Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  654 422041
Lest flere rapporter om DMT nå. Er ikke sikker om jeg har forstått dette rett. Men har det seg at man kan se ånder på DMT tripp? Og to personer kan se di samme åndene i samme rom, uten å snakke med hverandre?
Multi-dysfunksjonell
somnium's Avatar
Sitat av ertsaas Vis innlegg
Lest flere rapporter om DMT nå. Er ikke sikker om jeg har forstått dette rett. Men har det seg at man kan se ånder på DMT tripp? Og to personer kan se di samme åndene i samme rom, uten å snakke med hverandre?
Vis hele sitatet...
ikke som jeg har hørt om, det ville vært en sensasjon i så tilfelle.
På store doser DMT (røyket eller injisert) går ting så fort at man ikke rekker å kommunisere med hverandre (hvis man tar det samtidig). På ayahuasca derimot, har jeg hørt om (altså ikke bevitnet) slike hendelser. Jeg har også hørt om (men ikke bevitnet) mirakler som følge av forbønn, så jeg tar det hele med en stor klype salt. I bunn og grunn tror jeg på ingen måte at DMT gir kontakt med selvstendige vesner som kan oppleves av flere mennesker samtidig.

For noen no-bullshit betraktninger rundt DMT-opplevelsen anbefaler jeg alle å lese The Case Against DMT elves (norsk).
mentalmelt's Avatar
Trådstarter DonorAdministrator
Kollektive hallusinasjoner er ikke uvanlig, spesielt ikke i visse kulturer som har en utbredt bruk av enteogener. Det forekommer gjerne under rituelle/seremonielle tilstelninger, hvor deltagerne er sentrert rundt en sjaman eller lignende, som fungerer som en samlende veileder gjennom opplevelsen. Under slike forhold oppstår det ofte svært underlige fenomener, som mange har vanskelig for å rasjonalisere bort i etterkant.

I korte trekk kan det forklares slik at sjamanen, gjennom lang erfaring og en rekke virkningsfulle teknikker (chanting, lyder, bruk av ild osv), har en slags kontroll på atmosfæren blant deltagerne. Han eller hun er i stand til å skape store og små skift i stemningen, og bestemmer på den måten hva som står i fokus til enhver tid. Dette kan skape veldig spesielle, kollektive opplevelser, som igjen er et godt utgangspunkt for å oppleve kollektive hallusinasjoner.
Sist endret av mentalmelt; 5. juli 2009 kl. 23:56. Grunn: leif
Sant, sant. Slik er det også mulig å produsere kollektive opplevelser av det guddommelige i kristen regi, f.eks. stimulering av tungetale, eller kollektiv opplevelse av Den hellige ånd, slik Pinsekirken holder på med.
Jeg røyket nettopp en DMT-joint (altså ikke medførende en gjennombruddsopplevelse med utenomjordiske landskap, vesner osv) med noen av de siste debattpoengene i sinne. Dette var en batch av syntetisk DMT som fremstår som helt hvit, med en sterk odør. Med erfaring fra jointrøyking av en tidligere batch syntetisk DMT (som fremsto som svakt rosa-hvit), og egne nye erfaringer med den hvite bactchen, røyket jeg lite, og veldig forsiktig.

Som ved tidligere DMT-jointerfaringer oppsto det raskt et relativt intenst mylder av sansebedrag. Jeg lukket ganske umiddelbart øynene, og fikk raskt øye på det sedvalige gitterverket av lysende og fargerike buer og linjer. Jeg lot tilstandene flyte fritt, og da jeg i løpet av brøkdelen av et sekund kom til å tenke på en venninne av meg som jobber i et transportselskap, oppsto det nesten umiddelbart en visjon av at det ble slått et hull i min mørke (iom. at jeg holdt øynene lukket og ikke hadde tatt nok til at hele mitt synsfelt ble opplyst av hallusinasjoner) virkelighet, en hånd som ble stukket gjennom hullet og plukket opp en pakke, og svakt av en bil med (det jeg antar er) logoen på transportselskapet hun jobber i, gjennom hullet.

Jeg ristet raskt av meg denne opplevelsen, men fortsatte å tenke på tidligere (og tidvis mye sterkere) DMT-opplevelser. Jeg klarte å mane fram urovekkende detaljerte visjoner av opplevelser jeg har hatt på sterke DMT-tripper. Dog fortonte opplevelsene seg som åpenbart hallusinatoriske, ikke reelle i sin uttrykksform. Jeg kom plutselig på et rart vesen jeg så i en tidligere tripp, og umiddelbart manifsesterte den seg på kjøkkenet mitt (selv om jeg lå in stua), trakk ut en skuff og stakk hodet gjennom skuffen. Med hodet opp-ned, stukket gjennom skuffen, stirret vesenet på meg og brølte "whuuææææv"!. I neste øyeblikk var det borte. Ingen åpenbaring, ingen spirituell sannhet. Bare fjerne, rare visjoner av fjerne, rare fenomener.

Dette var altså noen få minutters opplevelse av DMT, inntatt på mildest mulig måte (forsiktig og gradvus via en mild joint). Det er utvilsomt og unektelig at DMT kan trigge opplevelser av kontakt med utenomjordiske / spirituelle vesener, men let's face it folks - DMT er ingen bekreftelse på alt det [insert religion her] alltid har påstått. Det er ikke et stoff som utelukkende stimulerer til dypsindig kommunikasjon med det hinsidige. Det er rett og slett et hallusinogen (riktig nok av et annet kaliber enn de fleste andre hallusinogener), et molekyl som påvirker menneskehjernen til å manifsestere diverse typer syner og visjoner.
Sitat av xtapolapocetl Vis innlegg
Det er rett og slett et hallusinogen (riktig nok av et annet kaliber enn de fleste andre hallusinogener), et molekyl som påvirker menneskehjernen til å manifsestere diverse typer syner og visjoner.
Vis hele sitatet...
Nåda, det var da voldsomt så enkelt det plutselig var?

Jeg har kort erfaring med dette, to ayahuascatripper (Som da inneholder litt andre alkaloider og), men å beskrive det som "rett og slett et hallusinogen som manifesterer diverse typer syner og visjoner" føles like utilfredsstillende som å beskrive et menneske som "rett og slett en type kjøtt som henger fast i bein, smiler noen ganger og er nyttig om du skal bygge hus."

Det gir liksom langt fra det fulle bildet! Hvordan i all verden ayahuascaen ser ut til å kunne destillere ut sannheter gjennom virvaret av tanker og sinnsstilstander, og riste opp bevissthet, samvittighet, etikk og verdier i forhold til hele livet er utrolig merkelig og fascinerende! Det er et gedigent mysterium hvordan det føles som intellektet får seg en oppgradering så til de grader når det kommer til relasjoner til alt levende.

Eksperimenter litt mer med dette du, og kanskje tenk mer på set/setting. Gjerne vær litt daoistisk i tilnermingen og slipp deg løs og se om du får mer ut av stoffet uten å sette opp for mye mentale knagger på forhånd.
H2O:

Jeg føler for å ta xtapolapocetl litt i forsvar her samtidig som jeg deler noen av mine egne tanker. Greit nok at måten han formulerte seg på hørtes veldig nedlatende ut, men han har faktisk rett. Vi som har deltatt i denne DMT debatten som har pågått i det siste har gjennom egne erfaringer, tankeeksperimentering og vår tro til vitenskapen nådd stort sett de samme konklusjonene som vi er tilfreds med. Dette er at tilstanden forårsaket av DMT er en tilstand som manifesterer seg selv ut fra ditt eget sinn, ikke noe annet. Andre dimensjoner/univers og verdener som blir bebodd av skapninger er kun en virkelighet som har oppstått i det øyeblikket hjernekjemien, ved hjelp av DMT, tillater virkeligheten å bli snudd på en så drastisk måte. Mest sannsynlig er ikke denne verdenen og disse skapningene noe med en autonom eksistens, men kun aspekter ved deg selv, naturen og/eller den menneskelig bevissthet. Men det spiller vel ingen rolle uansett, gjør det? =)

Det reises derimot ingen tvil om at det kan ligge en meget reell verdi i å oppsøke disse tilstandene for oss, og jeg anser psykedelika som en svært interessant, verdifull og potensielt lærerik ting på et generelt plan. Men disse stoffene, uansett hvilke vi snakker om, må ikke gies mer creds enn de fortjener. Det er ikke magi, det er ikke noe overnaturlig som foregår, det er kun egenskaper og aspekter den menneskelige kroppen vår er i besittelse av som lukkes opp via en midlertidig kjemisk endring. Psykedelika lukker bare opp det du allerede har, potensialet bevisstheten og den meget kompliserte biologiske maskinen vår innhar som videre kan appliseres til den hverdagslige virkeligheten vår (hvilket er den virkeligheten vi burde forholde oss til) på en måte som kan bidra til personlig utvikling. Jeg tviler ikke et sekund på de psykedeliske stoffers enorme potensiale, men jeg gir det ingen magisk status allikevel. Som med din hverdagslige virkelighet er det kun organisert materie i kroppen din, the brain, som er ansvarlig for akkurat denne virkelighetssoppfatningen. Endrer du systemet i hjernen gjennom psykedelika endrer du også virkelighetsoppfatningen din i samme slengen, men det er fremdeles kun hjernen din, og ikke noe overnaturlig hokus pokus som er ansvarlig. For meg er det derimot slettes ikke usannsynlig at kroppen vår og vår utrolige bevissthet har skjulte aspekter ved seg som kan lukkes opp gjennom psykedelika. Dette opplever man med en gang man utsetter seg for disse stoffene, og siden vi er biologiske prossesser skapt ut av dette mirakelet som hele tiden skjer rundt oss er det vel heller ikke urimelig å foreslå at også andre aspekter ved naturen og virkeligheten kan oppleves gjennom en alterert bevissthet. Opplevelser som ikke bare kan rasjonaliseres bort gjennom den etablerte vestlige vitenskap. Opplevelser som fortjener langt mer forskning, men som dessverre ikke får den oppmerksomheten som fortjenes grunnet temaets tabustatus. Opplevelser som kan ha en reell nytteverdi og enorm påvirkning på mennesker som har de.

Med dette sagt presiserer jeg igjen min dype respekt for hva disse stoffene er i stand til å gjøre, lære deg og vise deg, både på godt og vondt, but it's not magic!
Sist endret av Sky; 6. juli 2009 kl. 16:16.
Jau. Jeg innser at posten min kan oppfattes nedlatende. Det var ikke intensjonen. Selv om jeg ser på DMT-opplevelsen som ren hjernekjemi, deler jeg Skys oppfattelse av at dette kan være en veldig verdifull substans å eksperimentere med.
Sky: Du hvet at DMT som alle andre verdner er sanne, du vil bare ikke innrømme det, viss du noen gang blir gal(frisk?) så vil du forstå det og akseptere at jeg/vi ikker er noe annet en bevisstheter fanget i uendligheten/uendligheter.
Først av alt: Jeg har aldri prøvd DMT så jeg snakker bare på grunnlag av mine opplevelser med sopp og LSD.

-

Jeg er enig med H2O's post. Jeg synes det er feil, eller i allefall ufullstendig å si at dyp innsikt under psykedelika bare er et resultat av endret hjernekjemi - selv om dette selvfølgelig er en del av bildet.

Alt man opplever er et resultat av hjernekjemi. Man hopper i fallskjerm - man får et adrenalin kick etterfylt av endorfiner. Man føler seg meget levende osv. Man kan forklare følelsense gjennom hjernekjemi. Depresjoner, psykose lykke, forelskelse osv. manifisteres ved forskjellige former for hjernekjemi. Men å peke utelukkende på kjemi blir et ufullstendig bilde.

Om man opplever dyp innsikt og store sannheter på psykedelika - så kan man velge å si at dette bare var hjernekjemi - men det tar jo ikke bort ekteheten i den dype innsikten eller de store sannhetene som kom til deg under påvirkning.

Om man for eksempel opplever meget klar telepati under påvirkning av LSD, kan man si at man opplevde dette fordi hjernekjemien var gunstig. Man kan ikke avfeie at telepati faktisk skjedde. Jeg synes det blir feil å f.eks si at telepati bare er et fenomen av endret hjernekjemi - hjernekjemi eller ikke - fenomenet var der.

Så er det filosofiske spørsmål sånn som om det er noe som er universell bevistthet (altså en bevisthet uavhengig av kropp og hjerne). Hele greia med at materie blir fylt av "liv" (hva er liv?), og at materie blir til en bevistthet som kan reflektere over virkeligheten, som kan sanse tenke observere å oppleve er jo i bunn og grunn helt absurd. For ikke å si magisk.

Kanskje finnes det en bevistthet som er uavhengig av kropp og hjerne - og at våre hjerner er omtrent som radioantenner som har tilgang til en slik universell bevisthet? Kanskje er man mere mottakelig (hjernekjemien mer gunstig) for slike ting når man har intatt psykedelika?

Nå kan man sikkert trippe hundre ganger på LSD eller sopp og bare loke rundt uten å føle det er noe åndelig eller videre magisk ved det utenom at det er en stor flipp. Dette tror jeg har med set og setting, modenhet, respekt og intensjon å gjøre.

På sett og vis er jeg enig med dem som mener at psykedelika ikke er noe hokus pokus i seg selv. Det kan bare åpne opp for det som allerede er der. Personlig er jeg overbevist om at bevistthetens potensiale er fantastisk. Om det som allerede er der er avgrenset til vår egen hjerne og dens kjemi er jeg derimot ikke så bombastisk på - men vårt eget sinn må selvfølgelig være mottakelig skal man oppleve noe "magisk".

Vet ikke helt om jeg klarte å formulere meg klart.
Sitat av twisted shroom Vis innlegg
Sky: Du hvet at DMT som alle andre verdner er sanne, du vil bare ikke innrømme det, viss du noen gang blir gal(frisk?) så vil du forstå det og akseptere at jeg/vi ikker er noe annet en bevisstheter fanget i uendligheten/uendligheter.
Vis hele sitatet...
Hva er det du snakker om?

-

Bearass:

At vi forklarer fenomenene gjennom hjernekjemi gjør det ikke noe mindre fantastisk, ei heller mindre ekte og verdifullt (nærere tvert imot). Dette har jeg aldri sagt. Men nå har det seg slik at alt som definerer deg som person og menneske er den organiserte materien som utgjør din kropp, din bevissthet og ditt bevissthetsnivå. Et helt fantastisk mirakel sådan, at du eksisterer, at noe eksisterer i det hele tatt (hvilket jeg ikke fatter er mulig). Bare det i seg selv er jo magisk nok, og alt potensialet ligger i oss!

Kroppene våre er jo egentlig bare biologiske maskiner laget ut av den samme materien som omfatter hele eksistensen. Baller som surrer rundt andre baller, enda nærmere små partikler vi ikke forstår. Jeg ser du foreslår en universal bevissthet eller intelligens, men denne universale bevisstheten ville isåfall være pakket inn i materien vi er bygd opp av. Hvilket vil bety at vi er en del av dette, og at det er fullt og helt i oss og alt i hele eksistensen. Noe slikt er ikke urimelig å foreslå, da vi hele tiden ser hvordan universet vibrerer seg selv inn i eksistens og organiserer seg i systemer. Vi er da kun en biologisk prossess, organisert materie, orden ut av kaos som legger til grunne for vår subjektive bevissthet og virkelighetsoppfattelse. Et symptom, et resultat, en prossess, en del av naturen som hele tiden kompleksifiserer seg selv. Akkurat som vi selv gjør gjennom vår kultur, vår teknologi og vårt språk for å nevne noe. Akkurat som vårt univers gjør... Kvantefysikken har jo ymtet at alt er bevissthet, alt det samme, på det dypeste essensielle plan. "Where there is matter, there must be mind".

Tror du at innsikt og forståelse gjennom psykedeliske stoffer kommer fra en annen kilde enn oss selv? Tror du vår subjektive virkelighetsoppfattelse, det som lager din identitet og gjør deg selvbevisst, det som definerer deg kommer fra noe annet enn den biologiske maskinen din? Tror du virkelig at DMT skapninger har en autonom eksistens utenom oss selv, i et annet univers? Eller tror du at ved å endre ditt normale oppsett av kjemiske stoffer i kroppen har en sjans til å oppleve andre aspekter ved virkeligheten du normalt ikke er istand til? Jeg setter en finger på sistnevnte, hvilket betyr at DMT kun er et molekyl som åpner opp for egenskaper og aspekter som den biologiske maskinen vår innehar. Og dette avfeier overhodet ikke potensialet og nytteverdien slike opplevelser kan ha! But still, no magic =)
Sist endret av Sky; 7. juli 2009 kl. 02:33.
Sitat av Sky Vis innlegg

Tror du at innsikt og forståelse gjennom psykedeliske stoffer kommer fra en annen kilde enn oss selv? Tror du vår subjektive virkelighetsoppfattelse, det som lager din identitet og gjør deg selvbevisst, det som definerer deg kommer fra noe annet enn den biologiske maskinen din? Tror du virkelig at DMT skapninger har en autonom eksistens utenom oss selv, i et annet univers? Eller tror du at ved å endre ditt normale oppsett av kjemiske stoffer i kroppen har en sjans til å oppleve andre aspekter ved virkeligheten du normalt ikke er istand til? Jeg setter en finger på sistnevnte, hvilket betyr at DMT kun er et molekyl som åpner opp for egenskaper og aspekter som den biologiske maskinen vår innehar. Og dette avfeier overhodet ikke potensialet og nytteverdien slike opplevelser kan ha! But still, no magic =)
Vis hele sitatet...
Dype sp.mål.

Kommer innsikt og forståelse gjennom noe annet enn oss selv? Det er et definisjonsspøsmål. Om noen forteller deg noe og du får en ny innsikt - kom den fra personen som gav deg den - eller utifra deg selv? Jeg vil si at begge deler er riktig. Hvem er du? Om man definerer seg selv som en del av "alt" blir det vanskelig å gi noen ensidige svar.

Personlighet, sanser osv - kommer fra vår biologiske maskin. Jeg er enig. Jeg har truffet personer fra f.eks Papa New Guinea som i fullt alvor mener at bevisstheten kan forlate kroppen og at dem kan dra til andre steder og plasser enn der deres fysiske kropp er..

"Tror du virkelig at DMT skapninger har en autonom eksistens utenom oss selv, i et annet univers? "

Jeg har ikke peiling. Da jeg aldri har prøvd denne substansen. Det er meget mulig at jeg vet etter inntak av DMT vil lande på en konklusjon som at disse entetiene har ingen eksistens utenom i mitt eget sinn. Jeg ser at det er debatt omkring temaet. Og jeg er heller ikke fremmed for indianer-tolkninger fra regnskogen sånn som at ånder fra åndeverdenen kan kommunisere med deg når du er under påvirkning (altså noe utenfor din egen biologiske masse). Jeg er i det hele tatt ikke fremmed for ideen om en åndeverden. Det er kommunikasjon mellom entetier ved normal bevistthet. Under gunstig setting og påvirkning av rette psykedlika tror jeg en en dypere form for kommunikasjon mellom en selv og omverdenen lett kan oppstå.

Som du er inne på er materie dypest sett energi. Sånn sett er hjernekjemi litt ufullstendig for å forklare hva som skjer under forksjellige bevisthetsnivå.

Jeg tror vi har en forskjellig definisjon av hva ordet magisk innebærer. Om du under påvirkning av psykedelika og med øynene lukket, uten å snakke med noen virkelig hadde en kommunikasjon med noe eller noen utenfor deg selv; ville det da være magisk? Si f.eks telepatisk kontakt med et annet menneske langt borte (da dette kan sjekkes)? Ville dette være magisk?

Personlig kan jeg mene my er magisk - selv om det jo også er "naturlig".

"Eller tror du at ved å endre ditt normale oppsett av kjemiske stoffer i kroppen har en sjans til å oppleve andre aspekter ved virkeligheten du normalt ikke er istand til? Jeg setter en finger på sistnevnte, hvilket betyr at DMT kun er et molekyl som åpner opp for egenskaper og aspekter som den biologiske maskinen vår innehar. Og dette avfeier overhodet ikke potensialet og nytteverdien slike opplevelser kan ha!"

Helt enig med det du sier her.

Sp.målet er vel egentlig om vår biologiske maskin har egenskaper som f.eks kommunikasjon med noe utenfor oss selv - selv med lukkede øyne og ører - eller om slikt ikke er mulig.

Om slike fenomener oppstår under påvirkning av psykedlika - skal utelukkende forklare det som egen psyke og altså en kommuikasjon med en selv (mellom forskjellige aspekter av en selv)
Hehe, kul diskusjon Bearass =)

Det vi ikke kan avfeie er hjernens fantastiske evne til å lage ting som egentlig ikke er der. Vi ser jo dette når vi tar for oss psykotiske pasienter, shizofrene osv. For ikke å snakke om noe som skjer med oss hver natt; Drømming. Sinnet ditt klarer på en eller annen måte å produsere en 3-dimensjonal virkelighet som du tror er ekte, og som virker håndfast. En virkelighet du kan manøvrere deg rundt i, involvere deg i samt kommunisere med eventuelle personer som skulle være der. Drømming er jo naturligvis bare ditt eget sinn, og når sinnet vårt er i stand til å gjøre dette skulle det sannelig ikke forundre meg om jeg kunne kommunisere med entiteter når jeg inntok et molekyl og forandret hjernekjemien min.

Selvom kommunikasjon med skapninger utenfor oss selv er en svært kul og spennende tanke, så er jeg ikke en stor tilhenger av den tanken som noen sannhet. Greit å spekulere, men det blir kun spekulasjon fordi vi ikke har sjans til å kunne utføre håndfaste studier som beviser deres eksistens. Men jeg synes heller ikke dette er så viktig, for opplevelsen og hva du kan dra ut av den er like ekte og fantastisk uansett. Jeg ser verken mer eller mindre verdi i slike opplevelser uansett hvor jeg velger å stå i forhold til spørsmålet om deres autonome eksistens, men for the record så står jeg på mitt om at dette kun er aspekter ved oss selv og ikke et annet univers bebodd av intelligente skapninger. Dette mener jeg om alle møter med skapninger under en psykedelisk transe, eller andre praksiser for å oppnå transer. Det jeg heller fokuserer på angående disse møtene er hva skapningene representerer, viser fram og hva som eventuelt kan være verdifullt ved å kommunisere med de.
Sist endret av Sky; 8. juli 2009 kl. 15:05.
Sitat av Sky Vis innlegg
Hehe, kul diskusjon Bearass =)

Det vi ikke kan avfeie er hjernens fantastiske evne til å lage ting som egentlig ikke er der. Vi ser jo dette når vi tar for oss psykotiske pasienter, shizofrene osv. For ikke å snakke om noe som skjer med oss hver natt; Drømming. Sinnet ditt klarer på en eller annen måte å produsere en 3-dimensjonal virkelighet som du tror er ekte, og som virker håndfast. En virkelighet du kan manøvrere deg rundt i, involvere deg i samt kommunisere med eventuelle personer som skulle være der. Drømming er jo naturligvis bare ditt eget sinn, og når sinnet vårt er i stand til å gjøre dette skulle det sannelig ikke forundre meg om jeg kunne kommunisere med entiteter når jeg inntok et molekyl og forandret hjernekjemien min.

Selvom kommunikasjon med skapninger utenfor oss selv er en svært kul og spennende tanke, så er jeg ikke en stor tilhenger av den tanken som noen sannhet. Greit å spekulere, men det blir kun spekulasjon fordi vi ikke har sjans til å kunne utføre håndfaste studier som beviser deres eksistens. Men jeg synes heller ikke dette er så viktig, for opplevelsen og hva du kan dra ut av den er like ekte og fantastisk uansett. Jeg ser verken mer eller mindre verdi i slike opplevelser uansett hvor jeg velger å stå i forhold til spørsmålet om deres autonome eksistens, men for the record så står jeg på mitt om at dette kun er aspekter ved oss selv og ikke et annet univers bebodd av intelligente skapninger. Dette mener jeg om alle møter med skapninger under en psykedelisk transe, eller andre praksiser for å oppnå transer. Det jeg heller fokuserer på angående disse møtene er hva skapningene representerer, viser fram og hva som eventuelt kan være verdifullt ved å kommunisere med de.
Vis hele sitatet...
Jeg har tidligere jobbet ved psykiatriske institusjoner. Jeg er selvfølgelig helt enig i at det finnes vrangforestillinger og syke mennesker som produserer virkeligheter som er fjerne og som utelukkende er noe som foregår i eget sinn.

Angående om kommunikasjon med et univers bestående av intellegente vesener som er adskilt fra vårt eget univers er mulig eller ikke - skal jeg ikke uttale meg bombastisk om. Jeg skal hverken påstå eller utelukke det.

Når det gjelder kommunikasjon med entetier i vårt eget univers er jeg meget åpen. Av egne erfaringer ved inntak av psykedelika har jeg ofte blitt svært "var" på omgivelser omkring meg. Dette er ett kjennetegn ved psykedelika som alle kan kjenne seg igjen i; en varhet for stemninger rundt en. Derav viktighet av set og setting. Er man sammen med en som sender dårlige vibber så føler man det ofte lettere når man er under påvirkning av psykedelika enn til vanlig. Man føler energiene rundt seg lettere, man er mere var. Samtidig føler man også energiene inne i seg selv lettere.

Hva kommer fra en selv? Hva kommer utenifra seg selv? Det kan ofte være vanskelig å avgjøre.

Om jeg tolker deg riktig - virker det som om du utelukker at en form for kommunikasjon med noe utenfor deg selv - er umulig om du lukker øyner og ører. Deg om det. For meg virker en slik virkelighetsoppfatning noe snever.

Jeg har bare en gang hatt kontakt med entety på sopp. Dette varte også svært kort. Hva det kom fra skal jeg ikke være bombastisk på. Om det var et resultat av eget sinn eller om det virkelig var noe utenifra meg selv som jeg kommuniserte med. For meg er begge delere like sannsynlig - og jeg er igrunnen enig med deg at det ikke betyr så mye. Opplevelsen hadde mening uansett hva det var. Om det var noe utenifra så ble det til noe innenifra. Og om det var noe innenifra - så føltes det iallefall som om det var utenifra.

Ved lukkede øyne på sopp - fikk jeg en følelse av "kommunikasjon" med noe utenifra meg selv en gang. En følelse av å bli iaktatt - av en annen bevisthet utenifra meg selv (men dog endel av meg - iom at jeg var observant på følelsen). Da jeg åpna øynene så jeg en falk som svevde over meg. For meg er det naturlig å dra slutningen som at følelsen av å bli iakttatt henger sammen med falken som fløy over meg.

En annen gang da jeg vandret i skogen kom en helt spesiell stemning over både meg og trippekompis. Jeg fikk en sterk følelse av ro. Det samme gjorde trippekompis. Som om noe spesielt var i lufta på denne plassen. Bilder av tidligere liv kom på netthinna. Da vi gikk litt videre oppdaget vi ruinene av en gammel gård. For meg føles det ikke far out å trekke slutningen at ved denne plassen var det spesielle energier som iom at vi var under påvirkning av psykedelika, lettere ble fanget opp. En slags "kommunikasjon" med energier utenfor oss selv.

Da vi alle i bunn og grunn bare er energier - synes jeg det virker ganske naturlig at vi påvirkes og kan føle forskjellige energier. Det være seg i andre mennesker, dyr, planter, steder, ting som har spesiell tilhørighet til noen osv. Min egen erfaring er at psykedelika kan åpne oss opp for å bli mere sensitive for slike energier. I mine øyne er dette en form for kommunikasjon med det som er rundt oss. Slik sensitivitet er jeg overbevist om at ikke utelukkende et resultat av egen innbilning som et resultat av endret hjernekjemi.
Jeg kan, som deg, ikke utelukke muligheten for at kommunikasjon med vesener som har en autonom eksistens er mulig. Men uansett hvor mye jeg ønsker å følge denne tanken så får jeg meg allikevel ikke til å virkelig tro det. Det er en utrolig kul tanke og det hadde vært helt fantastisk om det var sant, men for meg blir det mer ønsketenking enn en sannsynlig og reell mulighet. Som tidligere sagt så har jeg egentlig ingen verdi i å spekulere på verken det ene eller det andre, da opplevelsene er verdifulle og fantastiske uansett.

Om det derimot virkelig hadde vært skapninger med sin egen subjektive virkelighetsoppfattelse og bevissthet, hvor er de? Og hvis de hadde eksistert i vårt univers, hvordan er det mulig å komme i kontakt med de gjennom en endret hjernekjemi, med tanke på de enorme avstandene som antakeligvis hadde vært mellom oss? Og hvis de er ekte, hvorfor får folk forskjellige opplevelser av de? Avhengig av personen, hvilken substans som er inntatt, doseringen, set og setting samt alle andre faktorer som virker inn er med på å avgjøre hva slags møte du får. Plutselig får du kommunikasjon med små, grønne gnomer etter å ha inntatt sopp - eller kommunikasjon med "self transforming machine elves" etter å ha inntatt DMT, eller møte med en gudinne etter å ha inntatt salvia, eller møter med aliens osv. Er disse vesenene forskjellig skapninger spredt utover i universet, eller er det de samme skapningene bare i forskjellig manifestasjoner, eller er det bare aspekter ved oss selv lukket opp gjennom den endrede kjemien i kroppen? Aspekter ved oss selv, vår natur og vår bevissthet som vi kan ha et verdifullt utbytte av å oppleve? Arketyper og representasjoner? Igjen så heller jeg mot sistnevnte spørsmål, hvilket virker langt mer sannsynlig og rasjonelt.
Joa. Jeg ser hva du skriver. Jeg sier pass når det gjelder DMT - dimensjoner og dens entetier (da jeg aldri har opplevd det og ikke har noen personlig mening). Det er ikke mitt poeng å forsvare at DMT-elves er ekte beings i et annet univers. Mitt poeng er at den psykedeliske opplevelsen ikke BARE er et resultat av endret hjernekjemi - og at den derfor er uten legitimitet til "virkeligheten"

Hva jeg prøver å påpeke er at man under påvirkning av psykedelika er mere sensitiv. Man føler energier lettere enn når man ikke er under påvirkning. Jeg mener derfor at man under påvirkning av psykedelika kan få tilgang til dype sannheter (ikke alltid ren innbilning grunnet endret hjernekjemi). Jeg mener man kan sense ting man normalt ikke senser. Ting som er virkelig. Dette er ikke bare fordi hjernekjemien er endret og at inbilder seg ting og tang. Det er fordi man er mere sensitiv på virkeligheten slik den er.

Personlig tror jeg at dyp meditasjon over den sanne opplevde virkelighet er lettere å stole på enn psykedelika (da man alltid kan være i tvil om ekteheten når opplevelsen kommer etter inntak av psykedelika). Når dette er sagt er jeg personlig overbevist om at mye av det jeg føler (som jeg ikke senser ved normal bevistthet) er energier som er utenfor meg selv og som jeg bare er mere sensitiv på enn til vanlig.
Psykedeliske opplevelser er bare et resultat av kjemien i kroppen, min venn. Hva annet skulle det være? Den virkelighetsoppfatningen du går rundt med til vanlig kan du takke kjemien i kroppen for. Den virkelighetsoppfatningen du har under psykedelika kan du takke kjemien i kroppen for (riktignok i dette tilfellet en endret kjemi). Du kan takke kroppen din for at du eksisterer, sanser og oppfatter verden. At du er et individ, har et navn, relaterer til deg selv, ser virkeligheten ut fra akkurat ditt perspektiv. Alt dette kommer fra den biologiske maskinen din og det kjemiske oppsettet av stoffer den har.

Det du må forstå er at vi ved å forklare dette gjennom et kjemisk og nevrologisk perspektiv ikke avskriver potensialet disse stoffene har, eller at de er ekte. Men det er et faktum at den kjemiske balansen i kroppen din ligger til grunne for at du kan oppleve noe slikt. Jeg understreker igjen at dette ikke gjør opplevelsene mindre ekte eller reelle. For det normale oppsettet av stoffer i kroppen er ikke den eneste korrekte og verdifulle måten å oppfatte virkeligheten på. Så om du endrer denne balansen gjennom psykedelika, meditasjon eller hva nå enn så oppfatter du virkeligheten på en måte som ikke går an til vanlig. Ved å oppfatte virkeligheten annerledes kan man utvide sine perspektiver og få et verdifullt utbytte av det. Man kan nå opphøyde tilstander av forståelse som kan gi dype innsikter. Men dette kommer fremdeles ikke fra noe annet enn deg selv, for det er du som oppfatter virkeligheten. Det er din kropp som oppfatter sensorisk input, lager en subjektiv bevissthet og danner en virkelighetsoppfattelse. Hadde ikke du vært til så hadde ikke vi hatt denne samtalen, skjønner du hvor jeg vil hen?
Sitat av Sky Vis innlegg

Det du må forstå er at vi ved å forklare dette gjennom et kjemisk og nevrologisk perspektiv ikke avskriver potensialet disse stoffene har, eller at de er ekte.

... Ved å oppfatte virkeligheten annerledes kan man utvide sine perspektiver og få et verdifullt utbytte av det. Man kan nå opphøyde tilstander av forståelse som kan gi dype innsikter.
Vis hele sitatet...
Da er vi enige !

Videre skriver du:

"Men dette kommer fremdeles ikke fra noe annet enn deg selv, for det er du som oppfatter virkeligheten. Det er din kropp som oppfatter sensorisk input, lager en subjektiv bevissthet og danner en virkelighetsoppfattelse."

- Lyden fra en radio kommer fra radioen selv og fra høttalerne og hvordan den er bygd opp. På samme måte som man kan si at "Det er din kropp som oppfatter sensorisk input, lager en subjektiv bevissthet og danner en virkelighetsoppfattelse". Sensorisk inputt kommer jo likevel fra noe annet enn den biologiske masse. Likeså så kommer p3 fra et studio langt unna mottakeren.

hehe.. Vet ikke om den metaforen funket helt etter planen. Men tror du skjønner tegninga.
Ja, klart. Uten en omverden ville jo ikke den biologiske massen din hatt noe å oppfatte og tolke. Men uten den biologiske massen din ville det heller ikke vært noen omverden å oppfatte =)
A Real Human Bean
Mullah's Avatar
Donor
Sitat av Sky Vis innlegg
Men uten den biologiske massen din ville det heller ikke vært noen omverden å oppfatte =)
Vis hele sitatet...
Dette ble ikke helt som du mente det, tror jeg? Med hvilket grunnlag kan man sikkert slå fast om verden eksisterer uavhengig av en selv eller ikke?
Det riktige å si i denne sammenhengen, og som speiler det du sa tidligere, må nødvendigvis være at man ikke vil kunne oppfatte omgivelsene sine, slik mennesker gjør, uten en menneskelig kropp å oppfatte verden med.


1,5K POSTS, BABY!
Sist endret av Mullah; 10. juli 2009 kl. 19:31.
Det var naturligvis det jeg mente, Mullah. Takk for rettelsen
Sist endret av Sky; 10. juli 2009 kl. 18:52.


Ok. Takk for interresant ordveksling. Tydelig at jeg har med en intellegent diskusjonspartner å gjøre

Jeg tror vi begge har belyst våre poeng. Slik jeg tolker deg er du enig i at oppfattelsen av omverdenen med psykedelika - kan være like ekte og reell - og kanskje til og med gjøre en oppmerksom på sider av virkeligheten man ikke oppfatter under normal hjernekjemi. Jeg er selvfølgelig helt enig med deg at uten en kropp eller hjerne - så blir det vanskelig å oppfatte noe som helst. (Uten at jeg skal si dette heller helt 100% - det er jo dem som har vært klinisk døde men likevel hardnakket påstår at de var bevisste).

PEace out!

Jeg har lest mye i denne tråden. Rapporter og diskusjoner...
Men jeg er ikke helt sikker om jeg har forstått dette helt rett.
Da folk sier at di har en bedre forståelse av universet og ovs. Etter en DMT opplevelse.
DMT er ikke det samme som å lese leksikon, så hva er det som gjør at du "ser det store bildet" etter på?

Under en DMT opplevelse, med et stykke pappir i hånda. Ser du pappiret eller atomene pappiret består av, eller en jule nisse som tegner seg selv?
Multi-dysfunksjonell
somnium's Avatar
Sitat av ertsaas Vis innlegg
Jeg har lest mye i denne tråden. Rapporter og diskusjoner...
Men jeg er ikke helt sikker om jeg har forstått dette helt rett.
Da folk sier at di har en bedre forståelse av universet og ovs. Etter en DMT opplevelse.
DMT er ikke det samme som å lese leksikon, så hva er det som gjør at du "ser det store bildet" etter på?

Under en DMT opplevelse, med et stykke pappir i hånda. Ser du pappiret eller atomene pappiret består av, eller en jule nisse som tegner seg selv?
Vis hele sitatet...
forståelse kan både skje på det teoretiske plan (bøker, informasjon), men i disse tilfellene er det nok snakk om på et følelsesmessig nivå. spirituelt nivå, om du vil.

det er nesten, om ikke totalt, umulig å forklare med ord, og må oppleves selv for å skjønne hvor monumentalt det KAN forandre ens syn på seg selv, andre, verden, universet.
å forklare rus er generelt sett ikke lett, noen stoffer kan man forklare til en viss grad. Men den som hører forklaringen har veldig liten sjanse greie å se for seg slik det er. Derfor er det feil å dra konklusjoner ut ifra dette. Da det som oftest blir helt feil.
Dette gjelder spesielt psykede lika, når man forklarer hvordan man opplever\opplevde en tripp eller rusen så høres det som regel veldig diffust ut for en person som ikke har vært borti det selv. Man må prøve det for å forstå hva det dreier seg om, problemet er at ikke alle forstår det da heller og det er dem som får noia. Eller det blir for mye for dem. Bare en teori.
Viss man sitter i lag og tripper så trenger man så og si ikke si en hel setning før den andre personen forstår hva du mener\ser\føler. Av og til kan man nesten bare titte på hverandre o være fullstendig på samme bølgelengde.
Ikke at jeg anbefaler folk å teste dette, men folk som ikke har prøvd det bør dømme eller si hvordan det er. Forskerer som driver med slikt bør og prøve det selv pga det ikke nødvendigvis gir noe mening og bare studere en som er påvirket eller det gir en mindre helhet. Viss jeg kan kalle det d. En ville lært mye mer ved å ta det selv, viss man er psykisk stabil selvsagt.
Det rus involverer er ofte for komplisert til å dra konklusjoner ut ifra observasjon. Tenker spesielt på psykedelika
Sist endret av sneipen; 12. juli 2009 kl. 19:36.
JA, DMT kan man jaggu diskutere om i det lange og i det breie, det er ihvertfall avgjort.

Jeg tror det er mye mer verdifullt på et individuelt plan å se hva man kan lære av opplevelsen enn hvordan opplevelsen oppstår. Hvordan opplevelser oppstår er for store spørsmål for oss ennå. At DMT er en del av vår normale neurokjemi og at opplevelser jeg har hatt under innflytelse av stoffet har forandret livet mitt drastisk er nok for meg til å kalle opplevelsen ekte.

Jeg føler også at opplevelsen henter informasjon innenifra mitt eget sinn. Men selve "beskjeden", kommunikasjonen, budskapet og stemningen, som virker så fjern og samtidig så kjent på en gang ser ut til å avsløre noe mer enn bare tull og tøys. Jeg ikke klarer å bli kvitt fornemmelsen av å ha blitt fortalt noe utrolig viktig men som jeg nå i ettertid verken husker eller føler jeg hadde hatt noe forståelse av.
Jeg tror det er en stor hemmelighet som venter på å bli realisert i forbindelse med dette stoffet, men jeg tror også at det dreier seg mye mer om oss mennesker og hvor mektige vi egentlig kan være enn DMT. DMT er bare nøkkelen til døra.

Når det gjelder det gjentagende utsagnet at DMT ikke er magi må jeg med fare for å bli misforstått gjøre meg uenig. Å gjøre forandringer i materiell virkelighet gjennom bruk av indre vilje er ihvertfall den definisjonen av ordet magi jeg går etter.
Og om man ved hjelp av et magisk materie(psykoaktivt stoff) går inn i transe(forandrer bevissthetstilstand) maner frem en entitet fra underverdenen(oppnår kontakt med indre/underbevisst informasjon som tidligere var utilgjengelig og opplever informasjonen bl.a. visuelt) og forandrer materien igjennom vilje(får nye syn på livet, selvet og virkeligheten og endrer derfor adferd), ja da har man gjennomført et suksessfullt magisk rituale.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Jeg tillater meg selv og ta opp denne tråden. Utrolig lærerikt og interessant! Takk for dette folkens

Ser på forumet at både xtapo og sky har eksperimentert videre med DMT i senere tid etter denne posten avtok men, lurer på om flere har våget seg ut dette som virker for meg som ett fantastisk spennende stoff man skal ha særdeles stor posjon respekt for? Evt erfaringer mottas med glede.

Finnes det mennesker her inne som har deltatt på ett rituale med sjaman og inntatt Ayahuasca? Vet aldri hva enkelte kan komme borti når man bomser rundt omkring Morsomt og høre om.

Er det dukket opp flere bøker/tidsskrifter/diverse journaler angående emnet?

Jeg må vekke min misnøye med at det ikke forskes mer rundt emnet som tilsynelatende kan brukes som diverse hjelpemidler for mange mennesker. Jeg kan forresten forestille meg at dette kan brukes med stor suksees av blinde. Har selv donert en slant til multidisciplinary association for psychedelic studies, her er en link som er gjengitt tidligere i posten for evt interesse:
http://www.maps.org/

Da skal jeg prøve å jekke ned entusiasmen ett par dimmensjoner å håpe den flotte diskusjonen vedvarer her i den store DMT tråden

Peace out
Heisann hågensen!

Ja, DMT er sannelig noe som fortjener en stor posjon respekt, noe i hvert fall jeg kan underskrive på. Jeg skal ikke svare for andre angående deres eventuelle erfaringer, men jeg kan peke deg videre til en annen bruker her, nemlig godeste Vasall som har skrevet sin egen DMT rapport og litt om det fantastiske ayahuasca brygget. I denne tråden finner du Vasall sine poster om Ayahuasca, i tillegg til et lite bidrag fra aybara. Og her finner du Vasall sin rapport på DMT. God lesning!

Jeg kan anbefale deg en bok som heter Inner paths to outer space, riktignok ikke en bok om DMT ene og alene, men en relevant og god bok nevertheless. http://www.amazon.com/Inner-Paths-Ou...6188375&sr=8-1
Videre så har man jo flere flotte bøker om ayahuasca brygget, som kan være interessant lesning for deg.

Jeg har en haug med gode artikler rundt ayahuasca, DMT and the like hvis du skulle være interessert. Bare å slenge opp en PM så skal jeg få det over til deg =)

Jeg holdte på å glemme at du burde sjekke ut denne siden.
Sist endret av Sky; 22. oktober 2009 kl. 08:20.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Huff a mei!

Jeg tror jeg akkurat mistet en håndfull av min respekt for Dr. Rick Strassman. Jeg vet ikke når dette skjedde, men det er tydelig at han har bestemt seg for å starte en telefontjeneste for å hjelpe folk angående forberedelse, gjennomførelse og oppfølging av psykedeliske opplevelser. Dette i seg selv er jo allright, men ikke når han tar 100 dollar i halvtimen!

At en så høyt respektert mann i forhold til det fantastiske arbeidet han har gjort med DMT kan synke ned på dette nivået gjør meg dypt skuffet. Nå vet jeg ikke hva intensjonene hans er med dette så jeg skal ikke hoppe til konklusjoner for fort, men det her virker uansett helt søkt.

http://www.rickstrassman.com/pages/phone-consultations/
Sist endret av Sky; 6. november 2009 kl. 19:54.
Du mister respekten for hans fantastisk forskning på ett så tynt grunnlag? Jeg synes du tar litt hardt i, Sky. Og som du sier selv, så vet du jo ikke hva hans intensjoner om bruk av pengene er.

Men ellers takk for informasjonen!
Sitat av puffman Vis innlegg
Du mister respekten for hans fantastisk forskning på ett så tynt grunnlag? Jeg synes du tar litt hardt i, Sky. Og som du sier selv, så vet du jo ikke hva hans intensjoner om bruk av pengene er.

Men ellers takk for informasjonen!
Vis hele sitatet...
Jeg har fortsatt en dyp respekt for han puffman, jeg sa kun at jeg mistet en håndfull av den, ikke alt. Og det er nettopp denne respekten jeg har for mannen som gjorde at jeg stusset ekstra hardt, vi snakker trossalt ikke om hvem som helst random telefonselger i avisen.

Men det kan tenkes at dette skal bidra til å finansiere dokumentaren hans, han har trossalt møtt noe motgang her. But I still don't like it...
Sist endret av Sky; 6. november 2009 kl. 20:12.
Jeg skjønner den umiddelbare reaksjonen, men ærlig talt, hvor mange tror du ikke hadde ringt ham hvis han tok fem, 10 eller 20 dollar, og hvordan skulle han bestemt hvem som fikk den lille tiden han hadde til overs? Ved å sette prisen til 100 dollar siler han ut en del useriøse mennesker, og de som bare vil sjekke hva det dreier seg om. Strassman har ikke tid til å sitte og fortelle DMT-historier til kids. Han vil formodentlig nå ut til de som virkelig vil dette, folk som har noe å snakke om, og som syns den halvtimen er så viktig at de er villig til å betale 100 dollar for den selv om det skulle bety å forsake en luksusvane i noen uker. Just my $0.02..
Sist endret av xtapolapocetl; 7. november 2009 kl. 01:23.
xtapo: Jada, dette er jeg helt med på. Men jeg synes, og sånn får det nå bare være, at hele greia er litt søkt allikevel. Hadde det vært noen andre enn Strassman hadde jeg sikkert ikke fått samme reaksjon heller (selv om det ved nærmere ettertanke er bedre at det er Strassman i andre enden av telefonen enn en eller annen tulling som ikke vet hva han/hun prater om).

Jeg får i hvert fall tro at pengene finansierer noe bra, f.eks mer forskning eller dokumentaren hans eller begge deler. Da er jeg mer eller mindre på bølgelengde, og det tror jeg mange andre hadde vært også.
Sist endret av Sky; 7. november 2009 kl. 02:50.
Jeg er forsåvidt enig i at det kan virke litt fjernt, men med mindre penger skulle være motivet, noe jeg tviler på da han antakelig tjener greit på bøkene sine, er det da et aktverdig prosjekt. De som virkelig har noe på hjertet og er villig til å ofre litt, kan få en halvtime med Strassman for en drøy femhundrelapp. Ikke så verst deal spør du meg.
mentalmelt's Avatar
Trådstarter DonorAdministrator
Jeg vil tro pengene så absolutt er motivet. Han trenger kapital til å finansiere filmen sin, og han tar fortsatt imot donasjoner til det på sidene sine. Jeg synes egentlig det er helt greit at han tilbyr en slik tjeneste i tillegg.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Etter at ettereffekten er over merker man noe mer da?
mentalmelt's Avatar
Trådstarter DonorAdministrator
Du vil antageligvis merke at ditt syn på virkeligheten vil være forandret på en eller annen måte. Muligens for all framtid..
Hvordan forandrer det ditt syn på virkeligheten?
mentalmelt's Avatar
Trådstarter DonorAdministrator
Det er individuelt, men de fleste opplever at de i større eller mindre grad blir mer åpne for nye idéer om hva virkelighet egentlig er for noe. Vår virkelighetsoppfatning er selvsagt veldig preget av det vi til en hver tid ser og opplever rundt oss, så det er svært vanlig for folk å underbevisst trekke den forhastede konklusjonen at hverdagsopplevelsene våre, i tillegg til det vi eventuelt hører om i media, er det som definerer hva som er virkelig.

Men når man blir utsatt for opplevelser som er så ekstremt annerledes fra hva man er vandt til, så drastisk revolusjonerende i forhold til hva man trodde var mulig å oppleve som et menneske, så blir man veldig bevisst på at virkeligheten faktisk består av langt mer enn det vi omgir oss med i dagliglivet.

Man behøver ikke nødvendigvis å tro at man har havnet i en annen dimensjon eller noe sånt, men bare det faktum at det er mulig å ha en så drøy opplevelse i sitt eget sinn, er i seg selv nok til å riste skylappene av de fleste.
Flatulence:
Spør du meg føler jeg at svaret på det spørsmålet du stiller mentalmelt er såpass dypt og omfattende, at det vanskelig kan besvares kjapt i en post. Hvis du leser rundt på forumet om psykedelisk generelt, og spesielt DMT og ayahuasca så finner du fort ut at dette er veldig omfattende og ”radikalt”.
Du bør lese hele denne tråden her, kan også anbefale:
http://www.freakforum.nu/forum/showthread.php?t=136850
Kan det stemme at det er denne boka som mentalmelt nevnte i førsteposten?

DMT: The Spirit Molecule
Sitat av Vale Vis innlegg
Kan det stemme at det er denne boka som mentalmelt nevnte i førsteposten?

DMT: The Spirit Molecule
Vis hele sitatet...
Stemmer
▼ ... noen uker senere ... ▼
Jeg har lenge lurt på om jeg er klar til å oppleve DMT. Tidligere har jeg prøvd hawaiian baby woodrose frø og diverse psilocybinholdige sopper. Til sammen blir dette fire tripper. Vil dere si at dette er nok erfaring til å endre virkeligheten på den måten DMT gjør?

Mener å ha lest at ingenting kan forberede deg på en DMT-tur. Stemmer dette?
Sist endret av Flatulence; 31. desember 2009 kl. 17:49. Grunn: Skriveleif
Sitat av Flatulence Vis innlegg
Jeg har lenge lurt på om jeg er klar til å oppleve DMT. Tidligere har jeg prøvd hawaiian baby woodrose frø og diverse psilocybinholdige sopper. Til sammen blir dette fire tripper. Vil dere si at dette er nok erfaring til å endre virkeligheten på den måten DMT gjør?

Mener å ha lest at ingenting kan forberede deg på en DMT-tur. Stemmer dette?
Vis hele sitatet...
Du er ikke "klar" hvis du spør om du er klar! Altså, slike ting må du finne ut av selv. Hvordan skal vi kunne svare på noe slikt? Om du selv føler du er klar, kjør på, om du ikke føler du er klar, vent til du føler du er det.

Det blir litt som å stå på 10-metern for første gang. "Skal jeg hoppe eller skal jeg ikke hoppe?" Det er ingen som kan fortelle deg når tiden er inne, det bestemmer du selv. Og når du finner ut at du kan og vil hoppe, så hopper du

Godt nyttår mann, take care.
Sist endret av Sky; 31. desember 2009 kl. 18:41.
Sitat av Sky Vis innlegg
Du er ikke "klar" hvis du spør om du er klar! Altså, slike ting må du finne ut av selv. Hvordan skal vi kunne svare på noe slikt? Om du selv føler du er klar, kjør på, om du ikke føler du er klar, vent til du føler du er det.

Det blir litt som å stå på 10-metern for første gang. "Skal jeg hoppe eller skal jeg ikke hoppe?" Det er ingen som kan fortelle deg når tiden er inne, det bestemmer du selv. Og når du finner ut at du kan og vil hoppe, så hopper du

Godt nyttår mann, take care.
Vis hele sitatet...
Tusen takk for et veldig flott svar. Jeg har bestemt meg for at jeg er klar nå. Det er bare å bestille mimosa hostilis, så er jeg igang

Godt nyttår til deg og.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Har noen med suksees bestilt mimosa hostilis inn til norge i det siste? Tenker selv å gjøre dette nå og er ute etter en seriøs forhandler hvor man får det man faktisk bestiller. En bekjent fikk noe helt annet enn mimosa hostilis når han bestilte, dessverre vet jeg ikke hvem side vedkommende bestilte fra men skal legge ut en warning om jeg får tak i den.

Om det strider mot reglementet og informere om en potent side så skal jeg holde kjeft
▼ ... over en uke senere ... ▼
Er det noen her som har dårlig erfaring med stoffet?
Her finner du massevis av triprapporter. Scroller du litt ned kan du lese rapporter i kategoriene "difficult experiences" og "bad trips".