Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
Vis resultater av avstemningen: Likte du spillet?
Ja, kjempebra - 33,33%
Greit tidsfordriv - 22,22%
Helt ok - 11,11%
Nei likte det ikke - 33,33%
Stemmegivere: 9. Du kan ikke stemme på denne avstemningen
  3 1517
Hei,

Legger idag ut mitt første iOS spill på App Store.
Spillet er skrevet i det nye språket til Apple, Swift.
Spillkarakterene, menyen og ellers all grafikk er laget med Inkscape.

Spillet er gratis, med reklame, og har mulighet for kjøp inne i spillet.

Appen finner dere her, men den er ikke søkbar overalt i App Store før om 6-12 timer.

Lett å lære, men vanskelig å mestre.
Du skal holde ScubaOwl flytende i vannet ved å tappe på uglen, mens du unngår bomber som kommer inn fra begge sider. En får poeng for hver bombe en unngår, og en får 3x poeng om en ødelegger bomben ved å trykke på dem tre ganger. Faller uglen til bunn eller treffer toppen er det game over.

ScubaOwl har 35+ Achievements/Presentasjoner du kan fullføre, fra enkle til ekstremt vanskelige.

*** Ledertable / Leaderboard
*** Presentasjoner / Achievements
*** Utfordringer / Challenges
*** Kjøp av nye ugler – Owl Shop


Promo video finner dere her

Lik gjerne Facebook siden også

http://scubaowl.apputvikleren.net/promo_1000.png
Sist endret av b1rken; 9. januar 2015 kl. 14:27.
Likte de grafiske elementene i spillet. Gameplay derimot var jeg dessverre ikke så veldig fan av. Figuren man styrer blir alt for stor i forhold til spillvinduet, hvilket gjør det veldig vanskelig å komme seg unna fiendene som komme veldig brått på. Liker konseptet, men slik som spillet er nå gikk jeg lei veldig fort da det var så uforutsigbart hvor fiendene kommer inn i skjermen. Kan kanskje også være en idé å få til en server-sjekk på in-game purchases, da dette er veldig lett å omgå om sjekken kjøres lokalt i spillet.
Takk for tilbakemelding, kult at du likte det grafiske.
Jeg har prøvd med forskjellige hastigheter, spawn tidspunkter/rater, men det ble fort alt for lett.
Planen var at det skulle være til uforutsigbart, og hektisk.

Hvis dere legger merke til øynene på uglen så følger øynene alltid fienden, og de snur seg mot der hvor neste fiende spawner, før fienden dukker opp på skjermen.

Jeg har ikke noe mer sikkerhet rundt in-app purchase enn apples egne systemer ihht dokumentasjonen deres, men en egen server-sjekk ved oppstart var smart, takk for tipset.
Er ikke så vanskelig som det ser ut som. Fant fort en teknikk som gjorde det en del lettere! Har highscore på over 600 nå