Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 588
Jeg har tenkt å kjøpe min første gaming pc og har kommet fram til en på komplett. Hva synes dere om denne listen, noe jeg burde endre på?

Cooler Master 690 Advanced
i7 3770
Kingston HyperX 8GB
XFX Radeon HD 7950
Asus P8Z77
1TB WD disk
120GB Kingston SSD
Razer Deathadder Respawn
Logitech G105 Keyboard
Benq 24" LED skjerm

I tillegg, hvilken strømforsyning burde jeg velge?
Corsair har veldig bra strømforsyninger, du vil minimum ha en som har 80 pluss merket.
Jeg tror 650W vil være nok. Du kan jo se her http://www.extreme.outervision.com/p...ulatorlite.jsp
Hva skal PCen brukes til? surfing, gaming, redigering? Og velg heller samsung 840 SSD, istedenfor Kingston. Om pcen skal brukes til gaming, kjøp i5 3570k, skal den brukes til tung redigering, kjøp i7 3770k Anbefaler også å ta en titt på msi mpower hk.
Sitat av Pac- Vis innlegg
Jeg har tenkt å kjøpe min første gaming pc
Vis hele sitatet...
Julenissen, les litt nøyere kanskje? Det sto ganske klart
Sitat av Hermzz Vis innlegg
Julenissen, les litt nøyere kanskje? Det sto ganske klart
Vis hele sitatet...
Joda, men de fleste kommer etterpå med at de skal redigere også, om du sier det er unødvendig med i7, å at de kan kjøpe i5. Da redigerer de plutselig mye
Sitat av Julenisse97 Vis innlegg
Joda, men de fleste kommer etterpå med at de skal redigere også, om du sier det er unødvendig med i7, å at de kan kjøpe i5. Da redigerer de plutselig mye
Vis hele sitatet...
Sant, sant :P

Til TS: Jeg anbefaler å bygge pcen selv. Det ser ut som du har en ferdigbygd pc der?
Sier med en gang at det tar ikke lang tid før 120GB SSD blir for lite. Kjøp heller 240GB med en gang
Trådstarter
2 0
Sitat av Julenisse97 Vis innlegg
Hva skal PCen brukes til? surfing, gaming, redigering? Og velg heller samsung 840 SSD, istedenfor Kingston. Om pcen skal brukes til gaming, kjøp i5 3570k, skal den brukes til tung redigering, kjøp i7 3770k Anbefaler også å ta en titt på msi mpower hk.
Vis hele sitatet...
Blir nok mest gaming, spill som Bioshock Infinite, Farcry 3 osv men blir nok litt redigering av forskjellige filmprosjekt også fra tid til annen. Skal også brukes til surfing og nedlastning av filmer og slikt :P

Sitat av Hermzz Vis innlegg
Sant, sant :P

Til TS: Jeg anbefaler å bygge pcen selv. Det ser ut som du har en ferdigbygd pc der?
Vis hele sitatet...
Konfigruert selv men blir satt sammen av gutta på Komplett.