Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1380
Er det mulig å legge en keylogger inn i et bilde, slik at når jeg åpner bildet, så vil også keyloggeren åpne seg (at keyloggeren ligger i bakgrunn, uten at man ser keyloggeren)? Noen som evt. vet hvordan dette gjøres?
Sitat av alabama Vis innlegg
Er det mulig å legge en keylogger inn i et bilde, slik at når jeg åpner bildet, så vil også keyloggeren åpne seg (at keyloggeren ligger i bakgrunn, uten at man ser keyloggeren)? Noen som evt. vet hvordan dette gjøres?
Vis hele sitatet...
Teknisk umulig. Et bilde kjøres ikke, det leses.

La meg ta det på en annen måte, hvis det hadde vært mulig, hvorfor hadde vi ikke vært infisert med spyware så snart vi tok opp den aller første websiden?
Det er fult mulig og gjøre så det ser ut som et bilde ved å endre ikonet til keylogger filen, men det blir exe ikke jpg.
Bea
Big Bad Wolf
Bea's Avatar
Sitat av qmark Vis innlegg
Det er fult mulig og gjøre så det ser ut som et bilde ved å endre ikonet til keylogger filen, men det blir exe ikke jpg.
Vis hele sitatet...

Siden Windows i dag ofter gjemmer "kjente filtyper" kan du lett komme rundt dette ved å kalle filen for: awesomeBilde.jpg.exe, hvor da .exe blir skjult. I teorien burde i allefall dette funke.
Sitat av Bea Vis innlegg
Siden Windows i dag ofter gjemmer "kjente filtyper" kan du lett komme rundt dette ved å kalle filen for: awesomeBilde.jpg.exe, hvor da .exe blir skjult. I teorien burde i allefall dette funke.
Vis hele sitatet...
Ja, dette vil fungere for alle som ikke har huket av for å se filendingene på kjente filer. Noe som sikkert vil si 95 % av alle brukere.

Men det som kunne vært mulig ville være å lage et program som først installerer en keylogger i bakgrunnen, men samtidig åpner og oppfører seg som et bilde. Det skulle vel ikke være så vanskelig?
Dette forutsetter at bildet ligger lokalt på pcn selvfølgelig.
Sitat av Mandokir Vis innlegg
Ja, dette vil fungere for alle som ikke har huket av for å se filendingene på kjente filer. Noe som sikkert vil si 95 % av alle brukere.
Vis hele sitatet...
95% av alle som henger på IT-forumet på freak ja, men langt i fra 95% av alle som bruker pc!
Standard medlem
Bombasa's Avatar
Sitat av binkabi Vis innlegg
95% av alle som henger på IT-forumet på freak ja, men langt i fra 95% av alle som bruker pc!
Vis hele sitatet...
Støtter denne.
Mamma hadde sikkert prøvd å trykke en 15-20 ganger ekstra på ikonet, for så å hyle etter meg da ''bildet'' ikke åpner seg..
Sist endret av Bombasa; 29. april 2013 kl. 20:47.
Trådstarter
10 2
Takk for svar. Så det enkleste vil være å gjøre den om, så det ser ut som et bilde? Hvordan får jeg keyloggeren til å kjøre skjult i bakgrunnen?
Først mekker du keyloggeren, enten kan du kode dette inn på forhånd, gjøre det selv, eller se etter programmer som skifter file extension, forså å skaffe en decent binder som binder dette til bildet du ønsker. Deretter må det jo krypteres så det blir FUD eller delvis FUD.

Rent hypotetisk da, skal det gå ann å sende dette bilde, hvor keyloggeren er bildet, bare implentert.
Sist endret av Bruskork1; 30. april 2013 kl. 10:30.
Det du kan gjøre er å bruke an "binder". Den kombinere 2 filer til en .exe.

I ditt tilfelle kan binde keylogger.exe og "dittbilde".jpeg og legge til et ikon.
Så krypterer du det med en god crypter. Da er du good2go!

EDIT: Bruskork hadde vist allerede skrevet det.
Sist endret av RagebunnY; 30. april 2013 kl. 10:37.
Men om man da åpner et bilde i den tro at det er en .jpg fil, vil ikke det kommer noe type bekreftelse på om du vil åpne det? Sån som det gjør med de fleste programmer som må kjøres og ikke leses.