Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1640
Det har seg slik at moren til kjæresten min er "drømmetyder", i den spirituelle forstand.

Noe som er i mot all min forståelse av verden.

Faren hennes er død, og hun mener og tror så bastant at han prøver å kommunisere gjennom hennes drømmer.

Og at drømmer forteller hun om fremtiden.



Jeg så i går på NOVA - What Are Dreams? - PBS

Som forklarte drømmer slik jeg mener de er.
Altså vitenskapelig og i evolusjonsmessig hensikt.


Jeg skal ha vitenskap, fakta, tall og logikk i alt.
Hun som jenter flest skal ha noe fargerikt kaos av åndelig og magisk energi.


Sist i går ble hun irritert når hun ville forklare en drøm for meg over telefon, da jeg ikke viste noen interesse(hadde mest lyst til å legge på).
Jeg prøvde så godt jeg kunne å forklare at jeg ikke takler å høre om magi og åndelig makt, iom at det ikke finnes i min realitet, noe hun hadde vanskelig med å forstå.


Jeg har også en mening som jeg ikke vil fortelle henne om; jeg mener og tror at moren hennes har lært seg dette gjennom hjelp fra andre, bøker, media og utviklet litt selv ved å gjenkjenne mønstere fra det andre hun har lært.
Altså ikke noe spirituelt!

Jeg tror moren sier at det er åndelig slik at barna hennes skal se opp til henne og lystre til hva hun sier.

Moren sier også at kjæresten min ikke er klar for å lære det ennå, da jeg vil tro at det hun egentlig sier er at hun vil bli skuffet over å lære at ikke er noe åndelig ved metoden .


Da det er sagt, kan jeg si at foreldra til kjæresten min er fra Irak, hvor de har en annen kultur og en religion.
Jeg har aldri møtt moren, noe jeg gruer meg litt til

NB: Moren hennes er faktisk utrolig presis, noe som imponerte meg litt.


Nå til en liten oppsummering av meg og drømming:
Jeg har som siden 6 åring kunne styre drømmene mine, pga. (hva jeg tror) var at jeg hadde en sykelig trang etter å se på tegnseriekanaler som liten, da jeg visste at jeg sov og prøvde å skade meg selv i drømmene for å våkne.
Nå som jeg er ektremt avhengig av gaming, så styrer jeg drømmer nesten hver natt. Stort sett drømmer jeg om CS:S.

Siden jeg har så mye erfaring med LD, så har jeg liten tro på åndelig kommunikasjon og fra NOVA - What Are Dreams? - PBS så har jeg lært at de fleste drømmer som du ikke styrer er underbevisstheten som forbereder deg på kommende utfordringer i dagliglivet.


Når alt dette er sagt, er jeg spent på å høre deres mening om dette og min situasjon.

Har dere noen sider eller dokumentarer om drømmer i åndelig forstand, så tar jeg gjerne i mot det.

Samt. bøker om drømmetydning som ikke er i en åndelig forstand!


NB: Jeg anbefaler NOVA - What Are Dreams? - PBS for dem som vil vite litt mer om vitenskapen bak drømmer
Sist endret av TylerDurden; 9. mars 2011 kl. 11:24.
Slapp av, ifølge Freud er du nok bare kåt.
http://no.wikipedia.org/wiki/Sigmund_Freud

Jeg har fakktisk drømetydning som valgfag på folkehøyskolen, det går mest på og analysere farger og symboler, men jeg får absolutt ingen presise svar på hva mine drømmer betyr gjennom de.
Fight Club
TylerDurden's Avatar
Trådstarter
Sitat av olaPola Vis innlegg
Slapp av, ifølge Freud er du nok bare kåt.
http://no.wikipedia.org/wiki/Sigmund_Freud

Jeg har fakktisk drømetydning som valgfag på folkehøyskolen, det går mest på og analysere farger og symboler, men jeg får absolutt ingen presise svar på hva mine drømmer betyr gjennom de.
Vis hele sitatet...

Hva mener du med "slapp av"?
Prøver du bare å brife med et fakta urelevant til min situasjon?

Jeg lærte om Freuds sine teorier om drømmer og om hvor mye du er opphisset under drømmer.
Dette er urelevant til mitt problem.
DiSaPPoInTeD HoRsE
Cappy's Avatar
Mange av de alternative har en lei tendens til å forkaste all logikk, ord som fornuft og vitenskap eksisterer ikke i deres vokabular. Moren til kjæresten din har tydeligvis drevet på med dette hele livet. Sannsynligvis tror hun på det, men hvis hun en dag skulle finne ut at det bare var tull, ville hun sikkert klamret seg til drømmetydningen for å unngå å miste ansikt. Synd er det at hun prakker dette på sine barn, siden denne egenskapen bare er oppspinn må det skape stor forvirring på ungene hennes. Barn har tendensen til å gjøre alt for å ikke skuffe foreldrene sine, så hvis de ikke tilegner seg en kritisk tankegang tidlig vil de som regel tro på det til slutt.

Drømmene kan ta opp hendelser fra fortiden, og gjøre deg forbredt på fremtiden. Egenskapen med å se hendelser som skjer i framtiden eksisterer ikke, og det er et trist faktum at noen tror det er mulig. Du nevner at denne moren er presis i sine spådommer, jeg tror heller hun bare bruker de riktige teknikkene. Cold Reading er en velkjent metode som brukes, det er en herlig blanding av statestikk, psykologi og skjult innhenting av informasjon. Denne teknikken brukes mest om fortiden, men hvis man er vag nok er det fullt mulig å finne på noe om fremtiden også.

En skal være veldig kristisk til det meste av informasjonen om drømmetydning om den er åndelig eller "vitenskapelig". Det eksistrer nesten ikke noe seriøs litteratur om temaet. Jeg stiller meg særdeles skeptisk til at farger har noen symbolsk verdi for drømmene som du nevner ovenfor. Vitenskapen bak hvorfor vi trenger søvn og hvorfor vi drømmer er ung.
Sitat av TylerDurden Vis innlegg
Hva mener du med "slapp av"?
Prøver du bare å brife med et fakta urelevant til min situasjon?

Jeg lærte om Freuds sine teorier om drømmer og om hvor mye du er opphisset under drømmer.
Dette er urelevant til mitt problem.
Vis hele sitatet...
um.. ok? Prøvde bare å kødde. men jaja..
Fight Club
TylerDurden's Avatar
Trådstarter
olaPola, sikkert bare jeg som var i fel modus til å skjønne spøken, no harm done

Cappy, jeg har lært meg cold reading som PUA tulling og har prøvd å forklare det for kjæresten at det er en del av det moren bruker, men hun bare setter seg på bakbeina og nekter blindt og kommer med tomme argumenter at hun er FOR presis.


Vi avtalte å snakke ut om det i helga, så kan jeg forklare bedre hva jeg mener, så kan hun beholde sin tro, uten å involvere meg.
Meld hun på The million dollar challenge i beste fall drypper det litt på deg også. De fleste som har drevet med noe hele livet blir ganske så presise, være seg "klarsynte", illusjonister,tryllekunstnere eller svindlere.

Edit : Hvorfor ikke vise noe av Derren Brown der han utgir seg for å være klarsynt osv?
Sist endret av Omaha; 9. mars 2011 kl. 14:08.
Fight Club
TylerDurden's Avatar
Trådstarter
Om det er noen spesielle klipp av Derren Brown du sikter til setter jeg pris på noen linker.

JA, jeg kan søke selv på youtube, men om Omaha sikter til noen spesielle klipp så sparer det meg mye tid.
Sitat av TylerDurden Vis innlegg
Om det er noen spesielle klipp av Derren Brown du sikter til setter jeg pris på noen linker.

JA, jeg kan søke selv på youtube, men om Omaha sikter til noen spesielle klipp så sparer det meg mye tid.
Vis hele sitatet...
http://www.youtube.com/watch?v=G18NfN76bAs
http://www.youtube.com/watch?v=btP_vy5cQq4
▼ ... noen uker senere ... ▼
Hmmm...Husker når jeg var liten, så hadde jeg et mareritt om igjen og om igjen i mange år..og jeg blei så lei at jeg tilslutt bestemte meg for å styre drømmene mine..klarte det til slutt og..ganske interessant, våkna med sterk hodepine første gangen, men så var jeg bare 8 - 9 år.. Veldig interessert i det alternative, har en kone som healer, men veldig viktig som sagt å ikke forkaste all logikk på havet med det første.. Men det er absoulutt mer mellom himmel og jord, og når vi blir smarte nok kan vi helt sikkert klare å bevise det med både tall og lignelser,Tyler..