Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 2039
Hallo. Nettet på skolen er rimelig kjapt, så har lyst og nedlaste, men de har sperret alle kjente torrent programmer, så jeg lurer på. er det noen torrent programer der ute som ikke går ann og gjenkjenne får IT på skolen?

Takk på forhånd
Jeg tror nok ikke det er programmet men porten programmet bruker som er blokkert.
FPSwhore
Trådstarter
Sitat av SubstanceZero Vis innlegg
Jeg tror nok ikke det er programmet men porten programmet bruker som er blokkert.
Vis hele sitatet...
Noe Ide til en brukbar port?
Hva er hensikten med å sitte på skolenettet og laste ned torrents etc.?
For det første misbruker du (fylkes)kommunens nettverk - noe som kan føre til mindre konsekvenser, og enda verre - du kan forstyrre undervisning for medstudenter ved å paje hele linja og skape trege nett hos de andre.

Det er snart helg, vent heller til du kommer hjem før du starter på med det der.
FPSwhore
Trådstarter
Slapp av, plager ingen av mine medstudenter med nettet. Nettet støtter mye mere en det vi bruker

Helg er det snart, men likavell. nettet på skolen er 1000x bedre en mitt eget hjemme.
Cookie Monstah ^_^
Sitat av br4inz Vis innlegg
Hva er hensikten med å sitte på skolenettet og laste ned torrents etc.?
For det første misbruker du (fylkes)kommunens nettverk - noe som kan føre til mindre konsekvenser, og enda verre - du kan forstyrre undervisning for medstudenter ved å paje hele linja og skape trege nett hos de andre.

Det er snart helg, vent heller til du kommer hjem før du starter på med det der.
Vis hele sitatet...
jammen i helga så må du jo ha raskt ned til å game med, og hvis du har internet på, for eksempel 4 MegaBit/s så kan du ikke game og lasta samtidig uten å få lag... ( er personlig erfaring som gjør at jeg vet dette )
Da er det jo klart bedre å laste på skolen, sant?
greit nokk om du har fiber hjemme på 25-50 MegaBit/s x2/3, men folk har vanligvis ikke det :P
Sitat av L3gioN Vis innlegg
Slapp av, plager ingen av mine medstudenter med nettet. Nettet støtter mye mere en det vi bruker

Helg er det snart, men likavell. nettet på skolen er 1000x bedre en mitt eget hjemme.
Vis hele sitatet...
Nettet ja. Altså, i fra linja inn i bygget til de første serverne. Nettet er spredt utover via forskjellige switcher og AP-er. Du får ikke nytelsen av det uansett, og du skaper bare støy og forstyrrelser ved å starte på med nedlastinga di.

Sitat av lordstian Vis innlegg
jammen i helga så må du jo ha raskt ned til å game med, og hvis du har internet på, for eksempel 4 MegaBit/s så kan du ikke game og lasta samtidig uten å få lag... ( er personlig erfaring som gjør at jeg vet dette )
Da er det jo klart bedre å laste på skolen, sant?
greit nokk om du har fiber hjemme på 25-50 MegaBit/s x2/3, men folk har vanligvis ikke det :P
Vis hele sitatet...
Hva skal du med nedlastet matiere dersom du skal game uansett? Da trenger du ikke den filmen, offline-spillet osv.
Cookie Monstah ^_^
Sitat av br4inz Vis innlegg
Nettet ja. Altså, i fra linja inn i bygget til de første serverne. Nettet er spredt utover via forskjellige switcher og AP-er. Du får ikke nytelsen av det uansett, og du skaper bare støy og forstyrrelser ved å starte på med nedlastinga di.



Hva skal du med nedlastet matiere dersom du skal game uansett? Da trenger du ikke den filmen, offline-spillet osv.
Vis hele sitatet...
hva om det er en patch til wow?
Sitat av br4inz Vis innlegg
Hva er hensikten med å sitte på skolenettet og laste ned torrents etc.?
For det første misbruker du (fylkes)kommunens nettverk - noe som kan føre til mindre konsekvenser, og enda verre - du kan forstyrre undervisning for medstudenter ved å paje hele linja og skape trege nett hos de andre.

Det er snart helg, vent heller til du kommer hjem før du starter på med det der.
Vis hele sitatet...
Hva er poenget med å spamme ned tråden med hvorvidt det er "riktig" av ts å laste ned på skolen eller ei ?. Verken jeg eller noen andre som trykker oss inn på tråden om "torrent m/proxy" er int i å lese om at du mener at han ikke burde laste ned fra skolen
Sist endret av skukketrure; 6. januar 2012 kl. 13:24.
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
jeg vet om flere som laster ned på skolenettet på skolen jeg går, de bruker OverPlay sin vpn, men ikke forvent flut ut av linja, vi får ikke mer en 10mb/s av skolen sine 100mb/s
Sitat av lordstian Vis innlegg
hva om det er en patch til wow?
Vis hele sitatet...
Patch til wow? Torrent? Henger ikke med.
Sitat av L3gioN Vis innlegg
Slapp av, plager ingen av mine medstudenter med nettet. Nettet støtter mye mere en det vi bruker

Helg er det snart, men likavell. nettet på skolen er 1000x bedre en mitt eget hjemme.
Vis hele sitatet...
Sist gang noen belasta linjene på VGS jeg går på, så ble serverne overopphetet, og slo seg av / restarta. Og det var langt unna full kapasitet.
Om du gjør det riktig så blir det ikke noe problem. Klarte og seede 3TB med data gjennom et skolenett. Du trenger bare og ha limit på så ikke du bruker hele linjen også om det er sperret bruker du en vpn f.eks.
Sist endret av Luretryne; 8. januar 2012 kl. 12:30.
Om man bruker VPN/ proxy vil man uansett ikke få utnyttet linjen som er på skolen. Om man ikke betaler for noe superopplegg...