Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 811
Hei !
Kjapt spørsmål til det einaste norske forumet som kanskje kan ha svaret.
Har vival på resept (diazepam). Men det er jo kun x antall ein greier å få utskrevet på resept i måneden.
Og då blir jo det fort litt pillekjøpt i ny og ne.
Har for tiden fått tak i ksalol (alprazolam) som funker ganske so godt.
Men problemet er at eg blir stoppa av politiet en del ganger pga tidligere narkotikabruk, men har aldri mista sertifikatet, og då vil jo gjerne mr A4 politi gjer livet ditt mest mulig surt å ta fra deg lappen.

Men over til hovudspørsmålet, om eg blir stoppa etter å tatt alprazolam som er inne i benzo klassen, og slår ut på benzo det verdenskjente spytteapperatet til politiet. Sjølv om dei veit eg har vival på resept, vil dei då kjøre meg til lege for blodprøve taking og at det slår ut som alprazolam, dermed miste sertifikatet ?

Er garantert ikkje so mangen som har vert bort i samme problem, men er verdt å spør, kjipt og miste lappen pga eit B preparat som er ikkje so veldig forskjellig fra det ein har resept på.

- Q
Sitat av QuenHeavy Vis innlegg
Hei !
Kjapt spørsmål til det einaste norske forumet som kanskje kan ha svaret.
Har vival på resept (diazepam). Men det er jo kun x antall ein greier å få utskrevet på resept i måneden.
Og då blir jo det fort litt pillekjøpt i ny og ne.
Har for tiden fått tak i ksalol (alprazolam) som funker ganske so godt.
Men problemet er at eg blir stoppa av politiet en del ganger pga tidligere narkotikabruk, men har aldri mista sertifikatet, og då vil jo gjerne mr A4 politi gjer livet ditt mest mulig surt å ta fra deg lappen.

Men over til hovudspørsmålet, om eg blir stoppa etter å tatt alprazolam som er inne i benzo klassen, og slår ut på benzo det verdenskjente spytteapperatet til politiet. Sjølv om dei veit eg har vival på resept, vil dei då kjøre meg til lege for blodprøve taking og at det slår ut som alprazolam, dermed miste sertifikatet ?

Er garantert ikkje so mangen som har vert bort i samme problem, men er verdt å spør, kjipt og miste lappen pga eit B preparat som er ikkje so veldig forskjellig fra det ein har resept på.

- Q
Vis hele sitatet...
Nesten umulig å svare på. Ved blodprøve så "konverterer" de graden av påvirkning opp mot promille i alkohol. Er de kjipe så tsr de lappen din pga manglende edruelighet. Mulig jeg har hatt flaks, eller er såpass gammel at de ikke bryr seg lenger, men jeg har aldri mista lappen pga bruk eller besittelse utenom kjøring.

Og alprazolam har vesentlig kortere halveringstid en diazepam. Det spørs, alt kommer ann på forholdene.
Sist endret av A-tillah; 17. juni 2018 kl. 01:36. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Trådstarter
4 0
Sitat av A-tillah Vis innlegg
Nesten umulig å svare på. Ved blodprøve så "konverterer" de graden av påvirkning opp mot promille i alkohol. Er de kjipe så tsr de lappen din pga manglende edruelighet. Mulig jeg har hatt flaks, eller er såpass gammel at de ikke bryr seg lenger, men jeg har aldri mista lappen pga bruk eller besittelse utenom kjøring.

Og alprazolam har vesentlig kortere halveringstid en diazepam. Det spørs, alt kommer ann på forholdene.
Vis hele sitatet...
Legen sa 8 timer før kjøring etter 10mg, venter alltid 12 timer ca uansett. Men med tanke på det er forskjellige legemiddel og du har kanskje litt rus hengende igjen i kroppen. Blir som å ha resept på dex amfetamin og bli tatt for amfetamin i blodet. Er sånn eg tenker på , men når du er full i alle typer angst er det litt vanskelig og tenke rasjonelt på noke som helst når det gjelder politi.
Tar de utvida blod-prøve er du nok fucked hvis du har et stoff i omløpet som du egentlig ikke skulle hatt desverre. Kommer jo selvfølgelig ann på mengden. Hvis de konverterer rusvirkningsgraden til under 0.5 mister du jo ikke lappen, men her kommer spørsmålet om edruelighet inn igjen mtp ulovlig rus.
Sist endret av A-tillah; 17. juni 2018 kl. 01:54.
Trådstarter
4 0
Tenkte det kunne ver tilfelle, noken som veit kordan lovene er med B-preparat ? Må ver noke mildere om ein går på en smell ?
Btw, politiet eller rettsvesen bryr seg verken om du har angst eller ebola!

Nei, a eller b spiller nok liten rolle. De har visse skjemaer hvor de måler blod-konsentrasjonen opp mot alkohol. Tror det er rimelig standardisert.

Sorry mac, beste er å la vær hvis du skal kjøre bil. Er nok det beste for deg og alle oss andre som ferdes i trafikken.
Sist endret av A-tillah; 17. juni 2018 kl. 02:06. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Trådstarter
4 0
Enig i det du sier, men å kjøre etter inntak er uakuelt uansett.
Men var snakk om du blir stoppet 24 timer etter man har tatt en pille, antar rusen er ute då, og kun spora sitter igjen.
Mulig eg formulerer meg feil etter noken konjakk.
Sånn er lovene våres, enten man er enig eller ikke. Det må vi forholde oss til. Inntil videre.

Nja, diazepam har ekstrem lang halveringstid da. Er selvfølgelig veldig individuelt, men 20-50 timer er ikke unormalt.
Sist endret av A-tillah; 17. juni 2018 kl. 02:28. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.