Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1130
For noen år siden testet jeg ut sopp og lsd i større grad. Alene, med andre og forskjellige settinger - for å se hva sett og setting gjorde for opplevelsen.
Noe flåsete tenkes det at alene gjør det enklere med et form for dypdykk i seg selv, men med andre er det en mer fellesskapelig ting - logisk nok.

Så til det jeg lurer på: hvordan er det med rimelig store doser alene, hva er de potensielle negative/ og eller farlige tingene en kan gjøre? Tenker over 5g sopp til eksempel.

Tenker på den kontakten som kan oppnås med seg selv, sittende på en liten øy med en medio stor dose.
Jeg har alltid synest det er best å ta sopp alene. Kanskje fordi jeg ikke har brukt å ha noen dedikerte trippsittere, som ikke tar sopp selv. Jeg trives best i mitt eget selskap har jeg inntrykk av, men å sitte munters alene i ei lita leilighet, så har jeg også opplevd å fått litt badtrip av. Det jeg synest er gøy når man tar fleinsopp er å gåturer, ut i naturen. Da er det best å ha en turkamerat. Men har også opplevd frykt for å være ute(badtrip) der man vil inn en "trygg" plass.

For meg er fleinsopp en egotrip, har opplevd flere ganger at det blir litt kræsj og at man ikke får flyte med skikkelig i felleskap, siden det blir flere som tripper, som også har en opplevelse.
Blir vanskelig å konkludere med noe siden det blir inviduelt. Du burde ivertfall være flink å ta forhåndsregler på så store doser. Planlegg kvelden din
@fjellape takk for fint svar.
Jeg er så enig med hva du sier angående å sitte «mutters alene». For meg går det en av to veier - for det å kjenne den ensomheten kan være utrolig fint, eller helt kritisk.
Jeg har utrolige opplevelser med andre, men når jeg har vært alene på sopp eller lsd har det vært opplevelser som virkelig har «gjort» noe. Så jeg verdsetter faktisk det helst.
Det jeg grubler over nå er en større dose, og kanskje derav Større opplevelse. Tanken min om dette er dog hva kan skje?
Vanskelig å spå - åpenbart!
Noen sier til meg at det kan være farlig eller mindre lurt å gjøre - men jeg forstår ikke helt hva som skulle skjedd farlig?
Har vært med på en del turbulente turer grunnet for høyt inntak eller ikke særlig forberedt.Utrolig lærerikt men jeg personelig foretrekker en sitter om ting blir veldig mørkt.
Tar du 5g pluss er vel sjangsen minimal for vettug sosialt samvær uansett.

Personlig har jeg trippepartner på større doseringer. Men vi ligger uansett krølla i hver vår lyngtust de første timene med helt minimal kommunikasjon (alene i hver vår subjektive tripp) . Felles er opptur til soppen kicker helt og fullt inn) da lukker vi begge øyne og sonder ut)... og landing (når visuals gir seg og verden begynner å ta form igjen).. samt snakke ut om trippen i etterkant, som er noe av det fineste med trippepartner på høyere doser, som en fin start på integreringen.

Om du har en flåsete trippepartner som skal ha oppmerksomhet eller som du ikke kan gi bæng i om er der - så gjør det heller alene. Det kreves et spesielt bånd for å trippe avslappet på høyere doseringer i nærheten av en venn. Alene er sånn sett mer safe.
Sist endret av Bearass; 3. februar 2019 kl. 21:23.