Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  439 57803
Sitat av Mith Vis innlegg
Du blander jo kortene. At noen amerikanske bedrifter tjener fett på krigen betyr ikke at det er politisk vilje til å fortsette den. Obama får ingen velgere og landet tjener ikke penger på å være i krig, selv om noen bedrifter gjør det.
USA er derimot inne i en økonomisk krise som ikke ligner grisen, så alle kutt Obama kan gjøre, uten at det koster han demokrat-stemmer, er gode kutt. Militæret er et område han har lovet å kutte, men ikke klart, derfor er Bin Ladens død en gavepakke. Han får mer spillerom i forhold til sine egne generaler og han kan endelig begynne å forhandle om kuttene han har lovet å gjennomføre.
Vis hele sitatet...
her er flere bevis på at han har hvert død lenge:

http://www.informationliberation.com/?id=35144
Tanken har slått meg

Osama kan ha vært død i mange år, det er bare at usa ville ri litt på osama bølgen om dere skjønner.
Ikke så overasket siden obama stiller til valg 2012 sikkert en bra måte å sakke stemmer på.
Men de sier at bildene er for stygge for allmenheten, vel men det var greit å få se bildene av saddam hussein å til og med se hengingen også? Begravd rett etterpå ? dna test ? virkelig så fort?
vel tror at vi får bare vente å se, om han er død så kan jeg love deg at de hevner seg.
Sitat av zeicko Vis innlegg
"
Grunnen til at bilder ikke er publisert, skal være at liket av bin Laden er så ille tilredt at bildene er for grusomme for offentligheten, ifølge flere amerikanske medier."

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/te...artid=10093225
Vis hele sitatet...
Vi får bare vente på WikiLeaks da
Bare en warning angående facebook. ''Osama Dead - Censored Video Leaked
on.fb.me
Osama is dead, watch this exclusive CNN video which was censored by Obama Administration due to level of violence, a must watch. Leaked by Wikileaks.'' Trykker du på linken så spammer du vilt til alle kontaktene dine .
Ingen offentlige beviser på at osama er død enda! også sier de at de kasta liket på sjøen. blir litt for dumt... Hadde jo vært typisk USA å være jævlig stolte og vise fram liket osv. men.. rart hvis han ikke er død og da..
Kapitalist
Klix's Avatar
Sitat av UniQQe Vis innlegg
Tanken har slått meg

Osama kan ha vært død i mange år, det er bare at usa ville ri litt på osama bølgen om dere skjønner.
Ikke så overasket siden obama stiller til valg 2012 sikkert en bra måte å sakke stemmer på.
Men de sier at bildene er for stygge for allmenheten, vel men det var greit å få se bildene av saddam hussein å til og med se hengingen også? Begravd rett etterpå ? dna test ? virkelig så fort?
Vis hele sitatet...
Bildene og videoene USA slapp av Saddam var mens han fortsatt var i live, filmene fra henrettelsen hans var filmet av irakrere som så senere lekket de på nett, altså ingenting med USA å gjøre. Osama derimot har antageligvis fått en god del av fjeset sitt blåst av, noe som igjen gjør at bilder de har av han hører hjemme på rotten.com og ikke på vg.no....

Det med dna testen er blitt svart på tidligere, det er også tatt opp hvorfor det er usannsynlig at han har vært død lenge
Mulig bildene publiseres ikveld! Se her
Sitat av Notoneofthem Vis innlegg
her er flere bevis på at han har hvert død lenge:

http://www.informationliberation.com/?id=35144
Vis hele sitatet...
Hvor er beviset? At noen skriver det? At noen sier det?

Det er jo akkurat samme situasjon vi er oppe i naa.


Jeg synes det er snodig at mange av de som ikke tror han dode i helgen og tror at han dode tidligere skriker etter bildebevis naa, men ikke til "bevisene" de selv linker til.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Ivar Vis innlegg
Din klovn, hadde du lest om f.eks. han fyren som var på ferie og skulle slippe unna byen litt som tilfeldigvis var naboen til binladen, og drev hele tiden å rapporterte om hva som skjedde!
http://twitter.com/#!/ReallyVirtual
så hadde revurdert hvem av oss to som er idioten!
Vis hele sitatet...
Om eit helikopter hekter skiden i muren og tipper over så er det ikkje nødvendigvis ei ildkule, slik som i Hollywood. Om det velter i det det lander er det ikkje nødvendigvis mykje lyd fra krasjet. Så at han ikkje fekk med seg noko er vel ikkje veldig overraskande. Problemet ditt derimot er å komme opp med et fornuftig motiv for å plante et helikopter...
Sitat av Ivar Vis innlegg
Og ikke kom med BS om at de ikke får et skrubsår en gang av at et helikopter styrter... ja det er mulig å overleve, men på en annen side så er det de heldige som har overlevd fallskjermhopp, hvor fallskjerm og reserve ikke åpnes... så har du stakarne som snublet og dæva!
Vis hele sitatet...
Det er som sagt snakk om topptrente folk i masse beskyttelsesutstyr. Dessuten er det neppe interessant om nokon fekk skrubbsår - det er rett og slett uviktig i situasjonen, og det er slikt eg tar for gitt at dei anser som helvetes likegyldig. Kort sagt ser eg ingen fornuftige grunner til å tvile på dette punktet. Om det først skulle vore en konspirasjonsteori kunne dei vel alltids vist fram et par kreperte amerikanere også...?
Sitat av Ivar Vis innlegg
lov å tenke LITT logsik før du gaper overdrevent høyt! poenget er at obama bør fortelle hvis det var 1 helikopter (som det nå viser seg det var) og den gikk ned p.g.a. skuddangrep fra binladens side... Så soldatene prøvde ikke å fylkte, siden det var bare et helikopter og det ene helikoptre gikk jo ned! Tror ikke de da ville gått inn i bygget og kjempe videre! Er de i stand til å skyte ned et helikopter så er ikke et menneske noe særlig vanskligere... i terreng de ikke er kjent i (Osamas hage denne gangen og ikke fjellene)
Vis hele sitatet...
Å skyte ned eit helikopter svært nær bakken er vel ikkje veldig vanskelig? Eg tipper helikopter er rimelig sårbare i det dei går inn for landing. Ikkje kan dei gjere kjappe bevegelser, for da risikerer dei å gå på trynet. I tilegg kan det mest fornuftige fra piloten i et slikt tilfelle vere krasjlanding for å unngå skudd mot personer i helikopteret kanskje? Kort sagt så er det litt for langt fra å konstantere at det åpenbart er ting vi ikkje veit, til at alt var konspirasjonsteori...
Sitat av Ivar Vis innlegg
Hva er det Obama som ble angrepet av Binladen eller hele verden! fortjener ikke vi også sannheten a faen!
Vis hele sitatet...
Jo, men å tenke ut fullstendig søkte teorier bidrar ikkje til å finne sanninga. Sanninga er som regel enklast å finne om en ikkje hopper til konklusjoner utan grunnlag.

Det du gjer er å ta bruddstykker, finne kva som ikkje passer med bruddstykka, og konstantere at alt er oppspinn. Det er mykje vi ikkje veit, men det vil ikkje sei at alt er løgn.
Sitat av UniQQe Vis innlegg
Skjønner ikke hvorfor de ikke har med hd kamera når de gjør sånt, om obama gir klar signal for bildene de tok så sier folk fake and gay / photoshoppa Garantert.
Vis hele sitatet...
Vell, jeg stoler såppas på mine medfreaks her inne som finner ut om de er fake eller ikke. Enkelte her har syke photoshop skills.
Sist endret av Adrenalinex; 3. mai 2011 kl. 18:46. Grunn: lefi
Sitat av UniQQe Vis innlegg
Skjønner ikke hvorfor de ikke har med hd kamera når de gjør sånt, om obama gir klar signal for bildene de tok så sier folk fake and gay / photoshoppa Garantert.
Vis hele sitatet...
For å vise et eksempel:

http://media1.kalam.tv/thumbs/large_slideshows/2011/05/02/1fddae341d7d12bc43cdf0c56b7ad9b6.jpg
http://i1181.photobucket.com/albums/x427/b1gm4c/1304430513250.jpg

er bildet ekte? tipper det er noen freaks her som ser om ting er fotoshop eller ikke
Det passer jo hvertfall bra med det som er sagt om att han er skutt rett over venstre øye

#Sorry hvis det er støtende for noen
Sist endret av b1gm4c; 3. mai 2011 kl. 19:17.
Sitat av b1gm4c Vis innlegg
http://i1181.photobucket.com/albums/x427/b1gm4c/1304430513250.jpg

er bildet ekte? tipper det er noen freaks her som ser om ting er fotoshop eller ikke
Det passer jo hvertfall bra med det som er sagt om att han er skutt rett over venstre øye

#Sorry hvis det er støtende for noen
Vis hele sitatet...
Ser jo ihvertfall rimelig ekte ut.
http://www.vg.no/nyheter/utenriks/te...artid=10093283

Ser bildene kansje kommer ut i kvell!

Noen må poste link/bilder vist noen finner bilder!

Er ganske sikker på at mange freaks her også vill se!
Vil aldri tro bildet med soldaten er ekte. Jeg tror ikke soldatene som gikk inn der ville lagt ut bilde av en medsoldat. Disse guttene driter nok i binladen, men identiteten til andre soldater tror jeg aldri de ville røpet ved å frigi bilde av det.

Dessuten tror jeg findlandshetter er ganske hyppig brukt under kommandoraids..
Drar de ut tiden på bildene pga misslyka photoshop'ing eller?
Sist endret av Dr Dizzy; 3. mai 2011 kl. 19:48.
Sitat av Dr Dizzy Vis innlegg
Drar de ut tiden på bildene pga misslyka photoshop'ing eller?
Vis hele sitatet...

tror de hadde photoshoppet bildene først:P
Taliban har også bekreftet at han døde i angrepet. Men det er vel ikke nok for konspirasjonfolkene.
Ref: Wikipedia / http://geo.tv/5-3-2011/81025.htm
Ser på live showet, nå . Hørte nettopp at Osama ikke bærte våpen. Sa ikke Amerikanske myndigheter at han skjøt mot soldater og at de derfor valgte å drepe han.

Dette beviser jo at de ikke var ute etter å fange han men å drepe. Nå må de faen meg være forsiktig med hva de sier. Greit at de tok lederen til Al-qaeda men, de trenger ikke å terge...
Sitat av DarthVidar Vis innlegg
Ser på live showet, nå . Hørte nettopp at Osama ikke bærte våpen. Sa ikke Amerikanske myndigheter at han skjøt mot soldater og at de derfor valgte å drepe han.

Dette beviser jo at de ikke var ute etter å fange han men å drepe. Nå må de faen meg være forsiktig med hva de sier. Greit at de tok lederen til Al-qaeda men, de trenger ikke å terge...
Vis hele sitatet...
leste på 4chan at hadde de gått inn får å få osama i live ville de sendt inn DELTA-team, ikke NAVY SEALS.

NAVY SEALS går inn med et mål med å drepe..

noen som kan bekrefte eller avkrefte dette?
Sitat av DarthVidar Vis innlegg
Ser på live showet, nå . Hørte nettopp at Osama ikke bærte våpen. Sa ikke Amerikanske myndigheter at han skjøt mot soldater og at de derfor valgte å drepe han.

Dette beviser jo at de ikke var ute etter å fange han men å drepe. Nå må de faen meg være forsiktig med hva de sier. Greit at de tok lederen til Al-qaeda men, de trenger ikke å terge...
Vis hele sitatet...
Så at mann nr. 1 ikke har hånden på et våpen betyr ikke at mann nr. 2, 3, 4, 5, 6 kan ha det?
Sitat av b1gm4c Vis innlegg
er bildet ekte?
#Sorry hvis det er støtende for noen
Vis hele sitatet...
Det var vel bildet VG ikke ville vise frem fordi de ikke hadde fått det verifisert, så det er dermed tvilsomt at det er ekte.

Fant forøvrig et annet bilde av karen.

http://i56.tinypic.com/n6fg2g.jpg
Med forbehold da dette heller ikke er verifisert så langt jeg vet.
Sitat av Nubeland Vis innlegg
Det var vel bildet VG ikke ville vise frem fordi de ikke hadde fått det verifisert, så det er dermed tvilsomt at det er ekte.

Fant forøvrig et annet bilde av karen.

http://i56.tinypic.com/n6fg2g.jpg
Med forbehold da dette heller ikke er verifisert så langt jeg vet.
Vis hele sitatet...
fant det bildet jeg å, men syntes det var på grensen til drøyt, så ville heller vente til noe mer kom fram. too bad at USA ikke vil frigi bildene ennå...
(° ͜ʖ °)
Zyke's Avatar
Sitat av b1gm4c Vis innlegg
http://i1181.photobucket.com/albums/x427/b1gm4c/1304430513250.jpg

er bildet ekte? tipper det er noen freaks her som ser om ting er fotoshop eller ikke
Det passer jo hvertfall bra med det som er sagt om att han er skutt rett over venstre øye

#Sorry hvis det er støtende for noen
Vis hele sitatet...
Det er nok fake, ja. original bildet
Sitat av Nubeland Vis innlegg
Det var vel bildet VG ikke ville vise frem fordi de ikke hadde fått det verifisert, så det er dermed tvilsomt at det er ekte.

Fant forøvrig et annet bilde av karen.

http://i56.tinypic.com/n6fg2g.jpg
Med forbehold da dette heller ikke er verifisert så langt jeg vet.
Vis hele sitatet...
Ser fake ut...kvaliteten på bildet ser annerledes (bedre) ut rundt ansiktet enn på selve ansiktet
Sitat av b1gm4c Vis innlegg
http://i1181.photobucket.com/albums/x427/b1gm4c/1304430513250.jpg

er bildet ekte? tipper det er noen freaks her som ser om ting er fotoshop eller ikke
Det passer jo hvertfall bra med det som er sagt om att han er skutt rett over venstre øye

#Sorry hvis det er støtende for noen
Vis hele sitatet...
Hehe, nei.

Man ser at det hvite øyet kommer ifra bildet jeg postet.
han bytter litt mening han der på live showet.
Først sa han at kona til Bin laden var nede i første etasje å ble skytt i leggen, nå sier han at hun var oppe i 3 etasje å ble skytt i leggen.

Noe som ikke stemmer..
Sitat av Zanussi Vis innlegg
han bytter litt mening han der på live showet.
Først sa han at kona til Bin laden var nede i første etasje å ble skytt i leggen, nå sier han at hun var oppe i 3 etasje å ble skytt i leggen.

Noe som ikke stemmer..
Vis hele sitatet...
Han virker helt ubrukelig han fyren der, skulle tro dem dro ham inn rett fra gata.
Sitat av unroge24 Vis innlegg
Osama, om du får lest dette inlegget i helvette, så må jeg si at du er en av de feigeste menneskene jeg har vet om. Legger fra deg bomber, og hjemmer deg i Pakistan.... Får uskyldige muslimer til å "tro" på deg, og sprenge seg selv + 100000 andre uskyldige mennesker. Det er nesten før jeg løper rundt i oslo å dreper, får å komme til helvette, får å så rive av deg skjegge å banke deg helseløs. Makan til kjerring. BRENN !
Vis hele sitatet...
Nå må du faktisk tenke på at han sikkert er like hjernevasket som disse uskyldige muslimene du tenker på. Greit nok, han var ond, men det må være mulig å tenke litt over hva man skriver.
Sitat av unroge24 Vis innlegg
Osama, om du får lest dette inlegget i helvette, så må jeg si at du er en av de feigeste menneskene jeg har vet om. Legger fra deg bomber, og hjemmer deg i Pakistan.... Får uskyldige muslimer til å "tro" på deg, og sprenge seg selv + 100000 andre uskyldige mennesker. Det er nesten før jeg løper rundt i oslo å dreper, får å komme til helvette, får å så rive av deg skjegge å banke deg helseløs. Makan til kjerring. BRENN !
Vis hele sitatet...
Dude, prøv å se litt klarere. For det første drepte vel aldri Osama 100 000 + mennesker. For det andre ligger det faktisk noe annet enn pur ondskap bak bin Laden og Co. sine handlinger. Ja, tro det eller ei, men de er ikke en gjeng med riv ruskende gale psykopater som ernæres av kaos og mord. Nei, dette overfladiske bildet vestlig media og div. regjeringer har gitt oss på terrorister er faktisk galt. Prøv å lese noen av bin Ladens taler, gjerne den hvor han forsvarer 9/11. Shit, jeg følte nesten sympati med fyren.

Uansett, hvem er ansvarlige for flest drap; Al Qaida eller Bush- og videre Obama-administrasjonen? I Afghanistan er 38 000 såkalte talibanmedlemmer og sammerbeidspartnere drept av angrepsstyrkene, mot ca. 11 000 koalisjonsstyrker. Oppimot 34 000 sivile er døde. I Irak krigen snakker vi i overkant av 100 000 sivile dødsfall, noe som gir en dødsrate for sivile på over 60% av alle irakiske dødsfall grunnet krigen. Man har også nylig funnet ting som tyder på at USA prøvde å undergrave sivile dødsfall under krigen.

Hvem bedriver massemord? Døm sjæl
Sitat av unroge24 Vis innlegg
Osama, om du får lest dette inlegget i helvette, så må jeg si at du er en av de feigeste menneskene jeg har vet om. Legger fra deg bomber, og hjemmer deg i Pakistan.... Får uskyldige muslimer til å "tro" på deg, og sprenge seg selv + 100000 andre uskyldige mennesker. Det er nesten før jeg løper rundt i oslo å dreper, får å komme til helvette, får å så rive av deg skjegge å banke deg helseløs. Makan til kjerring. BRENN !
Vis hele sitatet...
Han fikk jo veldig mye penger av bl.a. USA for å starte en militærorganisasjon, han bestemte seg bare for å snu litt på planene. Er jo nesten på grensen til genialitet.
Sitat av 1337Wince Vis innlegg
Han fikk jo veldig mye penger av bl.a. USA for å starte en militærorganisasjon, han bestemte seg bare for å snu litt på planene. Er jo nesten på grensen til genialitet.
Vis hele sitatet...
http://www.guardian.co.uk/world/2011...hs-cia-arsenal

Ifølge The Guardian er det en myte at han mottok store midler fra USA/CIA.
Det var Pakistan's ISI som ga midler til Mujahedin.

Om beløpene omtalt er store eller små vet jeg ikke, og om ISI fikk "veiledning av CIA" er heller ikke sikkert. Men har aldri sett noe ordentlig bevis på dette du prater om annet enn tilfeldige siteringer på internett og diskusjoner i fylla.
Sist endret av Nutterz; 3. mai 2011 kl. 22:34.
Hot Rod - Osama Bin Laden is Dead Anthem (Party Rock)
http://www.youtube.com/watch?v=p2NTBEVe2HI

Litt ironisk da i 10 år med intens leting etter han i grotter og huler over hele verden, så fant de han.. hjemme..
http://touch.vg.no/article.php?artid=10085025

Jeg tror faktisk denne versjonen stemmer mer!

Sendt fra min iPhone.
Er det bare jeg som synes det er litt trist at Osama ble drept? Han respekterte sin religion og sto for det han trodde på. Det er ikke Osama som var drittsekken, men den personen som skrev Koranen.

Om Gud sendte meg en beskjed ville jeg ha fulgt hans ordrer.
Sitat av LadyLena Vis innlegg
Er det bare jeg som synes det er litt trist at Osama ble drept? Han respekterte sin religion og sto for det han trodde på. Det er ikke Osama som var drittsekken, men den personen som skrev Koranen.

Om Gud sendte meg en beskjed ville jeg ha fulgt hans ordrer.
Vis hele sitatet...
Det er faen meg det dummeste jeg har lest på forumet noen sinne!

Tror du virkelig det står at man skal drepe uskyldige mennesker i koranen?
Tror du alle muslimer er terrorister?
Sitat av seven_up Vis innlegg
Vil aldri tro bildet med soldaten er ekte. Jeg tror ikke soldatene som gikk inn der ville lagt ut bilde av en medsoldat. Disse guttene driter nok i binladen, men identiteten til andre soldater tror jeg aldri de ville røpet ved å frigi bilde av det.

Dessuten tror jeg findlandshetter er ganske hyppig brukt under kommandoraids..
Vis hele sitatet...
DEVGRU (Seal Team Six) og Delta opererer vel begge hemmelige identiteter såvidt jeg har skjønt, så jeg tviler på at de ville ha gitt ut bilder der noen av gutta i det hele tatt teoretisk kan gjenkjennes...

Begge har også kontraterrorisme som hovedoppgave, så at de ville ha sendt den ene hvis de ville ha dem i live, og den andre hvis målet var å drepe, høres veldig rart ut.

http://en.wikipedia.org/wiki/Special...ystem#Tier_One
http://en.wikipedia.org/wiki/1st_SFOD-D
http://en.wikipedia.org/wiki/Naval_S...elopment_Group
Sitat av LadyLena Vis innlegg
Unnskyld meg? Takk for velkomst? Jeg vil tro adminen kan se at jeg ikke har drevet og opprettet brukere her inne

Og hva er bøss med at jeg mener det er koranen som er roten til det vonde her?



Hvorfor tror du etc. selvmordsbombere alltid tar med seg sivile mennesker i døden? Les denne biten i koranen du.
Vis hele sitatet...
Muslimske terrorister er ekstremister, de har tolket koranen på en måte som "rettferdiggjør" deres handlinger. Det å si at koranen i seg selv er grunnen til at de gjør slike ting, og ikke deres oppfatning av koranen er som å si at alle troende muslimer i verden er terrorister.
Sist endret av BigFigWasp; 4. mai 2011 kl. 13:25.
Sitat av LadyLena Vis innlegg
Og hva er bøss med at jeg mener det er koranen som er roten til det vonde her?
Vis hele sitatet...
Det er en utrolig enkel analyse av en utrolig kompleks situasjon. Problemene i Midt-Østen har eldgamle røtter. Om Koranen er problemet, burde vel alle muslimer bli selvmordsbombere?

Når det er sagt, så støtter jeg heller ikke Islam, eller noen form for religion, men jeg tror at religionen egentlig fungerer mer som et symbol for motstandsbevegelsene i Midt-Østen. Fundamentalisme oppstår som regel først når mennesker er pressa oppi et hjørne.
Sitat av EoT Vis innlegg
Det er en utrolig enkel analyse av en utrolig kompleks situasjon. Problemene i Midt-Østen har eldgamle røtter. Om Koranen er problemet, burde vel alle muslimer bli selvmordsbombere?
Vis hele sitatet...
Nei, alle muslimer burde ikke være selvmordsbombere. Ekstremenistene har tatt koranen som utgangspunkt for sine handlinger fordi de har tolket (rett/feil).

Det hadde ikke vært dritt som dette om det ikke var for koranen.
Sitat av LadyLena Vis innlegg
Nei, alle muslimer burde ikke være selvmordsbombere. Ekstremenistene har tatt koranen som utgangspunkt for sine handlinger fordi de har tolket (rett/feil).

Det hadde ikke vært dritt som dette om det ikke var for koranen.
Vis hele sitatet...
Det samme gjelder jo bibelen, Talmud og Harry Potter, man kan ikke si at en bok ene og alene har skylden for at noen forskrudde menneskehjerner tolker den slik de tror er riktig.
Sitat av LadyLena Vis innlegg
Nei, alle muslimer burde ikke være selvmordsbombere. Ekstremenistene har tatt koranen som utgangspunkt for sine handlinger fordi de har tolket (rett/feil).

Det hadde ikke vært dritt som dette om det ikke var for koranen.
Vis hele sitatet...
Tror du virkelig ikke at ekstremisme og væpna kamp hadde oppstått i et området som Midt-Østen om det ikke var for Koranen?
Sitat av MartinB Vis innlegg
Det samme gjelder jo bibelen, Talmud og Harry Potter, man kan ikke si at en bok ene og alene har skylden for at noen forskrudde menneskehjerner tolker den slik de tror er riktig.
Vis hele sitatet...
Ja, det samme gjelder bibelen. Derfor sier jeg at Osama ikke er skurken her. Men religionen.
Jeg vil ellers tro Osama var en hyggelig familiefar (uten at jeg vet dette). Hvorfor skulle han ikke vært det? Koranen sier heldivis ikke noe om at man skal være slem mot sin egen familie.

Bibelen, koranen og alt dette skvipet burde ha vært kastet på bålet for hundrevis av år siden.

Sitat av EoT Vis innlegg
Tror du virkelig ikke at ekstremisme og væpna kamp hadde oppstått i et området som Midt-Østen om det ikke var for Koranen?
Vis hele sitatet...
Nei det tror jeg virkelig ikke. Koranen har formet ekstremismen!
> implying
sqrt's Avatar
Sitat av LadyLena Vis innlegg
Er det bare jeg som synes det er litt trist at Osama ble drept? Han respekterte sin religion og sto for det han trodde på. Det er ikke Osama som var drittsekken, men den personen som skrev Koranen.
Vis hele sitatet...
Fin ansvarsfraskrivelse. Til syvende og sist er det ikke en bok som har gjort noe galt, ikke en gud og i alle fall ikke en hel religion. Osama bin Laden var en religiøs ekstremist, et menneske og ansvarlig for terrorangrep og drap. Det var han selv som valgte å stå for dette, og selv om årsaken kan diskuteres, endrer det ikke det aller høyst reelle implikasjonene av valgene han har tatt - sammen med mange andre.

Sitat av LadyLena Vis innlegg
Om Gud sendte meg en beskjed ville jeg ha fulgt hans ordrer.
Vis hele sitatet...
Ærlig talt vet jeg ikke om du troller eller er seriøs på dette tidspunktet.
Sist endret av sqrt; 4. mai 2011 kl. 13:40.
Sitat av LadyLena Vis innlegg
Ja, det samme gjelder bibelen. Derfor sier jeg at Osama ikke er skurken her. Men religionen.
Jeg vil ellers tro Osama var en hyggelig familiefar (uten at jeg vet dette). Hvorfor skulle han ikke vært det? Koranen sier heldivis ikke noe om at man skal være slem mot sin egen familie.

Bibelen, koranen og alt dette skvipet burde ha vært kastet på bålet for hundrevis av år siden.
Vis hele sitatet...
Tror du virkelig det er så enkelt som bare å lese i koranen og plutselig så tenker de: "Ja, kanskje jeg skal drepe masse mennesker."
Problemet er jo helt klar hos mennesket som leser disse tekstene og tolker de på en annen måte en de fleste muslimer.
Alle tekster kan mistolkes, religiøse eller ei.
Sitat av sqrt Vis innlegg
Ærlig talt vet jeg ikke om du troller eller er seriøs på dette tidspunktet.
Vis hele sitatet...
Tenkte meg det at med en gang noen er uenige så skal de nevne trolling. Jeg tror samtlige her inne ville fulgt ordrer om plutselig Gud åpnet seg for deg og ba deg om å gjøre ditt og datt. Det er trossalt den største herskeren i universet, og vi er fluer for han.
Jeg sier ikke at Gud finnes for det aner jeg like lite som dere, men hadde denne skapelsen eksistert og bedt meg om å gjøre noe ville jeg selvsagt fulgt ordrer.

Osama var hellig overbevist om at Muhammed eksisterte for han var troende og tok Koranen for det som sto. En ekte fundementalist (noe jeg respekterer).
Verre med de som kun plukker ut deler av de religiøse skriftene fordi det passer dem best.

Sitat av MartinB Vis innlegg
Tror du virkelig det er så enkelt som bare å lese i koranen og plutselig så tenker de: "Ja, kanskje jeg skal drepe masse mennesker."
Problemet er jo helt klar hos mennesket som leser disse tekstene og tolker de på en annen måte en de fleste muslimer.
Alle tekster kan mistolkes, religiøse eller ei.
Vis hele sitatet...
Enig, og hvor står disse tekstene som mistolkes? Koranen.
Mnemonic Courier
Bothrops's Avatar
Enig, og hvor står disse tekstene som mistolkes? Koranen.
Vis hele sitatet...
At det er koranen de misbruker betyr nok mest for andre muslimer, når de blir fordømt som en gruppe og hivi oppi gryta sammen med Osama Bin Laden og andre terroristar, av idioter som ikke ser, eller ikke vil se nyansene.
Det kunne likesågodt vært snakk om bibelen, toraen eller fuckings twilight bøkene sålenge de bare plukker ut noen få tekster og baserer ideologien sin på det.
Sist endret av Bothrops; 4. mai 2011 kl. 14:02.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av LadyLena Vis innlegg
Osama var hellig overbevist om at Muhammed eksisterte for han var troende og tok Koranen for det som sto. En ekte fundementalist (noe jeg respekterer).
Verre med de som kun plukker ut deler av de religiøse skriftene fordi det passer dem best.
Vis hele sitatet...
Det fritar ikkje han frå ansvar for handlingene. Det er ingen ting som tyder på at gud finst, og det har etter andre verdskrig vore sagt i klartekst at soldater og offiserer har plikt til å ikkje utføre krigsforbrytelser.

Så det minner litt om trolling å argumentere i dei banene du gjer, for det er rett og slett fullstendig revnande likegyldig. Hadde ikkje koranen eksistert hadde ein brukt noko anna til å rettferdiggjere handlingene.
Støtter ikke det Osama og Al-qaida gjorde. Men USA må lære seg at de kan ikke kødde med alt og alle uten og få noen tilbake. Osama var den som sto fram og sa ifra til USA og det skal han ha respekt for. Den store duden i skolegården som går på tre år yngre elever og krever matpengene dems får som fortjent en dag.