Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 2405
Vil koble min stasjonære fullstendig fra nett, mer enn bare å dra ut intenettkabelen, vil koble den av slik at det ikke er mulig å få den på nett igjen.

Prøvde å avinstalere driverne til nettsverkskortet, restartet maskinen, men vipps så var driverne tilbake, og jeg kunne fortsatt surfe med maskinen.

Jeg gjør dette av sikkerhetsgrunner.

Hvordan fixer jeg at maskina ikke kommer seg på nett igjen på enklest mulig måte, uten å ta ut noen av komponentene?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Kjøp ein pakke epoxylim og fyll igjen nettverksporten.

Forøvrig framstår ikkje handlemåten din rasjonell - men heller som eit resultat av psykiske problemer...
Er det andre enn deg selv som bruker maskinen som skal stoppes å komme på nett ?
(For hvis ikke er det vel bare å dra ut nettverksledningen.)
Jeg er så stukete, og når jeg blir for rusa, er det normalt for meg å tenke uklart, da setter jeg inn kabelen igjen, hehe!

Er det bare det å plukke ut nettsverkskortet som er muligheten. Det er vel en måte å gjøre det på, uten at det går ut over noe annet på maskina?
Sist endret av Hans Majested; 24. august 2018 kl. 07:46. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Klipp kabelen i 2....
Deaktiver nettverks kortet?
Sitat av Hans Majested Vis innlegg
Jeg er så stukete, og når jeg blir for rusa, er det normalt for meg å tenke uklart, da setter jeg inn kabelen igjen, hehe!

Er det bare det å plukke ut nettsverkskortet som er muligheten. Det er vel en måte å gjøre det på, uten at det går ut over noe annet på maskina?
Vis hele sitatet...
Så lenge maskinvaren er der så kan den komme på nett igjen. Så eneste muligheten er å fjerne muligheten på maskinvarenivå.
Om dette er innebygget i hovedkortet så må du enten klippe pinnene der hvor du plugger inn kabelen eller fylle den igjen med lim som vidarlo sier.
Det er sikkert mulig å deaktivere nettverkskortet i BIOS.
Sitat av meitemark Vis innlegg
Det er sikkert mulig å deaktivere nettverkskortet i BIOS.
Vis hele sitatet...
Men alt slikt blir jo det samme som å dra ut kabelen. Kan aktiveres igjen.

Stemmer for epoxylim, da må du jobbe litt mer
det finnes jo fortsatt usb trådløse muligheter om du limer igjen nettverksporten. om du er rimelig sikker på at du ikke skal inn i bios igjen, kan du vel deaktivere nettverkskortet i bios og sette på et random bios passord (typ, rulle hodet på tastaturet :P )

eller kjøpe et hovedkort uten innebygd nettverkskort.