Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 5999
Hei. Jeg har det jeg regner med er en iPad 2. Selv om det sannsynligvis virker slik, så er dette altså ikke tyvegods. Men iPaden har en pin-kode som jeg ikke kan og jeg får dermed ikke åpnet iPaden. Hvordan løser jeg dette? Det gjør ikke noe om innholdet blir slettet.
Kode som låser opp skjermen? I så fall er det bare å koble den til en PC/Mac og gjenopprette den med gjenopprettingsmodus i iTunes.
Men hvis Finn Min iPad er aktivert på den, vil iPaden bli låst etter gjenopprettingen, og da vil du ikke kunne komme inn på den med mindre du vet Apple ID'en og passordet.
Jeg var litt uklar, dette gjelder å komme seg rundt Apple-ID ja. Men det går altså ikke an på noen måte selv om man har rent mel i posen men er ute av stand til å komme i kontakt med eieren (dødsfall)? Det er jo ganske håpløst.
"Øko-Terrorist"
Er det håpløst? Hvordan skal Ipaden og itunes kontoen vite om eier er død eller om den er stjålet? Ta kontakt med Apple og forklar situasjonen, mulig de kan låse opp om de får dødsattest e.l.
Sist endret av tr80r; 8. desember 2016 kl. 19:49.
Sitat av tr80r Vis innlegg
Er det håpløst? Hvordan skal Ipaden og itunes kontoen vite om eier er død eller om den er stjålet? Ta kontakt med Apple og forklar situasjonen, mulig de kan låse opp om de får dødsattest e.l.
Vis hele sitatet...
hehe, å få apple til å åpne sånne ting er håpløst. Nekter jo til tider å åpne FBI saker. Apple har alltid likt å stå på sitt når det gjelder å beskytte personalia. Du kan prøve å sende en mail å forklare situasjonen, men hvis du ikke har kvitteringen så er det bare å hive den.
Sitat av tennbrikket Vis innlegg
hehe, å få apple til å åpne sånne ting er håpløst. Nekter jo til tider å åpne FBI saker. Apple har alltid likt å stå på sitt når det gjelder å beskytte personalia. Du kan prøve å sende en mail å forklare situasjonen, men hvis du ikke har kvitteringen så er det bare å hive den.
Vis hele sitatet...
Tror du virkelig Apple ikke har håndtert at noen som eier et Apple produkt har dødd? Med en dødsattest er dette neppe noe problem.
Er bare å ringe de og ha dødsattest klar, så åpnes den. Been there done that

Har du kvittering er det også null stress, har du ikke kan du ringe butikken du kjøpte den i så har de kanskje kvitteringen der

Been there done both
Sist endret av seroto9n; 8. desember 2016 kl. 20:26. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
OK, da prøver jeg å kontakte dem i håp om at det hjelper å vise dem dødsattest.

Dette har forresten fått meg til å lure på hvorfor det er et "marked" for å stjele iPader, iPhoner o.l. Det virker jo som om det vil være umulig å omsette en iPad som allerede har vært i bruk hvis man ikke vet hvem eieren var?
Det markedet døde mer eller mindre ut da iOS 8 kom, så du har nok rett med at det er ganske umulig å omsette en stjålet iPad eller iPhone.
Ble frastjålet min iphone for ca et år siden på gata i Berlin. Var kjapp å låse den via finn min iphone, samt legge inn en beskjed med mitt telefonnummer og løfte om belønning... Etter noen dager begynte jeg motta suspekte sms'er fra "Apple" hvor det sto at telefonen min var "funnet" og link til en fake icloud innloggings site hvor de ville ha meg til å oppgi icloud bruker / pass Jeg så nærmere på en av disse sitene og fant en zip fil med kildekoden til opplegget... og via noen default pass fra koden fikk jeg tilgang til en admin side som listet kodene folk hadde lagt inn... Det var endel for å si det sånn... Så tydelig at noen har laget systemer for å låse opp og omsette stjålne ios enheter Siten hadde også mekanisme for å sjekke apple ID'en man la inn hos apple slik at den ikke lagret ID'er som ikke faktisk fungerte.