Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  28 10855
Hmm, hadde vært intressant å vite hvordan man kan drike opp gamle biler...

Tips?

Er det bare å stappe en flat skrutrekker i låsen og banke den inn med en hammer? Og så ta en rør tang på trekkern å vri om? Funker dette i tenninga og?

Det er bare noe jeg tenkte ut sjøl...
gamle biler kan du dirke ved å stikke en bøyd kleshenger ned i døra, der ved vinduet. Riks litt rundt, og med litt hell åpner døren seg ganske fort. Ang. tenninga er vel det greieste å tjuvkoble den.
www.analbros.info
TurboAciid's Avatar
Da jeg var 5 år gammel klarte jeg å låse meg inne i den gamle ladaen vår(som er opphugget for lenge siden). Det var sånne stolper rett med vinduet som du trekker opp, trykker ned fo å låse opp/igjen. På den tiden var jeg "mann" nok til å presse dem ned, men ikke til å få dem opp igjen, så pappa måtte ringe politiet slik at de kunne dirke bilen opp. Da brukte politimannen en slags stål tråd, eller noe sånt, som han trykte inn mellom ruta øverst og ned på stolpen og trakk den slik at han fikk låst opp bilen... Det er hvertfall slik jeg husker det(jeg var jo 5 år gammel).
Var ute å prøvde på en bil nå... (wolkwagen caravelle 80 tall)

Fikk ikke opp døra på førerside, men sidedøra fikk jeg opp...

Denne bilen var forlatt... ikke noe strøm på batteriet kassetspiller var borte..

Jeg fikk den opp ved å bruke en skrutrekker og banke inn med hammern, og vrei om.. I tenninga så funka det litt, kjente liksom den motstanden som var da jeg skulle vri om startern. Men så vrei jeg den feil vei... Og da sa det klikk så fikk jeg ikke vridd den mere.. og så prøvde jeg å svinge på rattet, da sa det klikk. OG det låste seg

men men tok av brekket og satte giret i n...

Forslag til hvordan jeg skal få dirka opp tenningslåsen?
gadd ikke bråke så fært. Så jeg gikk hjem...

Få prøve i morra, eller seinere i natt..

slik bil, med automat gir.

http://www.finn.no/finn/car/object?i...1&pos=23&rub=2
http://cache.finn.no/mmo/4642348_1_0_p0003967_hoved.jpg
http://cache.finn.no/mmo/4642348_5_0_p0003966_tumb.jpg
http://cache.finn.no/mmo/4642348_5_0_p0003966.jpg
Sist endret av magne-; 11. september 2004 kl. 21:43.
For de som måtte lure på det: Det man gjør når man stapper f.eks. en kleshenger nedi mellom vinduet og døren og "rikser" er at man drar opp låseknotten, som fører til at døren åpnes.

Et verktøy som er laget for dette kalles "Slim Jim" og kan bestilles fra f.eks. www.lockpickshop.com
hmm rått, men hva gjør man med nøkkelhølet til tenninga?
Du kan starte bilen med ledninger. Slik de gjør på film
Google it.

Rattlåsen må du vel bare knekke på et vis. Har ikke sjekket opp saken...
hvis man greier å tvinge tenninga, så går vel rattlåsen av og.. er vel bare å banke ett eller annen sykt hardt neddi, ta en rør tang og vri om noe sykt.

bilen har flatt batteri.
Han som ikke spiser kebab
KaldBlod's Avatar
Biler skal du holde deg unna!

Du må gjerne bryte deg inn i lugubre kebabsjapper og sette fyr på dem, men biler er noe man ikke skal kødde med.
Folk som stjeler biler og/eller det som er inni dem (stereo o.l.) er noe av det værste jeg vet.
Finner jeg en kødd som deg inni bilen min, så kommer det til å skje mye rart...

Selv om du kanskje bare gjør dette for gøy (det er ikke gøy, bøgfrans), så kan det også hende at du ødelegger bilene. Lås og tenningslås har _ikke_ godt av å bli misshandlet på denne måten.

Så litt dobbeltmoral:

Dra døra litt ut i toppen. Slå så (forsiktig) en blei (trekanta trekloss for eksempel) inn på toppen av døra, og stikk en ståltråd ("Slim Jim") ned, og dra opp låsen.

Gjør dette på din egen bil, eller dø.
laaaaal, bilen jeg "lekte med" var en gammal forlatt rusten dritt uten skilter.. Har ingen planer om å gjøre dette på biler som folk "eier"..

I den bilen jeg var i så var "verdifulle" gjenstander borte. Som stereo, lys osv.
Jeg laget dør dirk av ett sagblad... funket kjempeknall.. driket opp masse biler med den.

Tenningslåsen går ann å koble om ledningene på, det er ikke det største problemet.

Problemet er rattlåsen, som sitter med bolt som ikke kan skrus opp.
Får du ikke dirket tenningslås, altså vridd om tenningen, må du ødelegge rattlåsen på en eller annen måte. (mest sannsynlig bråker dette noe jævli)

Vis ikke kan dette skje.

Da jeg jobbet på chrysler&Jeep, kjøpte vi ett dirkesett til 800 kroner, som dirket opp alt fra tenningslås, tanklokk, dører.
Tror settet var på 40 deler/dirker.
Det følgte også med manualer for de fleste biler hvordan man skulle dirke dem opp.
KaldBlod: Unødvendig informasjon at du ikke liker folk som bryter seg inn i biler. Og kom igjen, kom og ta meg! Jeg er klar som banka biff!

Men på gamle biler er det som regel bare å bruke et flatjern, stikke inn i låsen og bruke en hammer e.l. og slå brukbart hardt så enten løsner låssylinderen eller så kan du vri om Rattlåsen er et helvete å få opp, men hvem vil stjele bilen? Man blir bare tatt for slikt
lal, den sidedøra jeg åpna, der trengte jeg ikke mye makt, brukte ikke hammern en gang. Brukte bare håndkraft og skjøv den god inn. OG vridde om. Da sa det klikk og den åpna seg..

Men rattlåsen får man opp ved å tvinge opp tenningslåsen ?
Gamle golfer kan du bare sette en flat skrutrekker rett under låsen, og dunke den litt lett inn, så vil låsen poppe opp...
▼ ... over en uke senere ... ▼
hva tenker du på, å sette skrutrekkern mellom låsen og døra? (illustrasjon #1). Det jeg tenker på er å donke trekkern inn, med hammer, eller med håndkraft. Og så ta en tang på trekkern og vri om allt. (ill. #2)
http://home.no.net/magne30/lokalars1.png

Trenger å åpne opp en gammal mercedes kassebil fra 80 tallet, det står også en alarm lignende dings som blinker i frontruta, en svart boks som henger skeivt, og det står ikke noe på den. Sikkert bare fake, står ikke klistremerker på dørene om alarm heller.

Sist endret av magne-; 19. september 2004 kl. 20:54.
▼ ... over en uke senere ... ▼
vel, den wv eller hva det var er vel bare og gi opp med mer eller mindre du har med deg et batteri. null strøm, null tenning, ergo null kjøring.
åpnet min Ford Mondeo enkelt å greitt ved å slå inn et par tre kiler i toppen av døra, til den åpnet seg et par cm. Deretter var det frem med ståltråden og vippe ut låsen.
Opprinnelig postet av normal
KaldBlod: Unødvendig informasjon at du ikke liker folk som bryter seg inn i biler. Og kom igjen, kom og ta meg! Jeg er klar som banka biff!
Vis hele sitatet...
Uuuh... Så tøff du er.

Anyways. Hvis man skal prøve å stjele en bil er det livsfarlig dersom man ikke stjeler nøklene først, eller er 110% sikker på at rattlåsen er i stykker. Hvis den ikke er i stykker og det ikke er noen nøkkel i tenningslåsen kan det gå virkelig ille. For et par måneder siden var det to ungdommer som kjørte rett ut i et vann og døde. Rattlåsen slo nemlig inn. Den onde delen av meg sier at dette var en passelig straff, men den delen av meg som omgås folk ser jo at det er tragisk.

Uansett. Biltyver ber om bråk dersom de blir ferska eller bileieren finner ut hvem det er. Selvom de ikke tar noe eller stikker av med bilen.
Enkleste må vel bare vere og ha med ny tennings modul og sette den i? Med rett nøkkel til den seffølgeli. Får den sikkert til 100kr på ein bilopphogger.
Vil tru det er billigt for ein gammal vw.
Opprinnelig postet av FlyingVeeVee
Uuuh... Så tøff du er.

Anyways. Hvis man skal prøve å stjele en bil er det livsfarlig dersom man ikke stjeler nøklene først, eller er 110% sikker på at rattlåsen er i stykker. Hvis den ikke er i stykker og det ikke er noen nøkkel i tenningslåsen kan det gå virkelig ille. For et par måneder siden var det to ungdommer som kjørte rett ut i et vann og døde. Rattlåsen slo nemlig inn. Den onde delen av meg sier at dette var en passelig straff, men den delen av meg som omgås folk ser jo at det er tragisk.

Uansett. Biltyver ber om bråk dersom de blir ferska eller bileieren finner ut hvem det er. Selvom de ikke tar noe eller stikker av med bilen.
Vis hele sitatet...
hmm
Dette skal prøves på en gammal Fiat Uno i morra (bilen tilhører min bror og er uten skilter for øyeblikket)
▼ ... noen uker senere ... ▼
angående den caravellen.... det er jo dritlett å åpne! du fjerner sølvlista på låsten med eit tynt flatt skrujern... så skrur du ut skrua som er under, så er det berre å rive låsen ut. da er det 2 tapper bak låsen... trykk den eine opp og den andre ned og VIPS bilen er åpen
du må eve henge deg på rattet, bruke all makt du får ut av armene dine på å slite rattet nedover, etterhvert så vil den knekke! Bruk masse makt! Du kan også mekke deg en dåråpner. få tak i litt stål, ca 40 cm, bøy ca 10 cm av den slik at du får en fin vipp nederst, stikk så den bøyde delen ned i mellom rute og dør vikkle litt frem og tilbake, så skal du nok klare å få døra opp!

Biltyveri lønner seg ikke! Men det er artig å knuse rutene
Jeg var med Magne- så vi stakkned til bilen.
Det var bare og ta en skrutrekker inn i låsen.
Vri om.
Skrutrekkeren funket like bra som en nøkkel.

Stod der og lo i noen sekunder før vi gikk inn.

Følte oss litt som OlsenBanden der vi stod og dirka
opp den über pro låsen2k :P
▼ ... over et år senere ... ▼
Hei! Noen her som veit hvor man kan finne "bruksanvisning" på hvordan SLim Jim fungerer? Og hvordan man dirker biler? Jeg har "Slim Jim" , men synes det er vanskelig å dirke.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
da jeg og en kompis herpet en gammel bil som hadde stått der i ca 20 år og eieren va dau bare tok jeg setet helt tilbake og tok begge beina på den nedre delen av rattet og presser rattet ble bøys nedover og rattlåsen åpnet seg :P
var forresten en toyota camryII
Prøv å bruke ei saks som nøkkel.:P Funka fett på gamlebilen vår!
hehe, en kompis av meg har en nissan sunny og den kan startes med en kniv :P er bare å stikk en kniv inn og vri om og vrrrooooOOoom du har en ny bil