Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  439 57790
Ifølge en kar på dette forumet tar det bare tar noen timer
Sist endret av Donkeybrain; 2. mai 2011 kl. 23:20.
Eneste bildet jeg også har sett var jo bevist photoshopped. Finnes det egentlig håndfast bevis?
Sitat av 1337Wince Vis innlegg
Eneste bildet jeg også har sett var jo bevist photoshopped. Finnes det egentlig håndfast bevis?
Vis hele sitatet...
Nop, naboer som har hørt auksjonen. Obama's påstand mot Talibans påstand. Er noe som ikke helt stemmer her..
Dere som tror Obama ville gått ut og sagt offentlig at de hadde drept Osama Bin Laden uten å være sikker trenger en reality check....
Sitat av Drachir Vis innlegg
Dere som tror Obama ville gått ut og sagt offentlig at de hadde drept Osama Bin Laden uten å være sikker trenger en reality check....
Vis hele sitatet...
Legg fram bevis så tror jeg deg
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av psilonaut Vis innlegg
Siden 1945 til i dag har det blitt detonert minst 2053 atombomber (offisielt ihvertfall)... Og bakgrunnstråling er merkbar verden over pga dette. google it, whatever.
Vis hele sitatet...
Bakgrunnsstrålinga har auka litt, men marginalt, på grunn av atmosfæriske prøvesprenginger. Underjordiske slepper ikkje ut nevneverdige mengder radioaktive elementer til atmosfæren.
Sitat av psilonaut Vis innlegg
Men greia er at det som skjer i Fukushima as we speak er hundre ganger verre (siden ingenting blir gjort) og situasjonen er uta av kontroll. Morsomt at vi nesten ikke hører et pip derfra lenger, sant? det er utgått på dato tydeligvis. Uansett, om du hadde nuka Tokyo idag, ville det være mindre skader og død enn hva Fukushima vil produsere i tiden som kommer med mindre de ut av det blå klarer å stanse hele greia. (tror ikke det gitt..) Det kalles slow-kill.
Vis hele sitatet...
BULLSHIT! Det er totalt pissprat. Om du slepp atomvåpen over Tokyo kan du regne med millioner av døde rimelig umiddelbart. Så langt har vel ikkje Fukushima ført til *nokon* dødsfall? Det er ikkje utenkeleg at du vil få eit titalls kreftdødsfall, men om dødstalla som direkte følge av fukushima overstig 2-300 blir eg ekstremt overraska.

Sitat av 1337Wince Vis innlegg
Legg fram bevis så tror jeg deg
Vis hele sitatet...
Katastrofen det vil utgjere for Obama, og den enorme propagandasigeren for Al Qaeda er strengt tatt godt nok argument mot det i mine auge.
Sitat av 1337Wince Vis innlegg
Legg fram bevis så tror jeg deg
Vis hele sitatet...
Have patience.... det har gått litt over 24 timer siden han ble tatt av dage. Hvor rask respons trenger du egentlig for at du ikke skal skrike bullshit av fulle lungers kraft?
Off-Topic + svar til Lars
Sitat av Larsiii Vis innlegg
Desverre så er den islamiske religionen at visst du dør under en kamp i form av hellig krig havner du på det 12 stege i himmelen som er paradis. Og overgi seg var helt uaktuelt for Osame ikke bare på grunn av religion, men også for hva han står for.
Vis hele sitatet...
Jeg har flere ganger lest om folk som forklarer dette her! Det at ikke-muslimer hele tiden skal tro det værste er vell tbh ikke muslimers feil! Deres skyld at det er mange på kunnskap (innenfor Islam seff.) hos oss?

Hvor står det at dette her, det terrorister driver med nå er en hellig krig?
Til tider og steder kan det regnes som hellig krig på den korrekte måten! F.eks. tjetjenske mujahediner/gerilijasoldater som de også kalles for driver jihad/hellig krig! (MEN) dette gjelder så lenge de er f.eks. ut i skogen og driver krig mot russiske soldater.

Men hva skjer når en hær på 10-15 utrente soldater skal kjempe mot 50-100 russiske soldater med full utrustning... de blir overkjørt! De (tjetjenerne) tyr til andre midler...
De starter selvmordsangrep mot sivile russere! Er det riktig? Nei! Men jeg forstår dem (åpen tankegang, støtter ikke selvmordangrep, men forstår hvorfor det skjer) og "støtter" fortsatt at de kriger mot russiske soldater!

(Når de dreper uskyldige går de automatisk over fra å være mujahediner/jihadister -> til å være mordere!

Hvordan jeg kom frem til dette? De ti bud (som også gjelder for muslimer)
I Islam rangeres regelsettet slikt! 1. Allah -> 2. Quranen -> 3. Hadither og ikke slik som mange både her på forumet (og generelt i verden) og selvmordsbombere tror/har lært (feil), Hadither -> Quranen -> Allah.

Om de bevisst ønsker å drepe uskyldige kan vi ikke vite konkret! Det er ja 99% sikkert at en eller annen ønsker det, men tbh det er alltids en ond dritt som smitter andre, f.eks. stalin/lenin som ville følge Karl Marx sin ideologi og endte opp med å drepe titalls millioner mennesker!

Kun en idiot vil si at det da er Karl Marx som har skylda i at disse menneskene ble drept! De ble drept fordi det er maktsyke personer som har funnet en måte å manipulere (med Marxismen og kommunismen) mennesker rundt til å tro på at ting fungerer slik de gjør (når de egentlig ikke gjør det)

Hvorfor jeg bruker tjetjenere i en topic om Osama Binladen? Ville bare få litt klarheter i hva som blir sett på som jihad i mange norske og muslimers øyner. For vær gang jeg har pratet med en litt oppegående person så har vi som regel kommet til samme konklusjoner ca. ang. dette her! I tillegg så er tjetjenere (mujahedinene) muslimer med sånn ca. samme tankegang bak deres angrep som Taliban har. (Grunnen til at jeg ikke nevner Al-Qaida her er p.g.a. min egen konspirasjonsteori som går ut på at Al-Qaida er tullete oppdiktning som senere har blitt til noe mer "sant"... Hvis en lenge nok drømme/ønsker noe så kan en få det til å skje

Ingen steder i Quranen/hadither o.l. tekster står det at man kommer til noen slags paradis ved å drepe uskyldige, det er bare ren oppspinn! Jeg kan med hånden på hjerte sverge på dette! Om noen har funnet noen hadither som sier at Muhammed oppfordrer folk til å kapre fly og drepe 3000 uskyldige mennesker og samtidig komme til syvende himmel (det skal være 7 "himler" over og syv under hvis jeg ikke tar feil nå, ikke 12...)
// No offend, men der ser du selv at du har feil informasjon når du sier "en kommer til 12 himmel!" viktig å være korrekt med faktaen man utgir, for ellers kan ting virke veldig useriøst fra din side... hvis f.eks. en Muslim/Imam/Religionslærer skulle hatt denne diskusjonen med deg!

Vil bare legge til... Selvmordsbombere er noen av de "tøffeste" og mest knuste menneskene som har eksistert (etter min mening)! La oss nå "analysere denne hendelsen"
Hvorfor velger en mann/gutt å ta sitt eget liv?
- Jeg personlig ville tatt mitt eget liv kun hvis jeg var det eneste mennesket på jorden med kun mørke rundt meg! (Dette kan tolkes både ordrett, men også metaforisk ved at en f.eks. plutselig er helt alene i verden med bare dritt rundt seg)

Hvorfor gjør disse det da? Det ligger mange faktorer bak det og en viktig en er TVANG!
- Ved f.eks. å true å drepe hele din familie hvis du ikke du gjør det.
- Finne fattige familiefedre/sønner som blir lovet at f.eks. familien vil få stor økonomisk hjelp av dem (NAV)...
+ flere faktorer som jeg ikke kommer på nå!

Men hva om personen ikke passer der? Hvorfor er det fortsatt selvmordsbombere!

Jeg er temmelig sikker på at dette er hovedårsaken til f.eks. hvorfor Taliban er så umulige å beseire!

De siste 30-40-50 årene har det vært samme regime i Afghanistan (ledet av Taliban, siden Afg. hadde krig mot Sovjet) så tar en pro-talibansk Imam over i et av områdene i Afg... Han vet at ved å støtte Taliban får han f.eks. lukrative goder som f.eks. OPIUM :P, penger, makt/mer innflytelse, eller rettogslett berger sitt eget liv! Så han leser opp en eller annen muslimsk tekst (som alle andre enkelt kan finne frem til), også tolker han den på en pro-talibansk måte.

En simple hadith som! "Profeten oppfordret alle til å kjempe en hellig krig mot det onde" (Nå vet jeg ikke om det finnes en slik hadith, tok det bare som et eksempel) også taler han videre til de "uvitne" og forteller dem... "Med dette så mente profeten at vi alle må stå opp og kjempe imot Amerika!"... Greit nok det, ikke mye galt som har skjedd til nå, (feil å bruke en religion til det, menmen) men ingen ting galt har skjedd ennå! Tross alt har amerikanere selv stappet nesa si inn i Afghanistan!

Men så skjønner et geni at det er umulig å kjempe en "ærlig" krig imot Amerika!
Geniet: hmmm hva kan vi gjøre, hvis vi ikke finner på no smart nå så er det over for oss...
Geniet: *Ahaaa* hvis jeg får imamen til å dra hadithen ennå lenger, så kan det gå! (Her må Imamen enten være dum, lettlurt, hjernevasket selv av taliban eller tvunget)

Årsakene til mange av teoriene mine er f.eks. virkelige filmer jeg har sett av f.eks. tjetjenske soldater (mujahediner) som kjemper en krig mot russiske styrker... Vet ikke om det er lov til å legge ut linken til akkurat den siden jeg prater om, så jeg velger heller å hinte den til de som vet om den fra før av! (Det er veldig like navn mellom siden og hintet under)
http://4.bp.blogspot.com/_StG-TzxEvmY/SF1r0TOHpUI/AAAAAAAAAH0/8o9N_cqoWRE/s400/YMCA.jpg
Videoene er veldig propaganda laget, med veldig muslimske sanger... Det er veldig trist, men mange av videoene viser hvordan de f.eks. kjemper og oppfører seg mot fienden! (Og har en opplevd nok følelser i livet... sorg/hat/hevn/lurt/ o.s.v. så vil man skjønne hva slags situasjon de er i der)

Vet ikke om jeg bør skrive mer ang. det over så jeg bare avslutter nå. Ville bare få klarhet i hva hellig krig/jihad /og mine tanker/sammenligninger rundt det , så ble den dratt litt langt... Sorry for off-topic! Nå mer on-topic!

On-Topic

Er en rekke ting jeg kan kritisere ang. denne aksjonen! Ting som umulig kan stemme helt etter min oppfatning! (Har en egen konspirasjonsteori bak det, som er veldig "dypt" tenkt :P men uten særlige bevis! Hvorfor? Jeg har ikke så mye tilgang til FBI/CIA/Interpol o.l. skjulte arkiver, som mange andre her tror vi har kun fordi vi har en teori på hva som foregår uten håndfaste bevis! Jeg går mer etter "fornuften seirer".

Var jo en mann som ble drept (hvis jeg ikke tar feil nå) fordi han mente noe så sinnsykt som at jorda kretset rundt sola!


Over til hendelsen
1. Har dere sett bilde av "huset" han var bosatt i? hmmm 1mill dollar hus i pakistan ser ikke slik ut! Vet om pakistanere i Norge som bygger svære "slott" for lavere summer der nede!
http://www.aftenposten.no/nyheter/ur...cle4109795.ece
+ var et fra distanse, men fant et annet + bedre bilde.
http://static.ibnlive.com/pix/slideshow/05-2011/pics-house-in/house7_7_real630.jpg

Hvorfor ble han skutt? Hvorfor ble kona hans og en annen skutt? Verdens mest etterlyste mann bor en liten joggetur unna en militær base? De har visst i over 1 år at han var her, men i 10 år har krigen blitt kjempet i Afghanistan! Jeg visste ikke hvor Afghanistan var før etter 11/9-2001... Binladen? hææ hva er det for no navn, og al-Qaida og Taliban var ennå mer merklig!

Mange her inne sier han ikke er ettersøkt for 9/11, men hele "grunnen" til Afghanistan krigen var jo at binladen befant seg der! Kan huske flere ganger å ha hørt bush si at osama skulle betale for det han har gjort!

Hvordan har det seg slik at Amerikanere klarte å smyge seg like ved en militærbase for å drive operasjonen sin uten at pakistansk militær skulle få øye på dem og skyte dem ned! (Siden det aldri har ligget noen avtale dem imellom, og Amerikanske helikoptre da blir sett på som "UFO'er" i radarsystemene) Pakistan er ikke akkurat en liten unge militærmessig... De har hele tiden trappet opp mtp nabolandet India...

Hvorfor ble binladen begravd til sjøs! og av hvem o.O? hvorfor er avisene overhodet så dumme og skriver at grunnen er fordi det fryktes terroraksjoner! HÆÆ... Skal lederen for disse terrororganisasjonene være et terrormål av hans egne! At det går ann å være så...

Peace Out! Tok en del tid å skrive dette, så håper det er noen som har noe å bidra med / kritisere (men med grunnlag) takk :P
Sist endret av Ivar; 3. mai 2011 kl. 00:37.
Til de som ønsker å lese litt mer om hvem som stod bak oprasjonen!
http://no.wikipedia.org/wiki/DEVGRU
Navy Seal Team Six som skiftet navn til DEVGRU
Sitat av Source Vis innlegg
Hvorfor skal det alltid komme konspirasjoner uansett hva som skjer. UFO, aliens, Roswell, Michael Jackson, Osama Bin Laden. "It never happened, don't let the government control you."
Vis hele sitatet...
Husk også at det alltid er de samme brødhuene som mener månelandingen er iscenesatt som står med spade i hånden og prøver å grave en tunell inn til Area 51, gjerne samtidig som de hyler ut om "New World Order" og lurer på hvor Tupac har blitt av.

For disse konspirasjonsfreaksa så kan du ikke bare hevde at "dette er ulogisk" de klarer å finne en konspirasjon ved hver minste hendelse.

Sitat av Schizofrenic Vis innlegg
Muslimer as...

Er tydeligvis så forbanna enkelt for troende å retferdiggjøre sine handlinger på bakgrunn av religion...
Vis hele sitatet...
Det er da ikke representativt for Islam, dette er en konflikt der Islam blir brukt som motivator, ikke en konflikt med opphav i Islam.
Pakistan sliter nå. Gjennom flere år så har pakistan fått penger av flere stornasjoner for sin kamp mot terror. Ikke kom her å si at ingen i det pakistanske etterretningsystemet har visst at Osama holdt til der ham gjorde. Dette var faen meg 5 mil unna hovedstaten, ikke nok med at det var et hus som sikkert (i pakistan) er like oppsiktsvekkende som Buckingham palace.
Det var skremmende å se mengder av voldskåte amerikanere stå å rope "USA USA USA" i gatene i New York i dag, som om de faktisk har oppnådd noe viktig. Osama Bin Laden og det han og hans følgere står for har vunnet hver eneste dag siden 9/11, verden er endret til det verre, og drapet på ham endrer ingenting med unntak av at amerikanerene får enda mere blod på tennene.

Man burde ha hatt en sørgemarkering for de hundretusenvis av sivile Afghanere og Irakere som er drept i krigen mot terror, og ikke jublet hjerneløst for noe som ikke endrer noenting.
Sitat av Bavar Vis innlegg
Pakistan sliter nå. Gjennom flere år så har pakistan fått penger av flere stornasjoner for sin kamp mot terror. Ikke kom her å si at ingen i det pakistanske etterretningsystemet har visst at Osama holdt til der ham gjorde. Dette var faen meg 5 mil unna hovedstaten, ikke nok med at det var et hus som sikkert (i pakistan) er like oppsiktsvekkende som Buckingham palace.
Vis hele sitatet...
les deler av det jeg postet før + ikke en gang sammenligne husene rundt binladens område med pakistanske "palasser" Lenge til vi i Norge får slikt, for den summen de må betale!

Sjekk før du prater!
http://www.google.no/search?um=1&hl=...&aqi=&aql=&oq=


Veldig int. artikkel!
http://www.vg.no/nyheter/utenriks/te...artid=10093135
Han bor i et av husene ikke langt fra der bin Laden befant seg og bivånet operasjonen fra hustaket sitt.

- Plutselig ble det åpnet ild mot helikoptrene. Det ble en intens skuddveksling og et av helikoptrene gikk i bakken, forteller Khan.

I skuddvekslingen ble bin Laden drept med et skudd mot hodet, opplyser amerikanske kilder.
Vis hele sitatet...
Husker jeg talen til Obama så ble ingen amerikanere skadet, med mindre det var en pakistaner som fløy helikoptre da...
Sitat av Ivar Vis innlegg
les deler av det jeg postet før + ikke en gang sammenligne husene rundt binladens område med pakistanske "palasser" Lenge til vi i Norge får slikt, for den summen de må betale!

Sjekk før du prater!
http://www.google.no/search?um=1&hl=...&aqi=&aql=&oq=


Veldig int. artikkel!
http://www.vg.no/nyheter/utenriks/te...artid=10093135


Husker jeg talen til Obama så ble ingen amerikanere skadet, med mindre det var en pakistaner som fløy helikoptre da...
Vis hele sitatet...

okay, glem det jeg sa om buckingham palace. Det var bare et ræva eksempel... poenget mitt var at han ikke direkte prøvde å gjøre seg usynlig ved å bo i et hus som det der... alright?
Sitat av Ivar Vis innlegg
Veldig int. artikkel!
http://www.vg.no/nyheter/utenriks/te...artid=10093135


Husker jeg talen til Obama så ble ingen amerikanere skadet, med mindre det var en pakistaner som fløy helikoptre da...
Vis hele sitatet...

Det at ett helikopter har gått i bakken betyr ikke at noen må bli skadet, for alt vi vet var dette helikopteret nært bakken og folk kunne komme seg ut uten å bli skadet.

Hvilken hensikt har det å si at soldatene ikke ble skadet om de ble det?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Bavar Vis innlegg
okay, glem det jeg sa om buckingham palace. Det var bare et ræva eksempel... poenget mitt var at han ikke direkte prøvde å gjøre seg usynlig ved å bo i et hus som det der... alright?
Vis hele sitatet...
Veit du noko om nabolaget? Sjølv om pakistan jamt over er fattig, vil eg tippe at det er ein del med ekstrem rikdom der, og at dei gjerne har nettopp denne typen hus, i denne typen nabolag.
Sitat av slashdot Vis innlegg
Veit du noko om nabolaget? Sjølv om pakistan jamt over er fattig, vil eg tippe at det er ein del med ekstrem rikdom der, og at dei gjerne har nettopp denne typen hus, i denne typen nabolag.
Vis hele sitatet...
"Det var tre etasjer høyt, åtte ganger større enn andre hus i nabolaget og veggene skal ha vært opptil fem meter høye, ifølge Reuters."

fra linken http://www.vg.no/nyheter/utenriks/te...artid=10093135

kan vi da bli enig om at huset skillet seg ut ???
Sist endret av Bavar; 3. mai 2011 kl. 01:09.
Sitat av MartinB Vis innlegg
Det at ett helikopter har gått i bakken betyr ikke at noen må bli skadet, for alt vi vet var dette helikopteret nært bakken og folk kunne komme seg ut uten å bli skadet.

Hvilken hensikt har det å si at soldatene ikke ble skadet om de ble det?
Vis hele sitatet...
Ja for helikoptre ble plassert på en kjempestor Rema1000 lastebil mens det kjørte gjennom Tora Bora og videre gjennom pakistanske gågater!
Ingen der lurte på hvorfor et helikopter var der, hverken politi eller militær... bare sivile lurte på "hva faen gjør et helikopter plassert på en Rema1000 lastebil utenfor mitt hjem"...

Når Nord-Korea spiller fotball, blir folket fortalt at NK har vunnet alt som er mulig å vinne av fotball! + at kongen/guden deres er så syk i golf at han klarte hva 19hull på 17slag eller no sånt!

Det folk får vite er ikke alltids sannheten! Hvem juger i denne saken? Obama eller han fyren som så dette! Legg merke til at den ene siden (USA) sier det var Osama, Kona og en sisteperson som ble drept... Det skal være uvisst om Osama skøyt tilbake mot soldatene (enten skøyt han eller ikke, trenger ikke CSI NY+Miami+LA+FremtidigeCSI labforskere for å løse denne gåten) Skal Obama først juble over å ha fått tatt livet av Osama, så får han faen meg vise fyren! (Headshot selvfølgelig, for det er HELT UMULIG Å SKADLIGGJØRE EN PERSON) Hvem var det som skøyt ned helikoptre btw? Kona til bin laden?

Hvor mange kriminelle kjenner du som er etterlyst som henger/bor utenfor en politistasjon? Det skal være 100-200meters avstand til en nærtliggende militærbase! Sånn seriøst, se hvordan huset er beskrevet, 8ganger større enn de andre husene der o.O piggtrådgjærder o.s.v. eh hva? Han er verdens mest etterlyste mann, men han vil bo en halvtimes kjøretur ifra hovedstaden?

Hvis vi noen sinne får vite hvem han virkelig er da =/ CIA opplært fyr som skal drive en stor anti-usa organisasjon!
du koser deg veldig du der oppe i den fine lille rosa planeten du bor i du! Fortsett å isolere deg mer og stol for GUDS skyld ikke på sunn fornuft, for Obama vet best!

Hvis f.eks. det at soldater ble skadet, kunne tanken på at bin(usett)ladens død, vært enklere å forstå!

-------------------------------------------------------
Frem til russiske arkiver ble åpne, trodde folk flest at Lenin ikke hadde noe med mord på russere under kommunismen! Så plutselig når arkivene åpnes så finner man ordre fra Lenin på drap, underskrifter o.l. *wooops*

Håper jeg lever en 50-100 år til, slik at wikileaks kan poste ut slik informasjon om de amerikanske presidentene og styret rundt dem! Da blir det nok kos for oss konspiratorere som ikke bruker en snau av fornuft... mens de smarte og godtroende utopia beboerne som leser om alt det koselig her i verden kan fortsette sin tro til sin propagandasellende avis!

Etter min mening så har vi ikke fått noe besøk av ufoer, månelandingen skjedde o.s.v. ikke bra å generalisere oss alle!

Tipper nok noen kalte Galileo Galilei for en konspirator, fordi det var jo helt utenkelig på den tiden at JORDA skulle gå rundt SOLA!

I like stor grad som det er idag utenkelig at binladen er i live/noen sinne eksistert!


Vil du ha en konspirasjonsteori?
Obama
Osama
O*ama

Litt skjegg/barbering og hvitkrem/brunkrem og wips, hvem er hvem
Sist endret av Ivar; 3. mai 2011 kl. 01:38.
Sitat av Ivar Vis innlegg
Ja for helikoptre ble plassert på en kjempestor Rema1000 lastebil mens det kjørte gjennom Tora Bora og videre gjennom pakistanske gågater!
Ingen der lurte på hvorfor et helikopter var der, hverken politi eller militær... bare sivile lurte på "hva faen gjør et helikopter plassert på en Rema1000 lastebil utenfor mitt hjem"...
Vis hele sitatet...
Det du svarer her har jo ingenting med hva jeg skriver. Jeg vet ikke hvordan helikoptret kom seg dit (jeg antar at det fløy, men noe mer enn det vet ikke jeg.), men det jeg vet er som jeg skrev at når ett helikopter går i bakken betyr det ikke nødvendigvis at det var i en såpass høyde at piloter og passasjerer må bli skadet.

Det folk får vite er ikke alltids sannheten! Hvem juger i denne saken? Obama eller han fyren som så dette! Legg merke til at den ene siden (USA) sier det var Osama, Kona og en sisteperson som ble drept... Det skal være uvisst om Osama skøyt tilbake mot soldatene (enten skøyt han eller ikke, trenger ikke CSI NY+Miami+LA+FremtidigeCSI labforskere for å løse denne gåten) Skal Obama først juble over å ha fått tatt livet av Osama, så får han faen meg vise fyren! (Headshot selvfølgelig, for det er HELT UMULIG Å SKADLIGGJØRE EN PERSON) Hvem var det som skøyt ned helikoptre btw? Kona til bin laden?
Vis hele sitatet...
Hvorfor de ikke viser noen bilder kan jeg ikke svare på, men jeg er ganske sikker på om alt som har skjedd virkelig har skjedd så vil det dukke opp ett bilde før eller siden. Personen som skjøt kan ha vært Osama selv for alt du og jeg vet. Jeg kan så klart ikke komme med ett svar her da jeg ikke er medlem av noen som helst Navy Seal-styrke.

Hvor mange kriminelle kjenner du som er etterlyst som henger/bor utenfor en politistasjon? Det skal være 100-200meters avstand til en nærtliggende militærbase! Sånn seriøst, se hvordan huset er beskrevet, 8ganger større enn de andre husene der o.O piggtrådgjærder o.s.v. eh hva? Han er verdens mest etterlyste mann, men han vil bo en halvtimes kjøretur ifra hovedstaden?
Vis hele sitatet...
Dette er snakk om en mann med mye makt, for alt vi vet så kan det være snakk om korrupte maktmennesker (slike folk er du nok begeistret for) som gjør det mulig for ham å oppholde seg her.

Og er ikke dette stedet det siste stedet folk ville lete? De fleste har jo trodd han var i Afghanistans fjellheim de siste 9 årene. Genialt gjemmested vil nå jeg si.

Hvis vi noen sinne får vite hvem han virkelig er da =/ CIA opplært fyr som skal drive en stor anti-usa organisasjon!
du koser deg veldig du der oppe i den fine lille rosa planeten du bor i du! Fortsett å isolere deg mer og stol for GUDS skyld ikke på sunn fornuft, for Obama vet best!
Vis hele sitatet...
Jeg er som regel ganske kritisk til alt jeg leser, og jeg har heller ikke sagt at jeg ikke syns enkelte ting kan være litt rare i denne saken, men jeg er heller ikke så paranoid og jeg har såpass god bakkekontakt at jeg ikke skriker. " Konspirasjon, konspirasjon, Obama er djevelen." så fort jeg stusser over en ting jeg leser eller har blitt fortalt.


Det jeg skriver her er som du ser ikke ett konkret svar eller fasit på noen som helst måte, det er bare en måte å se på hva som har skjedd. Ting kan faktisk hende uten at korrupte Amerikanske politikere har en finger med i spillet, men hva vet vel jeg.

Vil også legge til at det ikke engang har gått tre døgn siden Osama ble drept, eller ikke drept. Jeg syns derfor alle skeptikere burde gi det litt tid og få tak i litt mer informasjon før de går rabiate, men om de får Osama med en sløyfe rundt halsen på døren vil de vel fortsatt være i tvil.
Sist endret av BigFigWasp; 3. mai 2011 kl. 02:01.
Sitat av MartinB Vis innlegg
Dette er snakk om en mann med mye makt, for alt vi vet så kan det være snakk om korrupte maktmennesker (slike folk er du nok begeistret for) som gjør det mulig for ham å oppholde seg her.
Vis hele sitatet...
Njaah har aldri likt korrupsjon i politikk/militær/domsstoler... av den enkle grunn, jeg vil se "rike" pedofile/voldtektsmenn/mordere/barnemishandlere dømt...

det går vell på bekostning av at jeg selv ikke kan betale ræva mi ut, men jaja bare jeg får delt celle med en pedofil er jeg mer enn nok glad skal se hvor lenge han vil være det!

Nei grunnen til rema1000 tingen, er at jeg har vanskelig for å tro at en kan kræsje et helikopter uten å skade seg (selv litt) og er det liten skade, så er det fortsatt en skade og jeg tror neppe obama glemmer en så 'liten' detalj som at de fikk 'litt' motstand mot seg og et helikopter ble skutt ned...

Kommenterer ikke det andre du skrev fordi det var geniale svar du ga meg tilbake, så legger meg flat for deg... kp fra meg ^^
(må beklage min litt forhastede besluning rundt kommentaren din) men blir mye morro frem til faktaen blir lagt ut
Sist endret av Ivar; 3. mai 2011 kl. 02:20.
Offtopic:
Jeg har kjeda meg som juling i natt, så har brukt bilder fra NY-Times til å lokalisere Compounden til Osama i Google Earth.
For alle som er interesserte:
34°10'10.13"N
73°14'33.46"Ø
Det er koordinatene for compounden.

Ontopic:
Noen som har noe intel på om USA har sluppet noen bilder av oppdraget eller begravelsen?
Sist endret av ZELDUR; 3. mai 2011 kl. 02:37.
http://www.nettavisen.no/nyheter/article3142090.ece
Annet bilde fra boligen! Svekker bare tilliten min til Obama mer og mer...
Verdens mest ettersøkte som har holdt seg skjult i 13 år, er sønn av mangemilliarder har ikke vinduer en gang o.O 1mill dollar hus :P
Sist endret av Ivar; 3. mai 2011 kl. 02:50.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Ivar Vis innlegg
Nei grunnen til rema1000 tingen, er at jeg har vanskelig for å tro at en kan kræsje et helikopter uten å skade seg (selv litt) og er det liten skade, så er det fortsatt en skade og jeg tror neppe obama glemmer en så 'liten' detalj som at de fikk 'litt' motstand mot seg og et helikopter ble skutt ned...
Vis hele sitatet...
Det er snakk om topptrente personer, som har omfattande erfaring i å handle i ekstremt stressa situasjoner, og dei er i god fysisk form. For meg virker det ikkje spesielt usannsynleg at dei kan komme rimeleg uskadde frå at eit helikopter går i bakken i låg fart og frå låg høgde.

Sitat av Ivar Vis innlegg
http://www.nettavisen.no/nyheter/article3142090.ece
Annet bilde fra boligen! Svekker bare tilliten min til Obama mer og mer...
Verdens mest ettersøkte som har holdt seg skjult i 13 år, er sønn av mangemilliarder har ikke vinduer en gang o.O 1mill dollar hus :P
Vis hele sitatet...
Gjer du deg til idiot eller...? Det er jo åpenbart at vinduer er ein sikkerhetsrisiko når du har 25 millioner dollar på skalpen din, og lasseviss med fattige rundt deg.
Sitat av slashdot Vis innlegg
Det er snakk om topptrente personer, som har omfattande erfaring i å handle i ekstremt stressa situasjoner, og dei er i god fysisk form. For meg virker det ikkje spesielt usannsynleg at dei kan komme rimeleg uskadde frå at eit helikopter går i bakken i låg fart og frå låg høgde.



Gjer du deg til idiot eller...? Det er jo åpenbart at vinduer er ein sikkerhetsrisiko når du har 25 millioner dollar på skalpen din, og lasseviss med fattige rundt deg.
Vis hele sitatet...
Din klovn, hadde du lest om f.eks. han fyren som var på ferie og skulle slippe unna byen litt som tilfeldigvis var naboen til binladen, og drev hele tiden å rapporterte om hva som skjedde!
http://twitter.com/#!/ReallyVirtual
så hadde revurdert hvem av oss to som er idioten!

Fyren som blogger live, nevner aldri et helikopter som faller... jeg ser bare utifra dette at du ikke har noe særlig info om hva som har skjedd! Les før du prater a ffs!

Og ikke kom med BS om at de ikke får et skrubsår en gang av at et helikopter styrter... ja det er mulig å overleve, men på en annen side så er det de heldige som har overlevd fallskjermhopp, hvor fallskjerm og reserve ikke åpnes... så har du stakarne som snublet og dæva!

lov å tenke LITT logsik før du gaper overdrevent høyt! poenget er at obama bør fortelle hvis det var 1 helikopter (som det nå viser seg det var) og den gikk ned p.g.a. skuddangrep fra binladens side... Så soldatene prøvde ikke å fylkte, siden det var bare et helikopter og det ene helikoptre gikk jo ned! Tror ikke de da ville gått inn i bygget og kjempe videre! Er de i stand til å skyte ned et helikopter så er ikke et menneske noe særlig vanskligere... i terreng de ikke er kjent i (Osamas hage denne gangen og ikke fjellene)
Hva er det Obama som ble angrepet av Binladen eller hele verden! fortjener ikke vi også sannheten a faen!



@m0hcin all silent after the blast, but a friend heard it 6 km away too... the helicopter is gone too.
1 May
ReallyVirtual Sohaib Athar
A huge window shaking bang here in Abbottabad Cantt. I hope its not the start of something nasty :-S
1 May
Sohaib Athar
ReallyVirtual Sohaib Athar
Go away helicopter - before I take out my giant swatter :-/
1 May
Sohaib Athar
ReallyVirtual Sohaib Athar
Helicopter hovering above Abbottabad at 1AM (is a rare event).
Sitat av Ivar Vis innlegg
Din klovn, hadde du lest om f.eks. han fyren som var på ferie og skulle slippe unna byen litt som tilfeldigvis var naboen til binladen, og drev hele tiden å rapporterte om hva som skjedde!
http://twitter.com/#!/ReallyVirtual
så hadde revurdert hvem av oss to som er idioten!

Fyren som blogger live, nevner aldri et helikopter som faller... jeg ser bare utifra dette at du ikke har noe særlig info om hva som har skjedd! Les før du prater a ffs!

Og ikke kom med BS om at de ikke får et skrubsår en gang av at et helikopter styrter... ja det er mulig å overleve, men på en annen side så er det de heldige som har overlevd fallskjermhopp, hvor fallskjerm og reserve ikke åpnes... så har du stakarne som snublet og dæva!

lov å tenke LITT logsik før du gaper overdrevent høyt! poenget er at obama bør fortelle hvis det var 1 helikopter (som det nå viser seg det var) og den gikk ned p.g.a. skuddangrep fra binladens side... Så soldatene prøvde ikke å fylkte, siden det var bare et helikopter og det ene helikoptre gikk jo ned! Tror ikke de da ville gått inn i bygget og kjempe videre! Er de i stand til å skyte ned et helikopter så er ikke et menneske noe særlig vanskligere... i terreng de ikke er kjent i (Osamas hage denne gangen og ikke fjellene)
Hva er det Obama som ble angrepet av Binladen eller hele verden! fortjener ikke vi også sannheten a faen!



@m0hcin all silent after the blast, but a friend heard it 6 km away too... the helicopter is gone too.
1 May
ReallyVirtual Sohaib Athar
A huge window shaking bang here in Abbottabad Cantt. I hope its not the start of something nasty :-S
1 May
Sohaib Athar
ReallyVirtual Sohaib Athar
Go away helicopter - before I take out my giant swatter :-/
1 May
Sohaib Athar
ReallyVirtual Sohaib Athar
Helicopter hovering above Abbottabad at 1AM (is a rare event).
Vis hele sitatet...
Det er ærlig talt du som gaper veldig høyt her.
Om en av soldatene vrikket ankelen er det ingen vits i å rapportere dette på en pressekonferanse, med ingen skader mener de nok ingen skader som er helsetruende. Det er ingen som har interesse for å høre om trivielle skader eller lignende.

Det var vel også snakk om flere helikoptre og ett ble tvunget i bakken. Som det har blitt nevnt er dette også topptrente soldater som er forberedt på slike situasjoner og denne tomten var de nok også ganske kjente med da de har trent på dette oppdraget i flere måneder.
Foreløpig er min sikreste kilde øyenvitnet som opplevde dette her random!
@ m0hcin alle stille etter eksplosjonen, men en venn hørte det 6 km unna også ... helikopteret er borte også.
1 mai
ReallyVirtual Sohaib Athar
Et stort vindu risting bang her i Abbottabad Cantt. Jeg håper det er ikke starten på noe stygt:-S
1 mai
Sohaib Athar
ReallyVirtual Sohaib Athar
Gå bort helikopter - før jeg tar ut min gigantiske swatterfluesmekker) - /
1 mai
Sohaib Athar
ReallyVirtual Sohaib Athar
Helikopter svever over Abbottabad på 1am (er en sjelden hendelse).
Vis hele sitatet...
Jeg driter oppi hvor mange helikoptre som fløy rundt omkring i verden og kunne/skulle bli brukt til oppdraget...

fyren så ut av ruta, og hva er størst sannsynlighet! Over eller underdrive en episode med et helikopter utenfor sitt eget hus!

BTW tok å googletranslate og virka kjempefint jo... fikk oversatt det stort sett riktig... og mr. Athar sier klart "Gå bort helikopter", han andre fyren rett over sier de hørte eksplosjonen 6km unna o.O det der skjønner jeg ikke helt nå! Var det ikke slik at fyren ble skutt i panna nå! men jaja... tar natta jeg har vært en lang dag... og dette er det eneste jeg har hørt om så ja to-tre dager til så spyr jeg bare jeg hører ordet terror,binladen eller helikopter
Sitat av Ivar Vis innlegg
Foreløpig er min sikreste kilde øyenvitnet som opplevde dette her random!

Jeg driter oppi hvor mange helikoptre som fløy rundt omkring i verden og kunne/skulle bli brukt til oppdraget...

fyren så ut av ruta, og hva er størst sannsynlighet! Over eller underdrive en episode med et helikopter utenfor sitt eget hus!

BTW tok å googletranslate og virka kjempefint jo... fikk oversatt det stort sett riktig... og mr. Athar sier klart "Gå bort helikopter", han andre fyren rett over sier de hørte eksplosjonen 6km unna o.O det der skjønner jeg ikke helt nå! Var det ikke slik at fyren ble skutt i panna nå! men jaja... tar natta jeg har vært en lang dag... og dette er det eneste jeg har hørt om så ja to-tre dager til så spyr jeg bare jeg hører ordet terror,binladen eller helikopter
Vis hele sitatet...
Hvor mange helikoptre denne personen har sett bryr jeg meg ikke om. Såvidt jeg har fått med meg skal det ha vært over ett dusin soldater med på aksjonen og helikopteret som er blitt tatt i bruk ( ett SH-60 Seahawk Helikopter) har en kapasitet på fem personer pluss crew.

Eksplosjonen som har blitt hørt kan være helikopteret som ble satt fyr på av soldatene.

Var litt for rask på avtrekkeren der. Var vist ikke den typen helikopter som ble brukt og det skal ha vært flere personer enn jeg trodde.
Poenget mitt er fortsatt det samme som tidligere, det var for mange personer til at bare ett helikopter kunne fly dem inn.
Sitat av MartinB Vis innlegg
Hvor mange helikoptre denne personen har sett bryr jeg meg ikke om. Såvidt jeg har fått med meg skal det ha vært over ett dusin soldater med på aksjonen og helikopteret som er blitt tatt i bruk ( ett SH-60 Seahawk Helikopter) har en kapasitet på fem personer pluss crew.

Eksplosjonen som har blitt hørt kan være helikopteret som ble satt fyr på av soldatene.
Vis hele sitatet...
ahaa takker takker... fikk aldri med meg at det var soldater med til fots/kjørende...

men er det noen her inne som vet noe mer ang. den pakistanske regjeringens plassering i denne situasjonen! for de har ingen avtaler seg imellom, begge land er med i kampen mot terror, men som jeg har fått det med meg så har det nå i et år vært hemmelig at binladen befant seg her... tror neppe de forteller pakistansk etteretning om dette da... men på en annen side så er det jo jævla vanskelig å drive spaning i pakistan når du er amerikaner, og alt dette skal skje i skjul... så det må ha vært noen form for kommunikasjon mellom "lojale" pakistanere, som ikke vil røpe til sin kone at de jobber på et oppdrag rundt binladen... og USA!! eller er jeg helt feil nå=?
Sitat av Ivar Vis innlegg
ahaa takker takker... fikk aldri med meg at det var soldater med til fots/kjørende...

men er det noen her inne som vet noe mer ang. den pakistanske regjeringens plassering i denne situasjonen! for de har ingen avtaler seg imellom, begge land er med i kampen mot terror, men som jeg har fått det med meg så har det nå i et år vært hemmelig at binladen befant seg her... tror neppe de forteller pakistansk etteretning om dette da... men på en annen side så er det jo jævla vanskelig å drive spaning i pakistan når du er amerikaner, og alt dette skal skje i skjul... så det må ha vært noen form for kommunikasjon mellom "lojale" pakistanere, som ikke vil røpe til sin kone at de jobber på et oppdrag rundt binladen... og USA!! eller er jeg helt feil nå=?
Vis hele sitatet...
Jeg sier ikke at det er soldater til fots/kjørende, om du ser så har jeg oppdatert posten min og jeg tok feil av helikopteret, det er mest sannsynlig en annen modell med større kapasitet. F.eks ett SH-60S og ikke ett SH-60B som jeg trodde først.
Sitat av MartinB Vis innlegg
Jeg sier ikke at det er soldater til fots/kjørende, om du ser så har jeg oppdatert posten min og jeg tok feil av helikopteret, det er mest sannsynlig en annen modell med større kapasitet. F.eks ett SH-60S og ikke ett SH-60B som jeg trodde først.
Vis hele sitatet...
CH-47 helikopter som ble skadet og sprengt! ufira nettavisen hvertfall...

http://www.side3.no/article3142050.ece
står veldig mye bakgrunnsfakta om de navy seal folka!

til de som ville ha bilder, så er det ikke av akkurat aksjonen, men her er et par bilder hvertfall...


har aldri vært i militæret =/ noen som kan forklare meg hvorfor de heller vil sprenge helikoptre? et par kompiser av meg forklarte meg at sånn sambandsting må bli ødelagt hvis f.eks. en blir tatt til fange! er det ala den grunnen på helikoptre også elr?
Sist endret av Ivar; 3. mai 2011 kl. 04:28.
Sitat av rken996 Vis innlegg
Ser at folk bruker uttrykket "sand nigger" om arabere på 4chan. Amerikanere ... WTF er galt med dem!?
Vis hele sitatet...
4chan, da spesielt /b/ har en tendens til å ha litt smålig rasistiske tankeganger til tider. Sånn har det vært, er det og kommer det mest sannsynlig til å være i en lang stund fremover, om man ikke liker det er det selvfølgelig bare å holde seg unna. Er vel egentlig et imageboard for de helt interesserte.
Jeg lurer på hva Osama og resten av gjengen hans har diskutert angående hva som skal gjøres om han en dag skulle bli tatt eller drept.

Det lukter blodbad en eller annen plass i verden.
Sitat av Liverbird Vis innlegg
Jeg lurer på hva Osama og resten av gjengen hans har diskutert angående hva som skal gjøres om han en dag skulle bli tatt eller drept.

Det lukter blodbad en eller annen plass i verden.
Vis hele sitatet...
For å være helt ærlig så tror jeg disse folka hadde gjennomført det blodbadet dersom de kunne, ikke ventet til noen tok Osama...
Sitat av Liverbird Vis innlegg
Jeg lurer på hva Osama og resten av gjengen hans har diskutert angående hva som skal gjøres om han en dag skulle bli tatt eller drept.

Det lukter blodbad en eller annen plass i verden.
Vis hele sitatet...
Det er jo ikke slik at Al qaeda ikke har hatt nok av grunner til å bedrive terror mens Bin Laden fortsatt var i live, så jeg kan ikke helt se for meg at de nå skal ha noe større spillerom nå, enn for tre dager siden. Hvis de hadde hatt muligheten til å bedrive terror så hadde de ikke hatt behov for å vente på at lederskikkelsen skulle dukke under, det er ikke akkurat noen fordel for denne typen organisasjoner.
Det kan nok tenkes at neste aksjon kommer til å være dedisert Bin Laden, men jeg har ingen tro på at de har konkrete planer om hevn eller noen større slagkraft enn før, heller tvert imot.

Det som kan bli spennende er å se reaksjonene mot Pakistan etter dette. De har tross alt vært en sterk alliert i midtøsten i krigen mot terror, men det kan virke som de har spilt på to hester. De har et forklaringproblem og kan nok vente seg å bli kalt inn på teppet.
Sist endret av Mith; 3. mai 2011 kl. 09:17.
Sitat av Drachir Vis innlegg
For å være helt ærlig så tror jeg disse folka hadde gjennomført det blodbadet dersom de kunne, ikke ventet til noen tok Osama...
Vis hele sitatet...
Synes nå jeg hører om terroraksjoner støtt og stadig jeg. Jeg tror det kommer et større om ikke lang tid (tenker ikke på world trade center lignende saker)
Sitat av Liverbird Vis innlegg
Synes nå jeg hører om terroraksjoner støtt og stadig jeg. Jeg tror det kommer et større om ikke lang tid (tenker ikke på world trade center lignende saker)
Vis hele sitatet...
Garantert.
Jeg må si det er fascinerende hvordan enkelte syr sammen de villeste konspirasjonsteorier på de løseste grunnlag. Slik som Ivar som ser ut til å være brennsikker på at alt bare er en dekkoperasjon fordi et helikopter ble skutt ned samtidig som myndighetene sier at ingen styrker ble skadet – sannsynligvis vel vitende om at et nedskutt helikopter ikke trenger å bety et styrtet helikopter. Det er akkurat som at teoriene allerede er lagt, og nå leter man etter små biter av virkeligheten man kan overtolke eller misforstå for å få en form for vag bekreftelse på at teorien i hvert fall ikke kan utelukkes.

Samtidig er teoriene alltid så fryktelig spektakulære. Som at Bin Laden i all hemmelighet er i leddtog med de amerikanske myndighetene, og gjerne New World Order, at han i all hemmelighet har vært død i 10 år, mens vestens myndigheter har skjult liket for å fortsette sine kriger, osv. Og alt skyldes på trivielle ting som at man ikke har bilder av en død Bin Laden, som om det skulle vært noe problem for myndighetene å forfalske slike bilder i utgangspunktet, om de ville forfalske Bin Ladens død. Fornuftige forklaringer på hvorfor Bin Laden er kastet på sjøen – som at de vil unngå gisselsituasjoner, unngå at terrorister skal forsøke å hente ut igjen Bin Ladens lik, unngå at de skal ha et konkret gravsted å samles ved, osv – overses fullstendig for å ikke lage ubehagelige bølger i de storslåtte konspirasjonsteoriene.

Og det er denne voldsomme storslåttheten i teoriene som avslører at intensjonen i bunn og grunn er å skape større spenning i sin egen lille verden, og ikke å "prøve å finne sannheten". For hvorfor er det ingen av konspirasjonsteoretikerne som griper til mindre spektakulære, men mer sannsynlige hypoteser? Jeg har ikke sett en eneste post som foreslår at de kanskje fortsatt har han i live for å torturere informasjon ut av han før han drepes, eller at de har med seg liket for grundigere analyser, men sier at de har gravlagt han til sjøs for å unngå anspente situasjoner, for eksempel. Begge deler er lite trolig og høyst sannsynligvis feil, men i det minste vesentlig mer sannsynlig enn at USA har gjennomført en ekstremt amatørmessig dekkoperasjon med så mange løse tråder at Ivar og gjengen klarer med den største letthet å nøste opp i konspirasjonene kun med informasjon de får fra tabloidavisene – men det er også vesentlig mindre spektakulært.

Det ironiske oppe i det hele er jo at konspirasjonsteoretikerne sørger for, med sin evinnelige ulv-ulv-roping, å gjøre eventuelle virkelige konspirasjoner på regjeringsnivå vesentlig lettere å gjennomføre.
Sist endret av Provo; 3. mai 2011 kl. 10:36.
Sitat av prenix Vis innlegg
Nå er det bare å vente på Bin Laden - The Movie.
Vis hele sitatet...
Det tok jo ikke lang tid

http://www.vg.no/film/artikkel.php?artid=10093206
Sitat av minion Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Herlig at jeg traff nøyaktig på navnet.
Sitter å skriver en skole oppgave angående Osama dramaet. Men informasjonen endres jo hele tiden! Fra to helikoptre og to dusin spesialsoldater til '' 79 spesialsoldater i fire helikopter fløy i retning bin Ladens villa, opplyser offisielle kilder til New York Times.''
Sist endret av Adrenalinex; 3. mai 2011 kl. 13:45. Grunn: leif
Sitat av minion Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Se der ja. Kommer vel en hel rekke merchandise også, type t-skjorter og lignende.
Hva tjener USA på å ljuge om at de har tatt Bin Laden og hvorfor i alle dager skal de ta risken på å ljuge om noe slik?

Obama setter dagsorden og han betrakter dette som en enorm seier i kampen mot terror. I tillegg leger det "såret i den amerikanske folkesjela" og gir Obama større rom til å kutte i militærbudsjettene, og det er vel den praktiske politikken som er viktig?
Det eneste som har noe å si her er de praktiske ringvirkningene og de kommer uansett om Bin Laden er død eller ikke, nettopp fordi Obama går god for at han er det. Han fjernes fra most wanted, CIA, FBI og militæret får andre ting å fokusere på og trusselbildet mot vesten endres. Da driter jeg ærlig talt i om han sitter på en øy sammen med Elvis og ser på Jimmy Hendrix og Kurt Cobains jam session, som noen åpenbart tror.
Sitat av Mith Vis innlegg
Hva tjener USA på å ljuge om at de har tatt Bin Laden og hvorfor i alle dager skal de ta risken på å ljuge om noe slik?

Obama setter dagsorden og han betrakter dette som en enorm seier i kampen mot terror. I tillegg leger det "såret i den amerikanske folkesjela" og gir Obama større rom til å kutte i militærbudsjettene, og det er vel den praktiske politikken som er viktig?
Det eneste som har noe å si her er de praktiske ringvirkningene og de kommer uansett om Bin Laden er død eller ikke, nettopp fordi Obama går god for at han er det. Han fjernes fra most wanted, CIA, FBI og militæret får andre ting å fokusere på og trusselbildet mot vesten endres. Da driter jeg ærlig talt i om han sitter på en øy sammen med Elvis og ser på Jimmy Hendrix og Kurt Cobains jam session, som noen åpenbart tror.
Vis hele sitatet...
muligens han har vært død lenge..
Javel? Tror du ikke noen amerikanere har hatt noe å vinne på å publisere det? Bin Ladens død var jo tross alt Bushs våte drøm fra 2001 til han gikk av og hadde antageligvis spilt en stor rolle i republikanernes valgkamp og ikke minst selve ettermælet til Bush.
Det er med andre ord svært lite som tyder på at Obama ljuger.
Sist endret av Mith; 3. mai 2011 kl. 14:55.
Sitat av Mith Vis innlegg
Javel? Tror du ikke noen amerikanere har hatt noe å vinne på å publisere det? Bin Ladens død var jo tross alt Bushs våte drøm fra 2001 til han gikk av og hadde antageligvis spilt en stor rolle i republikanernes valgkamp og ikke minst selve ettermælet til Bush.
Det er med andre ord svært lite som tyder på at Obama ljuger.
Vis hele sitatet...
Vel vet ikke noe mere enn at dem har jugd før, eks saddam hadde ødlegges våpen osv, flere andre ganger har dem også jugd, kansje dem ikke har sagt at han allerede er død pga det ikke har passet før nå å trappe ned krigingen

Bare finner det merkelig at det ikke kommer noen bilder/film av at han faktisk ble skutt og drept, jeg slutter å tvile med en gang dem viser bevis, jeg liker å se bevis på ting ikke tro hva som blir fortalt
Men da må du jo se på motivene og politikken bak de valgene som er tatt. At noen har løyet før betyr ikke at helt andre personer, med andre motiver skal lyve på nytt, bare fordi de har samme kontor.

Ikke passet seg å trappe ned krigen? Det har jo vært en verkebyll siden Obama tok over og løftebruddene hans ang. bla. Irak, dont ask, dont tell, generell militærpolitikk og Gitmo har kostet han enormt mange stemmer og kan komme til å koste han valget.
Du er uansett ikke i stand til å bedømme bevisene du får, så om noen lyver til deg muntlig eller på ett bilde er vel et fett?
Sitat av Mith Vis innlegg
Men da må du jo se på motivene og politikken bak de valgene som er tatt. At noen har løyet før betyr ikke at helt andre personer, med andre motiver skal lyve på nytt, bare fordi de har samme kontor.

Ikke passet seg å trappe ned krigen? Det har jo vært en verkebyll siden Obama tok over og løftebruddene hans ang. bla. Irak, dont ask, dont tell, generell militærpolitikk og Gitmo har kostet han enormt mange stemmer og kan komme til å koste han valget.
Du er uansett ikke i stand til å bedømme bevisene du får, så om noen lyver til deg muntlig eller på ett bilde er vel et fett?
Vis hele sitatet...
lettere å bedømme bilde/video, men er korrekt som du sier at det enkelt kan lage troverdig, men uansett bedre å se film/bilde av hendelsen..
verkebyll? er nok noen som tjener store penger på krigingen, eks olja stiger i pris
Sitat av Notoneofthem Vis innlegg
lettere å bedømme bilde/video, men er korrekt som du sier at det enkelt kan lage troverdig, men uansett bedre å se film/bilde av hendelsen..
verkebyll? er nok noen som tjener store penger på krigingen, eks olja stiger i pris
Vis hele sitatet...
Du blander jo kortene. At noen amerikanske bedrifter tjener fett på krigen betyr ikke at det er politisk vilje til å fortsette den. Obama får ingen velgere og landet tjener ikke penger på å være i krig, selv om noen bedrifter gjør det.
USA er derimot inne i en økonomisk krise som ikke ligner grisen, så alle kutt Obama kan gjøre, uten at det koster han demokrat-stemmer, er gode kutt. Militæret er et område han har lovet å kutte, men ikke klart, derfor er Bin Ladens død en gavepakke. Han får mer spillerom i forhold til sine egne generaler og han kan endelig begynne å forhandle om kuttene han har lovet å gjennomføre.
Sist endret av Mith; 3. mai 2011 kl. 15:37.
Homemade Retard
zeicko's Avatar
"
Grunnen til at bilder ikke er publisert, skal være at liket av bin Laden er så ille tilredt at bildene er for grusomme for offentligheten, ifølge flere amerikanske medier."

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/te...artid=10093225