Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 1346
Anonym bruker
"Begeistret Kentaur"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei!

Jeg er en periodedranker som har holdt på litt vel lenge nå. Piller også. Kan ikke legge meg inn pga førerkort og diverse andre bekymringer. Har prøvd det før.

Jeg jobber fulltid, foreløpig. Kan sykemelde meg/avspasere i noen uker for å lande litt på jorda, men that's it. En måned maks. Vet at det ikke er lenge nok til å holde seg rusfri på lang sikt, men her er veien en del av målet og jeg må finne meg selv igjen.

Planen som ligger fremme nå er som følger:
Gå Cold Turkey på alkohol, kjenne an på kroppen doseringen av benzodiazepiner og etter en stund(uke?) og deretter trappe gradvis ned doseringen av benzo til det som er utskrevet av legen.

Alle forslag er velkomne, men helst nogenlunde gjennomførbare forslag. Tidsrammen er 2-4 uker, penger er ikke et tema akkurat nå.

Ting jeg har vært inne på er antabus, reise til et sted uten tilgang til alkohol eller narkotika(...), hyre inn en eller annen dust til å passe på meg...
Del gjerne erfaringer dere måtte ha om mine forslag også. Har aldri gått på antabus og har ikke lyst til å fortelle fastlegen at jeg har et alkoholproblem.

Tror du er frisk etter 2 uker hvis du bruker f.eks. Valium de første 7 dagene etter siste slurken.

Dette er en ganske safe AFAIK.

Eneste forbehold er on du går på en sprekk da selvfølgelig, men det er det.bare du som kan kontrollere.
Sist endret av Freefalling; 27. januar 2019 kl. 06:10. Grunn: Spelling
Anonym bruker
"Begeistret Kentaur"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Det er mangelen på kontroll som er hovedproblemet. Får mild skjelving og sånt når jeg ikke har drukket, men det ordner jeg som sagt med benzo. Greier ikke å slutte å drikke uten å få noen form slags for hjelp. Jeg er ikke motivert til å slutte å drikke. Men jeg kommer til å miste alt jeg har hvis jeg fortsetter.

Har et psykisk sug etter alkohol som er enormt. Har vært avhengig av så mangt, men den tørsten er noe for seg selv. Våkner hver dag og tenker at nå må jeg gjøre noe. Så utover formiddagen blir pilsen etter jobb dagens høydepunkt. Jeg drikker en halv boks, så angrer jeg, for det var ikke så godt likevel. Så drikker jeg meg pærings fordi, why not.
Anonym bruker
"Omgitt Brunrotte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Det er mangelen på kontroll som er hovedproblemet. Får mild skjelving og sånt når jeg ikke har drukket, men det ordner jeg som sagt med benzo. Greier ikke å slutte å drikke uten å få noen form slags for hjelp. Jeg er ikke motivert til å slutte å drikke. Men jeg kommer til å miste alt jeg har hvis jeg fortsetter.

Har et psykisk sug etter alkohol som er enormt. Har vært avhengig av så mangt, men den tørsten er noe for seg selv. Våkner hver dag og tenker at nå må jeg gjøre noe. Så utover formiddagen blir pilsen etter jobb dagens høydepunkt. Jeg drikker en halv boks, så angrer jeg, for det var ikke så godt likevel. Så drikker jeg meg pærings fordi, why not.
Vis hele sitatet...
Du kan prøve AA (Anonyme alkoholikere) møter. Mangen har god effekt av det.

Problemet er vel kanskje som du sier at du ikke er motivert og uten motivasjon så er det vanskelig å få det til.
Nykter rusavhengige
PapaMarathon's Avatar
Slutta med heroin på egenhånd. Leide en hytte med dama. Hadde shaken i et par ukem men begynnte smått å løpe og trene. Etter et par måneder fikk jeg jobb og følte meg dårlig i flere år. Men ting ble stille og rolig bedre.

Aa og na er bra, men passer ikke alle. Trening er veldig lurt, Evt meidinsere deg i samarbeid med lege. Med en gsng vi misbrukere skal medisinere oss selv uten hjelp blir det tull. Sifra til elgen du ønsker utlevering av medisin daglig på apotek eller av hjemmesykepleie slik at du ikke kan drite deg ut. Da møter du også helsepersonell daglig og tenk at du skal bevise for deg og dem at du klarer det så får du en ekstra motivasjon. Ta en tur med en gang du har fått i deg medisinen for å få opp pulsen og få bedre utbytte av meridian. S

Sov nok. Helst 9t Plus. Hver uthvilt og spis før du tar medisinen for å få mest utbytte av de..

. All fysisk aktivitet vil hjelpe hjernen din å produsere serotinin som du trenger nå.

Lykke til. Send gjerne pm til meg om u trenger støtte. Bor på sørlandet og hjelper deg gjerne.

Er et stort skritt. Dmangrer du på å bli nykter er det lett å sprekke igje. Så du går ikke glipp av noe. Andre veien er det vanskelig å endre noe om du angrer på at du fortsatt med rus.

Livet litt er fantastisk nå. 6 år rusfri. 3 tilbakefall på 6 år, men hentet meg raskt inn igjen.
Naltrexone?
Drikk som før. Gå lei. De andre alternativer baserer seg alle på en eller annen form for viljestyrke som fungerer inntil det går til helvette (uker - flere år).
Anonym bruker
"Begeistret Kentaur"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Pros/cons på Naltrexon vs antabus da? Del gjerne litt mer erfaringer og informasjon.

iamaddict: Ja, en home boy eller kjæreste og noen uker på en hytte med mål om å være edru hadde kanskje gjort motivasjonsgreiene bedre. Jeg synes det er vanskelig å takle på egen hånd. Har greid å slutte m/ abstinenser på alt utenom heroin, det eneste stoffet jeg aldri ble avhengig av. Skulle gjerne hatt en nøytral, ikkedømmende person som har vært på rock bottom til å snakke meg gjennom dette. Viljestyrken er der et sted, men jeg er sjokkert av hvor kontrollerende alkoholen er i forhold til andre rusmidler for meg... Føler ikke at jeg er meg selv når jeg er edru.

AA er er godt forslag men uaktuelt pga reisetid og mangel på motivasjon.
Lurt å være motivert for å greie det kommer ikke særlig langt vist ikke
Nykter rusavhengige
PapaMarathon's Avatar
Jeg følte meg heller ikke som elg selc de første par årene som nykter.

Men jeg ble en bedre og koseligere person uten rusen. Det samme kan du bli. Må bli kjent med seg selv på nytt og bli glad i seg selv å slutte 0 ødelegge selg selv med rusen. Er veldig vanskelig og jeg hadde flaks med dama og seinere Kids. Lettere å gjøre det for noe andre enn seg selv. Meb lykke til uansett
Hei!
Hvor bor du? Jobber med dette til daglig, og har vært der du er selv. Kan anbefale en ekstremt god lege, men han er i Bergen....
Anonym bruker
"Begeistret Kentaur"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Jeg har en god lege og bor ikke i Bergen.

iamaddict: jeg har mye å miste.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg har en god lege og bor ikke i Bergen.

iamaddict: jeg har mye å miste.
Vis hele sitatet...
Du har mye å miste men allikevel er du ikke motivert?