Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 981
Fikk høre at det er to og en halv måneds ventetid. Gjelder dette i hele Norge eller kunne jeg f.eks tatt toget et annet sted å tatt prøven der?
Du kan dra en annen plass ja. Er som regel oppkjøring som har ventetid. Teori er vell som pftest bare drop in. Men om ikke kan du ta det hvor som helst i landet.

På en evt oppkjøring må du kunne ha en godkjent bil der
Det er vell dropp-inn alle steder..? Ei venninne av dama tok dropin på tirsdag, og fikk oppkjøring i går og bestod begge deler. Jeg tok dropin når jeg tok teorien for 6 år siden, om jeg ikke husker feil.
Jeg har bare hørt om drop in på teoriprøve og aldri hørt noe om at det kan være ventetid.

For oppkjøring er det ofte ventetid, men om man reiser til mindre byer kan man være heldig å slippe venting. Ta kontakt med en lokal kjøreskole for å book en dobbeltime. Slik kan man bli litt kjent i området og avtale leie av bil til oppkjøring.
Sitat av Grossie Vis innlegg
Det er vell dropp-inn alle steder..? Ei venninne av dama tok dropin på tirsdag, og fikk oppkjøring i går og bestod begge deler. Jeg tok dropin når jeg tok teorien for 6 år siden, om jeg ikke husker feil.
Vis hele sitatet...
Ventet hun lenge på oppkjøring?
Uvaksinert 👍
Drop in, når du har bestått kan du få time til oppkjøring. Be om tid samtidig som du har bestått, de kan ha en avbestilling som du kan få. Tror at hvis du bestiller oppkjøring via trafikkskolen eller på nett så kommer du inn i den vanlige køen.

Og grunnen til avbestillinger er ofte at folk tror de er flinkere enn de er så de tar teorien tidlig og bestiller oppkjøring selv om de nettopp har begynt med kjøretimer. Så viser det seg at de ikke er så flinke og oppkjøringen må utsettes.
Sist endret av daffe; 7. april 2019 kl. 20:20. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.