Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1532
Skrev dette på et annet forum, på engelsk så gidder jeg ikke å skrive alt igjen, så jeg bare kopierer det over;


Two days ago a friend of mine sent me this message:
hey er dette virkelig bildene dine?
htp://ggl1eYdl?facebookd=excludedbug. (elements of link removed, to make it safer for you

Meaning; hey, are these really your pictures? (link to something that seems harmless)

And today, when I logged on skype, the same message was sent to all my contacts, sending them the same virus.
When I pressed the link it opened up in chrome, and asked me to download someting, in which I went full stupid mode and did.
I realized rather fast that it could be a virus, and did a scan on my PC, but nothing showed up.
Now I have the virus, and potentially some of my contacts too, even though I managed to send the warning to them pretty quickly.
The link changes the last segment to fit each contacts username, to make it seem harmless. (this is what fooled me), And it makes it look like it's a link to something on facebook, but when pressed, facebook doesn't open.

I can give full link to anyone who asks, just know that this IS probably a virus.
Now I just want to know; Is this known from before? If not; Can someone with competance find out what it does, and how to remove it?
This could spread out fast.
Thank you
Last ned "Malwarebytes anti-malware" og kjør en full scan, tar litt tid, men går garantert bort.

Ikke stort mer å si. Men normale programmer som norton eller avast så fungerer det ikke, men anti-malware tar ALT (bedre på malware basically).
Kan også prøve med spybot, har selv merket at spybot tar ting som MBAM ikke gjør.
Sitat av Zherxyl Vis innlegg
Kan også prøve med spybot, har selv merket at spybot tar ting som MBAM ikke gjør.
Vis hele sitatet...
Mye mulighet har med å gjøre at de leter etter forskjellige ting altså.. Hvis du kikker litt på navnene til de to programmene.
MBAM ser ut til å ha fixa det takker
fikk også hjelp fra det andre forumet.
Husker en venn hadde dette, skjønte med en gang at det var virus, ba han formatere og endre passord.
Hvilken antivirus bruker du?
bruker normalt MSE
men jeg hadde ingen på denne PCn før nå, fra nå av bruker jeg
Sitat av Mkvarner Vis innlegg
Husker en venn hadde dette, skjønte med en gang at det var virus, ba han formatere og endre passord.
Vis hele sitatet...
ja, det kommer i perioder.
Når noen bekjente/venner har fått det, swopp så får man fort 5+ slike meldinger om dagen..