Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 3893
Det har seg slik at min facebook konto har blitt hacket. Jeg aner ikke hvordan det er mulig, har aktivert sikkerhetsinstillinger(sikker nettsurfing og godkjente enheter). Jeg fant det ut når jeg prøvde å logge på FB, da kom jeg til en side hvor det viste at noen hadde logget på min FB i Oslo(bor ikke i Oslo eller i nærheten). Jeg fikk mulighet til å endre passord, men selv om jeg har gjort det så er hackeren fortsatt på FB'en min.

Hvilke tiltak kan jeg gjøre for at min FB konto kun kan brukes av meg? Jeg syns det er veldig rart at hackeren har fått tilgang i og med at jeg har aktivert "godkjente enheter" funksjonen, som går ut på at jeg må bekrefte alle enheter jeg vil logge meg på, via sms.
Jeg bruker FB på 3 forskjellige enheter, som er en pc(xp), macbook pro og en iPhone.

Noen som har tips/råd?
Sist endret av xcitu; 7. januar 2012 kl. 05:34.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Så lenge det er innan samme land som du er i så er det svært truleg at det ikkje er meir dramatisk enn feilplassering av IP. Altså ingenting å bekymre seg for, med mindre det er andre ting som peiker på at nokon andre har tilgang.
På meg står det at noen bruker Opera, og er fra stavanger, jeg skjønner at det er meg og det er ingenting å bekymre seg for
Trådstarter
Takk for svar, men det er nok ikke feilplassering av IP/bruk av Opera. Jeg skrev en status på FB og fortalte om at jeg hadde blitt hacket, 14 minutter senere ser jeg at "jeg" har kommentert statusen min med noe tull(som jeg selvfølgelig ikke har gjort).
Sist endret av xcitu; 7. januar 2012 kl. 05:52.
da så, hvis du har mistanke om det er det vell å skifte alt av mail, sikkerhetsspørsmål og kontakte facebook support

EDIT: Kanskje du har keylogger
Sist endret av DataFreak96; 7. januar 2012 kl. 05:56.
Har du et enkelt sikkerhetsspørsmål på mail-accounten din?
Om hackeren logger seg inn etter at du bytter passord er det trolig han keylogger pcn din. prøv å bytte passord fra mobilen å se om han fortsatt logger på din face.
Trådstarter
@DataFreak96
Keylogger? Er usikker, men kan hende win xp pc'en har det, den er ikke min(delt mellom flere personer) så jeg kommer til å la være å bruke den i fremtiden.
Har skiftet mail, men ikke sikkerhetsspørsmål, skal gjøre det.

@bloodshotEyes
Jeg velger alltid et random sikkerhetsspørsmål men har ett enkelt svar(ikke A 658%}#, hvis du skjønner), jeg kommer til å finne et svar som er litt sikrere.

Takk for tips/hjelp!
Sist endret av xcitu; 7. januar 2012 kl. 06:04.
Hvis du går til "Account Settings -> Security" kan du se alle aktive sesjoner og enheter som har tilgang til Facebooken din. Slett ALT du ikke kjenner igjen her og steng alle sesjonene du ser som åpne (du må da logge inn på nytt på f.eks. mobil, men det er mulig at det er en slik sesjon som har blitt kopiert og misbrukt).

Foreslår så at du skrur på Secure Browsing og Login notifications, noe som gjør at en bruker får en beskjed om å navngi enheten de logger på fra når de logger seg inn. En eventuell hacker vet da at brukeren de logger inn som har over snittet peiling og at han vil få en beskjed om at noen har logget seg inn. En bot ville ikke brydd seg, men du setter en liten støkk i tilfeldige hackere.

Sjekk også gjennom application-listen din at du ikke har noe der du ikke kjenner igjen. Hvis du har aktivert tjenesten som lar personer laste opp bilder og statusoppdateringer ved å sende en melding til en random epost-adresse så bør denne også skiftes.
Jeg fikk samme melding i august en gang. Har ikke aktivert noen spesielle sikkerhetssystemer, men har alltid vært flink til å ikke gå i noen feller som gir bort passordet mitt. Har aldri opplevd å bli hacket før, derfor ble jeg veldig skeptisk da jeg plutselig fikk beskjed om at jeg hadde blitt logget inn i Oslo. Endret passord på både Facebook og e-postadressen med en gang, og hørte aldri noe mer om det.
Trådstarter
Tusen takk for hjelp.
Har endret så si alt nå og har ikke merket noe til uvedkommende på FB idag, så satser virkelig på at det holder seg slikt.