Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 2288
Hey lurte på en ting!har tenkt på å starte en liten IRC server for venner å sånt!lurte på hvor man skaffer en IRCD hvordan man instalerer den!om det går an å kjøre den på et shell!hvor mye plass å sånt man trenger!håper ikke dette er et for dumt spørsmål!

------------------
Greetz |X|zmurf
For Win32 er IRCplus den klart beste, for Linux/*BSD vet jeg ikke...

------------------
Welcome to the real world
.:dephic:.
rekylvinyl.no
Vet ikke helt hva xzmurf mener med "venner og sånt".
Så lenge han er på et lite lan med venner og vil kjøre ircserver der kan jo win* muligens greie seg, men for all del: bruk heller linux om du har mulighet. Skal du kjøre ircserveren ut mot inet, kan du glemme win*.

metrom
Better than thou.
En kammerat kjører Win2k Pro, og han har ICR server! Er innom den hver gang han/jeg er på nettet!

------------------
::Carlo::
"To be forgotten is worse than death.."
rekylvinyl.no
og?


skjønte liksom ikke hvorfor du posta dette.

(så det går alså ann å kjøre ircserver på win2k?)


måtte bare
Du forsøpler forumet, Carlo!! http://www.iblis.nu/ubb/wink.gif

Uansett så snubla jeg over en IRC-server skrevet i perl (!) på usenet.
http://pircd.sourceforge.net/


Dermed plattform-uavhengig, right?

------------------
Welcome to the real world
.:dephic:.
spQ
Dyslectic Mind
spQ's Avatar
leit etter .. WircServ eller.no! Husker jeg brukte dette for LENGE LENGE LENGE siden .. husker at det funket bra.. altså.. man configruerer den slik som man vil.. og det er nok av muligheter... Hvis du skal ha det extra gøyt på ett lan eller.no så kan du jo laste ned ett IRCOP script der man har ALLE komandoene til en IRCOP.. da kan man leke seg vilt =)

-sp3q