Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 2373
You are the universe
12 0
Jeg var på byen med noen kompiser og da vi skulle hjem fant vi ut at vi hadde litt god tid før neste buss så vi bestemte oss for å ta en joint før den kom.

Da vi hadde gjort dette og satt oss på bussen ble det litt høylytt av vennegjengen min og sjåføren kastet meg av bussen på neste stoppested og politiet sto utenfor og ventet på meg.

Da jeg gikk av bussen og ble tatt imot av purken, startet de å spørre meg spørsmål om jeg hadde inntatt noe annet enn alkohol. Jeg nektet og prøvde egentlig å ikke si et eneste ord, men så sier de at de har rett til å ransake meg fordi jeg har så røde øyne og store pupiler. Jeg hadde heldigvis ingenting ulovlig på meg, men så legger de håndjern på meg og kjører meg til glattcella. Stripping og hosting ensues.... Så ga jeg dem en urinprøve og la meg til å sove.

Etter en times tid blir jeg vekket av en betjent som forteller meg at jeg må bli med til legevakten for å ta en blodprøve. Dette gjorde vi og så blir jeg kjørt hjem kl. 0600.

Spørsmålet mitt er hvorfor de skulle ta både urin og blodprøve? Og hva slags bot får jeg for bruk av hasj?

Tusen takk
Tipper det var fordi de ville helgardere seg, i tilfelle du enten ikke hadde røyket der og da, men f.eks. tidligere i uka, eller ikke røyket tidligere, men kun der og da. Sporstoffene dukker ikke umiddelbart opp i urinen, men i blodet kan det måles med én gang. De var m.a.o. oppsatt på å få busta deg.
You are the universe
Trådstarter
12 0
Takk for raskt svar Ja, helgardering var det nok.. men fuck ass, lurer på om jeg bare skulle ha tilstått på stedet og om det ville gitt et annet utfall.
Noe sier meg at dette var noen rasshøl av noen betjenter du møtte på..
Har selv møtt på politiet og hatt samtaler med de ballefjern uten at de merket noe som helst, selvom jeg hadde røde øyer og store pupiler, men så har jeg også møtt på politi som har stått og sagt at jeg er påvirket av forskjellige typer narkotika jeg aldri har hørt om/aldri har rørt.

Over til topic igjen, vil tro du det ville blitt ett annent utfall om du tilsto på stedet, men igjen så er det ikke 100% sikkert at de fikk riktig svar siden de først tok urin prøve for så å ta en blodprøve rundt 1 time senere.
Sist endret av Slæsken; 30. april 2015 kl. 02:42.
Det var åpenbart såpass tydelig at du var ruset at bussjåføren slo alarm om dette. Ta det til etteretning.
Skjønner ikke helt hvordan det er mulig. De fleste jeg kjenner pleier å bli roligere av å røyke, ikke andre veien, selv med alkohol innabords. Mitt inntrykk nå om dagen er at politiet sjeldent bryr seg om bruk av andre substanser enn alkohol så lenge man oppfører seg, ikke har noe på seg eller kjører bil. Kanskje jeg bare er heldig med min kommune. Jeg har tatt nattbussen hjem fra byen kl 03 en del ganger og har fortsatt til gode å se noen bli kastet ut av bussen. Skal sies at jeg er litt selvmotsigende her for jeg har faktisk blitt kastet ut av bussen, men det var fordi vi smugdrakk bakerst i en tom buss før en champions league-finale. Men i rettferdighetens navn så trenger man alkohol for å orke 90 minutter med Manchester United....

Men det virker som en kombinasjon av litt småkjipe politibetjenter og at dere åpenbart ikke klarte å oppføre dere.

Boten blir neppe mindre med tanke på oppførselen.
Er du under 18?

...Og er du fra bygda?
Sist endret av Tøffetom; 30. april 2015 kl. 11:40. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.