Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 713
Anonym bruker
"Ulykkelig Blåkveite"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei freaks

Lurer på hvor mye subutex man må ta over hvor lang tid før man får skikkelig toleranse, og hvor mye man må ta for å regne med å få skikkelig abstinenser.

Når man er innkjørt på subutex hvor lenge må man vere uten for å få noen rus effekt igjen av subutex/suboxone?
Anonym bruker
"Forbannet Tumler"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det er nok svært individuelt, men for min del var det bare et par uker med subutex nesten hver dag, i små doser, som skapte abstinenser for meg første gang jeg skulle slutte. Plagene kom da i form av uutholdelige magesmerter.

Neste gang jeg prøvde å slutte, hadde jeg brukt det nesten daglig i ca. 4-5 måneder. Sluttet brått og fikk en haug med fysiske symptomer som feber, dårlig søvnkvalitet, ingen matlyst, frysninger (!!), konsentrasjonsvansker osv.

For det meste fysiske abstinenser, men det varierer en god del. Har ved en annen gang prøvde å slutte, og ble så deprimert at jeg måtte ha. Vil nesten påstå at de psykiske abstinensene er verre, selv om frysninger er noe av det verste.

Jeg gikk tre uker uten sub, og var totalt frisk på den tredje dagen. Problemet mitt ble at jeg måtte bruke sub i en situasjon der jeg vanligvis brukte xanor, men ikke hadde xanor for øyeblikket. Tok pittelitt sub, toleransegrensen min var visst ikke helt nullstilt, men merket god effekt i litt større doser.

La det gå ca. 4 uker, mener da den skal være godt tilbake da. Mener den var nesten nede etter tre uker.
Anonym bruker
"Forbannet Tumler"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ikke tredje dagen, tredje uken.

Skal igjen prøve å slutte, men ved nedtrapping. Merket at etter nesten en uke uten sub nå nylig fungerte det utmerket igjen i pittesmå doser.