Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  53 11047
Jeg synes dette er helt greit. Har selv bodd rundt Brugata. Dopet som er i omløp bryr jeg meg svært lite om, men når polititet konsekvent finner både kniver og skytevåpen i disse kontrollene mener jeg at det er greit. Synes det er for drøyt å kalle dette for politistat. Jeg mener også at dette er en god måte å få oversikt over miljøet og hvem som bærer våpen. Hvis det hadde vært et utested i oslo med like store problemer med knivstikking som Brugata hadde jeg heller ikke hatt noe problem med søk etter våpen i område rundt utestedet.
Er da vel ikke noe nytt at Politiet står venter på buss/tog/båt sivilt med bikkje.

Sto alltid sivilt politi på togstasjonen i Trondheim når man kom med buss fra Oslo etter endt tur til Roskilde.

Bortimot 20 år siden sist tur til Roskilde.
Føler det er verdt og nevne førerkort sakene der politi har fått kritikk ifra flere holdt. Uten at dem tar det til seg og fortsetter med samme praksis.
Annen ting er liberaliseringen av lover som begrenser bruk av invaderende virkemidler som overvåking.
Selv er jeg kritisk til måten dem opptrer, og liker ikke utviklingen. Føler folk har ett idealistisk syn samt er litt naive ovenfor politi eller autoriteter generelt. Annen ting jeg ikke synes er bra er at det virker som det er sjeldent noen stilles til ansvar viss noe kritikkverdig skjer, f.eks dem bryter lov eller opperere i gråsonen. Jeg vet om mer enn ett tilfelle der dem har løyet, operert i gråsone eller muligens brutt lov. Bare pga småsaker som kan straffes med bøter.. Har som følge av måten dem opptrer på mistet mesteparten av respekten ovenfor dem, og føler dem trenger ei vaktbikkje over seg da det virker som dem har poblemer med meg og regulere seg selv..
▼ ... noen uker senere ... ▼
Har blitt stoppet i en slik kontroll i Torggata med en del knark, som var dårlig skjult (Lå i lomma på jakka). Klappa meg litt på jakka og buksa og fikk gå videre. Ingen hund til stede.
Men det betyr ikke at alle slike kontroller er like "snille" som denne.