Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1818
Anonym bruker
"Reflektert Kyklop"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Noen som har prøvd mikrodosering av speed?

Det skal visst, ikke bare senke toleransen men også øke hjernens sensitivitet til dopamin.

Fra reddit:
"This means that very low doses of stimulants can permanently increase the brain's sensitivity to dopamine (by increasing dopamine receptors in the high sensitivity state). This can result in long-term increase of self-confidence, motivation and focus.

Now you probably ask yourself - what's so bad about that? Having permanently elevated dopamine sensitivity and 0 stimulant tolerance? That sounds good, right?

Well, it has a dark side. Persistent dopaminergic supersensitivity has a number of negative consequences:

Impairment of sleep quality. This can result in sleep loss and tiredness during the day.

Motor tics. Since dopamine controls movement, an increase of dopamine sensitivity in the basal ganglia and the motor cortex can lead to involuntarily muscle movements.

Irrationality. Too much dopamine in the striatum and the nucleus accumbens can make emotion override logical decisions made in the prefrontal cortex."

Kilde: https://www.reddit.com/r/Stims/comme...tent=post_body

Dette høres jo risky ut men kan ikke dette eventuelt hjelpe de som lider av parkinsons, anhodenia eller andre dopamin relaterte depresjoner feks?

Dette er snakk om utrolige små mengder speed vel å merke.

Eventuelt noen som har prøvd en litt større mikrodosering som erstatning for ADHD medisin som vyvanse feks?
Anonym bruker
"Troende Titan"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Micro og micro.. Tar 0.1-0.2 daglig som erstatning for ritalin. Gjør dette fordi bivirkningene på ritalin er stygge som faen.

Er begrenset hvor lenge jeg kan holde det opplegget her gåendes, da det neppe har noe godt for seg på sikt. Har uansett ikke angret et sekund for valget om egenmedisinering, men vi får se om jeg endrer mening den dag det er på tide med en pause.
Tja, spør noen som bruker 5-10mg Dexamfetamin daglig? Eller hvor lite kvalifiserer til mikro? Har aldri hørt om noe i den gata før, men det betyr jo ikke at det ikke fungerer. Jeg vet jævlig mye, men heldigvis ikke alt. Bare nesten
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Noen som har prøvd mikrodosering av speed?

Det skal visst, ikke bare senke toleransen men også øke hjernens sensitivitet til dopamin.

Fra reddit:
"This means that very low doses of stimulants can permanently increase the brain's sensitivity to dopamine (by increasing dopamine receptors in the high sensitivity state). This can result in long-term increase of self-confidence, motivation and focus.

Now you probably ask yourself - what's so bad about that? Having permanently elevated dopamine sensitivity and 0 stimulant tolerance? That sounds good, right?

Well, it has a dark side. Persistent dopaminergic supersensitivity has a number of negative consequences:

Impairment of sleep quality. This can result in sleep loss and tiredness during the day.

Motor tics. Since dopamine controls movement, an increase of dopamine sensitivity in the basal ganglia and the motor cortex can lead to involuntarily muscle movements.

Irrationality. Too much dopamine in the striatum and the nucleus accumbens can make emotion override logical decisions made in the prefrontal cortex."

Kilde: https://www.reddit.com/r/Stims/comme...tent=post_body

Dette høres jo risky ut men kan ikke dette eventuelt hjelpe de som lider av parkinsons, anhodenia eller andre dopamin relaterte depresjoner feks?

Dette er snakk om utrolige små mengder speed vel å merke.

Eventuelt noen som har prøvd en litt større mikrodosering som erstatning for ADHD medisin som vyvanse feks?
Vis hele sitatet...
Dette er både prøvd ut og forsket på og langt fra nytt, fant en artikkel som ble utgitt i 1975, der det står blant annet at det var vanlig å bruke amfetamin mot "post-encephalitic Parkinsonism" på 1930-tallet. I nyere artikler jeg fant blir det hevdet at ADHD-medisin kan gi økt risiko for å utvikle Parkinsons, men en artikkel fra 2005 om forsøk gjort på mus, hevder at amfetaminer som MDMA kan lindre Parkinsons lignende symptomer.
Jeg tror uansett at det er gode grunner til at amfetamin ikke brukes til behandling av Parkinsons i dag, ihvertfall ikke her til lands. Og mulig jeg har misforstått noe av dette, da dette er langt utenfor min komfortsone, men tror det er all grunn til å være skeptisk til den angivelige positive effekten ved å mikrodosere amfetamin.
Groene bossen, tuinm
deGrønne Skoger's Avatar
Levodopa brukes mot parkinson, er vell ett substans som kun øker dopamin signalene mens adhd medisin har dopamin og noradrenalin, belønning og oppmerksomhet. Jeg får parkinson tendenser dvs tic når jeg ikke tar adhd medisin(nedtur).

Selve spørsmålet ditt er allerede besvart ved at de som har lavere signaloverføringer med dopamin og noradrenalin får diagnosen adhd og medisinen amfetamin i mikrodoser. Om du ikke har adhd ville jeg prøvd å øke dopamin tilgang naturlig for fy flate jeg er ikke glad i bivirkningene av amfetamin døgnet rundt, året rundt. Deilig rus, vellbehag, får gjort ting og konsentrert meg, samt unngår å bli ett impulsivt jetfly... men vil si prisen vi med adhd betaler i bivirkninger er slitsomt.
Kult, jeg vil anta jeg bruker micro doser med speed. Aldri vært over 50 mg pr dag. Har adhd og vil si dette meget positivt for meg. Sliter veldig med at folk tømmer meg fort for energi uten at jeg kan forklare det bedre. Men med de små dosene så kan jeg ha folk rundt meg og fortsatt klare å konsentrere meg om for eks den jobben jeg gjør.

I starten slet jeg med dosering, tok litt mye og slet med å spise og sove men har nå funnet mitt sweet spot.

Jeg klarer vel heller ikke å anbefale speed til alle. Men for min del fungerer det nå knall.