Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 2442
Anonym bruker
"Nervøs Storskogmus "
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hvor lenge varer det? Er veldig varm og svetter, forvirret og svimmel, vondt i brystet, anstrengte muskler, skjelver mye også. Har konsumert 2g på 14 dager. Det et selvforsynt absolutt men nå tar det av.
Anonym bruker
"Nervøs Storskogmus "
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Edit: Øynene rister når jeg lukker dem pluss kjeven er veldig vond.
Det er ikke abstinenser per.def, det er serotonin-mangel. Jeg regner med at du vet at dette er en ulur mengde MDMA å ta på det tidsrommet som du har gjort, så jeg skal ikke kommentere noe ytterligere på det utover å bemerke det. Det du opplever er en real MDMA-nedtur, og det føles veldig horribelt. Etter siste dosering ved overbruk (snakker av personlig erfaring, samt jeg har mange venner som har misbrukt mdma), så vil denne dødssyke tilstanden gi seg etter 4-6 dager. Du vil nok fort kunne føle deg litt uggen i et par-tre uker etterpå også. Ved å fokusere på det så blir det verre, ta det med ro og ikke ha i deg noen flere rusmidler i en tid fremover. Om du er veldig engstelig og trenger noen å prate med kan du sende meg en PM.
Anonym bruker
"Fremmed Drage"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har skjedd med meg, og er enig med personen over.

Er nok ikke abstinenser, men ren og skjær ubalanse i de kjemiske stoffene i hjernen. Serotin/dopamin.

Tar nok ikke mange dagene før du føler deg bedre, spis rikelig med mat, spis frukt med c vitaminer og drikk appelsinjuice.

Og ikke vær en idiot å ta 2g MDMA på 2 uker, fordi da kan du ikke forvente annet enn å føle deg dårlig.
Anonym bruker
"Nervøs Storskogmus "
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Relevant Vis innlegg
Det er ikke abstinenser per.def, det er serotonin-mangel. Jeg regner med at du vet at dette er en ulur mengde MDMA å ta på det tidsrommet som du har gjort, så jeg skal ikke kommentere noe ytterligere på det utover å bemerke det. Det du opplever er en real MDMA-nedtur, og det føles veldig horribelt. Etter siste dosering ved overbruk (snakker av personlig erfaring, samt jeg har mange venner som har misbrukt mdma), så vil denne dødssyke tilstanden gi seg etter 4-6 dager. Du vil nok fort kunne føle deg litt uggen i et par-tre uker etterpå også. Ved å fokusere på det så blir det verre, ta det med ro og ikke ha i deg noen flere rusmidler i en tid fremover. Om du er veldig engstelig og trenger noen å prate med kan du sende meg en PM.
Vis hele sitatet...
Takk for god informasjon Relevant. Har lest litt om seretonin syndrom så kjente jeg fikk litt noia. Det er 2 dager siden siste inntak men det eskalerer, hvor vanlig er det å gå ut på fortøyet å legge seg ned å sove midt på dagen? Er helt kjørt, skal holde meg unna rusmidler pr dags dato. Men når du skriver at det blir bedre med tid føler jeg meg litt mindre paranoid.
Anonym bruker
"Nervøs Storskogmus "
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Har skjedd med meg, og er enig med personen over.

Er nok ikke abstinenser, men ren og skjær ubalanse i de kjemiske stoffene i hjernen. Serotin/dopamin.

Tar nok ikke mange dagene før du føler deg bedre, spis rikelig med mat, spis frukt med c vitaminer og drikk appelsinjuice.

Og ikke vær en idiot å ta 2g MDMA på 2 uker, fordi da kan du ikke forvente annet enn å føle deg dårlig.
Vis hele sitatet...
Takk takk. Ja det er idioti, men ble skikkelig hekta. Skal på rema å handle inn næring nå.
Anonym bruker
"Nervøs Storskogmus "
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Det merkelige er at jeg ikke er nedstemt/trist. Bare utrolig fremmed i mitt eget hodet. Som en drøm.
Det er ikke vanlig å gå ut på fortauet og legge seg å sove midt på dagen selv med serotonin-syndrom vil jeg anta. Det høres veldig rart ut. Den fremmede følelsen i ditt eget hode er helt vanlig. Det kan i verstefall vedvare og utvikle seg til en tilstand som kalles depersonalisering, men det er egentlig ikke aktuelt å tenke på før det har skjedd. (skal man tenke på alle hva hvis, så er nok ikke rusmiddel-eksperimentering noe for deg.)

Jeg tenker at isteden for at du skal gå rundt å analysere hver eneste bit som er annerledes med deg etter å ha misbrukt hjerne og kropp, så bør du heller fokusere på å komme deg igjennom de neste dagene uten å utvikle en eller annen form for hypokondri eller annen angstrelatert plage. Tenk for deg selv at du er helt fin, du har bare hatt i deg for mye MDMA som har klundret til med hvordan kroppen og hodet ditt fungerer, men det er ikke i seg selv noen særlig akutt situasjon. Om du begynner å bli seriøst dårlig så må du alltids oppsøke lege.

Når var siste dosering, da? Og har du fått sove etterpå? Den beste remedien for MDMA-nedturen er et skikkelig stort måltid, rikelig med vann og en god natts søvn.
Sist endret av Relevant; 23. juli 2020 kl. 17:43.
Anonym bruker
"Nervøs Storskogmus "
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Relevant Vis innlegg
Det er ikke vanlig å gå ut på fortauet og legge seg å sove midt på dagen selv med serotonin-syndrom vil jeg anta. Det høres veldig rart ut. Den fremmede følelsen i ditt eget hode er helt vanlig. Det kan i verstefall vedvare og utvikle seg til en tilstand som kalles depersonalisering, men det er egentlig ikke aktuelt å tenke på før det har skjedd. (skal man tenke på alle hva hvis, så er nok ikke rusmiddel-eksperimentering noe for deg.)

Jeg tenker at isteden for at du skal gå rundt å analysere hver eneste bit som er annerledes med deg etter å ha misbrukt hjerne og kropp, så bør du heller fokusere på å komme deg igjennom de neste dagene uten å utvikle en eller annen form for hypokondri eller annen angstrelatert plage. Tenk for deg selv at du er helt fin, du har bare hatt i deg for mye MDMA som har klundret til med hvordan kroppen og hodet ditt fungerer, men det er ikke i seg selv noen særlig akutt situasjon. Om du begynner å bli seriøst dårlig så må du alltids oppsøke lege.

Når var siste dosering, da? Og har du fått sove etterpå? Den beste remedien for MDMA-nedturen er et skikkelig stort måltid, rikelig med vann og en god natts søvn.
Vis hele sitatet...
Skal slå meg til ro med det du skriver. Har sovet og spist mye mat, siste molly inntak var for 2 dager siden. Skal på interval trening i morgen. Takk igjen, alle mine spørsmål er besvart.
Anonym bruker
"Tykk Gjørs"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Husker også at alt føltes som en drøm noen dager etterpå, men det ga seg etter en ukes tid. Bare ikke fokuser på det og ta tiden til hjelp, så blir det garantert bedre. Og ta en lang pause fra mdma. Syre eller sopp er bedre om du først skal bli litt «spaceman in japan».
Anonym bruker
"Arg Kentaur"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
skal ikke dra hele regla med ansvarlig bruk av MDMA da du sikkert har hørt det før, men ta deg en god lang pause etter dette. 2g på 2 uker er skikkelig til misbruk, faktisk til den grad jeg vil anbefale deg å holde fingrene av fatet minst et år. mye av det du sliter med vil nok gå seg til, men det misbruket du har er oppskrift på permanente problemer, og kan love deg at det går til helvete om du fortsetter slik.

ellers ønsker jeg deg lykke til. la hjernen din hvile nå, hold deg unna rusmidler, spesielt de med psykedelisk effekt, inkludert cannabis. for å gjøre hele prosessen enklere gjerne spis sunt, ta vitaminer om du har mangler, sov godt, og begynn gjerne å trene lett så fort du får til.
Det verste er nok over etter 2-3 dager. Etter det så vil du nok ha en del ekstra angst og nedstemthet i 3-4 uker før du er helt tilbake til normalen igjen.

Har selv flere ganger brukt 1g i løpet av 2-3 dager. Da har jeg klart å komme unna med minimal nedtur, hovedsakelig fordi jeg pleier å ta svært små doser fordelt over flere doser i løpet av hver dag. Men det blir selvfølgelig verre når det er snakk om 2 uker, eller visst det er snakk om store enkeltdoser.

Ta lærdom av dette og hold deg til maks 0.5g per dag. Og aldri ta det i mer enn maks 3 sammenhengende dager, helst ikke mer enn 2.
Det er min anbefaling basert på mine erfaringer med stoffet. Og så er det bedre å ta 10 små enkeltdoser per dag enn å ta 2 store.

Har selv også god erfaring med å lettere komme meg gjennom nedturen ved å ta benzo mot angsten og bekymringene, og drikke små mengder alkohol. Akkurat alkohol er egentlig ikke å anbefale, da det nok kan forlenge nedturen. Har også god erfaring med Oxycontin.
Men vær obs på at mange rusmidler kan forlenge nedturen eller gjøre vondt verre, basert på hvilket rusmiddel det er snakk om. Men akkurat benzoer og opioder burde gå bra så lenge du klarer å styre forbruket og holde deg til så små doser som mulig.
Mange er nok uenig med meg her, men dette er noe som i allefall har fungert for meg for å komme meg gjennom de 2-3 verste dagene. Er også lurt å rett og slett forsøke å sove deg gjennom nedturen. Men hold deg unna antipsykotiske midler som Seroquel, da det fører til enda større Serotonin-mangel.

Du trenger forresten ikke å bekymre deg for Serotonin-syndrom. Serotonin syndrom er en livsfarlig tilstand som skyldes at du har for mye Serotonin i deg. Dette er noe du f.eks. Kan få dersom du tar MDMA når du samtidig står på antidepressiver av typen SSRI og SNRI (f.eks. Efexor). Det du har her er det motsatte, altså for lite Serotonin.
Sist endret av Defending; 24. juli 2020 kl. 00:26.
Anonym bruker
"Klar Brunbjørn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ikke hør på personen over...... 0,5g hver dag i 3 dager på rad er virkelig ikke sunt. Serotonin syndrom er også noe du kan få av å ta mdma, men du har større sjangse for å få det om du går på ssri.

Faen bare ta drugs ansvarlig så slipper man å blåse huet sitt... 200mg mdma er nok en gang per 3 mnder. jeg kan ikke skjønne hva du prøver å oppnå med å ta 10 ganger isteden for 2 på en kveld. Da kan do jo like så godt ta amfetamin da....
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Ikke hør på personen over...... 0,5g hver dag i 3 dager på rad er virkelig ikke sunt. Serotonin syndrom er også noe du kan få av å ta mdma, men du har større sjangse for å få det om du går på ssri.

Faen bare ta drugs ansvarlig så slipper man å blåse huet sitt... 200mg mdma er nok en gang per 3 mnder. jeg kan ikke skjønne hva du prøver å oppnå med å ta 10 ganger isteden for 2 på en kveld. Da kan do jo like så godt ta amfetamin da....
Vis hele sitatet...
Påstår ikke at det er sunt, men må selv ta slike doser for å få noen særlig effekt. Foretrekker selv også å ta flere små doser i løpet av dagen fremfor 2 store enkeltdoser fordi jeg i disse tilfellene ikke ønsker å oppnå rus, men kun terapautisk effekt (mindre angst og antidepressiv effekt, men ikke i slik grad at jeg blir ruset).
Ønsker man å bli ruset så er det bedre å ta f.eks. 250 mg x 2.
Sist endret av Defending; 24. juli 2020 kl. 00:48.
Anonym bruker
"Klar Brunbjørn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Joda alle har sin egen smak jeg skal ikke si noe på det altså. men vær forsiktig. jeg missbrukte det veldig når jeg var yngre og det dreit jeg meg veldig ut på
Anonym bruker
"Sprudlende Kimære"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Er 5 dager siden siste inntak nå. Men nå får jeg blackouts som varer i 1-2 sekunder. Føles ut som jeg besvimer samtidig som øynene mine går i kryss. Som ett slags strøm sjokk Er faktisk vondt når det skjer, å det skjer mange ganger i løpet av dagen. Som hele kroppen blir koblet ut, skikkelig weird! Å det er ikke sånn vanlig tiks.
Skikkelig fucka, min far spurte hva faen er det som skjer med meg . Damn. Tror hjernen jobber hardt for å komme tilbake til den vanlige "frekvensen".
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Er 5 dager siden siste inntak nå. Men nå får jeg blackouts som varer i 1-2 sekunder. Føles ut som jeg besvimer samtidig som øynene mine går i kryss. Som ett slags strøm sjokk Er faktisk vondt når det skjer, å det skjer mange ganger i løpet av dagen. Som hele kroppen blir koblet ut, skikkelig weird! Å det er ikke sånn vanlig tiks.
Skikkelig fucka, min far spurte hva faen er det som skjer med meg . Damn. Tror hjernen jobber hardt for å komme tilbake til den vanlige "frekvensen".
Vis hele sitatet...
Den strøm greia har jeg lest mye om før, husker ikke hva det heter. Skal visst være en relativt vanlig men ukjent bivirkning av MDMA misbruk...

søk det opp på engelsk så finner du nok litt informasjon og triks om hva du kan gjøre med det eller hvor lenge det varer
Anonym bruker
"Stinn Bison"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har vært borti det før etter en helg med litt for mye. (langt ifra like mye som deg)
Det heter brain zaps, veldig ubehagelig, ikke spesielt vondt mest pga man får litt noia.

Er ikke så mye du kan gjøre nå, men det kommer nok til å gå over. Anbefaler deg som folk sier over her å holde deg unna MDMA i en lang periode. Minst 6 måneder ville vært lurt, og holde doseringene til under 300mg per dag, og ikke mer en en gang i mnd max.

Du kommer nok til å bli helt fin igjen, men hvis tilstanden din blir værre burde du kanskje vurdere å oppsøke legehjelp dersom du får blackouts som varer lenge.
Sitat av Villhest2222 Vis innlegg
Den strøm greia har jeg lest mye om før, husker ikke hva det heter. Skal visst være en relativt vanlig men ukjent bivirkning av MDMA misbruk...

søk det opp på engelsk så finner du nok litt informasjon og triks om hva du kan gjøre med det eller hvor lenge det varer
Vis hele sitatet...
Brain zaps.
Skjedde med og ta 120mg dose så er man ferdig for kvelden.. dette er ikke kokain eller fart som du drar liner etter liner av.. skjerpings folkens
https://psychonautwiki.org/wiki/Brain_zaps

spis omega-3, lær av dine egene feil