Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  29 4044
Hei!

Har ingen antivirus akkurat nå og jeg tror det er nødvendig siden jeg laster ned en god del og er på forskjellige nettsider. Har microsoft security essantials og malware bytes på pcen, men er dette nok?

Har sett på norton internet security som jeg kan få for 200kr via en mail jeg fikk fra norton etter at 30 dagers prøveperioden var ferdig. Hvordan er dette, eller eventuelt et annet antivirus.
http://buy-static.norton.com/norton/...328&country=NO
Bruker kun nod 32 med trial brukernavn og passord man finner på nettet.
Det funker utrolig bra , alle i familien bruker det og vi har fortsatt ikke hatt no hardcore virus på pcen
Potetgullkjenner
FatMan's Avatar
Jeg bruker Common Sense 2013 og diverse programmer fra Malwarebytes. Last ned: Malwarebytes anti-malware, Malwarebytes anti-rootkit og Malwarebytes anti-malware chameleon så er du(sammen med en god dose kritisk sans) good to go.
Kjør anti-malware skann et par ganger i uken, og om du først får noe dritt på PC'en kan du kjøre chameleon for å få startet malwarebytes anti-malware(Er noen virus som hindrer oppstarten, men chameleon lurer viruset og får launcha anti-malware uansett!)

Finner alt på http://www.malwarebytes.org/products/other_tools/ as well as http://www.malwarebytes.org/products/
Sist endret av FatMan; 7. april 2013 kl. 12:16.
For all del, ikke bruk norton!
Selv bruker jeg AVAST og har ikke hatt noe virus på pcen som har gjort noe skade
EDIT: Innlegg 300
Sist endret av SanderKulen; 7. april 2013 kl. 12:17.
Har brukt pcen min i to år, aldri hatt antivirus og heller aldri fått virus. Bare bruk hodet så skal det nok gå bra
Sitat av SanderKulen Vis innlegg
For all del, ikke bruk norton!
Selv bruker jeg AVAST og har ikke hatt noe virus på pcen som har gjort noe skade
EDIT: Innlegg 300
Vis hele sitatet...
Fint om du kan begrunne hvorfor han ikke skal bruke det. Norton har skjerpet seg mye i det siste og gjort gode forbedringer.

Selv bruker jeg McAfee som jeg får gratis gjennom DNB, men om jeg skulle valgt nytt så ville jeg vell gått for Avira. Synes de har mye å tilby for en fornuftig pris

Sitat av PinkBean Vis innlegg
Har brukt pcen min i to år, aldri hatt antivirus og heller aldri fått virus. Bare bruk hodet så skal det nok gå bra
Vis hele sitatet...
Hvordan vet du at du ikke har virus om du aldri har søkt?
Asosial introvert
Duckie's Avatar
Bruker selv Avast og er storfornøyd! Varsler meg til og med før jeg går på farlige lenker i Chrome og oppdaterer både seg selv og andre programmer dersom du har tillatt dette.
Avast er nyttig og sjølv bestemora mi har avast som favoritt!
Bruker selv eset nod32 og det har fungert meget bra til nå.
Noe jeg ikke likte var at jeg nylig så en Ardamax keylogger 4.0 som kjørte i uskjult versjon.
Sitat av SanderKulen Vis innlegg
For all del, ikke bruk norton!
Vis hele sitatet...
Støtter deg, måtte reinnstallere windows Pga Norton.
Sitat av Settoz Vis innlegg
Fint om du kan begrunne hvorfor han ikke skal bruke det. Norton har skjerpet seg mye i det siste og gjort gode forbedringer.

Selv bruker jeg McAfee som jeg får gratis gjennom DNB, men om jeg skulle valgt nytt så ville jeg vell gått for Avira. Synes de har mye å tilby for en fornuftig pris



Hvordan vet du at du ikke har virus om du aldri har søkt?
Vis hele sitatet...
Hvis jeg har virus så har de ikke gjort noen skade så da kan jeg leve med det
Sitat av PinkBean Vis innlegg
Hvis jeg har virus så har de ikke gjort noen skade så da kan jeg leve med det
Vis hele sitatet...
Du kan jo ha en keylogger som logger alt du skriver, i bakgrunnen uten at du vet det.
Sitat av PinkBean Vis innlegg
Har brukt pcen min i to år, aldri hatt antivirus og heller aldri fått virus. Bare bruk hodet så skal det nok gå bra
Vis hele sitatet...
Alltid morsomt med slike kommentarer

Hvordan i allverden vet du om du er infisert eller ikke dersom du ikke har antivirus eller annen beskyttelse installert? For alt du vet kan maskinen din være full av keyloggers etc som plukker opp passord, kredittkortnummere osv.

Å si at det bare er å bruke huet så unngår man virus er så naivt og tyder på total mangel på grunnleggende it kunnskaper.

Selv bruker jeg Eset Nod32 samt at jeg reinstallerer OS ett par ganger i året.

Når det gjleder AV så er det mange gode produkter på markedet.

Det man bør vektlegge ved valg av antivirus applikasjon er at det har en grei score på seriøse tester som f.eks http://www.av-comparatives.org. Produktet skal også være minst mulig synlig dvs ikke irritere og forstyrre bruker med masse popups mm, samt at det skal være lite ressurskrevende for maskinen.
Microsoft Security Essentials, selvfølgelig.
Gratis.
Bruker Bitdefender her Funker som bare det.
Jeg bruker selv ESET Smart Security som gir meg både antivirus og brannmur. Brukte NOD32 tidligere, men SS er bare helt sjef. Har også installert det hos min far, med det resultat at pc-en nå har vært virusfri i flere år. Ikke verst for en som kan finne på å åpne vedlegg slik som "brevfrabankendin.exe".
Betaler for Norton, og det funker fett uten å plage meg om det. Ser ikke hvor anti-norton postene kommer fra. Stoler ikke på noe som helst gratis AV. Først og fremst fordi ingenting er gratis i virkeligheten.
jeg sitter nå med AVG 2013 free edition. Altid brukt AVG og er veldig fornøyd med det, hadde norton en lite periode pga fikk det med en pc jeg kjøpte men likte det aldri, pga var så fryktelig mye stri om dritt
Sitat av HuskaIkke Vis innlegg
Har microsoft security essantials og malware bytes på pcen, men er dette nok?
Vis hele sitatet...
Du skriver at du allerede har microsoft security essentials på PCen. Dette er et antivirus og jeg mener dette er godt nok, og ikke minst gratis. Du burde ikke trenge noe mer enn det.
Som senmord også mener forsåvidt:

Sitat av senmord Vis innlegg
Microsoft Security Essentials, selvfølgelig.
Gratis.
Vis hele sitatet...
Kjønner ikke hvorfor folk kjøper eller bruker gratisversjoner. Å skaffe gratis fullversjon av antivirus er lettere enn å *insert lett ting å gjøre*.

Trenger jo bare å laste ned trial versjon av AV'et og finne serial key på youtube. Er ikke alle kodene som funker, men du finner en til slutt, og da varer de ofte i flere år.
Sitat av Lacertosus Vis innlegg
Kjønner ikke hvorfor folk kjøper eller bruker gratisversjoner. Å skaffe gratis fullversjon av antivirus er lettere enn å *insert lett ting å gjøre*.

Trenger jo bare å laste ned trial versjon av AV'et og finne serial key på youtube. Er ikke alle kodene som funker, men du finner en til slutt, og da varer de ofte i flere år.
Vis hele sitatet...
Det finnes mange av oss som ikke piratkopierer programvare eller bruker stjålne lisenser. Jeg liker iallefall å betale for ting jeg er fornøyd med og som jeg bruker over flere år.
Sitat av F4celess Vis innlegg
Betaler for Norton, og det funker fett uten å plage meg om det. Ser ikke hvor anti-norton postene kommer fra. Stoler ikke på noe som helst gratis AV. Først og fremst fordi ingenting er gratis i virkeligheten.
Vis hele sitatet...
som jeg skrev tidligere i tråden måtte jeg reinnstallere Windows fordi norton gjorde en dårlig jobb, med å søke etter virus. nå bruker jeg MSE(Microsoft Security Essential) og MBAM( MalwareBytes Anti Malware) som fungere veldig bra, og jeg har ikke hatt noe virus etter at jeg begynte og bruke MSE og MBAM.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Asosial introvert
Duckie's Avatar
Sitat av øyvind95 Vis innlegg
som jeg skrev tidligere i tråden måtte jeg reinnstallere Windows fordi norton gjorde en dårlig jobb, med å søke etter virus. nå bruker jeg MSE(Microsoft Security Essential) og MBAM( MalwareBytes Anti Malware) som fungere veldig bra, og jeg har ikke hatt noe virus etter at jeg begynte og bruke MSE og MBAM.
Vis hele sitatet...
Legg også merke til at dette kun er gratisprogrammer Faceless. Og det fungerer aldeles utmerket.
Sitat av SanderKulen Vis innlegg
For all del, ikke bruk norton!
Selv bruker jeg AVAST og har ikke hatt noe virus på pcen som har gjort noe skade
EDIT: Innlegg 300
Vis hele sitatet...
Hvorfor? Norton blir nå regnet som en av de tre beste. De har den aller største databasen og raportering.
Har nå betalt for bitdefender siden de kommer bra ut i flere forskjellige tester.
Når jeg skal velge antivirus går jeg ut ifra http://www.av-test.org/en/tests/home...7/novdec-2012/ som er ganske gode på testing av antivirus.
Sitat av Joakim__ Vis innlegg
Hvorfor? Norton blir nå regnet som en av de tre beste. De har den aller største databasen og raportering.
Vis hele sitatet...
Den databasen inneholder også mye uskyldig isåfall. Selv noen av de mest kjente programmene blir oppdaget av Norton som virus.
Sist endret av Mkvarner; 19. mai 2013 kl. 12:14.
Sitat av Joakim__ Vis innlegg
Hvorfor? Norton blir nå regnet som en av de tre beste. De har den aller største databasen og raportering.
Vis hele sitatet...
Les:

Sitat av øyvind95
som jeg skrev tidligere i tråden måtte jeg reinnstallere Windows fordi norton gjorde en dårlig jobb, med å søke etter virus(noe som ødela internettet på pc'en). nå bruker jeg MSE(Microsoft Security Essential) og MBAM( MalwareBytes Anti Malware) som fungere veldig bra, og jeg har ikke hatt noe virus etter at jeg begynte og bruke MSE og MBAM.
Vis hele sitatet...
Den som sier at Norton er bra, kan ikke nok om data.
Sist endret av øyvind95; 19. mai 2013 kl. 12:20.
Til alle dere "tøffinger" som mener at antivirus bare er tull.
Når det finnes flere gode gratis antivirus, hvorfor ikke bruke et noen få minutter på å installere, så er det gjort, for selv med antivirus er man nødt til å bruke hode når man er på nett. Det å tro at nettvett alene er nok, er mild sagt naivt og lite smart.
Jeg bruker AVG free edition, og er strålende fornøyd med det. Dette i lag med nettvett holder plenty for min del Husker jeg fikk virus på slutten av 90 tallet en gang, og etter det ble jeg mer bevisst på hele greia Mange venninner som laster ned filmer/tv serier og slikt bare trykker på torrents som inneholder tittelen de er ute etter. De leser ikke kommentarer for å se om det er legit stuff og bruker public trackers. Vett ikke hvor mange ganger jeg har måtte hjelpe til med å ordne opp i slike ting.
Bruker AVG free edition og må si jeg er fornøyd med det. Den finner de fleste virus, og tar ikke over hele datammaskinen som f.eks. Norton gjør.