Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 1630
Anonym bruker
"Opptatt Mus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har fått en god mulighet til å teste mikrodosering av psilocybin, men går for tiden på remeron. Remeron funka veldig bra i starten, men nå er det litt delvis. Er det noe i veien for å prøve mikrodosering i tillegg? Har gått på remeron noen mnder, så er ikke helt ny til det. Tør ikke spørre behandlere eller andre profesjonelle om dette...

Sopp har jeg aldri prøvd før, men har prøvd andre psykedelika. En skikkelig trip er ikke et alternativ, da jeg har lett for å badtrippe.
Du kan jo bare prøve. Så lenge du mikrodoserer funker det eller så funker det ikke.

Jeg tror ikke det er vits. Remeron tar etter hvert liksom knekken på alt som er bra hvis du skjønner?
Anonym bruker
"Opptatt Mus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av KnutAnkhAton Vis innlegg
Du kan jo bare prøve. Så lenge du mikrodoserer funker det eller så funker det ikke.

Jeg tror ikke det er vits. Remeron tar etter hvert liksom knekken på alt som er bra hvis du skjønner?
Vis hele sitatet...
Kan ikke si jeg kjenner igjen den virkningen du beskriver når det kommer til remeron. For min del fikk det meg faktisk ut av dypet, selv om bivirkningene var litt mye de første ukene. Etter et par mnder har det på en måte gått fra tilnærmet 100% ønsket virkning til kanskje 50-70% ønsket virkning, men ihvertfall ikke gjort noe værre.

Jeg tenker vel mest på om det kan være interaksjoner, eller om kombinasjonen med remeron gjør at psilocybin ikke vil få noe reell virkning.
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Finn ut hva Remeron virker på av reseptorer
Anonym bruker
"Sammen Lemen"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Since TCAs and TeCAs have a less sophisticated effect on physiology and have been known to cause deaths by their effects on the heart, it is not recommended to mix these with psilocybin.

https://www.synthesisretreat.com/psi...i-interactions
Anonym bruker
"Opptatt Mus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Since TCAs and TeCAs have a less sophisticated effect on physiology and have been known to cause deaths by their effects on the heart, it is not recommended to mix these with psilocybin.

https://www.synthesisretreat.com/psi...i-interactions
Vis hele sitatet...
Jeg fant den der, men der er det snakk om en full dose for å trippe. Vet ikke om det blir helt det samme? Jeg har også søkt en del på det om remeron og hjerte, og fant ikke så veldig mye om det heller. Siden de refererer til der eksisterer ikke lenger.

Noen som eventuelt har noe erfaring med å ta opp mikrodosing med behandlere? Kommer sikkert veldig an på behandleren, men jeg er jo stygt redd for at de bare vil se på det som at man sier man ønsker å ruse seg.
Anonym bruker
"Sammen Lemen"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ville ikke tatt det opp med behandler, kan slå tilbake senere hvis du skal videre i systemet. Selv om behandleren er fornuftig så skal man ikke se bort fra at det blir ført i en journal og da kan det bite tilbake senere. Kjenner en slik sak.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Ville ikke tatt det opp med behandler, kan slå tilbake senere hvis du skal videre i systemet. Selv om behandleren er fornuftig så skal man ikke se bort fra at det blir ført i en journal og da kan det bite tilbake senere. Kjenner en slik sak.
Vis hele sitatet...
Ikke minst så er det svært sannsynlig at legen ikke har peiling på akkurat det. Selv om de er leger, så kan de langt fra alt - kombinasjoner av legemidler og ulovlige rusmidler, spesielt de av en mer eksotisk art (soppbruk er ikke så utbredt som amfetamin, benzo og den slags), er de neppe godt oppdatert om.

TS, Remeron vil uansett dempe sopp, du vil neppe få noe fra mikrodosen din. En god tommelfingerregel er at skal man bruke psykedelika, så kutter man ut antidepressiva. Sier ikke at du bør gjøre det.

Mirtazapine acts as an antagonist/inverse agonist upon the following receptors:

5-HT2A receptor (psilocins virkeområde)
5-HT2B receptor
5-HT2C receptor
5-HT3 receptor
5-HT7 receptor
α1-adrenergic receptor
α2A-adrenergic receptor
α2B-adrenergic receptor
α2C-adrenergic receptor
H1 receptor
mACH receptors

= svært lite funk selv i større doser, ikke snakk om mikrodose.
Anonym bruker
"Opptatt Mus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Takk for svar! Da er det gjerne ikke en god kombo. Vanskelige greier dette her. Virkningen av remeron ser ut til å bli mindre og mindre, men er jo redd for å havne der jeg var før jeg begynte med det. Virkningen av mikrodosing er jo svært anekdotisk, så det er virker ikke veldig lurt å på egenhånd bare bytte det ut heller. Det er jammen ikke like greit alltid å vite hva man skal gjøre i livet.
Anonym bruker
"Forferdet Vågehval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ketamin vil nok virke "oppå" Remeron, men om det er forsvarlig, vites ikke.
Anonym bruker
"Opptatt Mus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Ketamin vil nok virke "oppå" Remeron, men om det er forsvarlig, vites ikke.
Vis hele sitatet...
Tankelser? Måtte nesten sjekke om jeg hadde skrevet feil noen sted, eller nevnt ketamin. Satt til og med å søkte på det nå. Hodet er litt ute og kjører så jeg ble skikkelig forvirra der!

Uansett, det er også en tanke jeg har lekt med. Har god erfaring med ketamin fra før, men de siste gangene har jeg opplevd angst og at det går mot "badtrip". Prøvde nå å søke på reseptorer og slikt, og kunne ikke finne noe konflikter der i det minste. Men ja, det er vel ingen her som kan si om det er lurt eller ikke. Spravado eller ketaminbehandling i helsevesenet virker jo dessverre å være vanskelig å få, enn så lenge.

Har mulighet til å få tak i både S-, R-, og racemisk ketamin. Noen peiling på hvilken type som er best egnet til terapeutisk bruk?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg

Har mulighet til å få tak i både S-, R-, og racemisk ketamin. Noen peiling på hvilken type som er best egnet til terapeutisk bruk?
Vis hele sitatet...
Temmelig uvanlig i Norge ?
Sitat av [protus] Vis innlegg
Temmelig uvanlig i Norge ?
Vis hele sitatet...
Ketamin er slettes ikke uvanlig i Norge. Man kan til og med få det via et lovlig behandlingsopplegg, intravenøst, mot depresjon.

R-ketamin er det som har blitt påvist å ha den beste og mest langvarige terapeutiske virkning. Depresjonen letter i opptil 2 uker.

S-ketamin er adskillig mer psykedelisk og bedøvende, men dens antidepressive egenskaper er svakere og varer ca. 48 timer. Lettere å havne i K-hole.

Jeg personlig foretrekker racemisk ketamin - da får man det beste fra begge enantiomerer.

Anbefaler å se denne: https://www.youtube.com/watch?v=ejjAszofgvA

PS: i videoen sier han at det enda foregår forskning på R-ketamin for å bekrefte at den er mer effektiv mot depresjon. Jeg kan anekdotisk bekrefte at R-og racemisk ketamin har en markant bedre og mer langvarig afterglow enn ren S-ketamin.
Sist endret av Stray Wanderer; 19. januar 2021 kl. 21:03. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Jeg mente vel S-ketamin.