Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 1458
Profesjonell snorker
MonsterUnderBed's Avatar
11 0
Så har en del medisiner, noe utskrevet over tid (helt reglementert) og noe fra familiemedlemmer.

- De siste 6 mnd har dagen min startet med (gradvis oppover, startet med 1 Paralgin forte og 25mg sobril. Maks dosene beskrevet i innlegget har vart i ca 1 mnd.) 4x Paralgin Forte og 40-50mg valium.

- Midtveis under dagen dagen tar jeg 4x nye Paralgin Forte, 75-100mg Sobril og kanskje 10-20mg valium.

- Sovner som regel tidlig, så tar ikke mer, men er jeg våken, så tar jeg gjerne 20-30mg valium og 50-75mg sobril, og ser en film eller noe.


Planen er på på Mandage begynne nedtrappingen. Paralgin forte først(den har jeg bare 4 dager igjen av uansett, og absitinensene og ubehaget/kroppens reaksjoner er juleaften sammenlignet med benzo.

Deretter er planen å følge skjema 2 på Ashton Manual(se link under). Spørsmålet er, tatt i betraktning varigheten av mitt misbruk og mengden, er det sannsynlig at jeg fikser dette selv, eller bør jeg innvollvere klinikk? Ikke så lyst til å gå til lege først. Har en type depresjon jeg aldri kommer til å bli 100% frisk ab, og det å bli svartelistet av legemiddelverket for alt som er sterkere enn hostesaft, frister ikke veldig.

Så harendel medisiner, noe utskrevet over tid (helt reglementert) og noe fra familiemedlemmer.

- De siste 6 mnd har dagen min startet MED (gradvis oppover, startet med 1 pille, maks dosene beskrevet i innlegget har vart i ca 1 mnd.) 4x Paralgin Forte og 40-50mg valium.

- Midtveis is dagen tar jeg 4x nye Paralgin Forte, 75-100mg Sobril og kanskje 10-20mg valium.

- Sovner som regel tidlig, så tar ikke mer, men er jeg våken, så tar jeg gjerne 20-30mg valium og 50-75mg sobril, og ser en film eller noe.


Planen er på på mandag begynne nedtrappingen. Paralgin Forte først(den har jeg bare piller til 4 dager igjen av uansett, og absitinensene og ubehaget/kroppens reaksjoner er juleaften sammenlignet med benzo.

Deretter er planen å følge skjema 2 på Ashton Manual(se link under). Spørsmålet er, tatt i betraktning varigheten av mitt misbruk og mengden, er det sannsynlig at jeg fikser dette selv, eller bør jeg innvollvere klinikk? Ikke så lyst til å gå til lege først. Har en type depresjon jeg aldri kommer til å bli 100% frisk ab, og det å bli svartelistet av legemiddelverket for alt som er sterkere enn hostesaft, frister ikke veldig.

https://www.benzo.org.uk/manual/bzsched.htm

Seriøse svar fra noen med litt erfaring settes stor pris på.
Sist endret av MonsterUnderBed; 9. juni 2018 kl. 18:23.
Blomzterkasse
Heisann. Bra du har tenkt å trappe ned å slutte. Utifra det du skriver er det ikke lett å svare på om du bør legges inn eller ikke. Du vet best om du kan klare det. Du trenger i grunn ikke så lang nedtrapping men om du legges inn blir det bråstopp. I fengsel får man nedtrapping på 3 uker. Sigma nord har nedtrapping på sobril. Men de fleste klinikker fôrer deg med c-prep og så må du tåle abstinensene. Noe du må uansett før eller siden selv om du trapper ned. Tar du for eksempel kun 100mg sobril hver dag første uken og går ned 5 eller 10 mg neste uke og så ned 10mg hver uke til du er i 0 er det en grei måte og. Det er mange måter. Klinikk er løsningen hvis du ikke greier det etter et eller 10 forsøk.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Lykke til hvertfall jeg prøvde ashton metoden en gang etter rohypnolen forsvant i gamle dager, og skalv og svetta hver dag i ukesvis. Sitter her avhengig av metadon og valium nå etter mange mange år. LYKKE TIL! Du klarer det, det er ikke noe liv å leve som avhengig i lengden spør du meg. Pillene funker ikke uansett til slutt og du blir sjuk likevel.

s