Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 821
Høytfungerende idiot
wormhole's Avatar
Som sikkert mange av dere vet kan man få allergiske reaksjoner av å drikke alkohol. Dette har skjedd med meg en sjelden gang i blant tidligere. Det typiske som skjer er at det begynner å klø i ansiktet, og at det blusser opp noe som ligner på utslett. I tillegg kan jeg også bli kvalm og svimmel (husker jeg holdt på å pæse ut på dassen på et utested en gang), men så går det over igjen og jeg føler meg helt fin, når det har gått en times tid.

Det begynner å bli noen år siden sist dette skjedde nå, men en annen ting som kan skje er at nesa og øynene mine (særlig det ene) begynner å renne. Også dette varer som regel rundt en times tid.

Tidligere har dette skjedd såpass sjelden (1-2 ganger i året) at jeg ikke har brydd meg noe om det, men nå i det siste har det begynt å skje tilnærmet hver gang jeg drar på fylla. Det som er så irriterende med det er at det ser ut som jeg sitter å gråter, og selv om jeg sier at det bare er noe som skjer av seg selv, tror gjerne folk at jeg sitter å depper over et eller annet. I noen settinger kan det bli superkleint :P Jeg merker som regel at det begynner å skje en stund i forkant, så det har skjedd et par ganger i det siste at jeg bare drar hjem.

Noen her som har opplevd det samme? Har noen tips som kan hjelpe? Allergimedisiner etc.? Vurderer å gå til legen, men regner med å bare få beskjed om å slutte å drikke/drikke mindre, så jeg prøver å spørre her først.
Det jeg egentlig lurer mest på er hvorfor det har begynt å skje så ofte nå i det siste. Lurer litt på om det kan ha noe med årstiden å gjøre, for jeg merker at øynene mine har lettere for å begynne renne til vanlig når jeg går ute, det er mye vind osv.
Høres ut som du har elveblest. Allergitabletter kan hjelpe mot det. Men hadde snakket med legen uansett.
Allergitabletter!!!
Jeg får svie i øynene så det begynner å renne bare på ene øyet om gangen på speed, tror siden jeg skyter speed, og blodet fører oksygen til hver celle i kroppen, så kommer det speed i tårene mine som irriterer øynene. Men jeg vet ikke om det hjelper deg da. Men ville bare nevne det.

s