Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 2054
Hei.

Begynte plutselig å leke med idéen på å "gjemme" PC'n i et skap.
Har ikke planlagt noe som helst ennå, men bare som en helt basic løsning tenkte jeg, f.eks på noe slikt:

https://www.ikea.com/no/no/catalog/p...90/#/S79046905

kombinert med noen sånne:

https://www.komplett.no/product/9737...offerId=55258#

Er opplagt ikke snakk om noe custom kabinett kjempeprosjekt det her, men rett og slett bare å ta av bekledninga på kabinettet og stue maskina (med kabinett-skjelett og alt det innebærer av vifter osv)inn i skapet.

Litt usikker på beste måten å få skikkelig airflow på så tips mottas med takk.
Noe custom vannkjølingsloop er heller ikke særlig aktuelt siden jeg
a) bytter deler alt for ofte, og gidder ikke måtte legge om loopen hver gang, og
b) vil gjøre dette med minst mulig effort.

Så ja, noen som har tro på at de viftene holder til å få sirkulasjon inni der - eller alt kommer til å bli kokt og jeg må bare slå fra meg tanken på å gjøre det her på en kjapp og enkel måte?
Eventuelt noen andre forslag til en tilsvarende lat måte å få til noe lignende på?
Kan se føre meg det blir godt varmt inni der uten en del modifikasjoner for luft.
Ja varmen blir fort et problem, pluss det kan jo fort bli et problem om den senere må komme ut av skapet. Har hørt det kan være vanskelig.
Så ingen tro på de viftesetta fra komplett?
Tenkte kanskje det "holdt" hvis jeg satte 2 langt nede som inntak på ene sia, og 2 ut i overkanten på andre sia + hull til kabler osv.
Blir jo ikke helt strømlinja airflow, så klart, men hvis de viftene er sånn halvveis gode så burde det ikke bli så veeeeldig mye tettere enn et vanlig kabinett?
Spørs helt på hvor kraftige komponenter du har i pc'n. Jeg har en i7 4th gen å en titan x i pc'n min, å den klarer fint å varme opp spill rommet på 9 kvm til 30c midtvinters uten hjelp av varmeovn mens den er under load. Vil også påpeke at cpu'n er vannkjølt + et total av 8 vifter ( regner ikke med skjermkortet) i seg. Så om du er entustiast så må du nok ha litt mer en 2 om du vil ungå thermal throttling.
Sitat av Bruksområdet Vis innlegg
Spørs helt på hvor kraftige komponenter du har i pc'n. Jeg har en i7 4th gen å en titan x i pc'n min, å den klarer fint å varme opp spill rommet på 9 kvm til 30c midtvinters uten hjelp av varmeovn mens den er under load. Vil også påpeke at cpu'n er vannkjølt + et total av 8 vifter ( regner ikke med skjermkortet) i seg. Så om du er entustiast så må du nok ha litt mer en 2 om du vil ungå thermal throttling.
Vis hele sitatet...






Jeg har konfiguret inni biosne sånt at viftene ikke går på før om x antall grader oppnår,(pga bråk) og selv når jeg spiller godt krevende spill så blir pcen varm for den må jobbe mer, selv om jeg har gode noctua vifter i alt utenom skjermkortet.
Sitat av Cloor Vis innlegg



Jeg har konfiguret inni biosne sånt at viftene ikke går på før om x antall grader oppnår,(pga bråk) og selv når jeg spiller godt krevende spill så blir pcen varm for den må jobbe mer, selv om jeg har gode noctua vifter i alt utenom skjermkortet.
Vis hele sitatet...
Jeg snakker nå da om at han trenger litt mer en 2 Airplate S9 trippel USB skapvifte som han linket til om han har kraftig hardware siden han skulle putte den i et lite skap/boks.
Sitat av Bruksområdet Vis innlegg
Jeg snakker nå da om at han trenger litt mer en 2 Airplate S9 trippel USB skapvifte som han linket til om han har kraftig hardware siden han skulle putte den i et lite skap/boks.
Vis hele sitatet...
Ja, som jeg sa litt lenger opp her så var tanken å sette inn totalt 4 av de viftesetta.
Kan også vurdere å lage eget hull til CPU radiatoren (h100i kjøler) og legge den inn i en av veggene, så det burde hjelpe en del.
Skifter som sagt deler temmelig ofte men det slo meg at hvis jeg lager hullet i standard PC-vifte dimensjoner så er den radiatoren fortsatt enkel å bytte når jeg vil.

Blir da egentlig bare snakk om å kontrollere varmen fra grafikkortet. Er på et 1080 Ti akkurat nå men det blir jo bytta før slutten av året uansett, og har ingen peiling på hvordan varmen er på Turing-korta ennå.

Jeg mener og tror det skal gå bra så får vel bare kjøre på og se.
Hvis jeg smelter noe skal jeg oppdatere tråden med bilde.

Takk for svar.