Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  21 5329
Jeg og en kompis var nettopp ute å gikk å fant ett brev. Der hvor det var klistret ett MC/GOLDkort til. I ett annet brev sto koden til kortet.

Vi gikk til nærmeste bank å sjekket hvor mye som va ri kortet, og det viste seg at det inneholdte 20'000 Kr, men kunne ikke ta ut noen penger pågrun av manglende autorisering av banken.

Så gikk vi til en annen minibank, det var kortet disponibelt med 15'000 Kr, men forsatt samme melding når vi prøvde å ta ut penger.

Når vi gikk til den tredje minibanken (Den viser ikke beløp) så kunne vi ta ut maks 2'000 Kr eller minimum 200 Kr. Og vi kunne ta ut tilsammen 800 Kr før det lenger ikke fungerte.

Er det noen her som vet hvordan man kan ta ut resten av beløpet?
m0b
m0b's Avatar
DonorAdministrator
Si meg, er ikke de fleste minibanker i dag utstyrt med kamera? Ikke for å ødelegge festen, men det kan kanskje være greit å komme ut av situasjonen så clean som mulig?
Trådstarter
17 4
Jo, derfor brukte vi lue og hette når vi skulle prøve å ta ut. Bergans jakkene våre har såppas hetter at de ser ikke ansiktene uansett. Bruker aldri de jakkene ellers uansett
Det kan eventuelt fungere på nettbutikker uten 3D Secure, men det er ulovlig å bruke andres kort på den måten og bankene er ganske dyktig på å sørge for at det får konsekvenser.
Trådstarter
17 4
Jeg tror nok ikke jeg har tatt kjangsen ved å bestille ting med dette krotet over nettet.
"Manglende autorisasjon" betyr kort og godt at kredittgrensen er brukt opp : ) , dere har tatt ut det som kan taes ut på dette kortet , og burde returnere det ogpengne til rettmessig eier ..
Det er i noen tilfeller en intra-dag beløpsgrense på kontantuttak, feks Bank Norwegian:

I Norge er det av sikkerhetsgrunner satt en grense for uttak per 24 timer på kr 3.000,- og 6 000,- over fire dager. I utlandet er grensen kr 10.000. per 24 timer og 20 000,- over fire dager. Dersom du forsøker å ta ut et større beløp, vil ikke transaksjonen gå igjennom. Vi endrer ikke denne grensen på våre kort.
Oh... and btw... De fleste minibanker har kamera som også fanger opp video rett frem for seg.
http://0m.no/lol/images/729x.jpg

http://0m.no/lol/images/480x.jpg

http://0m.no/lol/images/0.jpg


de 3 bildene der, er fra de 3 mest vanligste stedene og ha kamera i norge.
Sist endret av First-Price; 25. juni 2014 kl. 13:07.
TS; Du vet at de fleste minibanker er utstyrt med skjult kamera bak skjermen? det blir kinda enveis speil med et videokamera bak, eneste måten du kan gjøre det på er; finnelandshette men det vekke oppmerksomhet, eller en caps med IR dioder som peker rett mot skjermen.

Anbefale deg å komme deg ut clean, du/dere er allerede busted
Dersom man skal gjøre seg til kjeltring for småbeløp er kanskje det greieste å kjøpe ting i butikk?
Hei Alex S.

Har skjønt at du ikke er så veldig smart. Lurer på om jeg ikke skal ta en telefon til politiet i Trøndelag..

Forresten veldig smart å beskrive hva du/dere hadde på dere!

Takk gud for dumme kriminelle
hehehe, du Alexander, du Alexander... Skal du holde på slikt så er det nå lurt å kanskje være litt mer anonym?

Tyveri av slikt straffes ganske grett =)
Trådstarter
17 4
Kortet og pengene er allerede returnert. Med tanke på de strenge straffene for slikt så fant vi ut at vi ikke ville ta kjangsen på å bli tatt. Det som er greia er at vi vil få en bot, men mye mildere enn vi kunne fått hvis vi ikke hadde sagt i fra. Men bedre denne måten, kanskje også vell fortjent
Svindelforsøk, alltid morsomt å få på en uttømmende politiattest.

Eller endte det med kun forelegg?
altså, dere gjorde et par dumme ting i denne "svindelen" dere besøkte en minibank, hvor det er mange kameraer. viss dere uansett skulle ha gjort det burde dere ha kjøpt BTC, eller annen virtuel valutta som er så godt som umulig og trace.

samt lagt det ut på et forum hvor du tidligre har lagt ut synlige tegn på hvem du kan være.
Sist endret av First-Price; 25. juni 2014 kl. 18:17.
Trådstarter
17 4
Vi fikk kun forelegg. Første og siste gangen jeg prøver på noe sånt. Har aldri gjort noen form for tyveri før (Bortsett fra godteristjeling som liten unge..). Så dette er vell en sterk lærepenge..
Fortjener mye mer enn et forelegg. Har det vært mitt Mastercard har dere fått 5 slag med flathand midt i trynet hver.

Akkurat kommet meg selv ut av kredittkort-gjeld, og kysset idag fra meg litt over 19k for å endelig være ferdig med den dritten.
Trådstarter
17 4
Vedkommende var ikke så glad akkurat. Men hvordan sletter jeg denne tråden?
Sitat av iKognito Vis innlegg
Vedkommende var ikke så glad akkurat. Men hvordan sletter jeg denne tråden?
Vis hele sitatet...

You can't.
Trådstarter
17 4
Det må vell gå an å spørre en moderator eller noen som styrer forumet?
Sist endret av iKognito; 25. juni 2014 kl. 19:45.
Sitat av iKognito Vis innlegg
Det må vell gå an å spørre en moderator eller noen som styrer forumet?
Vis hele sitatet...
du kan ikke. Sånn lærer man å ikke skrive ting man ikke burde på internett.