Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  59 6029
Anonym bruker
"Taktløs Sjøorm"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ser at prisene på grønning er langt høyere enn det er på bruning, og personlig synes jeg bruning er mest gøy, så jeg forstår ikke hvorfor folk vil betale ekstra for grønning, er jeg alene her?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Ser at prisene på grønning er langt høyere enn det er på bruning, og personlig synes jeg bruning er mest gøy, så jeg forstår ikke hvorfor folk vil betale ekstra for grønning, er jeg alene her?
Vis hele sitatet...
Kjapt og greit. Nei jeg også foretrekker brunt
Anonym bruker
"Taktløs Sjøorm"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Tester alt Vis innlegg
Kjapt og greit. Nei jeg også foretrekker brunt
Vis hele sitatet...
Synes det er ganske greit at det tar så lite plass også, er mye enklere å gjemme 5 gram brunt enn 5 gramt grønt for eksempel.
brunings hver dag ovenfor green
Fleste jeg kjenner foretrekker bruning framfor grønning.

Forstår den siden det som regel er mer funk per gram, men for min del er selve rusen og smak viktigst, så derfor grønt så lenge det er ordentlig og ikke har den ekle bismaken som mye grønt i Norge har.
Sist endret av DrPerception; 20. juni 2020 kl. 05:32.
Foretrekker alltid brunt og unngår grønt for alt det er verdt. MEN skal ikke benekte at jeg kan kose meg en grønn jonas men det er typ et par ganger i året
De som "bare røyker grønt" er enten:

1. De som tror vi er i USA og vil være snoop dogg

2. De som tror det er renere. Feil. Ingenting er bedre enn ordentlig marrokansk hasj.

Trenger bare en god kilde (pusher). God hasj er bedre enn god weed etter min mening.
Anonym bruker
"Enig Rådyr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Makkamann1 Vis innlegg
De som "bare røyker grønt" er enten:

1. De som tror vi er i USA og vil være snoop dogg

2. De som tror det er renere. Feil. Ingenting er bedre enn ordentlig marrokansk hasj.

Trenger bare en god kilde (pusher). God hasj er bedre enn god weed etter min mening.
Vis hele sitatet...
Bla bla bla..

Personlig velger jeg grønt fremfor brunt anyday, og det er rett og slett pga rusen, det er lite som slår en god og ren sativa high mens du vandrer gjennom byen en sommerkveld eller sitter å chiller rundt en grill med med en vennegjeng.

Jeg er ikke forundret over at mange velger brunt heller, men det er en mye tyngre rus som jeg personlig blir litt mer innesluttet av kontra grønt fra sativa planten.

At du får brunt som er mye bedre enn grønt er jo så feil at jeg får litt vondt. Hasj er jo bare et konsentrat av planten.
Om du da forenkler det litt så vil det bare si at du trenger litt mer av det grønne for å oppnå nøyaktig samme rus som med hasj fra den samme planten.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Bla bla bla..

Personlig velger jeg grønt fremfor brunt anyday, og det er rett og slett pga rusen, det er lite som slår en god og ren sativa high mens du vandrer gjennom byen en sommerkveld eller sitter å chiller rundt en grill med med en vennegjeng.

Jeg er ikke forundret over at mange velger brunt heller, men det er en mye tyngre rus som jeg personlig blir litt mer innesluttet av kontra grønt fra sativa planten.

At du får brunt som er mye bedre enn grønt er jo så feil at jeg får litt vondt. Hasj er jo bare et konsentrat av planten.
Om du da forenkler det litt så vil det bare si at du trenger litt mer av det grønne for å oppnå nøyaktig samme rus som med hasj fra den samme planten.
Vis hele sitatet...
Dette hører jeg flere si og kan støtte opp under med et eget argument. Etter å ha røyka hasj på bong i sikkert 14-15 år Så funker ikke weed sånn på meg lenger. Blir ikke full av energi og hopper rundt men sliter veldig med tankekjør etc spessielt som natta trekk.
Er vel mest sannsynlig fordi kvaliteten på det meste av grønt for salg i Norge har laber kvalitet. Sjeldent jeg har fått god weed her i Norge. Tar man turen til Nederland eller Danmark får man det man betaler for. Husker min første Northern Lights midt på natta alene utenfor teltet på Roskilde. Var noe for seg selv ��

Dyrker man selc, vet hvor det kommer fra. Legger litt kjærlighet i det. Er det fult mulig få fram noe som er kurant. Noe annet er at man kan dyrke på den strainen som passer enn best selv.
Sist endret av Tilbaketrukket.; 20. juni 2020 kl. 11:53.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Bla bla bla..

Personlig velger jeg grønt fremfor brunt anyday, og det er rett og slett pga rusen, det er lite som slår en god og ren sativa high mens du vandrer gjennom byen en sommerkveld eller sitter å chiller rundt en grill med med en vennegjeng.

Jeg er ikke forundret over at mange velger brunt heller, men det er en mye tyngre rus som jeg personlig blir litt mer innesluttet av kontra grønt fra sativa planten.

At du får brunt som er mye bedre enn grønt er jo så feil at jeg får litt vondt. Hasj er jo bare et konsentrat av planten.
Om du da forenkler det litt så vil det bare si at du trenger litt mer av det grønne for å oppnå nøyaktig samme rus som med hasj fra den samme planten.
Vis hele sitatet...

Greit at du foretrekker rusen fra grønt Både hasj og weed kan være indica/sativa.

God hasj er bedre enn grønt fordi hasj er ett konsentrat.

Angående siste del av innlegget ditt så har du rett i at man alltids kan røyke mer. .
Sist endret av WouwseP; 20. juni 2020 kl. 11:56.
Er hasjmann selv. God grønt er absolutt en fornøyelse dog, ikke missforstå meg. Hasj blir jo dog et mer raffinert produkt. Er jo bare gullkorna uten fyllmassen.
Anonym bruker
"Omgitt Brunrotte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
finnes det noen andre forklaringer enn indica/sativa på hvorfor weed stort sett er "up" og hasj er "down" når virkestoffet i trichromene er de samme?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
finnes det noen andre forklaringer enn indica/sativa på hvorfor weed stort sett er "up" og hasj er "down" når virkestoffet i trichromene er de samme?
Vis hele sitatet...
Nei, men som oftest så er hasjen/weeden din både indica og sativa.

F.eks 60% Indica, 40% sativa

Eller 80% sativa, 20% Indica
Sist endret av WouwseP; 20. juni 2020 kl. 12:09.
Anonym bruker
"Enig Rådyr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av 420master Vis innlegg
Dette hører jeg flere si og kan støtte opp under med et eget argument. Etter å ha røyka hasj på bong i sikkert 14-15 år Så funker ikke weed sånn på meg lenger. Blir ikke full av energi og hopper rundt men sliter veldig med tankekjør etc spessielt som natta trekk.
Vis hele sitatet...
Jeg hadde nøyaktig samme problem som deg, og løsningen er å være tålmodig, du kan ikke gå fra å røyke hasj på bong til grønt uten å føle at "noe" mangler.
Det blir litt som å gå fra vodka til øl, du kan bli kjempefull på øl men det vil selvsagt føles som en litt svakere rus helt i starten.

Når det kommer til selve rusen så er den også veldig variabel når det kommer til grønt fra gata her i landet.
Ofte ser jeg at plantene har stått altfor lenge (alle trikomene er brune/oransje) og da begynner thc å brytes ned og rusen endres (jeg husker ikke navnet på hva det brytes ned til).

Jeg var alltid en bongfyr tidligere selv og kunne ikke en gang forstå hvordan folk fikk rus av å røyke jointer, men nå som jeg dyrker for eget forbruk og har full kontroll på strain, kvalitet, tidspunkt for høsting (jeg høster halve planten når trikomene er 1/4 glass, 2/4 melkehvite og 1/4 brune og venter litt ekstra med resten for bruk på kveldene når jeg skal bli stein og ikke høy), curing osv så vil jeg påstå at mine egne varer gir en bedre rus enn en gjennomsnittlig bit med hasj (ikke nødvendigvis kraftigere fysisk rus(body high) men en rus som inneholder flere av de kvalitetene cannabis er kjent for).
Med forbehold om at man ønsker å bli høy og få en mer psykedelisk tilnærming til rusen, om du vil bli sofa låst så er fortsatt en god bit med indica hasj å foretrekke.

Når jeg mener at mine varer gir en bedre rus så tenker jeg da på at du blir en type høy hvor musikk blir sykt deilig å høre på, maten smaker bedre, kreativiteten øker, angst og bekymringer blir lettere å håndtere, verden ser litt lysere ut og du har energi til å ta deg en rusletur i sola. Dette er kvaliteter som forsvinner i toleranse suget etter noen få dager når man røyker hasj på bong fast.
Anonym bruker
"Nervøs Havmunk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Røyker veldig sjeldent, men må jeg velge så ville jeg ha gått for brunt. Mye fordi jeg liker smaken sammen med tobakk. Men det jeg desidert foretrekker er å røyke joints som en kompis lager hvor han bruker grønt som han allerede har hatt i vaporizer, så det er lite virkestoff i den, og bruker den som fyll i jointen isteden for tobakk når han ruller med hasj. Det har en skikkelig god godterismak.
Anonym bruker
"Bred Hjort"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hos meg er grønt basisen og så kan jeg spe på med brunt i blant.
Mitt problem med brunt er at jeg blir så fort innrøyka, med grønt så kan jeg røyke det samme i månedsvis uten at virkningen avtar.
Dessuten så liker jeg å vite hva jeg putter i jointen min! Alt jeg røyker av grønt er lagd lokalt av folk jeg kjenner, så jeg VET hva jeg røyker...

De som påstår at brunt er "renere" enn grønt må ta seg en bolle og sette seg litt inn i ting før de snakker!
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Bla bla bla..

Personlig velger jeg grønt fremfor brunt anyday, og det er rett og slett pga rusen, det er lite som slår en god og ren sativa high mens du vandrer gjennom byen en sommerkveld eller sitter å chiller rundt en grill med med en vennegjeng.

Jeg er ikke forundret over at mange velger brunt heller, men det er en mye tyngre rus som jeg personlig blir litt mer innesluttet av kontra grønt fra sativa planten.

At du får brunt som er mye bedre enn grønt er jo så feil at jeg får litt vondt. Hasj er jo bare et konsentrat av planten.
Om du da forenkler det litt så vil det bare si at du trenger litt mer av det grønne for å oppnå nøyaktig samme rus som med hasj fra den samme planten.
Vis hele sitatet...
Hvordan rusen blir kommer an på hvilken strain. Er ikke slik at brunt gir nødvendigvis tyngre rus. Hva mener du med grønt fra sativa planten? Brunt kan også være sativa.
Anonym bruker
"Irritert Enfoting"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Makkamann1 Vis innlegg
De som "bare røyker grønt" er enten:
2. De som tror det er renere. Feil. Ingenting er bedre enn ordentlig marrokansk hasj.
.
Vis hele sitatet...
'

haha viss du tror marokansk hasj er best. l


Sitat av 420master Vis innlegg
Dette hører jeg flere si og kan støtte opp under med et eget argument. Etter å ha røyka hasj på bong i sikkert 14-15 år Så funker ikke weed sånn på meg lenger. Blir ikke full av energi og hopper rundt men sliter veldig med tankekjør etc spessielt som natta trekk.
Vis hele sitatet...
husker du skrøyt over å selge fake hasj til folk i årevis(?)!KARMA, det er vell derfor du er ødelagt i skallen og ikke får normal rus lenger av cannabis og trenger hasj som er skitten for å få "stein" følelsen..

grønt av normal kvalitet > marokkansk hasj
Bra grønt dekt av krystaller > bra vanlig hasj lagd i amster
iceolator hasj > bra grønt dekt av krystaller


Dere som sier "HASJ ER SATIVA" ja, men ikke mye. Indica og hybrid planter vokser fram fortere tar mindre plass, derfor er det foretrekker i land som Marocco.
Foretrekker selv hasj over weed, mer bang 4 the buck pluss jeg liker å bli sofa når jeg føler for det.
Anonym bruker
"Enig Rådyr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av pilleknaskern Vis innlegg
Hvordan rusen blir kommer an på hvilken strain. Er ikke slik at brunt gir nødvendigvis tyngre rus. Hva mener du med grønt fra sativa planten? Brunt kan også være sativa.
Vis hele sitatet...
Det er vel bare teoretisk korrekt, hasj kan være begge deler ja men indica er det mest vanlige og billigere å bruke i hasjproduksjon (gir kraftigere og tyngre rus (les:more bang for the buck) pr gram, selve planten er mindre, de går som regel raskere å dyrke).

Grunnen til at jeg poengterte "grønt fra sativa planten" vet du godt dersom du har røyket en del grønt av kvalitet som ikke kommer fra jungelen.
Rusen er veldig forskjellig.

Når det kommer til forskjell på strains så betyr ikke det like mye når det kommer hasj vs pot diskusjoner.
Når det kommer til hasj så spiller % thc en større rolle mtp type rus enn rollen selve strainen spiller da alle typer strains gjør deg grisestein bare du røyker nok av den.

Med hasj så kan du aldri vite hva som er i den, hvor stor andel buds og blader, hvilken strain (noen ganger kan det flere typer strains), hvordan kvaliteten på råvarene var osv. Om en plante høstes for tidlig eller for seint så kan du få angst av å røyke den, disse grunnene gjør at jeg synes hasj er et litt ustabilt produkt (du blir alltid stein av gode varer men du vet aldri hvilken type fjern du blir).

Selv om du ikke kan 100% identifisere en bud kjøpt på gata så går det fint an å anslå type rus bare ved å se på den (bla fargen på "hårene" og trikomene, tettheten, størrelsen på buden osv).
Foretrekker helt klart brunt selv! Men om dagen røyker jeg mest grønt
Foretrekker som regel grønt, røyken er vanligvis ikke like stram og fæl, og får ikke hasjtåke på grønt, naturligvis ... det er ingenting som heter grønttåke.

Hasjtåken kommer kanskje av allen bæsjen man inhalerer, hasj er full av tarmbakterier.
Sitat av Hans Høyhet Vis innlegg
Foretrekker som regel grønt, røyken er vanligvis ikke like stram og fæl, og får ikke hasjtåke på grønt, naturligvis ... det er ingenting som heter grønttåke.

Hasjtåken kommer kanskje av allen bæsjen man inhalerer, hasj er full av tarmbakterier.
Vis hele sitatet...

Har ikke fått bakteriell infeksjon på 25 år av å røyke hasj, så jeg tror det er rimelig safe å si at du har noia.
Å jo grønntåke finnes det også.. Been there done that to.
Sist endret av Eyeamare; 20. juni 2020 kl. 14:36.
Alltid røyka brunt, det jeg liker best. Liker grønnings i ny og ne men det ryker så fort også har jeg hørt at de fleste bruninger er "sterkere" enn grønt, men sikkert bare en myte
Anonym bruker
"Blå Nøkk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Makkamann1 Vis innlegg
De som "bare røyker grønt" er enten:

1. De som tror vi er i USA og vil være snoop dogg

2. De som tror det er renere. Feil. Ingenting er bedre enn ordentlig marrokansk hasj.

Trenger bare en god kilde (pusher). God hasj er bedre enn god weed etter min mening.
Vis hele sitatet...
Så fint at du kan ta til ordet og snakke for alle som røyker i landet her. Heia Usa og snoop dogg

Etter hva jeg har erfart så er brunt mer populært blant blant eldre brukere. Møter sjeldent folk over 35 som liker grønt bedre enn brunt.

Selv liker jeg best grønt, da jeg føler rusen på brun er mye svakere og kortere.
Anonym bruker
"Fiendtlig Spermhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Rett og slett mye vanskligere å finne/få tak i årdentlig grodd grønt her i norge, mye lettere å få tak i kvalitets bruning.

Mener selv at en god grønning som har blitt grodd organisk under de riktige forholdene og ikke minst tørka og cura riktig slår mye av bruningen av disse kommersielle "platene" som flyter rundt i landet.

ikke misforstå, har smakt på veldig mye god brunt av både Indica og Sativa. En nevneverdig type var Amnizia Haze(det som sto på plata) veldig fin sativa effekt, også de klassiske sorte mørke tunge typene, som var veldig kroppstunge og søvndysende.

In the end så er det smak og behag og folk bruker Cannabis for forskjellige grunner om det er rekreasjonelt eller medisinsk, men man kan jo argumentere mot at rekreasjonell bruk ER medisinsk bruk også.

Terpener(lukt) spiller også en stor rolle over hvordan type høy/rus man får i tillegg THC innhold,CBD,CBN osv.

skal stoppe før jeg går mer off topic men anbefaler og sjekke ut denne https://www.healthline.com/health/th...ffect#takeaway
Sitat av Makkamann1 Vis innlegg
De som "bare røyker grønt" er enten:

1. De som tror vi er i USA og vil være snoop dogg

2. De som tror det er renere. Feil. Ingenting er bedre enn ordentlig marrokansk hasj.

Trenger bare en god kilde (pusher). God hasj er bedre enn god weed etter min mening.
Vis hele sitatet...
Hahaha, dagens!
Finnes mange som kun røyker grønt fordi det er hva de liker best.
Det smaker godt, slipper å bruke tobakk og det funker bedre til vaping.
Har ingenting med at de tror vi er USA eller at de vil være Snoop.
Det er også mye lettere å finne grønt til medisinsk behandling også da man i mange tilfeller vet hvilken plante man får.
Det er derimot nærmest umulig å vite med hasj.

Weed er ikke renere, hasj blir jo sett på som en av det reneste formene for cannabis da det kun er trikomene som er presset/gnidd sammen.
Olje, shatter, wax osv blir vel kremen av kremen i det tilfelle.

Kan være enig i at god hasj er bedre, hasj generelt inneholder mer THC enn weed.
Hasj ligger gjerne på over 30% THC, weed ligger på alt ifra 0-30%.

Ikke nok med det, Hasj varer så mye lenger enn grønt!
Anonym bruker
"Arktisk Gravso"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hasj foran grønt ja. Liker å røyke for å bli stein! Grønt syns jeg mer funker om du skal gå mye eller fungere bedre. Nå bor jeg på bygda. Her foretrekker de fleste stonere brunt også, som meg. Men folk «fra byen» kommer alltid med grønt, utlendinger vil også alltid ha grønt føler jeg. Østeuropeere spesielt.

Go brown!
Anonym bruker
"Omgitt Brunrotte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Grønt fordi det kan være vanskeligere å se om brunt er blanda med noe henna elns
Jeg har alltid foretrukket brunt, siden det er mest rus per krone, og det er mest pålitelig, sånn generelt. Men er det riktig at prisen er tredoblet på gata i Oslo nå? Men hadde vi hatt dispensaries som i statene, hadde jeg nok gått for grønt.
Anonym bruker
"Taktløs Sjøorm"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Splooge999 Vis innlegg
Jeg har alltid foretrukket brunt, siden det er mest rus per krone, og det er mest pålitelig, sånn generelt. Men er det riktig at prisen er tredoblet på gata i Oslo nå? Men hadde vi hatt dispensaries som i statene, hadde jeg nok gått for grønt.
Vis hele sitatet...
Jeg hadde nok også gått for grønt hvis det ble solgt lovlig og vi fikk skikkelig kvalitet, men kvaliteten på grønning i Norge akkurat nå er for dårlig.
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Ideelt sett så skal jo bruning være laget av grønt, så antipati mot brunt handler om hva man har fått på det sorte markedet.
Anonym bruker
"Pensjonert Blåstål "
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Flaffersen Vis innlegg
Weed er ikke renere, hasj blir jo sett på som en av det reneste formene for cannabis da det kun er trikomene som er presset/gnidd sammen.
Olje, shatter, wax osv blir vel kremen av kremen i det tilfelle.
Vis hele sitatet...
1. Hvordan kan hasj bli renere cannabis enn weed? Weed er jo cannabis, hasj er prosessert. Du får vel ikke noe mere ren plante enn planten selv?

2. Hvordan vet du at det bare er trikomene du får og ikke masse annet på kjøpet som stilk, blader og ikke minst bivoks, turpentin, henna osv?

Sitat av Flaffersen Vis innlegg
Hasj ligger gjerne på over 30% THC, weed ligger på alt ifra 0-30%.
Vis hele sitatet...
Har du noen kilde som backer dette?

Sitat av Flaffersen Vis innlegg
Ikke nok med det, Hasj varer så mye lenger enn grønt!
Vis hele sitatet...
Spørs hvor mye du røyker hver gang det.

Jeg velger alltid grønt om jeg kan, og blir man ikke fjern på det har man kjøpt lav kvalitets varer, eller så er det på tide med en toleranse pause. Men du ser i det minste hva du betaler for. Hasj er jævlig oppskrytt fordi folk er naive nok til å tror de får en seig klump med THC konsentrat.
Morsomt hvor polarisert denne debatten er.
Minner om valg i usa
Ler og
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
1. Hvordan kan hasj bli renere cannabis enn weed? Weed er jo cannabis, hasj er prosessert. Du får vel ikke noe mere ren plante enn planten selv?
Vis hele sitatet...
På den ene siden har du en blomst full av plantemateriale, for å ikke snakke om tilsetningsstoffer som kan ha blitt brukt i jord og næring som sitter i plantematerialet.

På den andre siden har du kun krystallene/trikomene ifra planten som er samlet opp og presset sammen.

Det reneste er da selvfølgelig olje, wax, shatter eller hasj som gjerne lages utelukkende av trikomene til planten, kontra masse plantemateriale.

Ganske enkelt forklart selvfølgelig.

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
2. Hvordan vet du at det bare er trikomene du får og ikke masse annet på kjøpet som stilk, blader og ikke minst bivoks, turpentin, henna osv?
Vis hele sitatet...
Ren hasj består kun av trikomer/krystaller, ingenting annet.
Hva som blir og ikke blir blandet inn i ettertid av shady bakmenn er en annen sak.
Du kan jo enkelt og greit google "dry stift" eller "how to make hash"..

https://www.boerejongens.com/differe...een-hash-weed/
https://wayofleaf.com/blog/is-kief-s...nally-answered
https://honestmarijuana.com/trichomes/
https://www.addictioncampuses.com/bl...-vs-marijuana/
https://weedhub.ca/faq/is-hash-stronger-than-weed/
https://www.royalqueenseeds.com/blog...-and-hash-n118
https://stonersacademy.com/is-hash-stronger-than-weed/

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Har du noen kilde som backer dette?
Vis hele sitatet...
Se linkene lenger opp og lenken samt quoten lenger ned.
Du kan også lese dette i flere norske aviser, som omtalte saken om at hasj er blitt veldig mye sterkere enn før både i fjor og i 2018.

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Spørs hvor mye du røyker hver gang det.
Vis hele sitatet...
Både ja og nei, bruker du vape så bruker man gjerne ikke så mye, men røyker du jointer eller bong så holder faktisk brunt veldig mye lenger.
De som røyker weed, røyker det gjerne rent, bare der sier det seg selv at man bruker mer enn om med brunt.
Blander man med tobakk, så bruker man gjerne 0.3-0.5g med weed.
Med brunt blandet med tobakk så bruker man ofte gjerne 0.2-0.3.
Altså, man bruker mindre, noe som tilsier at det varer lenger.
Alle bruker forskjellige mengder selvsagt, men grønt for de fleste varer mye kortere enn brunt.

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg velger alltid grønt om jeg kan, og blir man ikke fjern på det har man kjøpt lav kvalitets varer, eller så er det på tide med en toleranse pause. Men du ser i det minste hva du betaler for. Hasj er jævlig oppskrytt fordi folk er naive nok til å tror de får en seig klump med THC konsentrat.
Vis hele sitatet...
Både ja og nei.. Du vet ikke hva den weeden er sprayet med, hva slags næring eller andre juksestoffer som er blitt brukt under produksjon.
PGR/PBZ Weed er ett stikkhord her til deg.

Hasj er i bunn og grunn en klump med THC konsentrat...
Så nei, man tror ikke man får det, man vet man får det.
Trikomene er det som inneholder størst andel av THC, hva er hasj laget av igjen? Jo, trikomer...


In general, the Drug Enforcement Administration (DEA) warns that hash is the most potent and concentrated form of cannabis. Hash contains very high levels of THC, usually much higher than marijuana, although THC levels have been climbing in marijuana in recent years.

Since marijuana contains plant material, it is typically less potent than the extracted resin of hashish that eliminates all of the “extras.” Though THC levels vary, marijuana may generally have a potency of 10-20 percent THC while THC levels in hashish can range from 20 percent to 60 percent.

This means that it will take much less hashish than marijuana to achieve psychoactive effects. One hit of hash can go a long way. For someone accustomed to a lower level of THC like that found in marijuana, it can be dangerous to assume the results will be the same

https://sunrisehouse.com/quit-abusin...juana/hashish/
Vis hele sitatet...
.
Anonym bruker
"Pensjonert Blåstål "
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det jeg prøvde å si var at hasj ikke er ren cannabis, slik det ser ut til at du hevder med ordbruken din i første post. Weed er faktisk ren cannabis og hasj er behandlet. Så å påstå at hasj er en form for ren cannabis syntes jeg virker rart da denne påstanden bunner ut i antall THC krystaller du får for pengene.

Hva som blandes inn av shady bakmenn er vel ikke en annen sak? Med mindre du lager det selv eller får det rett fra produsenten vil jo dette senke kvaliteten og føre til at folk velger grønt fremfor brunt om de bryr seg(eller hadde visst det). Er forskjell på litt rester etter dårlig flushing og hensynsløs bøffing for å øke profitt.

Hadde hasj og grønt kosta akkurat det samme(som det mistenkelig nok gjør mange ganger) og man i tillegg visste hva man fikk servert på et illegalt marked med 100% sikkerhet hadde jeg kanskje valgt hasj fordi det var veldig økonomisk og godt.

Is hash stronger than weed? Yes, or at least it should be if it’s pure and of high quality as hash is made out of the trichomes of the cannabis plant, which is where you can find the highest concentration THC. This high concentration of THC in the plants’ trichome glands allows for a higher THC/ plant material ratio.
Vis hele sitatet...
Merk deg at det står "yes, or at least it SHOULD be". I motsetning til hva du hevder her. Dette er fra en av dine kilder, jeg har aldri benektet at hasj skulle vært sterkere og mere potent. Men du mangler fortsatt kilder på at det du får i hånda, som selgeren kaller for "hasj" nesten alltid inneholder over 40% THC slik du påstår.

Ta Trollanon som et eksempel. Høres 0.7g hasj av en klump med 3.3 g ut som en god deal for deg, eller et økonomisk tap kontra å velge buds?
Er dette cannabis i sin reneste form?

Nei fy faen da holder jeg meg til grønt, så får jeg heller inhalere noen pesticider i blandt.
Vil si det er rent stoffsnobberi og påstå weed er renere enn hasj. Nei. Det er thc som alt annet. MEN for eks med pipe/bong må man rense innimellom og det er en møkkajobb. Men akkurat samme rusen
Anonym bruker
"Pensjonert Blåstål "
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Stoffsnobberi faktisk. Ja når du sier det sånn kan jeg like så greit begynne å røyke hasj, vil jo ikke være snobb heller. Burde det ikke være en annerledes rus siden hasj er så mye sterkere da?
Anonym bruker
"Pensjonert Blåstål "
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ehm, aldri sagt at de selger kjemi på den siden har jeg det? Det må man handle selv. Men! Muligheten er der, og en tur i mikroen så sitter man igjen med en pulverhaug på ca en kg som man blander ut kjemi oppi. Essensen bruker man for å etterligne cannabis/hasj lukt. Ja jeg har bestilt derfra. Konsistensen er seigere. Jeg prøvde å kappe den opp med en skarp kniv, og måtte legge hele vekta på. Akkurat som å sette kniven igjennom litt myk plast.

En tur i mikroen i 5 min så smuldrer den opp, så bruker man en skje... tilsetter det man skal ha av synt hasj. Også rett i kjøla.

En annen ting som gjør det lett å se er at den er litt myk. Til man brenner den for å mekke. Etterpå blir den DRITHARD saks hjelper fint lite
Vis hele sitatet...
Dette er deg i en annen tråd

En som selv har håndtert syntetisk hasj, og som jeg sterkt mistenker har solgt dette burde vel ikke uttale seg om stoffsnobberi? Det gjør det vel ganske partisk og inhabil vil jeg påstå.
Anonym bruker
"Irritert Enfoting"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Akkuratt det jeg sa tidligere i tråden, om 420"master".

Det er urenheter blandet inn i nesten all marokkansk hasj, tilogmed premium typene de selger i Amsterdam og Spania clubs inneholder urenheter.
Samme med standard svart afghan.
Nepal/Charas hasj er som regel bedre kvalitet over linja men fortsatt ikke helt ren hasj.
Det var mye bedre marokkansk hasj generellt for 10-20 år siden. Når de hadde sine hundrevis av år gamle landrace strains som de lagde hasjen av.

Her en en video dere burde se: https://youtu.be/UvFEKurFCHI?t=525

Når jeg sier urenheter mener jeg diverse løsemidler(for å få den til å boble, bli mykere etc), talg,henna,gummi, sand, plantemateriale, frø osv.

falsk(eller dårlig) hasj inneholder somregel syntetiske RC's osv
Anonym bruker
"Enig Rådyr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Flaffersen Vis innlegg
På den ene siden har du en blomst full av plantemateriale, for å ikke snakke om tilsetningsstoffer som kan ha blitt brukt i jord og næring som sitter i plantematerialet.

På den andre siden har du kun krystallene/trikomene ifra planten som er samlet opp og presset sammen.

Det reneste er da selvfølgelig olje, wax, shatter eller hasj som gjerne lages utelukkende av trikomene til planten, kontra masse plantemateriale.

Ganske enkelt forklart selvfølgelig.



Ren hasj består kun av trikomer/krystaller, ingenting annet.
Hva som blir og ikke blir blandet inn i ettertid av shady bakmenn er en annen sak.
Du kan jo enkelt og greit google "dry stift" eller "how to make hash"..

https://www.boerejongens.com/differe...een-hash-weed/
https://wayofleaf.com/blog/is-kief-s...nally-answered
https://honestmarijuana.com/trichomes/
https://www.addictioncampuses.com/bl...-vs-marijuana/
https://weedhub.ca/faq/is-hash-stronger-than-weed/
https://www.royalqueenseeds.com/blog...-and-hash-n118
https://stonersacademy.com/is-hash-stronger-than-weed/


Se linkene lenger opp og lenken samt quoten lenger ned.
Du kan også lese dette i flere norske aviser, som omtalte saken om at hasj er blitt veldig mye sterkere enn før både i fjor og i 2018.


Både ja og nei, bruker du vape så bruker man gjerne ikke så mye, men røyker du jointer eller bong så holder faktisk brunt veldig mye lenger.
De som røyker weed, røyker det gjerne rent, bare der sier det seg selv at man bruker mer enn om med brunt.
Blander man med tobakk, så bruker man gjerne 0.3-0.5g med weed.
Med brunt blandet med tobakk så bruker man ofte gjerne 0.2-0.3.
Altså, man bruker mindre, noe som tilsier at det varer lenger.
Alle bruker forskjellige mengder selvsagt, men grønt for de fleste varer mye kortere enn brunt.



Både ja og nei.. Du vet ikke hva den weeden er sprayet med, hva slags næring eller andre juksestoffer som er blitt brukt under produksjon.
PGR/PBZ Weed er ett stikkhord her til deg.

Hasj er i bunn og grunn en klump med THC konsentrat...
Så nei, man tror ikke man får det, man vet man får det.
Trikomene er det som inneholder størst andel av THC, hva er hasj laget av igjen? Jo, trikomer...


.
Vis hele sitatet...
Hasj som en betegnelse for foredlet cannabis er ikke kun trikomer.
Kief er en type hasj som er laget av kun trikomene.
Men det finnes flere cannabioder enn bare thc så selv om Kief som regel er prima vare så får du ikke med deg hele pakka som du gjør med andre typer hasj.

Å si at cannabis bare er masse plantemateriale om du ser bort fra trikomene som inneholder thc blir en veldig unyansert måte å se det på.
Det er nok mer dødt plantemateriale uten virkestoff (blader) i standard hasj enn det er i et tørket og curet toppskudd. Plantematerialet i et toppskudd inneholder masse virkestoffer.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Det jeg prøvde å si var at hasj ikke er ren cannabis, slik det ser ut til at du hevder med ordbruken din i første post. Weed er faktisk ren cannabis og hasj er behandlet. Så å påstå at hasj er en form for ren cannabis syntes jeg virker rart da denne påstanden bunner ut i antall THC krystaller du får for pengene.
Vis hele sitatet...
Hasj er jo ren cannabis, at du ikke forstår det er ikke mitt problem.
Jeg har lagt ved flere linker som enkelt og greit forklarer dette for deg.
Hasj er nemlig rent selv om det er "behandlet"..
Eneste måten det er behandlet på er faktisk at det er samlet opp og presset med varme for å lage klosser som blir transportert videre og solgt for å røykes.

Weed er ogå behandlet i den forstand siden du skal være så vanskelig på det... Du får ikke ett frø til å gro uten å behandle det.
Du får ikke noe buds uten å behandle planten riktig.
Du får ikke kutta, tørka og cura buds uten å behandle planten.
I bunn og grunn får du ikke gjort noe som helst med en plante uten å behandle den på noen som helst måte.
Så egentlig så er faktisk weed MER behandlet om du skal se det ifra din måte.

Her bør du virkelig lese deg opp på trikomer/krystaller og hasjproduksjon før du skal si noe mer.

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Merk deg at det står "yes, or at least it SHOULD be". I motsetning til hva du hevder her. Dette er fra en av dine kilder, jeg har aldri benektet at hasj skulle vært sterkere og mere potent. Men du mangler fortsatt kilder på at det du får i hånda, som selgeren kaller for "hasj" nesten alltid inneholder over 40% THC slik du påstår.
Vis hele sitatet...
Uffda, den ene linken nevner at det "skal" være, istedenfor "det er alltid", det var da totalt ødeleggende for min påstand som er nok dokumentert i de andre linkene du tydeligvis ikke har lest.
Det der kalles for flisespikkeri og du skjønner ikke konteksten eller betydningen av det.
Dette kommer selvfølgelig av forskjellen på THC nivå fra strain til strain som blir til å produsere hasjen med.

Nå har faktisk ikke jeg påstått at den alltid inneholder over 40% THC ett eneste sted, det er kun fantasien din som mener det.
Jeg sa derimot at "Hasj ligger gjerne på over 30% THC"

Det er 2 veldige store forskjeller på de ordene som er brukt der, skal du først diskutere så hold deg i det minste til det som blir sagt og ikke finn på løgner underveis.

Igjen, les deg opp på trikomer/krystaller og hasjproduksjon...

https://www.royalqueenseeds.com/blog...-and-hash-n118
Hash is much more potent than weed. Most cannabis strains on the market today produce between 15–30% THC. Because hash is made by compounding a ton of trichomes together, it can reach potencies of 40, 50, or even 60%. Again, the exact potency of weed or hash will vary from one strain to the next, and will also come down to the style of hash-making utilised. Today, BHO tends to be the most potent type of hash out there, reaching over 90% THC.
Vis hele sitatet...
https://www.addictioncampuses.com/bl...-vs-marijuana/
Although hash and marijuana are used similarly, the two are greatly distinguished by the levels of THC (tetrahydrocannabinol) each product contains. Pot is the form of cannabis that most people are familiar with, but it is actually the least potent.

THC, the active chemical of cannabis that affects the nervous system, is found in pot at a maximum level of 25 percent to 30 percent. Hash is often much stronger, ranging from 20 percent up to 60 percent. Many agree that hashish that is properly produced has a THC level that is three times as potent as pot.
Vis hele sitatet...
Er du så uenig som du fremstår å være så kom gjerne med motbevis, jeg har allerede lagt frem de kildene jeg trenger, så om du velger å tro på de eller ikke får være opp til deg.


Nesten så man kan begynne å lure på om du bare troller, ettersom du ikke kommer med noe som helst fakta selv og ikke gidder/vil forstå grunnleggende informasjon.
Dere snakker forbi hverandre.
Anonym bruker
"Pensjonert Blåstål "
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Flaffersen Vis innlegg
Hasj er jo ren cannabis, at du ikke forstår det er ikke mitt problem.
Jeg har lagt ved flere linker som enkelt og greit forklarer dette for deg.
Hasj er nemlig rent selv om det er "behandlet"..
Eneste måten det er behandlet på er faktisk at det er samlet opp og presset med varme for å lage klosser som blir transportert videre og solgt for å røykes.

Weed er ogå behandlet i den forstand siden du skal være så vanskelig på det... Du får ikke ett frø til å gro uten å behandle det.
Du får ikke noe buds uten å behandle planten riktig.
Du får ikke kutta, tørka og cura buds uten å behandle planten.
I bunn og grunn får du ikke gjort noe som helst med en plante uten å behandle den på noen som helst måte.
Så egentlig så er faktisk weed MER behandlet om du skal se det ifra din måte.

Her bør du virkelig lese deg opp på trikomer/krystaller og hasjproduksjon før du skal si noe mer.



Uffda, den ene linken nevner at det "skal" være, istedenfor "det er alltid", det var da totalt ødeleggende for min påstand som er nok dokumentert i de andre linkene du tydeligvis ikke har lest.
Det der kalles for flisespikkeri og du skjønner ikke konteksten eller betydningen av det.
Dette kommer selvfølgelig av forskjellen på THC nivå fra strain til strain som blir til å produsere hasjen med.

Nå har faktisk ikke jeg påstått at den alltid inneholder over 40% THC ett eneste sted, det er kun fantasien din som mener det.
Jeg sa derimot at "Hasj ligger gjerne på over 30% THC"

Det er 2 veldige store forskjeller på de ordene som er brukt der, skal du først diskutere så hold deg i det minste til det som blir sagt og ikke finn på løgner underveis.

Igjen, les deg opp på trikomer/krystaller og hasjproduksjon...

https://www.royalqueenseeds.com/blog...-and-hash-n118


https://www.addictioncampuses.com/bl...-vs-marijuana/


Er du så uenig som du fremstår å være så kom gjerne med motbevis, jeg har allerede lagt frem de kildene jeg trenger, så om du velger å tro på de eller ikke får være opp til deg.


Nesten så man kan begynne å lure på om du bare troller, ettersom du ikke kommer med noe som helst fakta selv og ikke gidder/vil forstå grunnleggende informasjon.
Vis hele sitatet...
Nesten alltid* skrev jeg.
Å jeg huska feil mellom 30 og 40% så nå går nesten verden under og alle argumentene mine faller i grus.

Hasj er fortsatt ikke rein cannabis som sagt, må jeg virkelig poste et bilde av en cannabisplanten for at du skal skal ha kilder nok til å forstå det? Det inneholder kanskje det samme som deler av cannabisplanten, men det ER ikke en cannabisplanten slik du har påstått flere ganger nå. Det er ikke noe som heter cannabishasjen.

Raffinert i stede for behandlet, gjør det deg mere fornøyd?

Det forandrer ikke faktum at ingen av kildene sier noe annet enn hva hasj skal være, ikke hva det er.

Og det virker ikke som du forstår argumentene mine da du kun fortsetter å male på hva hasj kan være/skal være kontra hva det ofte er.

Motbeviset blei vel postet mens du satt i fyr og flammer og fant lenker til konsentrasjonen av THC av nylig presset hasj rett fra bonden. Uten å svare noe på posten til Trollanon eller lignende. Det viser at du ikke forstår hva jeg forsøker å fortelle deg.

Bare røyk hasj alt du hæler, det er ikke mitt problem, men her er grunnen til at jeg ikke gidder å kjøpe svarte klumper i tro på at det er noe bedre eller reinere.
Anonym bruker
"Fattig Hvithval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg

Selv om du ikke kan 100% identifisere en bud kjøpt på gata så går det fint an å anslå type rus bare ved å se på den (bla fargen på "hårene" og trikomene, tettheten, størrelsen på buden osv).
Vis hele sitatet...
Eh, om du kan fortelle meg noe som helst om gateweeden med det der så er du trollmann. Alt kan se/ser helt likt ut når det er tørket og curet (og presset for smugling). Om du har en hel stilk fra topbud til bunn så kanskje.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hasj er fortsatt ikke rein cannabis som sagt, må jeg virkelig poste et bilde av en cannabisplanten for at du skal skal ha kilder nok til å forstå det? Det inneholder kanskje det samme som deler av cannabisplanten, men det ER ikke en cannabisplanten slik du har påstått flere ganger nå. Det er ikke noe som heter cannabishasjen.
Vis hele sitatet...
Kom med en kilde som backer deg da, som sier at trikomer og hasj ikke er rent og at buds er det reneste cannabisproduktet som finnes.
Du kan nekte så mye du vil du, men å bevise det du sier... Det klarer du jo ikke.

Ett bilde av cannabisplanten? Hva skal det være godt for da?
Ett bilde av planten har 0 fakta.
Det sier heller ingenting om renhet til hverken plante eller innhold.

Eeh, cannabishasjen? Hva slags sure sokker har du røyket nå?
Har da aldri nevnt ordet cannabishasj noe sted...
Nok engang finner du på ting og påstår jeg har sagt ting jeg ikke har sagt..
Det stinker rett og slett troll av deg, men sikkert derfor du gjemmer deg bak anonym også.

Du vet hasj er laget av cannabis sant? Uansett om det er hasj eller weed så er det fortsatt cannabisplanten det er snakk om, det er fortsatt cannabisplanten som blir brukt, du vet det sant?
Eller trenger du kanskje kilder på det også slik at du kan nekte for at det er sant?

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Og det virker ikke som du forstår argumentene mine da du kun fortsetter å male på hva hasj kan være/skal være kontra hva det ofte er.
Vis hele sitatet...
Dine argumenter? Du mener nekt, nekt og nekt på alt av fakta og kilder som blir gitt for å så ikke klare å komme med en eneste kilde selv?
Ikke særlig mye til argumenter det der kompis
Faktisk, så viser det lite til ingen fungerende diskusjons-evne i det hele tatt.

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Motbeviset blei vel postet mens du satt i fyr og flammer og fant lenker til konsentrasjonen av THC av nylig presset hasj rett fra bonden. Uten å svare noe på posten til Trollanon eller lignende. Det viser at du ikke forstår hva jeg forsøker å fortelle deg.
Vis hele sitatet...
Hahahahaha!
Fyr og flammer faktisk, det var nå du som ba meg finne kilder.
Når jeg gjør det så er jeg plutselig i "fyr og flammer" bare fordi du er uenig? Dette er bare latterlig av en som ikke klarer å komme med en eneste kilde selv.

Driter da fullstendig i tråden til Trollanon fra 2017.
Det er ikke han jeg diskuterer med, det er ikke han som kommer med påstander uten kilder, det er heller ikke han som nekter for at fakta og kilder stemmer bare fordi han ikke er enig med hva han leser.
Det er du som gjør disse tingene, så hvorfor skal jeg da svare til posten hans som ikke har noe med dette å gjøre?
Kan jo like gjerne spørre deg hvorfor du ikke har svart på noen av postene som dreier seg om cannabis her inne i det hele tatt, det gir faktisk like mye mening.

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Bare røyk hasj alt du hæler, det er ikke mitt problem, men her er grunnen til at jeg ikke gidder å kjøpe svarte klumper i tro på at det er noe bedre eller reinere.
Vis hele sitatet...
Gjerne det, har ingen problemer med å røyke hasj jeg
Faktisk, det er bare ett stort pluss for alle hasjrøykere at du ikke røyker, det betyr nemlig mer til oss
Sist endret av Flaffersen; 22. juni 2020 kl. 02:42.
Anonym bruker
"Pensjonert Blåstål "
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det at du kommer med 7-8 kilder på den ene og samme saken om hva hasj kan være før det blir tukla med som jeg heller aldri har motsagt gir deg null og niks ekstra tyngde, så angående kilde får du ta deg en bolle. I stede for å høre og motargumentere saklig, bygges det stråmann for full maskin om og om igjen.

Jeg har heller ikke påstått at du sier at noe heter cannabishasj, dette er bare for å understreke begrepet cannabisplante for å prøve å få deg til å forstå at din opprinnelige påstand som du tydeligvis fortsatt står inne for om at hasj er cannabis ikke stemmer. Hasj er raffinert produkt med deler av plantemateriale, mens cannabis er en plante i rå form.

Argumenter og kilder er ikke den samme tingen. Det er bare så mange begreper du ikke skjønner. Har ikke sagt du skal diskutere med Trollanon på hans tråd, jeg prøver bare å forklare deg at det du får mellom fingrene ikke nødvendigvis er kun høykvalitets raffinert cannabis, som igjen er grunnen til at jeg foretrekker grønt. Du argumenterer mot ALT annet jeg sier og kverrulerer på absolutt alle begreper uten å ha noe særlig forståelse for grunnleggende begreper som hasj og cannabis.

Jeg har forklart hvorfor jeg foretrekker grønt fremfor brunt. Det er hva tråden handler om. At du ignorerer posten til Trollanon og YT videoen totalt, fortsetter å banke ivei om hvor mye THC hasj inneholder er ikke et motargument.
Sikker på at det ikke er du som troller da?
Jeg synes det er lettere å rulle samt å røyke grønt. Grønt er også foretrekke dersom jeg skal noe eller er med noen. Problemet med grønt er at det går så mye raskere å røyke. Jeg kan røyke så mye mer grønt kontra brunt før jeg får "nok". Jeg vil kanskje si at jeg foretrekker grønt i det store og hele, med brunt rett bak. Brunt funker veldig bra om jeg skal sove eller bare vil ligge på sofaen en kveld. Ofte om jeg har brunt så lager jeg kake eller annet på det.

Det fleste jeg kjenner foretrekker brunt faktisk, føler du får litt mer for pengene.
Jeg foretrekker brun 9/10 ganger, men prøver å få cannabis på resept fra amsterdam. Går dette igjennom så vil jeg nok ikke orke å bruke tid på å skaffe bruning. I hvertfall med de prisene som går rundt nå.