Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 2747
Hei!

Fikk nylig mail fra nVidia om tilbakekalling av flere enheter solgt mellom juli 2014 - juli 2015. Dette er vistnok pga. feil på batteriet som kan føre til overoppheting og nVidia vil stå for ny tablet til samtlige som er berørt av denne feilen.

Om du har kjøpt en shield tablet og ikke har fått e-post (kanskje pga bytte av klient e.l) så kan du følge instruksjoner her for å finne ut om du kan benytte deg av denne tilbakekallingen

Har selv opplevd at når jeg kjører tunge programmer har tablet'en fått en tendens til å svette litt (uten at det går merkverdig ut over ytelse vel og merker) som da kan føre til ubehagelige situasjoner (brann i senga, svidd pung, you name it)


Jeg fylte ut et skjema i dag og fikk beskjed om at ny enhet sendes fra fabrikk om 2-4 uker,
Post gjerne status på tilbakekallinger og tilsendte erstatninger etter hvert som de rulles ut. Spent på hvor presis dette estimatet er og ikke minst, hvor lang tid det vil ta før de har byttet ut alle, virker jo som de må bytte ut alle tablets solgt siden release basert på kjøpsperioden (vet det ikke gjelder for alle pga forskjellige batteri)

For min del er dette veldig positivt, da jeg ikke er 100% fornøyd med min shield tablet, dekslet bak har en tendens til å slå sprekker i hjørnene på de tidligere modellene og i tilegg har jeg vært så uheldig å slå sprekk i skjermen min (Fant ikke cover til tablet'en i norge før flere mnd'er etter release) så jeg er meget glad for denne nyheten, litt småkjipt å tenkte på at jeg kunne brent ned mens jeg har hatt denne tassen kjørende men, men!

Her er tekst-kopi av e-posten jeg fikk tilsendt fra nVidia
VIDIA SHIELD Tablet Recall Notice
Shield Tablet
Dear NVIDIA tablet owner,

NVIDIA has determined that the battery in its SHIELD tablets that were sold between July 2014 and July 2015 can overheat, posing a fire hazard.

NVIDIA is voluntarily recalling and replacing these tablets at no cost.

Please visit www.nvidia.com/support/tabletrecall for information on how to obtain a replacement device. Please stop using the tablet immediately, except as needed to participate in the recall and back up your data. After you register for the recall, you will receive a replacement tablet.

Tablets with model numbers P1761, P1761W and P1761WX and serial numbers 0410215901781 through 0425214604018 are included in this recall. The recall does not affect any other NVIDIA products.

This is a worldwide recall. NVIDIA is coordinating with appropriate governmental authorities to ensure that the recall follows established regulatory practices.

For more information and to register for the recall, please visit www.nvidia.com/support/tabletrecall, or in the U.S. and Canada, call 1-888-943-4196.

Thank you,
NVIDIA
Vis hele sitatet...
Sist endret av Goyhest; 1. august 2015 kl. 01:52.
Fantastisk! Takk for info! Har vært litt redd for varmen selv, men ikke tenkt noe videre over det, fint å høre at de tar ansvar for det!

Skal prøve å huske å gi tilbakemelding når jeg får svar.

Hva slags deksel har du? Det 'orginale'? Hjelper vel neppe så mye for baksiden det ihvertfall :P
takk for info, jeg fant tilbakekallingsmailen i spam-folderen min.
Fulgte instruksjonene og min er en av dem som må byttes.
Fikk ganske raskt svar fra nvidia at ny shield blir sendt innen 2-4 uker
Min også måtte byttes og fikk automatisert email tilbake med samme beskjed som deg, TS. Skader ikke med ny frisk tablet!
Flott at det tråden er til hjelp for noen.

Angående deksel så mente jeg bakplaten som sitter fast på tablet'en, som er laget i plast (er vel ikke mulig å bytte denne ut med noe mer fancy? Har faktisk ikke noe deksel å sette rundt tablet'en, den kom "aldri" inn på lager i Norge før jeg fikk en sprekk :P
Sitat av Goyhest Vis innlegg
Flott at det tråden er til hjelp for noen.

Angående deksel så mente jeg bakplaten som sitter fast på tablet'en, som er laget i plast (er vel ikke mulig å bytte denne ut med noe mer fancy? Har faktisk ikke noe deksel å sette rundt tablet'en, den kom "aldri" inn på lager i Norge før jeg fikk en sprekk :P
Vis hele sitatet...
Jeg kjøpte en som fungerer som stand og dekker skjermen når den ikke er i bruk. Heldigvis før komplett satte opp prisen! https://www.komplett.no/nvidia-shiel...t-cover/819862
Var den jeg ville ha, men som sagt jeg så den aldri på lager før det var for sent - kun meldinger om forventet levering som ble utsatt, og utsatt :/

Når jeg nå får en ny en, vil jeg nok bestille en av disse, mange som ser ganske flotte ut - prisen er og bortimot 50% av det et originalt deksel koster
Da kan jeg basicly kjøpe en brukt, og få en ny i posten.. ikke ille egentlig
Sitat av Goyhest Vis innlegg
Var den jeg ville ha, men som sagt jeg så den aldri på lager før det var for sent - kun meldinger om forventet levering som ble utsatt, og utsatt :/

Når jeg nå får en ny en, vil jeg nok bestille en av disse, mange som ser ganske flotte ut - prisen er og bortimot 50% av det et originalt deksel koster
Vis hele sitatet...
Jeg betalte 179,- for den om jeg ikke husker feil. Men jeg skulle gjerne hatt en gumiert case for å beskytte baksiden, helst som fungerer sammen med den jeg har..

Sitat av First-Price Vis innlegg
Da kan jeg basicly kjøpe en brukt, og få en ny i posten.. ikke ille egentlig
Vis hele sitatet...
Høres ikke dumt ut!
Sist endret av random42099; 2. august 2015 kl. 00:06.
Sitat av First-Price Vis innlegg
Da kan jeg basicly kjøpe en brukt, og få en ny i posten.. ikke ille egentlig
Vis hele sitatet...
Mulig du kan være heldig, men er nok folk som selger sin brukte etter at de har fylt inn søknaden om å få ny - så vær varsom
Sitat av Goyhest Vis innlegg
Mulig du kan være heldig, men er nok folk som selger sin brukte etter at de har fylt inn søknaden om å få ny - så vær varsom
Vis hele sitatet...
Tenkte akkurat på det, er jo vanskelig å finne ut av for kjøper regner jeg med, og plutselig 4-5 uker senere fungerer den ikke lengre "/
Edit: Stod noe i mailen om å huske å ta av cover og ta ut minnekort, regner de med å få den gamle sendt tilbake? Hvorfor få det til å slutte å fungere i såfall?
Sist endret av random42099; 2. august 2015 kl. 00:13.
Jepp, er meget interessert i å finne ut om jeg kan roote min nåværende shield for å ha den i bruk etter at den blir deaktivert - Burde vel være mulig men er ikke sikker om jeg må gjøre det før eller etter den har blit "bricked"

Selv om den har ødelagt skjerm fungerer den jo fantastisk godt til bruk som konsoll gjemt unna... Ikke mange som har så liten og stille smart-tv mtp ytelse