Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 9331
Er det mulig å finne ett .txt dokument jeg har gjemt så godt på pcn at jeg ikke finner det selv? Husker ikke navn, men jeg husker jeg la det i en mappe i lokal disken......
Har du forsøkt søkefunksjonen i Filutforsker?

edit: ser at du ikke husker navnet. Blingsa litt
Sist endret av Salazar; 25. august 2020 kl. 15:49.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Det er mulig. Jeg bruker dnGrep til all søking på Windows, da kan du søke på filnavn og innhold. Du husker i det minste at det slutter på .txt og forhåpentligvis noe mer av filnavnet, eventuelt noe av innholdet, dnGrep tar hensyn til dette mens det leter.

(Filnavn og innhold trenger ikke være nøyaktig, du bruker vanlig skrivemåte med * for filnavn, og innholdet kan forekomme hvor som helst i filen)
Sist endret av robhol; 25. august 2020 kl. 15:50.
Prøver søke på .txt finner ikke noe som helst av de jeg har på skrivebordet engang. Skal prøve Robhol sin metode mtp. at jeg husker at det innholder en email, men husker ikke hva navnet på txt filen var.
Sitat av Hankaren26 Vis innlegg
Prøver søke på .txt finner ikke noe som helst av de jeg har på skrivebordet engang. Skal prøve Robhol sin metode mtp. at jeg husker at det innholder en email, men husker ikke hva navnet på txt filen var.
Vis hele sitatet...

Da tror jeg nesten du gjør feil en plass. Selv windows egen søkefunksjon vil finne alle txt filer på diskene dine om du bare søker på filendelsen .txt
Du får nesten ta en tur på tuben og se åssen en søker opp filer i windows, du vil garantert finne alle filer i .txt format selv på det enkleste søk.

Kan du ha lagret i annet format? Wordpads rtf feks, html etc? Kan det være at du lagt til en "typo" etter at notepad sitt forslag om .txt ending?
Søk på: *.txt på hele C-disken.
Søkefunksjonen på Windows 10 er ikke fortsatt ikke optimalt hos alle i alle tilfeller, utrolig nok.
Last ned "Everything" (https://www.voidtools.com/), open source og tilogmed som portable - den indekserer alle partisjonene dine på få sekunder og finner filer i realtime mens du skriver. Den tar også imot flags om du vil spesifisere.

Skriv .txt og få alle .txt-filer på disken i løpet av sekunder.
Sist endret av Bruskork1; 25. august 2020 kl. 23:27.