Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  37 5282
God kveld,

Var i Sverige med 2 venner og kjøpte 180 snusbokser totalt... dumme som vi var hadde vi ikke sjekket opp hvor mange bokser man kan ta over grensen, men vi tenkte fuck it og alt gikk heldigvis fint gjennom

Vi er alle under 18, lol... hva kunne egentlig straffen blitt? Fikk litt heftige reaksjoner på facern etter bilde, og folk sier jeg kunne fått heftig trøbbel hehe...

Spirituell
Mest sannsynlig en bot.
Sitat av Sluzzz Vis innlegg
Mest sannsynlig en bot.
Vis hele sitatet...
Hvor stor for en sånn mengde?
Trådstarter: hvor mye kosta alt?
5 år fengsel + 100k i bot.

Neida, bot og barnevernet kommet på besøk kanskje?`

18 stokker med snus er da ikke så mye, de fleste som kjøper snus i Sverige har jo som regel med seg 10 - 20 stokker så.
Sitat av Dr.Feelgood Vis innlegg
5 år fengsel + 100k i bot.

Neida, bot og barnevernet kommet på besøk kanskje?`

18 stokker med snus er da ikke så mye, de fleste som kjøper snus i Sverige har jo som regel med seg 10 - 20 stokker så.
Vis hele sitatet...
Hvorfor skulle barnevernet bry seg om en mindreårig snuser?
Sitat av Dr.Feelgood Vis innlegg
5 år fengsel + 100k i bot.

Neida, bot og barnevernet kommet på besøk kanskje?`

18 stokker med snus er da ikke så mye, de fleste som kjøper snus i Sverige har jo som regel med seg 10 - 20 stokker så.
Vis hele sitatet...
Jeg har aldri opplevd at noen jeg kjenner kjøper 10-20 tårn med snus i Sverige, men dette er kanskje mer vanlig blant de som ikke bor så nært grensa som jeg gjør.
Tror de over 18år, kan ha med et tårn snus eller noe sånt?
Sitat av TobNor Vis innlegg
Tror de over 18år, kan ha med et tårn snus eller noe sånt?
Vis hele sitatet...
Ett tårn ja.
Sitat av vangsfreaken Vis innlegg
Hvorfor skulle barnevernet bry seg om en mindreårig snuser?
Vis hele sitatet...
Nei si det, men en kompis av meg ble tatt i tollen når han hadde vært i syden. Han fikk bot på et par tusen og barnevernet ble koblet inn på grunn av at han var under 18 år og hadde med seg 7 flasker vodka og 10 blokker med røyk.
De over atten kan ta med et tårn ja. altså 240 gram og den øvre grensa er 250 gram. Men disse gutta har altså tatt med seg litt over 4 kg!
Hvor mye dette hadde kostet ligger på nett, google det.
Sitat av MartinB Vis innlegg
Jeg har aldri opplevd at noen jeg kjenner kjøper 10-20 tårn med snus i Sverige, men dette er kanskje mer vanlig blant de som ikke bor så nært grensa som jeg gjør.
Vis hele sitatet...
Ja, er kanskje ikke så fullt vanlig, men i hvertfall når jeg drar med mine venner til Sverige så pleier hver å kjøpe rundt 10 stokker.
Sitat av Dr.Feelgood Vis innlegg
Nei si det, men en kompis av meg ble tatt i tollen når han hadde vært i syden. Han fikk bot på et par tusen og barnevernet ble koblet inn på grunn av at han var under 18 år og hadde med seg 7 flasker vodka og 10 blokker med røyk.
Vis hele sitatet...
Bland inn alkohol og røyk så er plutselig ting ti ganger så ille. Har aldri sett dem bry seg om snus.
Sitat av vangsfreaken Vis innlegg
Ett tårn ja.
Vis hele sitatet...
Nei. Det gjelder kun løssnus, man kan ta med to tårn porsjonssnus.

http://www.dutyfree.no/trn/trncms.ns...s/kvoter_norge
Sitat av vangsfreaken Vis innlegg
Bland inn alkohol og røyk så er plutselig ting ti ganger så ille. Har aldri sett dem bry seg om snus.
Vis hele sitatet...
Tror det var mer alkoholen de reagerte på
Sitat av m0nte Vis innlegg
Nei. Det gjelder kun løssnus, man kan ta med to tårn porsjonssnus.

http://www.dutyfree.no/trn/trncms.ns...s/kvoter_norge
Vis hele sitatet...
Å faen, det har jeg aldri hørt, kunne spart en del penger da
Sitat av vangsfreaken Vis innlegg
Hvor stor for en sånn mengde?
Trådstarter: hvor mye kosta alt?
Vis hele sitatet...
Forenklet forelegg – varer og beløp
Ulovlig innførsel av varer kan avgjøres ved forenklet forelegg ved innførsel av
følgende varer, og med følgende beløp:

inntil 1000 gram snus, skråtobakk og røyketobakk:
Antall gram Beløp:
til og med 500 ~ 300 kr
derover til og med 750 ~ 600 kr
derover til og med 1000 ~ 1200 kr
Sitat av vangsfreaken Vis innlegg
Hvorfor skulle barnevernet bry seg om en mindreårig snuser?
Vis hele sitatet...
Det handler ikke om at han snuser, men at han har smuglet inn en forholdsvis stor mengde med snus.
Sitat av m0nte Vis innlegg
Nei. Det gjelder kun løssnus, man kan ta med to tårn porsjonssnus.

http://www.dutyfree.no/trn/trncms.ns...s/kvoter_norge
Vis hele sitatet...
Er ikke et tårn = 10 bokser da?
Sitat av vangsfreaken Vis innlegg
Å faen, det har jeg aldri hørt, kunne spart en del penger da
Vis hele sitatet...
Ikke jeg heller


Trodde det var 1 tårn på begge jeg..
well, kan fremdeles ikke huske og ha vært med til Swe, uten at alle bilen til sammen, går over lovlig grensen for tobakk..
250 gram snus, er et tårn..
Sitat av TurboOlsen Vis innlegg
250 gram snus, er et tårn..
Vis hele sitatet...
I dutyfree ligger de i tårn med fem bokser. Bare sånn at det kommer tydelig fram: 10 bokser porsjon, og fem med løs.
Sitat av TurboOlsen Vis innlegg
250 gram snus, er et tårn..
Vis hele sitatet...
Min boks er 45g, og 10 bokser i tårnet..
Dataelektroniker
SodomInsane^'s Avatar
250 gram LØSsnus = 5 bokser
250 gram PORSJONsnus = 10 bokser
Kapish?
Sitat av Dr.Feelgood Vis innlegg
Er ikke et tårn = 10 bokser da?
Vis hele sitatet...
Nei, vanligvis er fem bokser ett tårn. Det er fem bokser pakket i plast man kan kjøpe på taxfree og som de fleste kiosker osv. pakker opp når de skal fylle skapene sine

Edit: Du ser også illustrasjonen på siden jeg viste til tidligere http://www.dutyfree.no/trn/trncms.ns...s/kvoter_norge
Sist endret av m0nte; 14. januar 2012 kl. 22:38.
Sitat av SodomInsane^ Vis innlegg
250 gram LØSsnus = 5 bokser
250 gram PORSJONsnus = 10 bokser
Kapish?
Vis hele sitatet...
Feil, 24 g i hver løssnus boks
facepalmer mye
Spirituell's Avatar
Trådstarter
Sitat av arnekjell Vis innlegg
Feil, 24 g i hver løssnus boks
Vis hele sitatet...
Feil, 21,6g porsjon og løssnus 42g.

Takk for svar alle sammen!

Edit: btw, betalte 1800 for 60 bokser, kjøpte jacobssons for å spare penger, hater julesnus så kjøpte de andre
Sist endret av Spirituell; 15. januar 2012 kl. 01:19.
Sitat av Spirituell Vis innlegg
Feil, 21,6g porsjon og løssnus 42g.

Takk for svar alle sammen!

Edit: btw, betalte 1800 for 60 bokser, kjøpte jacobssons for å spare penger, hater julesnus så kjøpte de andre
Vis hele sitatet...
da er det forståelig
Ølglad nordlænning
1 pølse snus = 5 bokser
1 tårn snus = 10 bokser
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Unødvendig med ny tråd om dette, er det billigere med snus rett over grensa enn det er i resten av Sverige? Eller samme pris?

Er under 18 så er litt kjipt visst jeg venter til jeg er ved grensa på vei hjem med og satse på og få kjøpt visst jeg kunne handla til samme pris i en vanlig butikk.
Sist endret av cookiesRGood; 21. juli 2012 kl. 23:56.
Sitat av m0nte Vis innlegg
Nei. Det gjelder kun løssnus, man kan ta med to tårn porsjonssnus.

http://www.dutyfree.no/trn/trncms.ns...s/kvoter_norge
Vis hele sitatet...
Iflg din egen link: 250 gram snus.

Et tårn/pølse/uansett er 10 bokser.
10 bokser med porsjonsnus veier 240 gram.
5 bokser med løs snus veier ca 240 gram.

Du kan ikke lovlig ta med 20 bokser snus over grensa på en kvote. Uansett om det er løs eller porsjon.

Wow, alle skulle visst si det.
Sist endret av OnklD; 22. juli 2012 kl. 00:37.
Kan vi få se bilde dere posta på face?
Sitat av Spirituell Vis innlegg
God kveld,

Var i Sverige med 2 venner og kjøpte 180 snusbokser totalt... dumme som vi var hadde vi ikke sjekket opp hvor mange bokser man kan ta over grensen, men vi tenkte fuck it og alt gikk heldigvis fint gjennom

Vi er alle under 18, lol... hva kunne egentlig straffen blitt? Fikk litt heftige reaksjoner på facern etter bilde, og folk sier jeg kunne fått heftig trøbbel hehe...

Spirituell
Vis hele sitatet...
Hvordan kom dere over grensen og tilbake uten at noen av dere var gammel nok til og kjøre bil?
Og får for din del ikke håpe du skriver private ting på Freak som du ikke ønsker facebook venner skal vite i og med at du sier dere la ut bilde og fikk reaksjoner
Ellers vil jeg gratulere med fangsten
Sitat av vangsfreaken Vis innlegg
Hvorfor skulle barnevernet bry seg om en mindreårig snuser?
Vis hele sitatet...
De bryr seg ikke så mye om en mindreårig snuser, men derimot når vedkommende smugler.

Sjansen for å bli tatt er uansett minimal, de stopper så og si bare mistenkelige kjøretøy og større trailere eller varebiler.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Never fallin'
Godzillaa's Avatar
Sorry for bump, men gidder ikke lage ny tråd, har seg slik at jeg er under 18 når jeg skal til sverige og lurte på om hvor jeg burde prøve og kjøpe? er vel ikke slik at dem selger til alle på dem største senterene? Har lite lyst og komme hjem igjen uten snus, kan jo spare noe sykt på og stor handle der.
pryoteknikmodretaor
BomberMan's Avatar
Donor
Sitat av Godzillaa Vis innlegg
Sorry for bump, men gidder ikke lage ny tråd, har seg slik at jeg er under 18 når jeg skal til sverige og lurte på om hvor jeg burde prøve og kjøpe? er vel ikke slik at dem selger til alle på dem største senterene? Har lite lyst og komme hjem igjen uten snus, kan jo spare noe sykt på og stor handle der.
Vis hele sitatet...
Åja, du skal til "Sverige"? Jeg kan anbefale en bensinstasjon i Kiruna, er det noe til hjelp?
Never fallin'
Godzillaa's Avatar
Sitat av BomberMan Vis innlegg
Åja, du skal til "Sverige"? Jeg kan anbefale en bensinstasjon i Kiruna, er det noe til hjelp?
Vis hele sitatet...
Gikk litt fort så glemte og skrive at jeg skal til svinesund og kanskje litt lengre bare for og se litt rundt. Og mente egentlig ikke at folk skulle anbefale plasser, men ville høre erfaringer, har aldri vert i Svinesund før.
Sitat av Godzillaa Vis innlegg
Gikk litt fort så glemte og skrive at jeg skal til svinesund og kanskje litt lengre bare for og se litt rundt. Og mente egentlig ikke at folk skulle anbefale plasser, men ville høre erfaringer, har aldri vert i Svinesund før.
Vis hele sitatet...
Fant meg noen jalla tyrkersjapper når jeg var i Sverige, selger snus til taxfree pris og spør sjeldent etter leg.
Sitat av m0nte Vis innlegg
Nei. Det gjelder kun løssnus, man kan ta med to tårn porsjonssnus.

http://www.dutyfree.no/trn/trncms.ns...s/kvoter_norge
Vis hele sitatet...
Om det er mini-portion, ja. Kvoten er på 5 bokser løs og 10 bokser porsjon, meg bevisst.
Sist endret av McLovin; 30. juli 2012 kl. 21:06.