Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1703
Leter etter et sted å ha konsert i Oslo. Ønsker noe litt utenom den vanlige tralten av utesteder. Eks nedlagt fabrikk, fraflytta hus, bunker etc. Noen som har no tips?
hva slags sjanger snakker vi? jeg har muligens alle kontakter å linker deg opp med. hilsen ett skogtroll.
Hva med eventlokaler. De er ikke kjent som vanlige utesteder og finnes mange av de.
Forslagene dine blir jo svinedyrt når du må inn med alt fra strøm til scene, lyd og lys osv.
Sitat av Technomas Vis innlegg
hva slags sjanger snakker vi? jeg har muligens alle kontakter å linker deg opp med. hilsen ett skogtroll.
Vis hele sitatet...
Schizofren rockemusikk med inspirasjon av balkan, metall og country. Musikken hadde kledd en litt mer urøddig setting enn typiske utesteder og lokaler. Kunne sikkert vært fett med steder som ikke nødvendigvis brukes til denne typen musikk også

Sitat av Dough Vis innlegg
Hva med eventlokaler. De er ikke kjent som vanlige utesteder og finnes mange av de.
Forslagene dine blir jo svinedyrt når du må inn med alt fra strøm til scene, lyd og lys osv.
Vis hele sitatet...
Det er forsåvidt sant, men mye kan løses med et agregat, DIY-scene og lykter =)
Sist endret av graveyard_polka; 16. mars 2019 kl. 12:21. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sjekk med fabrikkhaller og lignende. Her jeg bor har de i årlig happening der de i bruker gammelt skipsverft til slikt.

Men mye penger går det nok. Alt avhengig av hvor stort dere skal lage det. Er dere praktiske av dere kan en jo lage mye av lyd opplegget selv også men penger går det uansett. (Om det er mer enn en engangs sak, da blir jo leige uansett rimeligere)

Ang strøm så sjekk med eventuelle lokale kraftverk når en kommer så langt. Dei sitter på mye aggregat rundt 100kva som sikkert kan lånes ut som en sponsor sak el.l om du legger fram det du skal rett.
Sist endret av rfa; 16. mars 2019 kl. 12:27. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av graveyard_polka Vis innlegg
Det er forsåvidt sant, men mye kan løses med et agregat, DIY-scene og lykter =)
Vis hele sitatet...
Sitat av rfa Vis innlegg

Men mye penger går det nok. Alt avhengig av hvor stort dere skal lage det. Er dere praktiske av dere kan en jo lage mye av lyd opplegget selv også men penger går det uansett. (Om det er mer enn en engangs sak, da blir jo leige uansett rimeligere)
Vis hele sitatet...
Skal dere selge billetter må dere også levere. Skal dere selge billetter må dere ha artister på plakaten som selger. Artister som selger spiller ikke på DIY scene og lyd.
Sitat av graveyard_polka Vis innlegg
Schizofren rockemusikk
Vis hele sitatet...


Jeg anser meg selv for å ha relativt grei kontroll på ymse musikksjangre, men "schizofren rock" må ha gått meg hus forbi. Grei gjerne ut om hva som gjør at denne sjangeren skiller seg ut fra andre.
Sitat av Sjølvaste Vis innlegg


Jeg anser meg selv for å ha relativt grei kontroll på ymse musikksjangre, men "schizofren rock" må ha gått meg hus forbi. Grei gjerne ut om hva som gjør at denne sjangeren skiller seg ut fra andre.
Vis hele sitatet...
Ser den, ikke noe etablert uttrykk. tok den beskrivelsen fra eget hue. Det er en del forskjellige sjangre i gryta og tildels bråe skifter, så var det første som falt meg inn.

Sitat av Dough Vis innlegg
Skal dere selge billetter må dere også levere. Skal dere selge billetter må dere ha artister på plakaten som selger. Artister som selger spiller ikke på DIY scene og lyd.
Vis hele sitatet...
Eventlokaler er noe vi vurderer, men de er ofte ganske strigla. Vi trekker folk, og har ikke noe imot å spille på en enkel scene. Det viktigste for min del er at det er noe annet enn det vanlige
Sist endret av graveyard_polka; 17. mars 2019 kl. 11:07. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.