Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 997
Min søster som jobber som lærer ønsker å gjøre seg en MacBook 12'' og ha denne som sin eneste maskin. "Den er så liten og fin, pluss rosa".

Jeg synes skjermen virker veldig liten. Lærere leser og skiver jo mye og hun liker å sitte i sofaen å jobbe uten å koble til maskinen i en større skjerm.

Er det noen som har erfaring med å bruke 12'' skjerm som eneste maskin?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Totalt uproblematisk så lenge du ikkje skal drive med CAD-teikning eller andre ting som tar plass. Har X250, og kopler til ekstra skjerm når eg skal ha meir enn nettleser og ti terminaler oppe. Det essensielle er høg oppløysing (minimum 1920x1080).

Til å lese og skrive på er det ypperleg.
Har selv en 13'' som jeg bruker til jobb, har den riktignok koblet til 2 skjermer på kontoret, men når jeg tar den med meg hjem, til flyplass eller uansett, så fungerer det faktisk overaskende bra med så liten skjerm.

Alle ikonene blir i hvert fall minimert og tilpasset skjermen når jeg kobler ut HDMI, så skal ikke være noe problem for hun.
Qon
Praise the Most High
Qon's Avatar
Min 13" MBPro er perfekt størrelse til alt-mulig-bruk (surfing/skriving/videoer/musikk for det meste). Jeg tar en bachelor så det kan bli mange timer bak skjermen til søking/skriving og den er virkelig ikke for liten. I tillegg er OSX veldig praktisk til å switche mellom ulike skrivebord. Hvis hun har sett og tatt på maskinen og har troa selv på at den passer til hennes bruk så gjør den nok det. Det er jo bare å koble til TVen hvis hun skal streame videoer over lengre tid.