Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 11226
Anonym bruker
"Kvalm Ringsel"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei! Tenkte jeg skulle prøve meg ut på dyrking..men litt usikker på hvor man får tak i frø?
Og hva er sjansen for å bli stoppa i tollen hvis man kjøper fra Amsterdam?
Ville ikke kjøpt fra amster gjennom post. Du får kjøpt frø fra mange andre europeiske land der risken er mindre; Danmark, Østerike, Spania+++ "seedbank" er google-ordet du leter etter, så er det bare å slenge inn ønsket land etterpå.

Det sagt er ikke import av frø noe jeg egentlig ville satset på om dagen, når man ser hva tollen stopper av alt mulig rart om dagen er jo risikoen en del større enn bare for noen år siden. Koster jo fort en 400,- å fly opp/ned til Amsterdam en tur om du følger med på flybiletter også, så kan du ta en dagstur og handle med deg en 10-20 frø og heller ta sjangsen på den manuelle fortollingen som foregår på flyplassen.
www.seed-city.com
Di matcher alle priser, og har godt utvalg.
Godt utvalg og gode priser har ikke så mye å si om det blir stoppet i tollen da.
Trur det tryggeste vil være å bestille til poste restante i Sverige da det er lovlig. Så smugle de over til Norge igjen.
Mulig det hadde funket å ha dem klare i hånden i tilfelle du skulle blitt stoppet for så å bare svelge dem, eller gå gjennom tollen med en fullkorn brødskive med pålegg på og legge frøene inni, så om du skulle bli stoppet tar du bare en jafs av brødet der frøene er.
Tjaa,tro sjansen er så stor for å bli tatt hvis man kjøper fra Danmark a? Via posten
Var noen som akkurat bestilte fra gorilla cannabis seeds (UK), diskret innpakning som gikk rett gjennom tollen, billig og mange bonus seeds. Tok en uke fra bestilling til mottakelse.
Hvorfor ikke plante noen frø fra ganja du har kjøpt, og som du er fornøyd med?
▼ ... over en uke senere ... ▼
Tok med masse frø fra Jamaica for noen år siden, la de i et oppbrettet buksebein i kofferten min. Kofferten forsvant på turen hjem og fikk den levert på døra to dager etter jeg kom hjem Har også kjøpt i Amsterdam flere ganger også, bare hatt det liggende i bagasjen min. Null problem. Frøene ble til svært gode avlinger.

Sitat av hzn Vis innlegg
Trur det tryggeste vil være å bestille til poste restante i Sverige da det er lovlig. Så smugle de over til Norge igjen.
Vis hele sitatet...

En kompis av meg fikk politiet på døra etter å ha bestilt frø hjem til seg i Sverige, halvannet år etter bestillingen kom de med ransakelsesordre og fant en liten avling på 80 g. Han lurte på hvordan de visste, svaret var via postkontoret. Men de fant jo ikke frø, men ferdige planter. Så om han bare hadde hatt frøene, kan det være at han hadde sluppet unna.
Sist endret av Tjalltjokk; 5. april 2017 kl. 20:51. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av wackwrack Vis innlegg
Hvorfor ikke plante noen frø fra ganja du har kjøpt, og som du er fornøyd med?
Vis hele sitatet...
Uforutsigbart, stor sjanse for hermies osv.
En god avling skal i utgangspunktet (optimalt sett) ikke inneholde frø i det hele tatt. Mannlige planter blir kverka og fjerna så fort de oppdages.
At det er frø i ganjaen er et dårlig tegn, fordi det tyder på at growerne ikke har brydd seg nok om avlingen sin - eller de har fått en hermie (som har gått uoppdaget igjennom hele growen).

Sier ikke at ganja er ubrukelig med engang den har frø, men trolig er det altså en hermie det sammer fra, om du finner det i weedbagen din.
Som igjen vil bli en hermie om du dyrker frøene derfra...

Trenger ikke være problematisk om man ikke er så nøye på det, men frøproduksjon fjerner mye av potensen i planta, fordi planta bruker energien på å utvikle frøene sine, versus å bare fokusere på buds.

Sitat av Tjalltjokk Vis innlegg
[...] Men de fant jo ikke frø, men ferdige planter. Så om han bare hadde hatt frøene, kan det være at han hadde sluppet unna.
Vis hele sitatet...
Nettopp. Snutejævlene visste jo dette, og ventet for å ha noe håndfast å straffe han for. Kjipt og unødvendig utspekulert!
[quote=Alzo88;3374290]Uforutsigbart, stor sjanse for hermies osv.
En god avling skal i utgangspunktet (optimalt sett) ikke inneholde frø i det hele tatt. Mannlige planter blir kverka og fjerna så fort de oppdages.
At det er frø i ganjaen er et dårlig tegn, fordi det tyder på at growerne ikke har brydd seg nok om avlingen sin - eller de har fått en hermie (som har gått uoppdaget igjennom hele growen).

Sier ikke at ganja er ubrukelig med engang den har frø, men trolig er det altså en hermie det sammer fra, om du finner det i weedbagen din.
Som igjen vil bli en hermie om du dyrker frøene derfra.




Alright, then.. Jeg har ikke mye erfaring med å gro enda, men selvom det er et frø her og der i weeden min så er kvaliteten ellers superb. 4 av 4 frø jeg valgte ut og plantet fra disse bag seedsa viste seg og være jenter alle sammen, med null tegn til pollen sacks eller frø enda i uke 9.

Bor et sted på den sørlige delen av kloden, hvor utendørs grow er normalen. Håper ingen av naboene har oversett noen hanner i hagene sine...
Sist endret av wackwrack; 6. april 2017 kl. 01:09.
Bestill frø fra zenseeds.dk med visa-kort kjøpt på Kiwi/Coop/Rema/Kiosk. De sender i helt vanlig konvolutt og ser lett om den har blitt sjekket.
I Norge kan ikke politiet videresende et brev de har stoppet - for så å ta deg med planter. I Sverige er frø lovlig og der kan Politet gjøre det.

Om de blir stoppet, nekter du på alle påstander i avhøret og saken blir henlagt.
Anonym bruker
"Fregnete Havmann"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Vist jeg hadde fått frø stoppet i tollen hadde jeg aldri turt og gro. Det beste vil kanskje være å sette opp postkasse eller ha med seg en kompis til Sverige som kan hente ut frøene? Så ingenting er på din egen adresse og navn.
Anonym bruker
"Blå Nøkk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det å dyrke av og på er ikke noe problem hvorvidt du har blitt tatt eller ikke, mener nå jeg. Skjønner ikke greia med noian egentlig :P

Dyrk en plante med 250w hps og kullfilter. Det er hva folk i bygda mi gjør

Dritenkelt og tar lite plass. Fikk mylar av en kompis, kjøpt lampe-kit til 800,- og ventilasjons-kit til 800,- that's it.

Fikk ca. 150g på 1 plante første gang jeg dyrka.. Nå røyker jeg +- 1,5 gram om dagen og får ny batch hver 5. måned. Har foreløpig dyrka Jack Herer, Amnesia haze og Bubba kush. Slipper å henge med shady folk og venting på dealere..... Elsker det!

Jeg og en kompis planta 20 auto-frø ute på mai og fikk totalt 200 gram+16g butane honey oil fra avkapp. Vi sjekka plantene 2 ganger!! NULL jobb utover det å grave opp 20 hull :P

Skjønner ikke hvorfor folk betaler 200 spenn for 1 gram blomster!!!!!!!!!!!!!!!
Anonym bruker
"Flirende Sirene"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Finn noen innelands som selger kvalitetsfrø (det er få i norge men det finnes) Så lenge det blir sendt innenlands så er sjangsen for at det blir tatt mikroskopisk. Og det skal nåå sies at å gro cannabis er ikke bare bare. Du må har riktig belysning, fuktighet, tempratur og sist men ikke minst onkli næring til planten. Og gro ut i norden blir vannskeligere desto lengere nord du bor.
Anonym bruker
"Glad Ulv"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av GalenIhalen123 Vis innlegg
www.seed-city.com
Di matcher alle priser, og har godt utvalg.
Vis hele sitatet...
Har selv bestilt der minst 5 ganger uten at det har blitt stoppet. De tilbyr også god stealth om man betaler for det.
Anonym bruker
"Fregnete Havmann"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Blir vel å handle derfra, hvor lang tid tar det med en frø grow egentlig? Og noen som har tips til en vifte til kullfilter som ikke bråker alt for mye?
Et dyrkerom vil bråke litt.
For å minske lyd bør du bruke lydfelle og isolerte ventilasjonskanaler.
I tillegg lage en isolert boks du har vifta i og henge den etter gummistrikk for å minske vibrasjon.

Ellers anbefaler jeg å sjekke Finn.no for lydabsorberende plater du kan ha på veggen og i taket. Da jeg sjekka sist var det et nedlagt studio som solgte dritbillig.
Som flere over her har nevnt er cannabisfrø lovlig i Sverige under navnet "Lyxfågelfrön". Så det sikreste for deg blir nok å bestille frø restante til ditt nærmeste postkontor, for så selv kjøre over grensa til Norge. Det fins et enormt stort antall nettbutikker som selger frø, så du må igrunn bare finne den siden som har det du skal ha. Om du vil være ekstra safe kan du jo bestille frø fra en Svensk nettbutikk, men dette blir noe dyrere en andre utenlandske nettbutikker.
Sveriges største nettbutikk som selger frø er smoketower.com.

Du skriver ingenting om hvordan du har tenk du skal dyrke, om det er ute, inne, i jord eller hydro?

Om du skal dyrke ute må du gå for en strain som trenger kortest mulig tid fra spiring til høsting pga dem korte sommeren vi har her i Norge. Også må strainen tåle det Norske klimaet og være motstandsdyktig. Danske, Svenske, Finske eller Russiske utestrains er da gode valg, men helst autoer siden nesten 24 timers sollys kan gjøre det vanskelig for regulere strains å komme seg i blomstrings-fasen før det er for seint.
nordenseeds.com, seedheaven.net, cannaseeds.dk og skunk-froe.dk selger alle utestrains-frø som har vært dyrket i nordiske forhold.

Om du skal dyrke inne er det nok lettest og billigst å dyrke i jord. Og siden du er ny innen faget er det best å starte med en strain som er lettvint å dyrke. Det letteste er autoer, dem er motstandsdyktig mot sykdom og ganske hardføre mot begynnerfeil som garantert kommer til å bli begått. Vil du ikke dyrke en auto kan Northern Light eller White Widow være gode alternativ. Men jeg vil fraråde at du starter med en sativa-strain, da disse har veldig lang dyrketid og kan være vanskelige å dyrke uten noe særlig erfaring.

Anbefaler deg å ta en titt på Nordisk cannabisforum/Norcan.org, det er et forum kun for cannabis og står mye om dyrking. Før du setter i gang skulle du også lest Dyrkehåndboken for å være best mulig forberedt, og kanskje du slipper å gjøre alt for mange begynnerfeil.
Sist endret av MikkelRæv; 11. april 2017 kl. 00:55. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.