Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  295 29163
The Flying Welder
Ignifer's Avatar
Sitat av stagg Vis innlegg
Sier forskjellige ting.

Muligens i morgen, men meget mulig det blir utsatt da også pga. ustabilt vær. De har bare en ekstraskjerm. Den som ble brukt i dag er nå ødelagt. Fallskjermen tåler kun bli blåst opp, men ikke pakket sammen igjen.

"Today's launch has been aborted at 11:42hrs MDT due to wind gusts making an attempt too risky. There is a second backup balloon but the weather may not be favourable for a launch tomorrow"
Vis hele sitatet...
Du mener ballong, ikke fallskjerm.
Fallskjermen hans ble aldri brukt idag...
Sitat av Ignifer Vis innlegg
Du mener ballong, ikke fallskjerm.
Fallskjermen hans ble aldri brukt idag...
Vis hele sitatet...
Hva om jeg nekter? Neida, du har nok helt rett.
I følge rebullstratos.com vil han stige med en hastighet på ca 5,1 m/s. Da vil han bruke ganske nøyaktig 2 timer til 36500 meter. Er det noen som vet om farten holder seg konstant, eller om trykket vil påvirke farten?
The Flying Welder
Ignifer's Avatar
The balloon will ascend at about 1,000 feet per minute. At some points, its ascent could be as fast as 1,400 feet per minute. Upon reaching about 100,000 feet, however, it will likely slow to roughly 750 feet per minute until it levels off at approximately 120,000 feet above sea level.
Hvor på siden fant du dette? Jeg leste meg gjennom alle (tror jeg?) info-boksene på "Mission timeline" uten å finne noe. Forøvrig en vanvittig kul illustrasjon av selve forsøket!
The Flying Welder
Ignifer's Avatar
u finne det litt nedover sia her: http://www.redbullstratos.com/techno...itude-balloon/
Mye lesestoff der...
Noen her som har noen formeninger på om han kommer til å dø eller ikke når han bryter lydmuren? '
Hva skjer egentlig med kroppen når han bryter lydmuren?
The Flying Welder
Ignifer's Avatar
Det kan skje litt forskjellige ting, men det er lite trulig..
Han bryter lydmuren høyt oppe i atsmosfæren, hvor det er lite luft. Altså lite partilger å treffe.. Defor vil han mest sansynlig ikke merke att han bryter lydmuren. Deretter vil han komme lavere, møte "mere luft" og farten går litt ned, før han løser ut fallskjermen, lander, og er kongen på jord!
Sitat av Mkvarner Vis innlegg
Noen her som har noen formeninger på om han kommer til å dø eller ikke når han bryter lydmuren? '
Hva skjer egentlig med kroppen når han bryter lydmuren?
Vis hele sitatet...
Han kommentator duden fortalte at han ikke ville merke det på noe spesifikk måte slik som fly eller noe fordi mennesker er for liten.

Men virket ikke som han har peiling. Men skal ikke si noe, jeg har ikke peiling selv.
Av en eller annen grunn tror jeg ikke det er så veldig bra å bryte lydmuren innenfor atmosfæren. Uansett hva som skjer, så er det ikke så veeeeldig lenge til vi finner det ut.

Som noen andre sa, så er det annerledes i / utenfor atmosfæren, pga så lite partikler. Håper for hans skyld han bryter den før han er innenfor atmosfæren !
Sist endret av Leonardie; 9. oktober 2012 kl. 21:34.
Det her gleder jeg meg til!! Og hvor episk hadde det ikke vært om han hadde hatt en gopro på hjelmen!?
The Flying Welder
Ignifer's Avatar
Han kommer til å bryte lydmuren ganske fort etter att han hopper.
Han har 3 kamera på seg.. Blir nok noen heftige filmer på Youtube etterhvert!
Sist endret av Ignifer; 9. oktober 2012 kl. 22:11.
Sitat av Leonardie Vis innlegg
Av en eller annen grunn tror jeg ikke det er så veldig bra å bryte lydmuren innenfor atmosfæren. Uansett hva som skjer, så er det ikke så veeeeldig lenge til vi finner det ut.

Som noen andre sa, så er det annerledes i / utenfor atmosfæren, pga så lite partikler. Håper for hans skyld han bryter den før han er innenfor atmosfæren !
Vis hele sitatet...
Det er beregnet at han skal nå Mach 1,2 etter ca 40 sekunder i svevet. Etter dette vil han støte på mer og mer luft, og farten blir selvfølgelig redusert.

Jeg er også veldig spent på hva som skjer med han når den negative akselerasjonen begynner på grunn av mer luftmotstand!
Nå har jeg ikke lest alle postene, men det jeg reagerer på er at det livestreames. Hvis det faktisk går skeis og han dør tror jeg ikke det ville vært noe jeg hadde likt å se live. Ellers er det jo kjempeviktig at noen prøver på dette da det kan hjelpe folk som kommer i nødsituasjoner på f.eks. romstasjoner.
Sitat av ynkey Vis innlegg
Nå har jeg ikke lest alle postene, men det jeg reagerer på er at det livestreames. Hvis det faktisk går skeis og han dør tror jeg ikke det ville vært noe jeg hadde likt å se live. Ellers er det jo kjempeviktig at noen prøver på dette da det kan hjelpe folk som kommer i nødsituasjoner på f.eks. romstasjoner.
Vis hele sitatet...
De har jo satt opp 20sekunder forsinkelse i streamen, slik at de kan kutte steamen dersom det blir nødvendig.
Sist endret av Spelly; 10. oktober 2012 kl. 00:53.
Sitat av FerieFyr Vis innlegg
Det er beregnet at han skal nå Mach 1,2 etter ca 40 sekunder i svevet. Etter dette vil han støte på mer og mer luft, og farten blir selvfølgelig redusert.

Jeg er også veldig spent på hva som skjer med han når den negative akselerasjonen begynner på grunn av mer luftmotstand!
Vis hele sitatet...
Farten minsker sakte ned til cirka 200km/t.
Når han oppnår ''minstefarten'' så vil han til slutt åpne fallskjermen som igjen vil være det kraftigste han vil oppleve av G-krefter gjennom hele hoppet, utenom landingen da selvfølgelig..
Sitat av spelley Vis innlegg
De har jo satt opp 20sekunder forsinkelse i streamen, slik at de kan kutte steamen dersom det blir nødvendig.
Vis hele sitatet...
Håper ikke noe blir sensurert, men finner vel resten etterpå hvis det blir tilfellet.

Når skal de prøve igjen?
The Flying Welder
Ignifer's Avatar
Sitat av Bombasa Vis innlegg
Farten minsker sakte ned til cirka 200km/t.
Når han oppnår ''minstefarten'' så vil han til slutt åpne fallskjermen som igjen vil være det kraftigste han vil oppleve av G-krefter gjennom hele hoppet, utenom landingen da selvfølgelig..
Vis hele sitatet...
Det er såklart flere G når man åpne fallskjermen enn når han landet. Ellers har han hatt ri ganske har landing.
Sitat av Ignifer Vis innlegg
Det er såklart flere G når man åpne fallskjermen enn når han landet. Ellers har han hatt ri ganske har landing.
Vis hele sitatet...
Det er jo klart flere G når han treffer bakken. Du forutsetter at han har fallskjerm - ander forutsetter at han ikke har det. You see?
The Flying Welder
Ignifer's Avatar
Bambasa sa att han åpner skjermen, opplever mange G, så treffer bakken og opplever enda mere G.
Men la oss ikke diskutere filleting.
I følge Afternposten skal Felix Baumgartner gjøre nytt forsøk i kveld. Håper de gjennomfører det nå da.

Kilde http://www.aftenposten.no/nyheter/ur...r-7010661.html
The Flying Welder
Ignifer's Avatar
Ballongen kan fylles bare en gang, og nå har dem bare en, så vi får håpet det går i kveld.
Weedster star
Den mannen har store manne baller fra en annen planet. En crazy ting og gjøre liksom^^
Meteorologist Don Day has confirmed that a Thursday launch will not be possible. The next weather window opens on Sunday October 14th at 6:30 AM MDT.

kilde: https://www.facebook.com/redbullstratos
Sitat av Ignifer Vis innlegg
Ballongen kan fylles bare en gang, og nå har dem bare en, så vi får håpet det går i kveld.
Vis hele sitatet...
Så da er spørsmålet, hvor lang tid tar det å skaffe flere?
The Flying Welder
Ignifer's Avatar
Sitat av Naturgrønn Vis innlegg
Så da er spørsmålet, hvor lang tid tar det å skaffe flere?
Vis hele sitatet...
Sant.
Dette er ikke akkurat hyllevare, så det tar nok en tid. Kan tenke meg att den er heftig dyr å lage.
Sitat av Ignifer Vis innlegg
Sant.
Dette er ikke akkurat hyllevare, så det tar nok en tid. Kan tenke meg att den er heftig dyr å lage.
Vis hele sitatet...
Ballongen koster $250,000 ($50,000 for helium kommer utenom). Tror ikke det er pengene det står på, men at det tar tid produsere en ny ballong. Blir neste forsøk mislykket så vil de sikkert gå en viss tid før vi får se et nytt forsøk. Nå har jeg ingen aning på hvor mange ekstra ballonger de eventuelt skulle ha.

Mens vi venter så kan vi underholde oss med litt video: Prøvehopp og en liten animasjon av selve hoppet.
Sist endret av stagg; 10. oktober 2012 kl. 21:15.
Best uten ball!
r0bin's Avatar
Tar opp denne tråden igjen da det ser ut som hoppet skal gjennomføres idag.

"Weather window for Felix Baumgartner and Red Bull Stratos to launch opens this morning Oct 14."

Rundt 2 og en halv time igjen.

Link
Gleder meg sykt til å se det! ,bTw.
~Kommer til å recorde det.
-Så får de som ikke kan/får det med seg, skal jeg laste opp en video på youtube.
(OM ALT GÅR ETTER PLANEN, altså. Med livestreamen, og ingenting skjer så de må kutte den etcetc.)
The Flying Welder
Ignifer's Avatar
Har gledet meg helt siden det ble avlyst sist, men idag kan jeg så klart ikke få se det!
Grilling med familien midt i enn sånn begivenhet, det er dårlig planlagt!
Det er faktisk en ganske stor historisk begivenhet som er planlagt idag.
Man vil finne ut mer om hva kroppen tåler, pluss 4 verdensrekorder.
Sitat av Ignifer Vis innlegg
Har gledet meg helt siden det ble avlyst sist, men idag kan jeg så klart ikke få se det!
Grilling med familien midt i enn sånn begivenhet, det er dårlig planlagt!
Det er faktisk en ganske stor historisk begivenhet som er planlagt idag.
Man vil finne ut mer om hva kroppen tåler, pluss 4 verdensrekorder.
Vis hele sitatet...
Jeg kommer til å recorde streamen i dens oppløsning. Kommer til og bli pen kvalitet til Youtube også. (Om alt funker).

Kommer til og poste den på skryteplassen. Og evt. PMe deg med link.

Null stress, du vil få det med deg, bare ikke live

Utsatt en time til. Er jeg rett, blir det flere utsettelser pga. Vinden.
*Muligens det ikke blir i dag heller, ikke vet jeg.
Det er så typisk. Jeg ringer og avtaler et besøk med noen familiemedlemmer, og sekunder etter leser jeg at det skal prøves igjen i dag.. Avlyser jeg treffet blir sikkert hoppet og avlyst, så jeg får se det siden heller. (Er jeg ikke positiv?)
The Flying Welder
Ignifer's Avatar
Sitat av Fuzzybossen Vis innlegg
Det er så typisk. Jeg ringer og avtaler et besøk med noen familiemedlemmer, og sekunder etter leser jeg at det skal prøves igjen i dag.. Avlyser jeg treffet blir sikkert hoppet og avlyst, så jeg får se det siden heller. (Er jeg ikke positiv?)
Vis hele sitatet...
Skjønner hva du mener!
Selv sitter jeg i skogen og brenner bål, lite live stream her!
Sitat av Ignifer Vis innlegg
Skjønner hva du mener!
Selv sitter jeg i skogen og brenner bål, lite live stream her!
Vis hele sitatet...
Kommer til å bli 1000 opplastninger av hoppet på youtube. Om det skjer og velykkes idag. Tror du ville angra om du har sitti hjemme, og det hadde blitt avlyst. Og det eneste du går glipp av, er live og ikke live. Du får jo sett det uans, null stress!

#Take Care

-Egeenz
Ok, jeg har akkurat fikset meg nytrukket kaffe med noget godt attåt. Setter meg ned ved pcen... det står bare å loader. Loader og loader, intet bilde. Bare hos meg det er slik?
Sitat av stagg Vis innlegg
Ok, jeg har akkurat fikset meg nytrukket kaffe med noget godt attåt. Setter meg ned ved pcen... det står bare å loader. Loader og loader, intet bilde. Bare hos meg det er slik?
Vis hele sitatet...
Hm, er du på youtube?

http://www.youtube.com/watch?v=MrIxH6DToXQ
Sitat av stagg Vis innlegg
Ok, jeg har akkurat fikset meg nytrukket kaffe med noget godt attåt. Setter meg ned ved pcen... det står bare å loader. Loader og loader, intet bilde. Bare hos meg det er slik?
Vis hele sitatet...
VG-TV sender direkte om du ikke har prøvd der.
Sitat av Theoneandonly Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Ja. Har en annen link jeg bruker fra tube også, men ingen av de fungerer. Vanlige videoer fungerer helt greit.

No good.

Sitat av Fuzzybossen Vis innlegg
VG-TV sender direkte om du ikke har prøvd der.
Vis hele sitatet...
Takk. Sinnet startet vokse, men daler forsiktig nedover nå.

Føler litt med deg Ignifer, men du får kose deg med pøls og kaffe. Skog og mark er ikke det verste det heller.

Edit: Tidligste tid for oppstart er 17:45. Regner med dere ikke skal være i skogen hele kvelden. Maser du litt på familien så får du det med deg.
Nå fylles ballongen.. ser lovende ut.
Best uten ball!
r0bin's Avatar
Ballongen blir nå fylt med helium..

Så får vi se da, om det skjer noe nå eller om det blir enda flere forsinkelser.
Har det blitt fremskyndet til 17:25?
Ja, det har det
Sitat av McLovin Vis innlegg
Har det blitt fremskyndet til 17:25?
Vis hele sitatet...
"Produsenten har fremskyndet sendestart til 17.25. Virker som det nærmer seg en mulig avgang her." Virker slikt.
Vg sin sending er ca. 20 sek foran youtube
JADDAA dette er det mest spennende jeg har sett live
Da er han på vei opp
Det kommer til at åka jævlit ^^
Nu, jävlar, nu kjör vi!
Dette er alt for nervepirrende.. Dæven!