en halvtime er selvfølgelig noe som får deg til å føle deg mer våken, og når da medisinen slår inn så vil du føle deg dopet og muligheten for å gjøre dumme ting er mer tilstede.
Vis hele sitatet...
Jeg syns du er svært belærende i hvordan medisiner skal tas. Jeg har slitt med søvproblemer i ti år, og da jeg fikk Stilnoct i det ikke vikret var den naturlige reaksjonen å stå opp. Jeg tok en til, prøvde å legge meg, men enda verre ting skjedde. Jeg begynte å bli hypoman, eller kanskje manisk, og da er det vanskelig å bare bli liggende stille i sengen sin. Jeg syns du skal være forsiktig med å si hva man bør og ikke bør i slike situasjoner.
Tja..det var litt av en pekefinger.

Er jo helt klar over at jeg feildoserte.

Mener likevel at konsekvensene av en relativt lav overdosering fikk veldig store følger og forandringer i adferd, og verdt å dele i forumet. Det kan jo finnes andre som er truende til å ta noen piller for mye.

Jeg tok ikke 2 stk for så gå å lage mat, jeg tok over en periode på noen få timer, 5-6 fordi jeg hadde seriøse søvnproblemer, for så å stå opp igjen og ikke ane hva jeg drev på med, og det siste jeg hadde planlagt var å lage mat.
Dette var da litt sært ja..hehe.

Hva som gjør det har ikke jeg noe svar på, men kan virke som man får et veldig lite gjennomtenkt panikkaktig matkick.
JaneDoe's Avatar
Trådstarter
Min kritkk var rett mot Somnium. Beklager at det ikke gikk klart frem av svaret jeg gav.
Sitat av JaneDoe Vis innlegg
Min kritkk var rett mot Somnium. Beklager at det ikke gikk klart frem av svaret jeg gav.
Vis hele sitatet...
Det var forøverig mitt innlegg også, selv om jeg ikke oppfatter hans innlegg så veldig "fiendtlig" egentlig. Syns bare stilen var litt unødvendig belærende.

JaneDoe's Avatar
Trådstarter
Jeg har hatt skremmende effekter av Stilnoct. Fullstendig blackout er an av dem. Har tatt tre tabletter og husker ikke hva jeg har gjort. Skremmende.
Har opplevd det samme. Husker ikke hvor mange det var jeg tok, men jeg våkna igjen dagen etter i samme stillinga på sofaen og trodde jeg bare hadde sovna. Etterhvert så fant jeg ut at jeg mangla masse speed og at folk hadde både sett, og hørt meg reke og røre gatelangs. Skumle greier.
Neutral Good
Mith's Avatar
Hva med å faktisk sjekke kjente bivirkninger før man spør om erfaringer fra andre hobbybrukere?
Det er samme virkestoff som i pillen Ambien og bivirkningene er jo så kjent at det er parodiert på The simpsons.

Sitat av http://www.netdoctor.co.uk/medicines/100002467.html
There have been reports of people doing things while they are asleep after taking this medicine that they do not remember when they wake up. These include sleepwalking, sleep driving, making phone calls and preparing and eating food. These events may be more likely if you drink alcohol, or take other medicines with sedative effects (see end of factsheet) in combination with this medicine. If you think this could be happening to you, you should let your doctor know.
Vis hele sitatet...
Sist endret av Mith; 12. mai 2009 kl. 09:06.
Sitat av Mith Vis innlegg
Hva med å faktisk sjekke kjente bivirkninger før man spør om erfaringer fra andre hobbybrukere?
Det er samme virkestoff som i pillen Ambien og bivirkningene er jo så kjent at det er parodiert på The simpsons.
Vis hele sitatet...
Man burde da ærlig talt få denne informasjonen av legen sin, for det er vell dette som er hans jobb?. En leges jobb er jo ikke bare og skrive ut resepter, men også informere om hva de skriver ut. Slike leger rister jeg bare på hodet av, og forstår ikke hvorfor de får lov til og være i den jobben de er i. Selv om det beste hadde vært hvis begge parter hadde sjekket det opp - før pasienten inntok medisinen.

Stop stilnoct/zolpidem. Det er ett benzodiazepam (?) som rett og slett doper deg ned fra bevisstheten din. Å det er absolutt ikke måten og "kurere" problemer på.
Sist endret av Quetzalcoatl; 12. mai 2009 kl. 14:31.
Jeg får stilnoct, Har våkna flere ganger etter noen timer etter inntak.
rusen har kort nedbrytings tid..
Får halliser av stillnoct jeg så det virker jo mot sin hensikt, blir jo liggende våken og se på veggene som bølger seg og gardinene som blafrer
Sørlending
Bullshit. Dette kan være et veldig bra medikament for mange, om man holder seg til gitt dosering. Problemet er vel at dere her inne er like store idiothoder som meg selv, som bare er nødt til å spise et brett med 10 stk i slengen.

Det er helt riktig at man kan få lette hallusinasjoner, si og gjøre masse sprengte ting når man har inntatt dette, men man skal jo for pokker ta tabletten og legge seg i senga si, bli der og sove. Funker ikke èn tablett skal du ikke ta to, men ta opp med legen din at medikamentet ikke hadde ønsket virkning, og SÅ kan legen avgjøre om du skal prøve med høyere dose, eventuelt prøve ut et annet medikament.

Beklager om jeg virker kvass, men jeg blir litt irritert av slikt. Det er på grunn av sånt at diverse medikamenter får dårlig omtale og rykte når de kan være til stor hjelp for mange andre.

Forresten; Zolpidem er ikke et benzodiazepin, men et benzo-lignende medikament.
Sist endret av x-ce-me; 12. mai 2009 kl. 23:05.
JaneDoe's Avatar
Trådstarter
Problemet er vel at for noen så fungerer medisinen slik den skal, mens for andre så virker den mot sin hensikt. Og det er del mye forlangt av legen å kunne forutsi akkurat dette. Men for min egen del skal jeg aldri mer ha en resept på dette legemidlet. Fint det fungerer for noen!
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Sitat av Huxley Vis innlegg
Det var forøverig mitt innlegg også, selv om jeg ikke oppfatter hans innlegg så veldig "fiendtlig" egentlig. Syns bare stilen var litt unødvendig belærende.

Vis hele sitatet...
Han snakket til en fyr som hadde tatt dobbelt så mange piller som han skulle, og etterpå latet til å skylde på pillene. Hva venter du deg, egentlig?
Sist endret av robhol; 15. mai 2009 kl. 23:57.