Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 1180
Anonym bruker
"Opptatt Mus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei, har holdt på med rus fra ca 2017, mitt liv har endret seg ganske mye fra da. Er i jobb og holder privaten kontrollert. (Litt røyk, emma og ghb avogtil)

Jeg sliter veldig med at jeg er ukonsentrert, er det noe jeg må huske på klarer jeg å knøvløe det til på en eller annen måte. I kaffepausene på jobb får jeg ikke med meg så mye for jeg detter ut midt oppi det som noen prøver å fortelle.

Begynner å lure om jeg faktisk er skada i hodet :/
Anonym bruker
"Opptatt Mus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Vil jeg noen gang kunne bli bedre?
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Ikke hvis du fortsetter å ruse deg ihvertfall gitt at det er årsaken, så det er vel bare en måte å finne det ut på.
Psykedelisk bakverk
Hvor ofte tar du emma? Høres ut som meg før jeg kuttet det helt
Om en ser bort fra rusbruken så kan det kanskje være adhd? Vurdert å bli sjekka ut for adhd?
Anonym bruker
"Opptatt Mus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
1 gang i mnd, tar ikke sånne høye doser, ca 60-80mg bare som en god tease + at det ikke er så mye nedtur
Anonym bruker
"Opptatt Mus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Har ikke sjekket meg for adhd, er det noe jeg kan ha fått nå eller må det være medfødt? Har ikke hadd slike konsentrasjonsproblemer før etter 2017
Kan si med 90% sikkerhet at det er røyken sin skyld.
Konsentrasjon & husk blir svekket veldig etter et par års «misbruk».
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Har ikke sjekket meg for adhd, er det noe jeg kan ha fått nå eller må det være medfødt? Har ikke hadd slike konsentrasjonsproblemer før etter 2017
Vis hele sitatet...
Nei da er det neppe adhd. Såvidt jeg vet dukker ikke adhd bare opp. Det har alltid vært der. Og de som har adhd har lang historikk med dårlig konsentrasjon og fokusproblemer.

Har du vært deprimert? Depresjon kan gi noe av samme symptomer om det ikke blir behandlet og kan henge igjen en ganske lang periode etter at depresjonen er redusert eller behandlet.
Hvis du greier, ta deg noen måneders pause fra all rus og se hvordan ting blir da. Evt søk hjelp for å slutte om du ikke greier det selv. Adhd er det ikke da det er medfødt og merkes fra barnehage/tidlig barneskole. Langtidsbruk av cannabis/alkohol eller andre stoffer med 'dempende' egenskaper kan føre til problemer med konsentrasjon, hukommelse etc. Depresjon kan og føre til slike problemer. Et opphold fra rus på noen måneder kan normalisere ting igjen og du kan finne ut av om det er rusen, depresjon eller begge deler som gir utfordringene. Verdt å prøve
Sist endret av OneofaMind; 5. februar 2020 kl. 08:21.
Før 2017 hadde du ikke problemer.

I 2017 begynte du å ruse deg.

Etter 2017 har du hatt probemer.

Løsnigen er jo pinlig åpenbar, og hvis du ikke vil innse den får du bare fortsette å klamre deg til det syltynne halmstrået ditt. Den dagen du bestemmer deg for at du vil bli kvitt alle problemene dine er løsningen heldigvis veldig enkel - gitt at det ikke har gått for langt innen den tid.
jeg ble diagnosert for adhd når jeg var 19år, hadde altså levd i 19 år med adhd uten å vite det, slettes ikke umulig at du har adhd
Jeg ville kutta ned på hasjen, tror ikke en eneste tur med emma i mnd er noe særlig problem, hvertfall ikke i de små dosene. Sånn er det man skal bruke mdma syns jeg, du er flink der. Hasj og marijuana henger i kroppen opp til et par mnd etter mye fast bruk, og det 'hjelper' for meg to tre dager etter jeg røyker mye, så blir det søvnløshet og svetting og litt skjelving for meg, og jeg har det mindre bra. Så når jeg får penger kjøper jeg en femmer og røyker hele greiene på to døgn ca, for så å være uten noen dager igjen.

Jeg ville kuttet ned til feks bare kvelden om du nå røyker hele dagen. Eller om du røyker hver kveld nå går du til en eller to kvelder i uka, da vil det føles mye bedre å røyke igjen også, for jo oftere du røyker jo mindre merkes det nettopp fordi du allerede har det i kroppen når du røyker mye, så forskjellen er så liten. Men er kroppen tømt for virkestoffene litt først så kicker hasjen mye mer, man går fra normal eller til og med dårlig, til ruset og bra igjen.

Så er jo ghb ikke det beste for deg heller, det ødelegger nattesøvnen over tid, og det kan være problemet også, vist du har søvnproblemer blir du trøtt og rar i hodet etterhvert. Som meg hehe. Jeg sover så lite, jeg blir helt tullerusk noen ganger. skulle røykt litt hasj hver kveld i stedet for hele døgnet to tre dager i uken. Da hadde jeg nok sovet mye bedre..... Men når jeg får hasj blir det så lett å røyke et helt mekk m en gang, jeg elsker hasj over alt på jorden nesten. Eller hunden min elsker jeg over alt i verden da, egentlig. Hun er engel av hund.

s
Sitat av holz Vis innlegg
jeg ble diagnosert for adhd når jeg var 19år, hadde altså levd i 19 år med adhd uten å vite det, slettes ikke umulig at du har adhd
Vis hele sitatet...
Tror du missforstod hva jeg skrev. Eller i det minste hva jeg mente

Trådstarter si jo at før 2017 var det null konsentrasjonsproblemer. Og siden konsentrasjonsproblemene ikke har eksistert tidligere så er det neppe adhd.

Du fikk diagnosen adhd når du var 19. Men du hadde neppe god konsentrasjon og var realt skoleflink og hadde bare gode karakterer i skolen? Fordi du alt hadde adhd før diagnosen, bare at ingen viste om det.
Anonym bruker
"Omgitt Brunrotte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ja rus skader hjernen og stopper utviklinga og konsentrasjonen særlig for de under 25 år sier forskninga. Det blir bedre etter et par år rusfri. Gjelder også alkohol
Anonym bruker
"Enig Levitan"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Man trenger dopamin strømmende rundt i hjernen for å konsentrere seg. Hasj røyking gjør vel slik at dopamin sensorene blir mindre følsmomme mot dopamin fordi de blir overbelastet med store mengder dopamin, som fører til at man trenger mer dopamin en man greier å produsere til vanlig for å ha nok dopamin til å konsentrere seg. Er ingen lege og det kan være andre årsaker også, men er sånn jeg forstår det. Konsentrasjon er også en muskel som kan trenes ved hjelp av konsentrasjons øvelser, men tilstrekkelig dopamin er også viktig. Cannabis røyking kan muligens krympe deler av hjernen som trengs for konsentrasjon og hukommelse, men er ikke helt enighet rundt det ennå. Jeg har selv røyket lenge og fått værre konsentrasjon og hukommelse, men ble bedre etter en god stund rusfri.