Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 1254
Hei

Har en del bilder som er låst, situasjonen er som følger:

Brukte en fotograf i utlandet, overførte alle filene fra sd kortet over på min mac air. Nå ønsker jeg og overføre bildene til hjemmekontoret, har prøvd på minnepenn og google drive. Men når jeg skal åpne bilder på en annen enhet får jeg ikke muligheten, de vil ikke åpnes. Dette fordi de er låst fra start på macen min.

dette er raw filer cr2

for å prøve å løse problemet åpnet jeg bildet i preview trykker der det står locked og klikker open, lagrer bilde. Men dette endrer ingen ting;( er like locked det bildet!!

Går jeg på "get info" så ser jeg at bildet ikke er låst, kan ikke låse det opp derfra..

Om noen der ute kan hjelpe mottas det med stor takkehemmelighet!
Det er ingen låsing som kan hindre deg fra å åpne bildene på en annen enhet, så her blander du begrepene. Vanligvis indikerer låst at ting er skrivebeskyttet, men da skal de gå helt fint å både åpne og kopiere (men ikke flytte).
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Det fuzzy76 sa. Får du ei faktisk feilmelding når du prøver å åpne dei? Har du software for å lese Canon Raw?