Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  21 5372
Om alt går etter planen så er det ikke så veldig lenge til jeg skal prøve LSD for første gang.

Derfor lurer jeg på om noen har noen tips å komme med eller forehåndsregler jeg bør ta i forhold til dette?
Sist endret av Blomsterbarnet; 30. desember 2015 kl. 01:23.
Mitt råd ville bare vært å ha det gøy. Være på et rolig og ufarlig sted hvor du ikke trenger å være på vakt og bare slappe av. Synes mange her skriver så mye om innsikt og bevissthet og denslags - selv har jeg bare hatt det gøy, ledd masse og vært forvirret, kost meg med hallusinasjoner og kanskje etterhvert blitt opptatt av en eller annen aktivitet, men det er sikkert individuelt hvordan det oppleves. Det viktigste er uansett å være i trygge omgivelser der man ikke bekymrer seg, og skulle man likevel bli stressa av noe er det bare å skifte aktivitet eller vente til det går over.
Freak Trooper
Joey's Avatar
Ikkje tenk så mykje på tidspunkta; Kva tid du droppa, kor lenge det vare osv. Slapp av og ver deg sjølv. Og for all del, la mobilen vere av.
Legg igjen telefonen hjemme. IKKE GÅ PÅ BYEN! Det gjorde jeg resulterte ikke så bra kan du si.
Hvis du ikke har lest på Erowid ennå, anbefaler jeg deg å gå gjennom Basics, Effects, Health og Dose:

https://erowid.org/chemicals/lsd/lsd.shtml
Ah, tror ikke jeg hadde tenkt på det med mobiltelefon om ingen hadde sagt det, takker.
Sist endret av Blomsterbarnet; 30. desember 2015 kl. 14:03.
Valgfri brukertittel
ArtOfHacking's Avatar
Om du har tenkt å ta på nyttår ville jeg vurdert å utsatt det til en senere tid, kan bli litt mye noi med raketter o.l , spesielt på en virgintrip.
Regner med at du har lest de mest generelle tipsene ( setting osv), men vil også anbefale at du har noe benzo liggende klar hvis du merker at du har det jævlig alt for lenge.

Vil også anbefale at du ikke røyker mens du er på det, men om du må røyke så vent iallefall ca 7-9 timer (etter peaken) fra inntak før du gjør det.

Håper du iallefall får en fin opplevelse.
Skal på min første tur snart sjæl! Lykke til Veldig mange her inne sier menneskene du tar det med har en del å si. Har også Valium liggende klart Hjelper i hvert fall på hasj-noia

Noen som vet om man kan ta MDMA dagen etter eller dagen før man tar LSD?
Sitat av slaskekladden Vis innlegg
Skal på min første tur snart sjæl! Lykke til Veldig mange her inne sier menneskene du tar det med har en del å si. Har også Valium liggende klart Hjelper i hvert fall på hasj-noia

Noen som vet om man kan ta MDMA dagen etter eller dagen før man tar LSD?
Vis hele sitatet...
Det er ikke noe problem, men hvorfor ikke sniffe MDMA når LSDen begynner å peake? Det kalles candyflipping, og er noe jeg anbefaler
Sitat av Rusmisbrukeren Vis innlegg
Det er ikke noe problem, men hvorfor ikke sniffe MDMA når LSDen begynner å peake? Det kalles candyflipping, og er noe jeg anbefaler
Vis hele sitatet...
Hehe ja jeg veit det. Men jeg tenkte å dra på hyttetur og ta LSD den ene dagen og MDMA den andre
Vær innstilt på å ikke gå å vent og "kjenne etter". LSD er det stoffet jeg har opplevd at tar lengst tid å kicke, noe som fort resulterer i frustrasjon, sinte telefoner og overdosering.
ta lsd den 1. dagen og mdma den 2 dagen... IKKE 1. dag mdma og 2.dag lsd
Når syra kicker inn (og i nyktern tilstand) er det en fordel å ha det ryddig, rent og koselig rundt seg. ha både sunn mat og munch tilgjengelig. for meg er det munch some gjelder, cheeze tortilla med salsa dipp er det beste jeg noen gang har smakt
hvis du får angst og at alt blir litt mye, har det hjulpet meg og roet meg ned, det å huske at det var jeg som ville ta lsd. jeg valgte å ta det for å kaste nytt lys over spørsmål/problemer, som jeg har skrevet ned på forhånd.
vær med folk du kjenner godt og stoler på.
god tur, gled deg og kos deg

hvis du røyker hasj vil det forsterke lsd rusen
Sist endret av why_not; 1. januar 2016 kl. 21:09. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Å spise på syre er wierd..

Du skal ikke bare droppe "stor" dose første gangen.. du skal jobbe deg opp. Klipp av en flik 1/8 lapp f.eks. og prøv den med en kompis som du tror vil funke i en sånn setting. Gjerne en kompis av det rolige og milde slaget som er pratsom. Husk set og setting. Og ikke gjør det dagen etter fylla ol. (samme greia som mdma med tanke på dopamin osv...) Går sikkert fint om du gjør det alikevell.. bare sub optimalt..

Vent 2-3 timer og føl på den lappen.. Vent til neste helg++ med å øke. Ikke noe øke dosen samme dag greier.. ikke enda..

Det tar så lang tid mellom hver gang du kan merke noe og funken er avtagende pga. økende toleranse.++

Du kan uansett være på opptur (som i økende intensitet) i 2-3 timer. Been there done that.. det er alltid spennende å se hvor peak er..

Dessuten kan lav dose med lsd være en opplevelse det og. Så prøv det først. Du hopper ikke til siste side i matte boka vel?

Husker fortsatt første gangen.. Hvordan lyset ble sterkere og kroppen ble rar. Veldig liten flik av syrelappen.
Sist endret av Triforce; 1. januar 2016 kl. 21:53.
mye på syre er wierd men mat må en ha. frukt og snacks er drit bra å ha
Sitat av why_not Vis innlegg
ta lsd den 1. dagen og mdma den 2 dagen... IKKE 1. dag mdma og 2.dag lsd
Vis hele sitatet...
Har du noen dokumentasjon eller videre informasjon om det? Takker for svar btw!
Sitat av Triforce Vis innlegg
Å spise på syre er wierd..

Du skal ikke bare droppe "stor" dose første gangen.. du skal jobbe deg opp. Klipp av en flik 1/8 lapp f.eks. og prøv den med en kompis som du tror vil funke i en sånn setting. Gjerne en kompis av det rolige og milde slaget som er pratsom. Husk set og setting. Og ikke gjør det dagen etter fylla ol. (samme greia som mdma med tanke på dopamin osv...) Går sikkert fint om du gjør det alikevell.. bare sub optimalt..

Vent 2-3 timer og føl på den lappen.. Vent til neste helg++ med å øke. Ikke noe øke dosen samme dag greier.. ikke enda..

Det tar så lang tid mellom hver gang du kan merke noe og funken er avtagende pga. økende toleranse.++

Du kan uansett være på opptur (som i økende intensitet) i 2-3 timer. Been there done that.. det er alltid spennende å se hvor peak er..

Dessuten kan lav dose med lsd være en opplevelse det og. Så prøv det først. Du hopper ikke til siste side i matte boka vel?

Husker fortsatt første gangen.. Hvordan lyset ble sterkere og kroppen ble rar. Veldig liten flik av syrelappen.
Vis hele sitatet...
Dette var interessant, i all min research av LSD har jeg egentlig aldri sett noen anbefale "gradvis tilvenning". Jeg er forsiktig av meg og liker å starte forsiktig med alt nytt, så selv om jeg har tenkt på LSD lenge har jeg hittil ikke turt å prøve siden allmenn oppfatning ser ut til å være at man skal kaste seg hodestups uti og det høres potensielt skummelt ut, særlig med tanke på varigheten av trippen. Men kan det funke å starte forsiktig med det og? Har lest rapporter av folk som har blitt frustrert av å være fanget i ingenmannsland mellom "edru" og "tripp", så trodde ikke egentlig det hadde noe for seg?
Jeg er ikke særlig enig i dette med gradvis tilvenning. Derimot bør man ikke ta en altfor stor dose første gangen. Å trappe opp kan fort ødelegge den magiske førstegangsopplevelsen. Bad-trips er også veldig sjeldent de første gangene, spesielt om man har fått til set og setting riktig, så jeg ser ingen grunn til å ta mindre enn én lapp. Jeg prøvde selv 1/4-lapp (ca. 50ug) første gang. Det endte opp i en søvnløs natt med en rar følelse i kroppen, og jeg var stuck i grenseland mellom trip og ingen trip. Ikke verdt det.

Les gjerne denne. Veldig nye bra info: https://www.erowid.org/psychoactives...ence_faq.shtml
Fra 70-100mcg føler jeg er en forsiktig nybegynnerdose på LSD. Man vil trippe litt, få litt føling med hva LSD er - men uten at det blir veldig overveldende eller at man mister kontroll.. Føler små doseringer rundt 50mcg og mindre er noe man først setter pris på etter å ha trippet på litt større doseringer.

Men for all del, om man vil starte veldig veldig forsiktig så er det ikke noe galt i det.
Sitat av slaskekladden Vis innlegg
Har du noen dokumentasjon eller videre informasjon om det? Takker for svar btw!
Vis hele sitatet...
nei det er av egen erfaring... får jo litt nedtur av mdma, bedre å ta lsd mens man ikke føler seg litt kjip i formen
Sitat av why_not Vis innlegg
nei det er av egen erfaring... får jo litt nedtur av mdma, bedre å ta lsd mens man ikke føler seg litt kjip i formen
Vis hele sitatet...
Vel, er jo egentlig greit logisk. Har testet MDMA før men ikke LSD. Det er altså ikke slik at man kan risikere å bli deppa eller føle seg litt kjip dagen etter på LSD?
Kanskje ikke deppa, men sliten til sinns kanskje. Du har jo nettopp opplevd noe enormt med hjerne-aktivitet, men du føler deg ikke direkte dårlig nei. Selv brukte jeg å våkne med en veldig opplagt form, dog jeg kjente jeg hadde hatt en stor kveld. Kanskje ikke formen for å dra på tivoli i, men du kan godt være i form til å trene.
selv noia jeg litt når jeg prøvde. Vi tok nokså seint, så når klokka var 4 og jeg var utslitt så var det umulig å få såve.
Ikke sitt i et mørkt rom.
ha rolig og behagelig musikk. syntes musikken gjorde mye for opplevelsen.
selv likte jeg godt å ha noen fine bilder. Da jeg så på et bilde med en som sto på gress, så jeg 3-4 bilder bare i det ene bildet..
ikke glem å drikke og spise.